Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entisen miehen nykyinen soittelee

Vierailija
18.02.2025 |

Tilanne on todella outo. Kyselee oliko väkivaltainen ja narsistinen. 

Me oltiin yhdessä nuori aikuisuus, johon liittyi kaikkea draamaa yhdessä kasvaen. En pitäisi häntä ilkeänä, olin itsekin mahdoton. Nyt olen aikuisessa suhteessa ja elämä mallillaan. Tuntuu oudolta, että tuo intohimoinen teinisuhde palaa elämääni näin. Olen jollain tasolla vaalinut tuota suhdetta sellaisena intohimoisena ensirakkautena ja aika on kullannutkin muistoja. 

Koen ettei ole ok minulta alkaa eritellä millainen hän oli / avata henkilökohtaista kokemusta. Mitä mieltä olette? En ole vastannut ja viestejä satelee joka paikassa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sinun asiasi kuulu hänelle mitenkään. Eivät siinäkään tapauksessa, että eksäsi olisi koko suhteenne ajan ollut jokin narsistihirviö. Mitä hän sillä tiedolla tekee? Jos vastaat jotain, hän alkaa avautua elämästään, sotkee sinutkin siihen ja kohta olet hänen terapeuttinaan ja miehen vainon kohteena. Eikä kenellekään vieraalle tarvitse vastata mitään, jos ottavat yllättäen tunkeilevasti yhteyttä henkilökohtaisesta asiasta. Sehän voi olla oikeasti vaikka Seiskan toimittaja.

Vierailija
22/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ei tarvitse muksujen asioita hoitaa niin estoon vaan, et sinä ole velvollinen mitään exän entisyyttä kellekään avaamaan, hoitakoon itse puoliskonsa mielenrauhaa

Ihan oikeestiko ihmisten käyttäytyminen on nykyään näin törkeää? Mikä teitä vaivaa? 

mitä törkeää siinä on ettei halua puhua menneisyydestään jonkun itselle täysin tuntemattoman ja ulkopuolisen kanssa?

Se on törkeää, jos  viitsi vaivautua vastaamaan toisten kysymyksiin. Ei edes yhdellä sanalla. Tuollainen toisen ihmisen ignooraaminen on epäkohteliasta. 

Ei, ei omaa elämää tarvitse tilittää toiselle, mutta sen verran on tilivelvollinen, että vastaa vaikka en muista tai e

Tai vastaa että mitäs se sinulle kuuluu, keskity omaan elämääsi

ihan oikeasti - mikä teitä vaivaa, jos pitää tietoisesti olla toiselle ihmiselle epäkohtelias? Voi luoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäsin täysin reagoimatta.Täysin mautonta rääpiä muiden elettyä elämää.

Vierailija
24/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on kaikkia hulluja, eikä niille todellakaan kannata vastata yhtään mitään kun se on sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Kerran joku lähetti minulle viestin, että onko X äitini. Vastasin että miksi kysyt. Tyyppi alkoi sadatella ja tytötellä ja vaati vastausta kysymykseen. Estin.

Vierailija
25/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen miehesi nykyinen kuulostaa ongelmatapaukselta.

Vierailija
26/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia hyviä vastauksia jo tullut. Valitset vaan niistä. Ei taida toimia miehellä parisuhteet vielä tänäkään päivänä. Hyvä, että pääsit irti.

Vierailija
27/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koet, ettei ole ok alkaa avata kokemuksiasi, niin sitten sitä ei tarvitse tehdä. Jos sinulla ei ole mitään mistä kokisit tarvetta nykyistä varoittaa, niin riittää kun sanot että mies oli aikanaan tavallinen teini ja oli nykyään millainen tahansa, niin sinusta ei ole siihen apua.

Niin. On hirveän vaikeaa eritellä millainen hän oli. Meidän suhteessa oli erilaisia piirteitä, mutta konsensus toteutui. Mielestäni tällainen on liian henkilökohtaista jaettavaksi. Toisaalta on herännyt ajatuksia, että pitääkö kysyä mikä tilanne heillä on, en varsinaisesti haluaisi tietää, mutta jääkö tämä vaivaamaan. Luulen, että vastaan etten havainnut mitään erikoista.

Ap

"Jokaineen suhde on omanlaisensa, ei voi verrata kahta suhdetta koska ensinnä suhteen osapuolet ovat eri henkilöitä, ajankohta ja ulkoiset tekijät ovat erilaisia ja kolmanneksi, hnekilö josta on puhe on todennäköisesti erilainen kuin mitä hän oli edellisissä suhteissaa. Toiset ottaa opikseen ja kehittyy paremmiksi ihmisiksi."

Ei sun tosiaan tarvitse kertoa omasta suhteestasi yhtään mitään. Kysy mietityttääkö jokin ja jos isompia kysymysmerkkejä on niin ehkä tämän nyksän pitää tehdä itse päätös suhteen jatkuvmisesta.

Vierailija
28/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän hän voi tietää, että teillä oli ihan tavallinen parisuhde. Siksi kysyy. Olisi voinut olla myös väkivaltainen suhde, niin kuin hänellä ehkä on nyt ja miettii, onko kyse pidempi aikaisestakin käytöksestä. Ehkä hänen elämässään oonko tämä tieto, joten miksi et vastaisi. Hiljaisuus sitä paitsi antaa viestin, että jotain menneisyydessä on mistä et halua puhua.

AP:n aloituksesta saa kyllä vähän sen kuvan, että kyseessä ei ollut ihan tavallinen parisuhde mutta että räiskyminen on ollut molemminpuolista. AP ei sitä sano, mutta antaa ymmärtää.

Vierailija
29/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et suoraan kysy miksi on ylipäätään on miehen kanssa kun on noin epäluuloinen hänestä?

Vierailija
30/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menneisyydessä avoliitossa, jossa pso tietyssä humalatilassa alkoi esiintyä väkivaltaisesti. Muutoin arki oli toimivaa. Hän sitten rajoitti alkon käyttöä käyttäytymisensä jälkeen, mutta ei luopunut siitä. Lopulta tuli tilanne, jolloin säikähdin tosi pahasti. Pelkäsin todella. Otin yhteyttä exäänsä, jonka tunsin ja sovimme tapaamisesta. Kerroin hänelle suhteessamme tapahtuneista vuosien aikana ja kysyin, että oliko teidän suhteessanne semmoista. Ex-nainen kertoi, että oli, ja todella rankkoja juurikin humalassa ilmenneitä tilanteita. Tämä auttoi minua todella paljon ymmärtämään, ettei muutosta ole tulossa eli käytös jatkunut tuommoisena jo liian kauan ja lopetin suhteen tarpeeksi saaneena.

Vierailija
31/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän sinulta kyselee tietoja. Jos hänen miehensä on väkivaltainen ja käyttäytyy huonosti häntä kohtaan, hänen pitäisi jättää hänet. Asiaa ei muuta se, onko mies ollut menneisyydessä väkivaltainen, narsistinen tms.

Vierailija
32/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi exä, josta kysyttäessä voisin empimättä vastata, että kyllä, hän oli minua kohtaan mustasukkainen, kontrolloiva ja lopulta väkivaltainen. En voi tietää millainen hän on tänään, mutta menneisyydessä hän toimi näin.

Jos sillä nyt joku välttäisi saman kuin minä.

Vierailija
33/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin menneisyydessä avoliitossa, jossa pso tietyssä humalatilassa alkoi esiintyä väkivaltaisesti. Muutoin arki oli toimivaa. Hän sitten rajoitti alkon käyttöä käyttäytymisensä jälkeen, mutta ei luopunut siitä. Lopulta tuli tilanne, jolloin säikähdin tosi pahasti. Pelkäsin todella. Otin yhteyttä exäänsä, jonka tunsin ja sovimme tapaamisesta. Kerroin hänelle suhteessamme tapahtuneista vuosien aikana ja kysyin, että oliko teidän suhteessanne semmoista. Ex-nainen kertoi, että oli, ja todella rankkoja juurikin humalassa ilmenneitä tilanteita. Tämä auttoi minua todella paljon ymmärtämään, ettei muutosta ole tulossa eli käytös jatkunut tuommoisena jo liian kauan ja lopetin suhteen tarpeeksi saaneena.

Sinä olisit silti voinut tehdä päätöksesi ilman eksääkin. Etkö luota itseesi ja siihen, mitä näet ja koet, jos tarvitset vahvistusta toiselta? 

Ei suhteeseen tarvitse jäädä odottelemaan muutosta, jokainen on ihan vapaa lähtemään heti, kun siltä tuntuu. 

Toivottavasti osaat jatkossa tehdä itsenäisiä päätöksiä

Vierailija
34/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita estoon!

Vierailija
35/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa pommittaa siksi kun et ole vastannut. Sinuna vastaisin, etten halua keskustella aiheesta enkä halua enää yhteydenottoja. Sitten laittaisin estot päälle.

mikäköhän sinun ongelmasi on, kun pitää ampua hiirtä norsupyssyllä. Sitä voi vain sanoa, etten muista. Ei siihen mitään estoja tarvita.

Kaikki ei kaipaa kirjekavereita.

Ties millaisen riesan tuostakin voi saada itselleen.

Tuntuu oudolta jo ajatuksen tasolla selvittää puolison ex ja alkaa sille viestittelemään.

Vierailija
36/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida sillä nyxälläkään olla kaikki kotona, jos pommittaa miehensä nuoruuden rakkaudelle kyselytulvaa, mutta myönnän kyllä, että välillä, kun mieheni käyttäytyy ikävästi riitojen yhteydessä jne. kyseenalaistan hänen kertomansa exästään. Kuulema exänsä on dramaattinen ja reagoi kaikkeen todella vahvasti, herkkä huutamaan jne., ja kuulema exänsä petti häntä ja lopulta lähti toisen matkaan. Mies ei tietenkään ole kertonut omaa osuuttaan heidän riidoistaan.

Sittemmin mulle selvinnyt, että mies itse myös syttyy nollasta sataan aika vauhdilla riidellessä, päästelee suustaan ties mitä törkeyksiä, mitä myöhemmin katuu, todellakin volyymit nousee helposti jne. Että mahtaakohan tämä olla perinteinen tarina siitä, kuinka kertoo exän olleen hullu, vaikka itse on vähintään samanlainen. Onkohan mies mahtanut itsekin pettää, eikä vain exänsä, vai onko exä ollenkaan pettänyt? Tekisi mieli kysyä exältään, kun välillä lasten vaihdoissa tavataan, mutten ole kehdannut alkaa moisista keskustelemaan.

Vierailija
37/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olisit silti voinut tehdä päätöksesi ilman eksääkin. Etkö luota itseesi ja siihen, mitä näet ja koet, jos tarvitset vahvistusta toiselta? 

<

Olen eri, mutta monesti noissa tilanteissa varmasti syyllistää myös itseään, ja miettii, että oma käytös provosoi toista jne. Moni ajattelee siinä, että vain hänen itsensä pitäisi muuttua, ettei riidat tai tilanteet menisi niin pahaksi. Sitten kun kuulee, että kumppani on ollut samanlainen myös jonkun toisen kanssa, voi tajuta olevansa ns. uhri, eikä syyllinen, ja tajuta sen, että käytös johtuu kumppanista itsestään, eikä siitä, että itse olisi ärsyttävä tai itse toimisi väärin. Ymmärtää siis, että kumppani on samanlainen kaikkien kanssa.

Vierailija
38/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne menee nyt kyllä oudoksi. Tämä entinen mies laittoi viestiä, että viestittäjä on hänen entinen ja ottanut selvää hänen kaikista aiemmista kumppaneista, ettei kannata välittää tai vastata mitään. 

En vastannut mitään kummallekaan. 

Aika puistattavaa aikuisilta ihmisiltä.

Ap

Vierailija
39/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis töiden lomassa ehtinyt vielä päättää vastaanko naiselle, nyt en ainakaan halua sekaantua heidän elämään millään tavalla. En edes tiedä kumpi puhuu totta. 

Meidän suhde ei ollut sellainen, johon voisin vastata ilman pitkää tarinaa, enkä tietenkään halua sitä tuntemattomalle jakaa. Mikään väkivaltainen narsisti hän ei kuitenkaan ollut. 

Ap

Vierailija
40/45 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne menee nyt kyllä oudoksi. Tämä entinen mies laittoi viestiä, että viestittäjä on hänen entinen ja ottanut selvää hänen kaikista aiemmista kumppaneista, ettei kannata välittää tai vastata mitään. 

En vastannut mitään kummallekaan. 

Aika puistattavaa aikuisilta ihmisiltä.

Ap

Se mies on tainnut olla väkivaltainen tuota naista kohtaan, ja nainen kerää nyt lisää todistusaineistoa tai uhreja oikeustapausta varten. Jos sulla ei ole materiaalia sellaiseen, niin ei kannattane sekaantua.