Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka helppoa on olla työllistymättä?

Vierailija
18.02.2025 |

Loppui 15 vuoden pituinen työsuhde eikä rehellisesti haittaisi jos vaikka kesän ja ehkä alkusyksynkin olisin työttömänä. Kuinka helppoa mahtaa olla? En nyt ihan läskiksi viitsisi työnhakua laittaa mutta pidempi loma liiton rahoilla kiinnostaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne johonkin paska puuhapajalle tökkää. Ansiosidonnainen ei nykyään auta yhtään mitään. Samaa jätettä kuin muut työttömät. Karantteenia pukkaa, jos et mene ilmaiseksi hooraamaan.

Vierailija
2/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt heti mihinkään tukityölliseksi laiteta? Kai nyt puoli vuotta saa ensin hakea oman alan töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian helppoa, kun töihin ei pääse vaikka haluaisi.

Vierailija
4/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista ei saa kuin 2kk täytenä. Sitten leikataan 20%. Lauloit, vaikka maamme laulua.

Vierailija
5/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se liiton rahoilla pötköttely voi muuttua vähän pidemmäksikin lomaksi. Ja mikäs siinä jos riskin tiedostaa. Miksi työnantaja palkkaisi pötkötelleen, kun on katkeamattomalla työhistoriallakin hyviä hakijoita vaikka kuinka paljon? 

Nyt on jo hätätilanne, ei vasta joskus tulevaisuudessa.

Vierailija
6/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista ei saa kuin 2kk täytenä. Sitten leikataan 20%. Lauloit, vaikka maamme laulua.

Oikeasti? Eihän 2 kk ehdi saamaan mitään kun perusrekry vie sen.

Vierailija
7/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse hain ainakin 3 vuotta töitä mutta en päässyt. Olen vähän päälle 30v nainen. Hain siivousalan, hyllyttäjän, graafisen suunnittelijan. Joitain muitakin. Työpaikan sain vasta kun työkkäri tarjosi palkkatukityötä. En tiedä missä vika ettei työllisty.

Vierailija
8/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on niin vaikea työllistyä, että en toivoisi pidempää pötköttelyä. Tulet saamaan sen haluamattakin.

Vierailija
9/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan alasta. Joku taloushallinto, sähköala tai sairaanhoito työllistää varnaan heti.

Vierailija
10/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan alasta. Joku taloushallinto, sähköala tai sairaanhoito työllistää varnaan heti.

Miksi alapeukut?

Vierailija
11/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella helppoa olla saamattta töitä. Olen ollut jo 10 vuotta työtön.

Vierailija
12/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule niin helppoa, että lähetät ihan hyvän, rehellisen työhakemuksen ja CV:n vailla kirjoitusvirheitä. Ei tule kutsua haastatteluihin. Lähetät niitä sen vaaditun 4 kpl kuukaudessa, jotta sinulla pysyy oikeus täyteen työttömyysturvaan. 

Vierailija
13/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä hakea töihin.

-yli 10 vuotta työttömänä

Vierailija
14/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi voi tuntua kivalta, mutta kun todellisuus iskee huomaat että työllistyminen lomailun jälkeen on vaikeaa, toisinaan jopa mahdotonta.

Vierailija
15/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minkä ikäinen AP? Jos olet yli 55v niin rauhallisin mielin olisin. Päälle 50 vuotiaita hankala työllistää. Ikä alkaa tulla vastaan. 

Vierailija
16/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko minkä ikäinen AP? Jos olet yli 55v niin rauhallisin mielin olisin. Päälle 50 vuotiaita hankala työllistää. Ikä alkaa tulla vastaan. 

On kyllä teillä ihme porukkaa itse olin viimeksi töissä 63 vuotiaana eli viimevuonna ,hommia on löytynyt aina jonkinverran.

Vierailija
17/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikävää, että lähetetään näin valheellisia kokkariviestejä mustamaalaamaan hädänalaisia ihmisiä. Mitään vastuuta ette puheistanne ota. 

Vierailija
18/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kannalta on ihan sama työllistytkö sinä koskaan. Joku muu saa ne työpaikat. 

Vierailija
19/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella helppoa olla saamattta töitä. Olen ollut jo 10 vuotta työtön.

Ja yhä siitäkin helpottuu joka vuosi. Itse 22 vuotta työtön.

Voi tätä helppoutta!

Vierailija
20/27 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä teillä ihme porukkaa itse olin viimeksi töissä 63 vuotiaana eli viimevuonna ,hommia on löytynyt aina jonkinverran.

Niin minäkin olen ollut, mutta kremppoja alkaa olla. Sitten ei enää pääse töihin ja työterveyshuoltoakaan ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän