IL: Fazerilta hämmentävä uutuus - Fazerin uuden makeislevyn valmistuksessa on käytetty kaakaon sijaan mallastettua kauraa ja ruista.
Hinta jäi pois jutusta. Vilahti videolla. Olematon levy ehkä 30g, hintaa 4,90€, eli 150€/kg.
Varmaan viedään käsistä?
Ainahan toki riittää kokeilunhaluisia.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Mallastettua kauraa ja ruista. Pierettää jo pelkkä ajatuskin.
10% tuotteesta on joko kauraa tai mallasta. Loppu on kaiketi sokeria ja rasvaa Ja ehkä maitojauhetta, kuten maitosuklaassakin.
Vierailija kirjoitti:
Tää olis ekologisempi vaihtoehto, jos vilja on kotimaasta ja suklaan valmistus tapahtuu niinikään kotimaassa. Kokeilen kyllä jos osuu kohdalle, kiiti vinkistä!
Jotain rajaa nyt hyvät ihmiset.
Eiköhän korvata valkonen maito kirkkaalla maidolla 5e litra.
Sit kuninkaan vaatteet vois olla läpinäkyvät hintaan 7000e retku.
Miksi ruista pitää tunkea joka paikkaan kun se ei kaikkien vatsalle sovi. Tulevaisuuden ruoka on myös hurjaa. Kaikki saa vatsan paisumaan hetkessä kuin pullataikina ja sitten vain eletään piereskellen satoja kertoja päivässä, ehkä tuhansia kertoja? Miksi lehmän pieru on ympäristö ongelma, mutta minun ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, onhan suklaakin ollut ylellisyystuote ja harvojen saatavilla silloin kun se on lanseerattu.
Kaakao on kallistunut hurjasti ilmastonmuutoksen takia. Ihan hyvä keksiä uusia tuotteita. Suklaa on matkalla luksustuotteeksi, kuten se oli 100 vuotta sitten.
4.90€ ja 40 grammaa. 🙄
Saa tämä uusi tuote halventua ihan hiukkasen ennen kuin minä sitä omalla rahallani ostan. Odotan, kun saa edes 200 grammaa tuolla hinnalla. Muuten kyllä hankin kaakaolevyjä vielä.
Jos kaakaon ja oikean suklaan hinta karkaa täysin lapasesta, niin tuskin korvaan sitä tuollaisella korvikesuklaalla, vaan syön esim. toffeeta. Vaikka pähkinöillä ja rusinoilla tai kuivilla marjoilla maustettuna.
Eli kuten monissa patukoissa on jo nyt. Suklaata on aika vähän.
Kiinnostaa, saadaanko maku lähellekään suklaan makua. Sinällään voisi olla kiinnostava, jos löytyisi maun puolesta kilpailukykyinen rinnakkaistuote.
Testasin Fazerin kaurasuklaata jo aiemmin, muuten lupaava suutuntuman ja alkumaun puolesta, mutta jäi ikävä rasvan ja kauran makuinen jälkimaku suuhun viipyilemään. Tuotekehittelyä vaatii vielä.
2e voisin maksaa tuosta.
Itse harvemmin ostan suklaalevyjä tai muuta makeaa enää nykyisin. Kallista ja epäterveellistä. Joulun aikaan herkut kuuluvat, muutoin voin olla ilmankin.
2e voisin maksaa tuosta korkeintaan.
Itse harvemmin ostan suklaalevyjä tai muuta makeaa enää nykyisin. Kallista ja epäterveellistä. Joulun aikaan herkut kuuluvat, muutoin voin olla ilmankin.
Ihan idiootti toi ap kun päivittelee hintaa.
Jos käy fazer kaffeessa juomassa 4€ euron kahvikuppeja niin ei ole mikään ongelma maksaa joku pikku hilu feikki suklaasta.
Tuolla tavalla kun ajattelee niin kahvipapujen hinnaksi tulee varmaan 100000€/kg.
Onkohan Fazer vetänyt Pure Darkin kokonaan myynnistä? Se mint-versio on mun suosikki ja harmittaa kun ei löydy enää mistään. Mua ei sinänsä haittaisi vaikka se pienehkö levy maksaisi 5 euroakin kun nyt juuri siitä satun tykkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki, ennen kuin joku alkaa itkemään:
www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/917812a0-0e8a-405d-a8ec-cd9a2ec26199
Linkissä on video ja siinä tunnustetaan että kyse on woke-tempauksesta.
Ei tunnusteta. Ja nytkö sekin fakta on wokea, että kaakaosadot pienenevät koko ajan ja kaakao kallistuu. Voi tosiaan hyvin olla, että suklaan massatuotanto loppuu. Kyllä ottaa persilja koville, kun ilmastonmuutos tulee kuluttajalle näkyväksi. Kieltäminen on aina vain vaikeampaa.
Tämä. Kahvi ja kaakao superkalliita jo nyt, kallistuvat tästä vielä, niistä tulee superluksustuotteita taas.
Ja syy on ilmastonmuutoksen, sen tietää tasan kaikki joilla on normaali pää.
Miksi sitä pitää sanoa suklaaksi kun se ei ole sitä? Entä miksi se on noin helkkarin kallista?? Kaakao kallistuu syystäkin, mutta mallastetun rukiin ja kauran luulis olevan kohtuu halpaa. Vai onko se vaa siksi kun on tuollainen limited edition kokeilu?
Olen ostanut muita suklaita jo monta vuotta kun saa jopa 3 tuotetta samalla rahalla ja suklaasisällöllä. Ruattalaiset osaa.
Siis anteeksi mitä? Vitosella 150g "suklaa"levy jossa ei ole edes suklaata?!
Sori nyt vaan fazer, ymmärrän kyllä että rikkaalla suvulla ei ole rahasta pulaa, mutta kansa ei taida olla noin rikas.
Mustan nimeksi väritön ja lakritsi väriaine dieselautojen pdf suotimesta.....