Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset loppui 46vuotiaana, muita ?

Vierailija
18.02.2025 |

Yllättäen loppui, onko normaalia, vai voiko tulla vielä ?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen vai normaalipainoinen? Onko sinulla lapsia?

Vierailija
2/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vuotta tuosta keskimäärin menee että karvat lähtee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia ja voi tulla. Mulla loppui lopullisesti 47-vuotiaana ja kuulin kauhistelua kuinka olen niin nuori - mutta normaalia se on tosiaankin. Ihanaa elää ilman karmeita menkkoja - vaihdevuosivaivat (kuumat aallot lähinnä) on kyllä ikäviä, mutta pientä siihen helvettiin verrattuna.

Vierailija
4/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui 47-vuotiaana. Lapseton, normaalipainon alarajalla.

Vierailija
5/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuosien merkit alkavat usein jo 40-vuotiaana. Joten tuo on merkki että taitaa esivaihe jäänyt taakse ja olet nyt vaihdevuosivaiheessa? Jos pysyvät vuoden ajan pois niin on varma vaihdevuosien merkki.

Vierailija
6/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui kuin seinään 49-vuotiaana kun laitettiin hormonikierukka. Oli kylläkin tulvavuotoja, kohdussa kasvain ja paksu limakalvo. Olen nyt 55-v eikä ole vieläkään vaihdevuodet. Kävin just lääkärintarkastuksessa. 

Kävisin sinuna lääkärissä ihan vaan tarkastuksessa. 

Vierailija
7/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta vuotta tuosta keskimäärin menee että karvat lähtee?

Voi mennä 15 vuottakin

Vierailija
8/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsia ja olen normaalipainoinen jne. Ihmettelen vaan kun oli ennen tätä aivan kamalat vuodot ja nyt yhtäkkiä loppui, yhdistäisin kyllä vaihdevuosiin kun on uniongelmia ymv. Hyvä vaan että loppui, ajattelin muutenkin mennä kohdun poistoon.

Vierailija
9/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui mutta syynä kilpirauhasen vajaatoiminta. Palasivat pätkittäin ja hetkittäin kun sain lääkkeet.

Vierailija
10/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vaihdevuosissa suunnilleen 10-15 ikävää oiretta, en ollut todellakaan tiennyt.

Kumma ettei gynet varoita yhtään. Kaikista ei voi mitenkään arvata että tääkin liittyy estrogeenin loppumiseen.

Olisin pitänyt mieluummin kk.t kipuinen päivineen. Luulin juuri kuten joku tos yllä sanoi että ihanaa kun se riesa loppuu. Ei ole ihanaa. 

Vierailija
11/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on normaalin rajoissa, keskimäärin menopaussi tulee 51-vuotiaana, osalla aiemmin ja osalla myöhemmin.

Vierailija
12/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei ole alkanut. Dear Eki, missä vika?

M41

Vierailija
13/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, olen 46v ja kierto edelleen sen samat 28 päivää kuin 13-vuotiaana. Mulle on tehty sterilisaatiokin, jonka pitäisi aikaistaa vaihdevuosioireita. Silti ei edes mitään esivaihdevuosioireita vielä.

Vierailija
14/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh, olen 46v ja kierto edelleen sen samat 28 päivää kuin 13-vuotiaana. Mulle on tehty sterilisaatiokin, jonka pitäisi aikaistaa vaihdevuosioireita. Silti ei edes mitään esivaihdevuosioireita vielä.

Ei niitä (havaittavia) oireita kaikille tule. Osalla vaan menkat joku päivä loppuu yks kaks yllättäen ja se päivä saattaa olla suunnilleen mitä tahansa 45 ja 60 vuoden välistä, keskimäärin 51v. Ja sitten on osa ihmisistä, joilla vaihdevuosioireilua (esivaihdevuosia ja vaihdevuosia) kestää ennen menopaussia jopa yli 10 v.

Vierailija
15/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sä hämmästelet? Sitä että jonkun muun hormonitoiminta on erilainen kuin sun? 

Mä olen 49 eikä ole mitään oireita. Kaverilla alkoi ekat oireet 38-vuotiaana. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
16/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sterilisaaatio mitään aikaista, minäkin olen käynyt, ei ainakaan itselle puhuttu mitään tälläistä.

Vierailija
17/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään lääkärin kanssa juttelin, että vaihdevuodet alkaa yleensä 45-55-vuotiaana. Se on aika iso haarukka, johon tietenkään kaikki eivät silti mahdu.

Vierailija
18/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppuivat 25-vuotiaana ilman syytä (neitsyt, ei ehkäisyä; nyt olen 32). Helpolla pääsin!

Vierailija
19/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppuivat 25-vuotiaana ilman syytä (neitsyt, ei ehkäisyä; nyt olen 32). Helpolla pääsin!

Siis ei ole koko aikana ollut? Ja toi on susta normaalia?

Vierailija
20/37 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan 46 v voisi tehdä tuollaista aloitusta naisen elämänsä järkyttävimmäastä tapahtumasta, että muita.