Kuukautiset loppui 46vuotiaana, muita ?
Yllättäen loppui, onko normaalia, vai voiko tulla vielä ?
Kommentit (37)
Liika laihduttaminen voi stopata kuukautiset jokaisella naisella.
44 v loppui ja pian alkoi vaihdevuosioireet. Vuoden päästä kävin gynellä joka vv totesi. Minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh, olen 46v ja kierto edelleen sen samat 28 päivää kuin 13-vuotiaana. Mulle on tehty sterilisaatiokin, jonka pitäisi aikaistaa vaihdevuosioireita. Silti ei edes mitään esivaihdevuosioireita vielä.
Siis mitä sä hämmästelet? Sitä että jonkun muun hormonitoiminta on erilainen kuin sun?
Mä olen 49 eikä ole mitään oireita. Kaverilla alkoi ekat oireet 38-vuotiaana. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
No hämmästelen että ikääntyminen iskee noin voimallisesti noin nuorena. Itse sain ensimmäisen lapseni 36-vuotiaana, seuraavan 39- ja viimeisen 41-vuotiaana. Sitten halusin syerilisaation, koska olin ilmeisen hedelmällistä tyyppiä.
t. Henkilö, jota lainasit
Loppuispa! Mulla on nytkin "menkat" (sentään niukat, vain 3 pv), vaikka on Mirena. Sen kaverina on nimittäin e-geeli, jotta pysyvät oireet kurissa. Olen täyttämässä 46, ja olisin työkyvytön ilman hormonikorvausta, unettomuus ja nivelkivut olivat tehdä hulluksi jo ennen myoomia ja 20-päiväisiä menkkoja. Toissavuoteen saakka olin luomu, lapsi jo aikuinen, vv aikaistavia tekijöitä kilpirauhanen, sytostaatit, steri heti kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh, olen 46v ja kierto edelleen sen samat 28 päivää kuin 13-vuotiaana. Mulle on tehty sterilisaatiokin, jonka pitäisi aikaistaa vaihdevuosioireita. Silti ei edes mitään esivaihdevuosioireita vielä.
Siis mitä sä hämmästelet? Sitä että jonkun muun hormonitoiminta on erilainen kuin sun?
Mä olen 49 eikä ole mitään oireita. Kaverilla alkoi ekat oireet 38-vuotiaana. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
No hämmästelen että ikääntyminen iskee noin voimallisesti noin nuorena. Itse sain ensimmäisen lapseni 36-vuotiaana, seuraavan 39- ja viimeisen 41-vuotiaana. Sitten halusin syerilisaation, koska olin ilmeisen hedelmällistä tyyppiä.
No siinäpä sitä on hämmästeltävää jos aikoo hämmästyä kaikesta missä ihmiset ovat erilaisia. Joillain on siniset silmät ja joillain ruskeat. Jotkut kuolevat lapsena, jotkut vanhuksena. Joillain alkaa vaihdevuodet 46-vuotiaana, joillain 56-vuotiaana. Ihmeellistä on elämä!
Olen 57, eikä vaihdevuosista tietoakaan. Kyllä jo luopuisin kuukautisista, kun ei niillä mitään virkaakaan enää ole. Sterilisaatio on tehty 25 vuotta sitten, joten ainakaan minun tapauksessani sillä ei ole merkitystä vaihdevuosien alkamiseen.
Mulla alkoi tuossa 45v. tiivistyä menkat ja kierto tipahti 22-23 päivään. Lisäksi vuoto oli runsasta ja kesti viikon. Joskus suorastaan tulvin. Nyt olen 48v., pian 49, ja kahden viimeiset on tulleet noin 50 päivän kierrolla. Vuoto on edelleen runsasta, mutta oisko nyt sitten se vaihe, kun ne alkaa harveta. Loistavaa. Tuo kolmen viikon kierto viikon vuodolla oli karseaa. Esimerkiksi viimeiset kolme etelänlomaa olen vuotanut koko viikon.
eli sinut joutaa laittaa ns.kiertoon...
Vierailija kirjoitti:
Loppui mutta syynä kilpirauhasen vajaatoiminta. Palasivat pätkittäin ja hetkittäin kun sain lääkkeet.
Mullakin tämä kai syynä. Tai sitten toisin päin. Kuukautiset loppuivat jo 40-vuotiaqna. Mutta aloittajalla on ihan normaali ikä vaihtareille. Voi sieltä jotkut kuukautiset tulla, mutta voi olla tulemattakin. Kannattaa käydä gynellä, joka osaa neuvoa tartteeko vielä huolehtia ehkäisystä.b
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli vaihdevuosissa suunnilleen 10-15 ikävää oiretta, en ollut todellakaan tiennyt.
Kumma ettei gynet varoita yhtään. Kaikista ei voi mitenkään arvata että tääkin liittyy estrogeenin loppumiseen.
Olisin pitänyt mieluummin kk.t kipuinen päivineen. Luulin juuri kuten joku tos yllä sanoi että ihanaa kun se riesa loppuu. Ei ole ihanaa.
Saanko kysyä, millaisia oireita?
Minulla loppui tasan 50v. Kuukautiset siihen asti säännölliset, loppuvuosina runsaat. Sterilisaatio 34-vuotiaana neljännen lapsen jälkeen. Vaihdevuosista olen selvinnyt ilman isompia ongelmia ja lääkitystä. Peittoa kevensin: Vaihdoin täkin pussilakanaan.
Mulla alkoi vaihdevuodet kertarysäyksellä 41-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihmiset ovat erilaisia. Mä sain ensimmäiset vaihdevuosioireet samassa iässä kuin sinä esikoisesi. 41-vuotiaana oli jo selkeästi vaihdevuodet alkamassa ja nyt 49-vuotiaana varmasti kroppa vetää viimeisiään. Ainakaan vuosi sitten ei gynekäynnillä näkynyt ultrassa montakaan elossa olevaa (huonokuntoista) munasolua. En tiedä, onko menopaussi mennyt vai tulossa vielä, sillä minipillerit pitää vuodot pois.
Voi herranjestas, ihmiset on erilaisia ja kehot muuttuvat eritavalla. Joku saa diabeteksen joku ei, jollain verenpaine nousee jollain ei. Sama pätee hormonitoimintaan, toimii erilailla riippuen yksilöstä näille ihmetelijöille tiedoksi
no 38v on nuori, mahdollista mutta ikävää. Se vaan on niin että estrogeeni olisi naiselle tarpeellinen. Kun sitä ei ole, keho alkaa rapistua kaikkialta.