Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijat myöntävät virheen: suomalaisten pelottelu kriiseillä ja katastrofeilla karkasi käsistä

Vierailija
19.02.2025 |

Suomalaisille on tolkutettu jo muutaman vuoden ajan, kuinka vaikea tämän hetkinen talouden tilanne on ja kuinka syvällä suossa  sitä nyt ollaan. Tällä tavkin on haluttu herätellä suomalaisten kriisitietoisuutta ja halukkuutta varautua pahimman varalle. Nyt suomalaisten kriisitietoisuus ja taloussynkistely on kuitenkin jo mennyt niin pitkälle, että sillä saattaa olla kauaskantoisia seurauksia, kertovat professorit. Viesti nimittäin meni niin hyvin perille että suomalaiset kuluttajat ovat peloissaan, eikä silloin osteta palveluja, lomia, asuntoja, autoja eikä juuri mitään muutakaan sillä kaikesta kulutuksesta säästetään ja joustetaan, jolloin kärsivät talous, yrittäjät ja kaikki.

https://www.hs.fi/talous/art-2000011028565.html

Kommentit (376)

Vierailija
101/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtionvelkahan oli Orpon valehtelema vaaliase jolla onnistuneesti hämättiin tyhmät äänestämään oikeistoa.

Nimenomaan. Ja nyt oikeisto ottaa enemmän velkaa kuin vasemmisto.

Mutta taantuma alkoi heti Orpo-Purran hallituskauden alussa, ihan hallituksen puheillaan lietsomasta ahdistavasta ilmapiiristä jo ennen varsinaisia leikkauksia ja työehtojen polkemisia. Ihmisten tulevaisuudenusko katosi.

Ihanko heti alkoi olipa ennennäkemättömän tehokas alku minä voin kertoa totuuden saivat täysin paskotun leivoksen perintönä edelliseltä huulipunatytteleiltä kaikki numerot sen kertovat. 

Vierailija
102/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun annoin ääneni 2023 Kokoomukselle minulla oli kaksi toivetta:

yleisemminkin supistaa julkista sektoria, jotta pitkällä aikavälillä velkaantuminen minun lapseni tiliin saataisi loppumaan.

Ja toimenpiteistä tärkeimpänä, ylivoimaisena ykkösenä, leikata asumistukea, poistaa asumistukien korotusautomaatti, joka siirtää miljardeja veronmaksajien rahaa suoraan Kojamojen ja Satojen alati lihoviin kassoihin.

Kiitos Kokoomus!

HELSINGISSÄ voi olla vaikea saada henkilökohtaista avustajaa, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea. 

Mutta jos ajat autokolarin niin voit muuttaa Lappeenrantaan. 

No voi ettäsen että! Sellaista se kuule on. Kotoa kun on saanut opin (ja laman aikaan myös ympäröivien

Niin, että jos ajat autokolarin niin sun perheen pitää muuttaa Lappeenrantaan.. Jokainen ajattelee ensisijaisesti omaa itseään ja omia ruokarahoja ja omia laskuja. 

Miksei sun puoliso jää omaishoitajaksi, eikö se rakasta sua? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yleisemminkin supistaa julkista sektoria, jotta pitkällä aikavälillä velkaantuminen minun lapseni tiliin saataisi loppumaan.

Ja toimenpiteistä tärkeimpänä, ylivoimaisena ykkösenä, leikata asumistukea, poistaa asumistukien korotusautomaatti, joka siirtää miljardeja veronmaksajien rahaa suoraan Kojamojen ja Satojen alati lihoviin kassoihin.

Kiitos Kokoomus!

HELSINGISSÄ voi olla vaikea saada henkilökohtaista avustajaa, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea. 

No voi ettäsen että! Sellaista se kuule on. Kotoa kun on saanut opin (ja laman aikaan myös ympäröivien

Minä asun lapsen kanssa Malmilla ei ole keskusta lähellä. Vamma on päässäsi kun kuvittelet koko Hki olevan samaa keskustaa. Muualla Suomessa ei ole töitä. 

Vierailija
104/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas itkee, kun ei saa henkilökohtaista avustajaa Helsinkiin.

Sellaista elämä on, hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea ja jos sairastut et voi asua enää Helsingissä. 

Vierailija
105/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että omistusasuntojen asumistuki leikattiin.

Ei ole tarkoitus kerätä vain joillekin varallisuutta köyhien taskuista.

Vierailija
106/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas itkee, kun ei saa henkilökohtaista avustajaa Helsinkiin.

Sellaista elämä on, hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea ja jos sairastut et voi asua enää Helsingissä. 

Tai voita asua jos perheesi hoitaa. 

Vierailija
107/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokopäivätyössä ja yh Helsingissä jossa olen syntynyt ja jossa asuu pieni turvaverkkoni. Asun Ara asunnossa ja vuikra on noussut nopeammin kuin koskaan Juuti nousi 50 e kk. Eikö vuokrien pitänyt laskea? Saamme asumistukea 70 e kk pieneen kaksioon lähiössä Malmilla. Ei  en voi muuttaa maaseudulle ei ole autoa ja ajokorttia ja erityislapseni tarvitsee tuttua ympäristöä jossa asua. Lisäksi pienillä paikkakunnilla ei ole töitä lastenhoitajille ei edes kaupu geissa enää palkata. Pk seutu on ainoa paikka missä töitä vielä on. 

Mitä lapsen isä tekee?

Taitaa vuokran noususta olla kiittämistä ratkaisuja, joita Helen on tehnyt Salmisaaressa ja Vuosaaressa.

Minä muistan kuulleeni juhlavat puheet ca 2021 siitä kuinka jokaisen päivittäisessä kulutuksessa tulee näkymään ilmastotyön hinta. Tässä se nyt on. Suomi hiilineutraaliksi 2030, 5 vuotta muuta Eurooppaa aiemmin. Ja mikäpä on neutraaliutta tavoitellessa kun eletään täällä tasaisen mukavan lämpötilan oloissa, missä palveluihin ja TÖIHIN on kaikilla lyhyt matka sähköratikalla kulkea.

Vierailija
108/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei todellakaan kukaan lähde henkilökohtaiseksi avustajaksi Helsinkiin. Kalliit vuokrat ja hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea. 

Mädäntykööt sairas yksin kotiinsa. 

Vierailija
109/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Kokoomus!

No voi ettäsen että! Sellaista se kuule on. Kotoa kun

"

Niin, että jos ajat autokolarin niin sun perheen pitää muuttaa Lappeenrantaan.. Jokainen ajattelee ensisijaisesti omaa itseään ja omia ruokarahoja ja omia laskuja. 

Miksei sun puoliso jää omaishoitajaksi, eikö se rakasta sua? "

Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että vakava vammautuminen ajaisi pois omakotitalosta. En ole niin kiinni näissä seinissä että laittaisin puolison yksin hoitamaan kaiken, jotta minä saan lillua mukavasti lämpimässä vedessä. Saati että vaatisin muita ihmisiä rahoittamaan sen, ettei mulla nyt onnettomuuden seurauksena mikään vain muutu..

Lappeenranta on oikein mukava kaupunki. Toki edukkaampia sijainteja on lähempänäkin Helsingin keskustaa, tuskin tarvetta ihan Etelä-Karjalaan saakka lähteä.

Vierailija
110/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Kokoomus!

No voi ettäsen että! Sellaista se kuule on. Kotoa kun

"Minä asun lapsen kanssa Malmilla ei ole keskusta lähellä. Vamma on päässäsi kun kuvittelet koko Hki olevan samaa keskustaa. Muualla Suomessa ei ole töitä. "

Ja se lapsen toinen vanhempi? 

Vierailija
111/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Kokoomus!

No

No, juu, ei todellakaan kukaan muuta henkilökohtaiseksi avustajaksi Helsinkiin, kun kalliin vuokran jälkeen ei jäisi mitään käteen. Eikä myöskään kehyskuntiin. Linja-auto kortti maksaa ja kehyskunnissa saa vielä vähemmän asumistukea.

Että sun puolison pitää jättää vakituinen työ ja lasten harrastukset ja kaverit ja muutatte Lappeenrantaan, jos sairastut. 

Vierailija
112/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen avustajan paikkoja ei haeta. Huvikseen saatetaan lukea ilmoitus läpi. 

Ei saa täysiä työtunteja ja hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea. 

113/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ostele paljoa mitään muuta kuin ruokaa yms koska ei tukien määrä vastaa nykyisten asioiden, edes ruoan hintatasoa. En saa töitäkään eikä toki olisi pakko osatyökykyisyystuella hakeakaan/tehdäkään mutta haluaisin tehdä. Mutta eipä pitkäaikaistyötön kelpaa. No pitäkööt tunkkinsa. Eivät yritykset saa myöskään olemattomia rahojani kun en työllisty.

Vierailija
114/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisen avustajan paikkoja ei haeta. Huvikseen saatetaan lukea ilmoitus läpi. 

Ei saa täysiä työtunteja ja hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea. 

Pitää olla 40 h viikko työ. Haetaan vain niitä. 

Vierailija
115/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Ite en ostele paljoa mitään muuta kuin ruokaa yms koska ei tukien määrä vastaa nykyisten asioiden, edes ruoan hintatasoa. En saa töitäkään eikä toki olisi pakko osatyökykyisyystuella hakeakaan/tehdäkään mutta haluaisin tehdä. Mutta eipä pitkäaikaistyötön kelpaa. No pitäkööt tunkkinsa. Eivät yritykset saa myöskään olemattomia rahojani kun en työllisty.

Sama. 

Siivoan omaa kotia. 

Pesen keittiökaapit joka kuukausi ja ikkunat joka viikko. 

Vierailija
116/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Kokoomus!

"sun puolison pitää jättää vakituinen työ ja lasten harrastukset ja kaverit ja muutatte Lappeenrantaan, jos sairastut."

Siis hetkinen.. perheellinen ihminen, molemmat työssäkäyviä, mutta onnettomuuden jälkeen on muutettava 400 km päähän jotta säilyy hengissä. Joku tuossa ei oikein mätsää. Uudellamaalla on 100'000 työtöntä, mutta lähin henkilökohtainen avustaja löytyy Lappeenrannasta. Onko nyt vika tulonsiirroissa, työmoraalissa vai molemmissa?

Vierailija
117/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joskus noita henkilökohtaisen avustajan työ ilmoituksia, mutta en koskaan hae niihin. 

Niissä on liian vähän työtunteja ja hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea. 

Vierailija
118/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Kokoomus!

Mutta jo

Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea. 

Joten henkilökohtaisen avustajan palkalla ei elä. 

Eli kyllä joo, jos sairastut joudut muuttamaan pois Helsingistä. 

Vierailija
119/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat henkilökohtaisen avustajan, jos tarjoat joka viikko 40 h töitä ja palkkaa 2400 brutto kuukaudessa. 

Vierailija
120/376 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaista avustajaa ei saa, koten älä sairastu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä