Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian Official 2025

Vierailija
19.02.2025 |

Uudet maajussit esitelty. 

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b699f14b-b298-404e-8f8a-770a972…

Pidetään keskustelu aiheessa ja kohteliaana. 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Maajussille Morsian - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (3052)

Vierailija
3001/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se joillain vaikea ymmärtää, että maailma muuttuu ja maajussit sen mukana... Nykyään maanviljelijä on enemmänkin yrittäjä, jolla voi olla monenlaista yritystoimintaa sen 'perinteisen' ohella. 

Minusta Ville on raikas tuulahdus tähän ohjelmaan!

Villehän oli ilmeisesti nyt ostanut talon Salosta, joku hirsitalo jota aikoo rempata.

Toivottavasti enkelisijoittajalla ei mene omaisuus siihen jälleen kerran viritelmään. 

Nyt selvästikin on ostanut käytännössä tuon vanhan hirsikehikon. Eli ryhtyy rakentamaan siitä itselleen hirsitaloa. Se onkin monesti viisaampaa kuin vanhan talon ostaminen. Hänellähän on nyt kokemusta hometalon ostamisesta ja kaupan purkamisesta. 

Itse pidän hyvänä, että löytyy ihmisiä, jotka pitävät vanhoista

No ei ryhdy rakentamaan mitään. Jos ostikin, niin myy pois kun ohjelma loppuu ja ihmiset unohtavat.

Tämä on minun veikkaus. Yllätyn, jos muuta tapahtuu.

Vierailija
3002/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon Miian pupillit oli noin laajentuneet haastattelutilanteissa 🤔

Eikös hän valmistanut jotain rohtojuomia mitä Vappukin naurultaan tuntui kaipaavan? Taitaa olla poppanainenkin tämä Miia, näin leikkisästi sanoen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3003/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarmo olisi paras Miialle. Saisi hänestä myös tanssikaverin. Soppeli pari mielestäni.

Vierailija
3004/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ohjelmassa ollut maajusseja, joiden vanhemmat tai isovanhemmat vielä hoitavat tilaa, eivät omista itse maatilaa. Voi olla, etteivät ole koskaan tulleet myöhemminkään. Tai ovat esimerkiksi hevosharrastajia tms. vuokrapaikoilla. Eivät läheskään kaikki ole vuosien varrella olleet aitoja maajusseja. 

Tämä nyt kun kovin Villen maatilaa penätään. Minusta meille riittää se, että on ohjelmaan hyväksytty, ei meiltä katsojilta sen kummempaa lupaa tai tietojen syynäämistä tarvita. Kenenkään osallistumiseen. 

Vierailija
3005/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille ei omista Espanjassa aariakaan maata, ei yhden yhtä oliivipuuta, ei työskentele oliivipuutarhalla, ei omista tai työskentele puristamossa jne. Hän on oliiviöljyn tuottaja ja nyt yrittää tuoda sitä Suomeen kovalla mainoskampanjalla. Lukekaa vaikkapa Fuengirola-lehteä. Hän ei siis ole maatalousyrittäja vaan korkeintaan jatkojalostaja jos sitäkään. 

Minä ostan ompputarhoilta omenia, puristutan ne tuoremehuasemalla tai vastaavalla jossa ne pakataan litran ja 3 litran päniköihin ja lisätään hiukka sokeria ja kardemumma-aromia juurikin mun maun mukaan. Liimaan päniköihin suunnittelemani etiketin "dona Felisan se parempi omppujuoma" ja alan kauppaamaan tuotettani liikkeiden sisäänostajille. Olen omppumehun tuottaja ja markkinoija, en maajussi, en maatalousyrittäjä, enkä edes maalainen. Korkeintaan saatan olla helppoheikki jos menen markkinoille mehuani mummoille myymään. 

Niin mitäpä siitä, jos on tuossa oliiviöljyn tuotantoketjussa ja myymässä omalla merkillä oliiviöljyä Suomessa. Jotain suunnittelutöitä myös tekee ja koulutusta on musiikin alalle. Siitä nuo musiikin saralla esiintymiset. Ihan normaali yhden miehen yritys Suomessa on miehellä ja viiden viime vuoden ajalta näkyvissä  tavallinen liikevaihto ja positiivinen tulos yrityksellä. 

Vierailija
3006/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vanhempi nainen. Minulle riittäisi ihan se, että Ville asuu osan vuodesta Espanjassa ja voisimme viettää aikaa yhdessä siellä. Oli mitkä oliivilehdot tahansa tai ei. Omasta kodista en näillä vuosin luopuisi enkä koko aikaa asua yhdessä. Tämä on myös monille muille aikuisille naisille samantyylistä ajattelua. Uskon vahvasti, että myös Villen ehdokkaat eivät edes sen kummempaa tiivistä elämää halua. Ovat omillaan toimeentulevia ja tuskin kaipaavat perinteistä, ehkä puhumatonta ja naista huomioimatonta maajussia. Kevyempää ja huolettomampaa seuraa kaipaavat. Turha on nyt murehtia Villen plantaaseista tai omaisuuksista. 

Vierailija
3007/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vanhempi nainen. Minulle riittäisi ihan se, että Ville asuu osan vuodesta Espanjassa ja voisimme viettää aikaa yhdessä siellä. Oli mitkä oliivilehdot tahansa tai ei. Omasta kodista en näillä vuosin luopuisi enkä koko aikaa asua yhdessä. Tämä on myös monille muille aikuisille naisille samantyylistä ajattelua. Uskon vahvasti, että myös Villen ehdokkaat eivät edes sen kummempaa tiivistä elämää halua. Ovat omillaan toimeentulevia ja tuskin kaipaavat perinteistä, ehkä puhumatonta ja naista huomioimatonta maajussia. Kevyempää ja huolettomampaa seuraa kaipaavat. Turha on nyt murehtia Villen plantaaseista tai omaisuuksista. 

Mutta pointti onkin siinä, että Ville antaa ymmärtää kaikille, että elää jotain luksuselämää. Miksei voi suoraan sanoa, että elän kädestä suuhun? 

Vierailija
3008/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarmo olisi paras Miialle. Saisi hänestä myös tanssikaverin. Soppeli pari mielestäni.

Jarmo ei ole Miian tyylinen mies ollenkaan. Liian asiallinen. Samoin se Janne, perhomies.  Miialle pitää olla mies, joka hyppää Miian kanssa alasti uimaan ensitreffeillä.  Ei asiajarmot jatkoon.

Vierailija
3009/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pertun valinta vaikuttaa aika selvältä. Vaikka yleensä ei itselläni ole tapana kenenkään luonnetta tai hankaluutta arvostella pelkästään tv-esiintymisen nähtyä, niin sanoin miehelle jo ekojen jaksojen aikana että Aada vaikuttaa hankalalta eikä vaikutelma ole ainakaan parantunut. Mietin myös onko oikeasti edes ihastunut Perttuun vai nauttiiko enemmän huomion keskipisteenä olemisesta ja siitä että on päihittänyt muut naiset Näiden suhteen kestoon en usko, ei ole helppo rasti hypätä isän rooliin erityislapsiperheen arkeen eikä Aada vaikuta siltä että jaksaa maatilan pyörittämistä. 

Minä olen pitkin kautta miettinyt (vaikkei asia siis sinällään ulkopuolisille kuulukaan), että minkälainen erityisyys Aadan lapsella on, sekin vaikuttaa niin paljon. Voihan erityislapsi olla vaikka fyysisesti erityinen esimerkiksi liikuntarajoitteinen tai sitten laaja-alaisesti erityislapsi. Kun monesti tuodaan se erityislapsen haaste, niin se ei vielä kerro arjesta mitään. Ja minkä ikäinen? Onko ollut 10v lapsen kanssa yksin vai onko kyseessä vasta leikki-ikäinen?

Vierailija
3010/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaiset yli viisikymppiset naiset hae enää mitään maajussia perhettä perustamaan. Johan sekin kertoo, että asuu ja työskentelee osan vuodesta Suomessa että ei tosiaankaan ole Espanjassa mikään oliivipuutarhan viljelijä. Kyllä tuon ikäiset naiset osaavat jo katsoa millaiseen suhteeseen lähtevät. Oma koti pidetään ja osa vuotta olisi mukava asustella kumppanin kanssa Fugessa. Kesällä voitaisiin olla Suomen päässä. Näyttää tämän kaverin yhden miehen firma Suomessa  menevän ihan tyydyttävästi taloudellisesti. 

Vierailija
3011/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään vaihees alus ei tullu ilmi että Ville haluu vain satunnaista tapailuseuraa eikä vakavampaa suhdetta eli tositarkoituksel mimmit puolisoa ettiit ja pettyyt. 

Vierailija
3012/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointti onkin siinä, että Ville antaa ymmärtää kaikille, että elää jotain luksuselämää. Miksei voi suoraan sanoa, että elän kädestä suuhun? 

Enemmän olisin huolissani näiden nuorten melkein aloittavien maatalousyrittäjien antamasta kuvasta. Siinä on tehty kallis sukupolvenvaihdos ja maksettu sisaruksia ulos. Velat on melkoiset 

Vierailija
3013/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kukaan heistä ei ole kaunistellut eikä silotellut. He ovat suoraan sanoneet, että paskanhajua tulee kestää ja töitä on.

Vierailija
3014/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas moittii naisia hiljaisista hetkistä eikä itsekään ilmeisesti osaa puhua pukahtaa niissä mitään 🤭

Tuomas vaikuttaa itsekin verkkaiselta. Jossain vaiheessa alkaisi ärsyttää vilkkaampaa puolisoa. Kaksi hiljaista voisivat olla hiljaa yhdessä. Sanoa sanan silloin tällöin. "Ilmoja pitelöö". 

Usein on pariskunnan toinen puolisko juttelevaista sorttia, jos toinen on hiljainen. Täydentävät toisiaan. Justiina Puupää kuitenkin vähän liiankin suulas.

Vierailija
3015/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarmo ei ole Miian tyylinen mies ollenkaan. Liian asiallinen. Samoin se Janne, perhomies.  Miialle pitää olla mies, joka hyppää Miian kanssa alasti uimaan ensitreffeillä.  Ei asiajarmot jatkoon.

No Jarmolta lähtee suustakin asiaa, toisin kuin toi perhomies. Mykkänä istuu pitkät tovit, eikä saa sanaa suustaan. En jaksaisi odottaa, milloin jotain saa sanotuksi.

Vierailija
3016/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä perhomies yllättää sitten kahden kesken 🤭 Pian valintatilannetta katsoessa yritin saada hänelle viestin, että jätäpä ne poijjaat sinne kartanolle, ota laukkusi, hyppää Volvoon ja aja kotiin. Kyllä sieltä joku naapurin poikamies samoilta kyliltä uskaltaa lähestyä loppukesästä viimeistään.

Vierailija
3017/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että nipot me too -maailmassa kasvaneet...eipä ollut me toota keksittykään silloin kun olin keskenkasvuinen tyttönen. Silloin oli ihan normaalia, että esim. naapurin miehet ja jopa omat sukulaiset kyttäsivät ja kommentoivat, että jokos ne on "Tiinalla" ti55it kasvaneet.

Kaikki mitä suusta tuli, sisälsi jonkin rasvaisen jutun ja perään kjeh rjäh -hörötystä. Kopelointia ja lääppimistä sai tehdä kaikille. Siksi niitä kaksimielisyyksiä ei jaksaisi millään enää kuunnella telkkarista vuonna 2025.

Kyllä minä pistäisin miehen luiskaan, jos liikutun treffeillä musiikista ja toinen kommentoi, että kostuihan se joku paikka sentään tänäänkin.

Vierailija
3018/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä Ville hurmurikaan ole töitä hienostellut telkkarista seurattuna laittoi naiset rakentamaan myyntistandia ja toisessa taitavat naiset joutua maalaushommiin. Tuo ehkä kaverilta lainatulla amerikanraudalla ajelu nyt ei ollut luxusta ja ajelutti muuten kaikkia naisia. Mieleen tulee parillakin kaudella naisien lennätykset lentokoneella. 

Vierailija
3019/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että nipot me too -maailmassa kasvaneet...eipä ollut me toota keksittykään silloin kun olin keskenkasvuinen tyttönen. Silloin oli ihan normaalia, että esim. naapurin miehet ja jopa omat sukulaiset kyttäsivät ja kommentoivat, että jokos ne on "Tiinalla" ti55it kasvaneet.

Kaikki mitä suusta tuli, sisälsi jonkin rasvaisen jutun ja perään kjeh rjäh -hörötystä. Kopelointia ja lääppimistä sai tehdä kaikille. Siksi niitä kaksimielisyyksiä ei jaksaisi millään enää kuunnella telkkarista vuonna 2025.

Kyllä minä pistäisin miehen luiskaan, jos liikutun treffeillä musiikista ja toinen kommentoi, että kostuihan se joku paikka sentään tänäänkin.

Siis niin totta! Nää kaksimielisyydet tuli jo nähtyä ja koettua 80-90-luvulla!! En todellakaan enää kaipaile enkä haikaile tuollaisten kaksmielisten miesten perään. 

Vierailija
3020/3052 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai  nyt Ville mitään sellaista ole antanut olettaa, että eläisi mitään luksuselämää Espanjassa? ihan omiaan täällä keksitään.

Aikuiset naiset kai nyt ymmärtää mihin ovat lähteneet? Omat elämät jo heillä, jos löytää kivan EI-KAKSMIELISEN kumppanin, niin mikäs sen parempaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä