Selviäisikö perheenne, jos täksi kuuksi enää 200 euroa ruokarahaa?
Kommentit (22)
Eikä me mun mielestä edes mitenkään erityisesti tarkkailla, mitä ostetaan. Melkein kaikki tosin tehdään itse ja yleensä paljon kerralla (loput pakkaseen iltaruuiksi), eikä makumme ole mitään sisäfilelinjaa. Tavallista perusruokaa kyllä pystyy tekemään edullisestikin, etenkin jos vielä leipoo sämpylätkin itse eikä perheessä kukaan ole esim. juustojen suurkuluttaja.
Ja siis me tienataan nettona n. 4000¿ kuussa, eikä silti osata törsätä tämän enempää nelihenkisessä perheessä ruokakauppaan :D
Normaalisti kauppaan menee n. 600¿ kuussa. Riippuu miten paljon tulee turhia ja ylimääräisiä ostoja. Jos mies on mukana niin aina menee enemmän.
Minulla on sitäpaitsi aina kotona tarvikkeet n. viikon ruokiin. (Siis ylimääräisenä pahanpäivän varalle.)
Meitä on äiti, isä ja 1 lapsi.
Mutta meidän 4 henkisessä perheessä kaksi aikuista tupakoi, ja jos tuosta rahasta vielä pitäisi ostaa vaipat, pesuaineet ym. niin ei riittäisi mitenkään. Mutta ihan pelkkään ruokaan se riittäisi
mutta vain jos tarvitsisi ostaa pelkästään ruokaa - ei siis pesuaineita tms. tuotteita eikä laskuja maksettaisi. Tiukkaa tekisi, puuropäiviä varmaan tuohon mahtuisi muutama!
ja siitä pitäisi dieselit sun muutkin saada...
Meitä 4 ja ruokaan 170e /kk,siihen sisältyy 1 kerta ulkona eli pizzaa tai hampurilaisia. Paljon syödään vihanneksia ja hedelmiä. Pitää vain osata valita vuodenajan mukaan niitä edullisempia. Aina kokolihaa tai kalaa,kanaa ja perunaa, riisiä tai makaronia.
ja joka päivä on syöty ja vaikka olisi tili miinuksella, ruokaa saa aina.
Ja ajattelin ihan hyvin pärjätä :)
Tätä kuuta on kolme ja puoli viikkoa jäljellä. Se tekee noin 57 euroa kokonaista viikkoa kohti ja 23 euroa tätä puolikasta viikkoa varten.
Kyllä tuolla rahalla saa ruokaa, kun suunnittelee kunnolla koko viikoksi mitä ruokaa tekee minäkin päivänä ja OSTAA halpaa.
Jos olet ap tuossa tilanteessa, niin luepa tarjoukset kaupasta, jossa yleensä käyt ja rupea suunnittelemaan viikon ruokalistaa.
kaapista, pakastimesta....Pitäisi kyllä käydä välillä syömässä mummilassa....2 aikuista, 2 kouluikäistä ja 1 vauva
Meillä syödään ainakin ihan normaalia kotiruokaa. lihasoppaa. jauhiskastiketta jne.. aamulla puuroa ja illalla kaakota ja leipä ja välipaloiksi jotain mehukeittoa tai kiiseliä.
ja meillä on talossa tosiaan 6 lasta joista osa on teinejä = syö paljon ja osa taaperoita..
T:-6- jolla 140¿ loppu kuuksi.
Minulla menee yleensä " plussa-kortin" tiliotteen mukaan cittariin noin 600-700 ¿/kuukausi. Mutta tässä on mukana myös taloustarvikkeet, joitakin satunnaisia vaatteita, saunakaljat, karkit ym. herkut. Ehkä ruoan osuus on 500 ¿/kk eli noin 125 ¿/viikko. 2 aikuista, 2 lasta ja 1 vauva.
Yleensä käyn kaupassa 2 kertaa viikossa ja harvoin selviän alle 50 eurolla per käynti.
Mutta syödään hyvin ja terveellisesti. Ei pelkkää jauhelihaa, kalapuikkoja ym. vaan kokolihaa, kalaa, hedelmiä, kokojyväleipää ym. RUOKA on ihan liian kallista Suomessa...
maanantaina peuran sisäfilettä :) sitten syötiin lohta.. jne.. ei se että osaa nipistää ruoasta tarkoita ettei söisi terveelisesti tai jätäisi kasvikset hedelmät tms pois.. nytkin keitiöstä löytyy omenoita ja apelsiinejä. Ja ruoan kanssa on aina vihaneksia ja salaatia. Huomenna ajattelin laittaa kanaa ja riisiä sekä kaalimustaherukka samaatia.. nams. Silti se 140 tulee riitämään loppukuuksi.
T: se 6 lapsen äiti.
Mutta cittari on myös h*** kallis kauppa ostaa ruokaa.
kääk kun sekoilen tän koneeni kanssa.
Kaikki harrastaa paljon liikuntaa ja se näkyy sitten ilmeisesti ruoan määrässä... Eli reilusti tuplasti, triplasti menee ruokaa vrt. muutamaan samankokoiseen perheeseen.
ps. Ja ylipainoa ei siis ole kenelläkään
ruuanlaitosta ja uusien reseptien kokeilemisesta, eksoottisemmastakin ruuasta. Ruokaan menee aika paljon kuussa, syödään terveellisesti eikä osteta eineksiä oikeastaan ollenkaan. Ei vaan uppoa meihin tämä perinteinen suomalainen kaikkeen-halpaa-jauhelihaa -linja.