Tarhassa lapsia hiihtolomaviikolla?
Kommentit (53)
On osan viikosta, minulla 5 viikkoa vuodessa lomaa niin ei viitsi pitää viikkoa tässä vaiheessa vaan mielummin kesällä pidempi loma. Olisi ihana saada enemmän lomaa, muttei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä lukuisia lomia.
Yksityisen sektorin työntekijällä on tyypillisesti 5 vko lomaa vuodessa. Jos kesällä pitää 4 vkoa, miten sen jäljelle jäävän viikon saa riittämään sekä syys-, joulu- että hiihtolomaan?
Tämä. Julkisella puolella lomia voi olla 7 viikkoa vuodessa. Eli hyvin voi pitää 4vko kesällä, syyslomaviikon, joulun välipäivät ja vielä hiihtolomaviikonkin. Yksityisellä jos pidät kesäloman ja joulun välipäivät, olet töissä hiihto- ja syysloman aikana. Vaihtoehtoisesti jos pidät niiden aikana lomaa, on kesäloma lyhyempi ja/tai olet joulun aikaan töissä.
33 päivää riittää moneen. Laskepa, paljonko tuo tekee viikoissa. Lauantaita ei lomapäiväksi lasketa.
Mulla lasketaan lauantai lomapäiväksi.
T. Kaupan ala
Vierailija kirjoitti:
se on nykyajan trendi, että lapset viedään vanhempien loman aikanakin päiväkotiin. Kuulemma "se ei tunnu lomalta, jos joutuu olemaan oman lapsensa kanssa".
Kun ei kaikilla vanhemmilla ole loma silloin kun koululaisille on.
Minulla oli lomaa 365 päivää vuodessa kun lapset oli pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti-ikäiset ei tarvi mitään hiihtolomaa. Sitä pidetään vasta koulussa.
Ja sinähän et asiasta tiedä pätkääkään! Järkyttäviä ihmisiä palstalla!!
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli lomaa 365 päivää vuodessa kun lapset oli pieniä.
Mulla ei.
-yrittäjä
38pv minulla, ja aika monella muullakin työpaikallani.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän lapset alle kouluikäisinä mitään hiihtolomaa pitäneet. Vasta sitten kun esikoinen meni kouluun.
Nyk varhaiskasvatuksessa toivotaan että lomat pidetään koulujen lona-aikoina!
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole tarhassa, mutta koulussa ovat, kun talviloma alkaa vasta ensi viikolla. Päiväkotiaikanaan olivat koululaisten talvilomaviikon päiväkodissa. Silloin oli itsellä sesonkiaika töissä, ja muutenkin oli mukavampi lomailla lasten kanssa rauhallisempana ajankohtana lopputalvesta. Lapsetkin tykkäsivät päiväkodin rauhallisemmasta tunnelmasta, ja siellä tehtiin vähän erilaisempia juttuja, kun lapsia oli tavallista vähemmän paikalla.
Onpa sinulla vääristynyt, ruusuinen kuvitelma : D :D. Siellä on vieraat lapset ja aikuiset eikä todellakaan päivystysaikaan tehdä mitään muuta kuin ihan pakolliset ruokailut ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän lapset alle kouluikäisinä mitään hiihtolomaa pitäneet. Vasta sitten kun esikoinen meni kouluun.
Nyk varhaiskasvatuksessa toivotaan että lomat pidetään koulujen lona-aikoina!
Niin, päiväkoti on auki supistetulla väellä, jos oma päiväkoti edes on auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole tarhassa, mutta koulussa ovat, kun talviloma alkaa vasta ensi viikolla. Päiväkotiaikanaan olivat koululaisten talvilomaviikon päiväkodissa. Silloin oli itsellä sesonkiaika töissä, ja muutenkin oli mukavampi lomailla lasten kanssa rauhallisempana ajankohtana lopputalvesta. Lapsetkin tykkäsivät päiväkodin rauhallisemmasta tunnelmasta, ja siellä tehtiin vähän erilaisempia juttuja, kun lapsia oli tavallista vähemmän paikalla.
Onpa sinulla vääristynyt, ruusuinen kuvitelma : D :D. Siellä on vieraat lapset ja aikuiset eikä todellakaan päivystysaikaan tehdä mitään muuta kuin ihan pakolliset ruokailut ym
Siis oikeasti varhaiskasvattajat vetävät jotain vanhanajan tarhatädin roolia loma-aikoina? Eli varhaiskasvattaminen laiminlyödään tyystin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata yleistää, ei meidän päiväkodissa ole vieraita aikuisia tai lapsia, ja tosiaan teket vähän erikoisempia juttuja, kun lapsia on vähemmän. Ei hiihtolomalla siis päivystetä.
Niin, annetaan vakaata.