Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin just etta ma olen auttamattoman tyylittoman ja epamuodikkaan nakoinen! Lihonutkin olen. Tahan asti en ole koskaan pyrkinytkaan olemaan supermuodikas,

Vierailija
07.03.2007 |

vaan enemmän ajaton ja tyylikäs, mutta nyt huomaan, että kaikki vaatteeni (edullisuusperiaattella hankitut) ovat kyllä tosi rumia telttoja. Miten musta tulikin tälllainen? Köyhät opiskeluvuodet varmaan tekivät osansa ja nyt en osaa enää ostaa vaatteita. Kaikki tuntuu kalliilta ja oudolta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tarvi aina olla niin ajatonta. Kevään käyttää, ja sitten se tunika joutaa jo roskiin kuitenkin kulahtaneena. ;)

Toki jotkut vaatekappaleet voivat olla niitä ajattomia ja pitkäikäisiä. On kuitenkin kiva ostaa myös muodikasta ja edullista, jota ei enää suunnittelekaan pitävänsä vuoden tai kahden kuluttua. Minulla ainakin on sen verran vaihtelunhalua.

Vähän sama juttu tuli mieleen ollessani aurinkolasiostoksilla. Myyjä tyrkytti minulle sikakalliita laseja. Hän sanoi niiden olevan niin laadukkaat, että voin käyttää niitä seuraavat 15 vuotta. Sanoin myyjälle, että kuka hullu nyt haluaa käyttää samoja aurinkolaseja 15 vuotta! ;))

5

Vierailija
22/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tulee virheitä, siksi parempi käydä sovittelemassa ihan kaupassa.

venyvät paidat ja alusasut, sukat, yöasut ja oloasut voi tilata.

Listaa mitkä on menneet pieleen:

- jakkupuku, oli hirveää materiaalia ja liian iso hame, yläosa ok

- fleece- oloasu (liian tiukka yläosa, liian iso alaosa)

- yöpaita oli liian reilu, mutta en palauttanut

- pari paitaa olleet liian tiukkoja, ei venyneet

Listaa nappiostoksista:

- kaikki raskausajan vaatteeni, farkkuja ja paitoja myöten :)

Niissä avainsana on ollutkin säädettävyys ja venyvyys...

- Jokunen ihana villatakki

- Alushousut ja sukkikset, sukat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opiskelijana se jalostui muotoon harvoin mutta siltikin halvinta mitä löytyy. Mutta olisipa kiva kokeilla tuollaista asennetta, että vaatteen voi todella hankkia vain puolen vuoden käyttöön! :DD

t. ap

Vierailija:

On kuitenkin kiva ostaa myös muodikasta ja edullista, jota ei enää suunnittelekaan pitävänsä vuoden tai kahden kuluttua. Minulla ainakin on sen verran vaihtelunhalua.

Vierailija
24/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia. Mulla ihan sama ongelma kuin aloittajalla.

Vierailija
25/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä teltoista saa helposti uusia erilaisia vaatteita, kun otat vähän saumoista sisään, ja kaarrat vaikka vyötärölinjaa.

Kokeile vaikka sellaisella vaatteella ensin minkä aiot heittää pois!

Ja housujen muotoa on helppo muuttaa sivusaumoista.

Onnistuu käsin myös, jos ei ole ompelukonetta.

Ja paidoista ja housuista voi helposti tehdä 3/4 pituisia ym.

Vierailija
26/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja opiskelijana se jalostui muotoon harvoin mutta siltikin halvinta mitä löytyy. Mutta olisipa kiva kokeilla tuollaista asennetta, että vaatteen voi todella hankkia vain puolen vuoden käyttöön! :DD

Jos haluaa kaksi paitaa, niin saman verran köyhtyy ostaessaan kaksi 20 euron arvoista vuodessa viiden vuoden ajan kuin kaksi 100 euron arvoista kerralla viideksi vuodeksi. ;) Eikä käytettyjä vaatteita mihinkään roskiin tarvitse heittää kuten joku ehdotti. Minä vien ne yleensä kirpparille, annan kavereille tai tuunaan omaan käyttööni.

Tietenkin voidaan miettiä, millainen kuluttaminen on eettistä luonnovarojen, työvoiman reilun käytön ym. kannalta. En ole noihin asioihin niin tarkkaan perehtynyt, että tietäisin millaiset ratkaisut ovat missäkin tilanteessa parhaita ja mitkä vaatevalmistajat toimivat eettisesti " eniten oikein" .

5

Vierailija
27/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perustaa vaatehankinnat siihen ja sitten halutessaan hankkia jotain sesonkivaatetta vaikak 20 tai 50 eurolla vuodessa. Itselläni on todella vanhoja vaatteita, jotka voivat olla vuosia käyttämättä ja sitten taas löytyvät käyttöön uudelleen. Minulle on siis kertynyt aika paljon vaatteita, vaikka ostankin harvoin. Huollan ja pesen oikein ja minulla on kaksitasojärjestelmä, eli kotona pidän huonommat vaatteet pois ja uusia käytetään vaan tietyissä tilaisuuksissa.

Vierailija
28/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele hankkimaan jotain huonolaatuisia hetken käytettäviä trendirytkyjä, jotka jo puolen vuoden päästä näyttävät typerille - jos enää ovat ehjiäkään.

Panosta uusiin vaatteisiin vähitellen, ensin perusvaatteita kuten trikoopaitoja ja neuleita, hyvin istuvia farkkuja jne... Varsinkin jos olet vanhempi kuin 25 ja palaat vielä töihinkin (muistin että olet kotiäiti?) niin kannattaa valita vaatteet vähän pidemmällä tähtäimellä kuin puoleksi vuodeksi. Yksinkertaisuus, klassisuus ja hyvin yhdisteltävät värit ovat valttia.

Jos ei viitsi seurata trendejä ja juosta jatkuvasti kaupoissa, niin kannattaa jättää nopeasti vaihtuvat sesonkijutut.

Vierailija
29/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauppoja suosittelisitte vaatehankinoihin? Suunnittelen ostospäivää, ja mahdollisuus olisi päästä Stockalle, Sokokselle, HM:lle, Lindexille, KappAhliin, Benettonille, Modaan, nämä ainakin. Ja Anttila, Cm, Prisma, mut... ?

Mitä kannattaa ostaa mistäkin paikasta? Sanokaa ihan reilusti, sillä multa on kadonnut ote merkki-, laatu- ja hintatietoudesta. En ole kotiäiti, vaan opiskelija ja etätyötä tekevä. Kenkiä ja takkeja näyttäisi olevan, eli ensisijaisesti sisävaatteita tarvisin.

ap

Vierailija
30/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä on vaan minun mielipiteeni : )

Sokos, Stocka, Moda, Aleksi13 on hyviä. Esprit, In wear, Mexx on melko edullisia vähän parempia merkkejä jotka ovat muodikkaita olematta pissis- tai mummo-osastoa. HM, Lindex ja Kappahl: saatat joskus löytää jotain kivaa, mutta noista en hankkisi kaikkia vaatteita, sillä laadussa ei ole kehumista.

Vierailija
31/31 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta tämä on vaan minun mielipiteeni : )

Sokos, Stocka, Moda, Aleksi13 on hyviä. Esprit, In wear, Mexx on melko edullisia vähän parempia merkkejä jotka ovat muodikkaita olematta pissis- tai mummo-osastoa. HM, Lindex ja Kappahl: saatat joskus löytää jotain kivaa, mutta noista en hankkisi kaikkia vaatteita, sillä laadussa ei ole kehumista.