~~ELOisten ke-to kuulumiset~~
Kommentit (51)
PIA: Olisiko teillä sitten vauvalla yliherkkyyksiä joillekin ruuille? Huomasitko mihin hän regoi? Viljoista myös kauran pitäisi kai olla varsin vatsaystävällinen... Ja eihän niitä tarvitse niin montaa olla, niitä ruokia. Kunhan on kaikista ruoka-aineryhmistä. Että jos syö perunaa ja porkkanaa ja kukkakaalia, niin ei sitä varmaan välttämättä tarvitse heti mitään uusia vastaavanlaisia ruoka-aineita kokeilla, jos ei tunnu hyvältä. Mutta kai noista oireista kannattaa mainita neuvolassa ja vaikka pistää ylös, mitkä ruoka-aineet ne ehkä aiheuttivat?
Meillä syötiin eilen puuroa oikein monta ruokalusikallista! Jee. Löysin valmiin jauheen, joka on luontaisesti gluteeniton. Näytti maistuvan.
Tytsy nukkui 21.30-01.15, otti yöpalaa ja valvoi hetken, mutta ei itkenyt taaskaan. Seuraavan kerran heräsi vasta 10 vaille 6. Vähänkö hyvä yö taas takana. Tämä taisi olla jo 5. Toisaalta, nyt sen vasta huomaa, miten väsynyt sitä onkaan. Vaikka tuli nukuttua itsekin 7 tuntia yhdellä heräämisellä, niin silti olen ihan tajuttoman väsynyt edelleen. On varmaan univelkaa ihan reippaanlaisesti.
Meillä muuten pitkät päiväunet selvästi verottaa yöunia. Nyt kun tyttö on nukkunut muutamana päivänä vaunuissa pidempään, niin yöksi unta on riittänyt paljon vähemmän. Aiemmin nukkui 11-12 tuntia yöllä(tosin monta heräämistä) ja 3x45min päivällä. Nyt kun on ollut pidemmät päikkärit, niin yöunet taas ovat lyhentyneet.
Jamssa
On se vaan kumma juttu.....ihan kun dejavu kokemus joululta. Vauva ensi ihan hienosti ja sitten alkaa yöheräilyt ja kitinät. Viikko mennyt nyt täällä hienosti ja nyt pikkuhiljaa on naaman iho kuivunut ja vauvalla alkoivat taas viimeyönä heräilyt, 5-6 kertaa sai laittaa tuttia ja heti aamusta poika pahalla tuulella eikä aamupäikkäritkään maistuneet.
Mä epäilen korvikemaitoa aiheuttajaksi nyt katsotaan jos tänään ja huomenna mennään tuontimaidolla. Mutta mä en oikeasti kestä jos tää menee taas yöralliin ja mä olen kahta väsyneempi kun mennän kotiin. Menee ihan fiilis olla Suomessa käymässä jos vauva valvottaa ja kitisee koko ajan. Jännä että siihen menee viisi päivää ennenkun alkaa kunnolla nämä kaikki oireet, jouluna uskoin sen vaan olevan hampaita tai muutosta mutta että ihan precis samat oireet ja samalla aikavälillä taitaa olla jotain muuta? Yhtään ajatuksia kellään elokuisella?
Nyt taas huudetaan jotain hätää joten tarvii mennä, palaillaan!
en tajuu mikä iidalle on tullut,nukkui 45min ja nyt huutaa tuossa vieressä!! mikään ei kiinosta,tätä jo 3päivää ollut mietin että pitääkö lähtee korvia näyttää?! vai onko ne nuo hampaat mitkä vaivaa?
Kestää sata vuotta kirjoittaa yksi viesti ja alkaa mennä pälli! Nyt ei oo aikaa tällaiseen, joten palaan...
Pantoufle
MiniK enpäs ollut tullut ajatelleeksi kuinka kallista lastenpäivähoito voikaan olla. 1800e/kk kuulostaa ihan kamalan kallilta mutta harvassa maassa onkaan tällaista systeemiä kuin suomesa. Taas jaksaa vähän aikaa maksaa mukisematta noi pk-maksut.
Kerutukselle ja Eemelille lämpimät ajatukset. Toivottavasti pieni mies saa pikaisen avun niin äidinkin huoli asettuu.
Elo tsemppiä sinulle. Tästä kun selviät niin selviät nainen vaikka mistä :) Onkos siitä opiskelijasta kuulunut mitään? Lisä-käsi-pari olisi loistava apu sinulle varsinkin miehesi työmatkan aikana.
Tassuttelusta piti kysymäni, eli käytännössä toimii miten?? Anni kun herää yöllä niin sitten silittelemällä yritetään rauhoitella takaisin uneen?
Yövaloja ei varmaankaan kannata sytyttää? Hmm meillä tyttö on niin liikkuvaista sorttia yöllä, että minulta menee kyllä hetki ennenkuin neidin pimeässä sängystään löydän. ei auta kuin ääntä kohti suunnistaa..
Minulla tökki eilen pahemmin nämä sivut. Nyt suunnilleen pysyy kursori samassa tahdissa näpyttelyni kanssa. Ärsyttävää kun yrittää kirjoittaa nopesti niin joko teksti antaa odottaa itseään tai sitten koko roska katoaa jonnekin bittiavaruuteen.
Meillä Annille iski eilen ensimmäinen kakka-kriisi. vatsa on jumissa ja tyttö naamapunaisena yritti äheltää, itkuhan siitä tuli. Pakko oli antaa Mikrolaksi ja nyt tänään aloitin duphalakin annon. Kunhan pääsen apteekkiin niin täytyy ostaa sitä luumumehua. Yö oli aika risainen, selvästi vatsa valvotti. Annilla on alkanut myös silmät kutisemaan. Silmän aluset ovat kuivat ja nyt pähkäilenkin, että mitä rasvaa niihin voisi laittaa. Tyttö hankaa niin hanakasti silmiään, että se rasva kuitenkin joutuu loppujenlopuksi silmiin. Pikkuisen huolettaa kun meillä on kissa ettei vaan se aiheuttaisi kutinoita. Kuinka pienelle voi allergia testejä tehdä? Onko kellään kokemusta?
Täytyy mennä lastenhuoneessa on epäilyttävän hiljaista...
pubu ja Anni 2908
Juu ja palstalle ei ole ollut viime päivinä paljon asiaa...Kiirettä on pitänyt...Eilen oli Leevin puolivuotis-kuvaus ja raahasin kaikki pikku-ukkelit mukaan. No siinä lähtöhötäkässä kolmonen juoski päänsa auton oven kulmaan ja vuosi verta kuin lahdattu sika. No minä painoin haavan sormilla umpeen (onneksi pipo pehmensi iskua), teippasin pään ja taas mentiin. Kuvauksen jälkeen haimme pojille Stokkalta kevätpuvut ja kolmoselle kengät, kahville ja autolla vauhdilla kotio. Miehen¨huomiset synttärit aiheuttaneet omat kuvionsa...Olen käynyt kyllä lukemassa pinot,mutta kirjoittamiseen ei ole ollut aikaa. Leevikin konttaa jo sitä vauhtia, että saa oikein vahtia mitä poika puuhaa.
Kiinteitä menee vähän mutta niukasti:) Siis tyyliin ruokalusikallinen/vrk max. Kaipa se siitä...
ELOLLE tsemppiä parin viikon rutistukseen, olet ajatuksissa!!!
KERU: Mikäs Eemelin tilanne? Oikein huolestutti tuo viestisi.
JAMSSA: Aivan mahtava lukea, että homma alkaa sujua!
MISSÄ ON ERIA, MYRY, KRETUKKA JA MONET MONET MUUT????????????
jaaha, Leevi rusautti tortut pöksyyn...ihanaa...mentävä....
Ope ja Leevi the torttupylly
Hiltsu on keksiny et päivä alkaa klo 5 ja yöllä pitää syödä koko päivän edestä... viimekin yönä kaveri tankkas sit 400ml maitoo ja aamulla ei tietty nälätä ollenkaan, pelkele! Puuroo ei suostu syömään enää olleskaan, ruokalusikallisen saan menemään niin et samalla uppoo puolipurkkia hedelmää, ärrin murrin... Millonhan meillä nähtäs se historiallinen päivä että kaveri nukkus yön läpeensä.. Sen olen kyl huomannu et illalla tuota pitää valvottaa ihan reilusti 3-4h että nukkuu alkupätkän suht hyvin.
että tämmöstä marmatusta tällä kertaa... (niin ja sitä kuolaa valuu taas niin paljon että hohhotihohhoti)
hanneli ja tytöt
Eilen olin tosiaan siellä toimenpiteessä, jonne oli hyökättävä jo aamulla seiskalta :/ ja loppupäivä menikin piafran pojille! Makasin kun laho lehmä tuolla sängyssä. Välillä kuului tuota " perhe-elämää" sinne sängynpohjalle, mutta vasta puoli seiskalta jaksoin kammeta ylös. Hienosti oli mies selvinnyt näiden piippanoitten kanssa, että aloinkin jo puhumaan, että jos menisin töihin ja hän jäisi kotiin ;D siinäpä vaan se yksi mutta, mulla ei ole työpaikkaa...ei kovikaan iso mutka se.
Jamssa: tosi hienoa, että elämä on hieman tasoittunut! Se varsin on jännä, että kun viimein saa vähän hengähtää, niin huomaa sen todellisen väsymyksen määrän!
Kerun vauvalle pikaista paranemista, toivottavasti syy selviää, kuullosti tosi kummalle tuo teidän tilanne?
pubu: toivottavasti duphalac auttaa! sitähän minäkin olen tässä joutunut taas Jaakolle antamaan, kun masu on ollut kovalla ja sitten tänään tekikin poika oikien superkakat! Itsellekään ei tekisi vissiin pahaa, kun ei ole tuo vatsa toiminut sitten toissapäivän :( syystäettä puhaltaavat ilmaa tuonne vatsaonteloihin, että näkyis nuo johdot paremmin. No siitähän sitten seuraa järkyttävä pallomaha ja jopa tuonne hartoihinkin koskee! Reikä josta toimenpide tehtiin, ei itsessään ole juurikaan kipeä :)
miniK:harmillista, että tuo matkustaminen on sotkenut vauvan rytmin. No kunhan arki koittaa, niin varmaankin rytmi palautuu ennalleen.
viimeyö meni meillä ihan reisille! herättiin sen x-kertaa, juuri kun olisin mielelläni levännyt tuon yhden yön edes ja siihen vielä nupiksi molemmat pienet pojat nousivat viiden pintaan, että ärmu kiva, no kaikkea ei voi saada.
Eria ja aamuvirkut vauhtiveikot
Mulla aikas harmaata -väsyttää, kyllästyttää.....esikoisen synttärit sitten peruuntuivat - miehen vanhemmat sentään pistäytyivät sunnuntaina _ täytyy hattua nostaa: matkaa kuitenkin 250 km suuntaansa ja meiltä vaarana saada flunssa (ilmeisesti a-virus) kuopukselta ja vatsatauti esikoiselta. Mun äidiltä ei edes tullut korttia esikoiselle - puhelimessa kertoi (kun itse hänelle soitin ja tiedustelin synttäreille tuloa), ettei ole tulossa, mutta tulee ehkä kesällä ja tuo lahjan ja kortin sitten. Että sapettaa! Syynä hänen tulematta jättämiseensä oli, että oli satuttanut selkänsä ja ei sitten pysty istumaan bussissa eikä nukkumaan patjalla lattialla. Matkaa hänelläkin tuo 250 km. Ihan hyvä syy, en siitä olekaan niin näreissäni, mutta olisi voinuit edes kortin lähettää. Itse olimme kahden potilaan kanssa valvoneet öitä ja siivoilleet oksennuksia, mutta eipä meidän tilanteemme jaksanut kiinnostaa. Kiva kuunella vain valitusta, kun joutuu kipeän selän kanssa elämään ja onneksi ei ole se vatsatauti tullut jne...eikä ole edes tuon puhelun jälkeen vaivautunut soittamaan, kuinka on taudeista selvitty! Kiukuttaa ja kyllästyttää, kun ei ole ollenkaan kiinnostunut, että edes kysyisi saatikka kuuntelisi jonkun toisenkin vointeja joskus....anteeksi purkaus, mutta sappi niin kiehuu....
Esikoisella onneksi meni tauti jo ohi mutta kuopus taistelee edelleen flunssansa kanssa. Kuume laski jo lauantaina, mutta paha yskä ja räkätauti ovat jäljellä. Syöminen hiukan hankalaa, mutta nukkuminen ihan ok. Yöt tosin edelleen melko repaleisia eikä iltaisin suostu jäämään sänkyynsä vaan pitää päästä viereen, mutta kaipa kaipaa läheisyyttä, jos on kurja olo.
TYÖ: mulla sikäli hassu tilanne, että mun pätkä päättyy tämän kuun lopulla ja joudun hakemaan paikkaani uudelleen. Meni sisäiseen hakuun ja saapa nähdä miten käy. Todennäköisesti paluuajankohta ratkaisee pelin eli saanko jatkaa paikassani. Pitäisi siis palata jo huhtikuun alussa. Mulla toiveissa palata vasta syksyllä. Pahoin pelkään, että jos en suostu palaamaan nyt jo keväällä, saa sijaiseni paikan. Mikäli siis hakee. Nämä työjutut on tosi kinkkisiä. Liiton kanta on, että aina määräaikaisuuden päätyttyä on työnantajalla oikeus vaihtaa miestä (tai naista tässä tapauksessa) Hiukan on kuitenkin jo nyt pettynyt olo (vaikka mitään päätöstä asiassa ei ole tehtykään), ettei työnantaja enempää suosi vanhaa työntekijää. Työkaverit toivovat mua takaisin ja itsekin tykkäsin työstani ja menestyinkin siinä mielestäni hyvin. Tsemppiä vain päätöksiin, ketkä joudutte asian kanssa painimaan.
Muuta ei nyt tule mieleen
emali masiksena
Ryömimään lähdettiin. Niin ja houkutin oli tietokoneen akkulaturi ja toisen kerran kokeilin niin kännykkäkin toimi hyvänä houkuttimena. Eli varmaan se kaukosäädinkin olisi käynyt :)
jamssa: Joo herkkä suolisto/masu taitaa olla neidillä vielä tässä ikävaiheessa vaikkei mikään paha varmaan kun ei äidinmaidon kautta oikein reagoi millekään.
emali: No kurjaa kun olitte kipeinä kun piti olla synttärikemutkin...
Pia ja tyttö kyllästyneinä sisätiloissa vaan vaan ja aina vaan
Juuri sain heivattua vanhempani ovesta ulos, joten hetken hengähdys ennenkuin pojat herää. Melkoista lentoa on ollut täälläkin, esikoista vein eilen korvaklinikalle tsekkaukseen ja tänään oli puheterapeutti. Ei huolta kummankaan asian suhteen, mutta seuraillaan edelleen.
Yritän muistaa kaikkea kommentoitavaa:
MINIK: Odotin teitä kovasti tapaamiseen,olisi ollut niin kiva nähdä! Harmi kun lennot niin tökki, uusi yritys myöhemmin. Kyllä sev aan vaikuttaa tuo korvike sitten olevan, en oikein muutakaan keksi, mikä Leonin mahan ja mielen sais oikkuilemaan. Kokeile ensi kerralla pelkällä tuontitavaralla, sittenhän sen näkee, jos ei vaivoja tule. Toisaalta jos teillä on kovin paljon ohejelmaa ja pojalle paljon vieraita naamoja täällä, on emidän pojat ainakin pieninä reagoineet hulinoihin levottomuudella. Ei kyllä kivaa sulle, että pienten lepotaukojen sijaan näistä kotimaanvisiiteistä tuleekin extraväsy!
KERU: Tule ihmeessä kertomaan Eemelin voinnista, teitä täällä ajatellaan!
ERIA: Pikaista toipumista! Vai on sulla nyt sitten johdot solmussa. Meillä se taitaa olla mies, joka saa vaivan joskus sitten kärsiä, minä kun olen toimenpidekammoinen.
JAMSSA: Hienoa, että teillä yöt on alkanut sujua, tuntuu niin hyvältä sun ja tytön puolesta!
ELO: Tsemppiä yksinhuoltajuuteen, varmasti tiukka paikka, mutta sussa kyllä on niin paljon naista, että selviät kyllä! Mullakin on parin vkon päästä 4päivän hulabaloo, kun mies on matkoilla, mutta enköhän siitä selviä vaikka päällä seisten.
EMALI: Voimia! Kyllä on aika epä-äidillistä ja itsekästä sun äidiltäsi olla huomioimatta sua ja perhettäs. Kortti olis ollut paikallaan. Onneksi tyttösi sai kuitenkin toisten isovanhempien huomion synttärinään.
Eelistä on tullut melkoinen menijä, vauhtia on tullut liikkumiseen huimasti. Istuminen sujuu vakaammin päivä päivältä, isännän ottein kädet reisien päällä =) Eilen kun lähdettiin esikoisen kanssa korvaklinikalle puoleltapäivin, jäi Eeli iloisesti kummitädilleen naureskellen kotiin ja nukkui parin tunnin tirsat. Nyt kun yöt on alkaneet sujua hienosti, on vaikea uskoa, että kaikki on niin hyvin meillä. JOsta tulikin mieleen tassuttelu:
PUBU: Googlaa " tassuttaminen" tai " tassutus" . Kun käden laittaa lapsen selälle napakasti, viestitään samalla, että emo on tässä, voit hyvin jatkaa unia. Idea on rauhoittaa lapsi nukahtamaan itsekseen, ei siis nukuttaa. Jos tassu ei toimi, on sitten ne jatko-otteet tarpeen, eli voi ottaa syliin tassuhoitoon. Minä tassutin Eeliä viime vkloppuna ja yö yöltä on mennyt paremmin. Viime yönä havahduin siihen, ja Eeli myös, kun keskari, Herra Tahto, vouhkasi tulla unenpöppörössä petiimme. Kannoin pojan sänkyynsä ja kävin samalla katsomassa kelloa: 3.30! En voinut uskoa silmiäni, sillä Eeli oli nukkunut hipihiljaa siihen asti ja nytkin riitti tutinlaitto. Minä olin pitkän unipätkän jälkeen jo valmis keittelemään aamukahveja, mutta jatkoin kuitenkin unia. Hassua, että kun on saanut lapsen nukkumaan heräilemättä niin sitten täytyy vielä opettaa itsensä nukkumaan pidempi väli =) Aamu alkoikin nauruilla, kun havahduin nukkvani selälleen ja Eelin käsi oli mun rintakehän päällä: Aivan selvästi poika oli kypsynyt mun heräilyyn ja tassutti mua jatkamaan unia " Äiti hei, Eeli on tässä, jatka vaan unia" . Juu ja siis vieressä nukkui syömättä, pinniksestä nähtiin vain unta.
Meille tulee illalla vieraita, joten täytyy alkaa valmistautua. Tuntuu, että kaikki asiat vie niin hirveesti aikaa, kun koko ajan täytyy olla silmät Eelin perässä ja Herra Tahto myös järjestää kiitettävästi ohjelmaa taas tässä uhman pahemmassa vaiheessa. Kunpa se taas menisi ohi. Onko muiden uhmiksilla muuten tällaista vuoristorataa, että välillä on seesteisempää ja välillä taas viikkojen kiukkuja? Meillä tällainen oli viimeksi loka-marraskuussa.
Vielä LEMPINIMIG: Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Millä lemppareilla kutsuttu vauvaanne? Meillä käytössä on Eliasson, Paulus ja pikku-Paulus, jotka tulee tokasta nimestä ja Herra Aurinko, joka taas kuvaa Eelin luonnetta.
PANTOUFLE, miten pähkäilyt edistyvät?
Nyt gotta sluta!
Pumpuli
Täällä ollaan taas jo huomattavasti valoisammalla mielellä - kiitos vaan tsemppareille! Kai tää on vaan tällästä yleisväsymystä mikä sitten pistää mieltäkin mustaksi. Mutta kevättä kohden mennään, talo nousee pikku hiljaa, mies jutteli eilen mahd. 3vkon lomastaan (jolloin siis olisi raksalla päivät mut anyway)...eiköhän tämä taas tästä.
Tän päivän positiivisuuteen löytyy varpisti syytä siitä, että olin aamulla aktiivi ja pistin mugelot kuvauskuntoon ja mentiin avoimeen kerhoon, kun siellä oli valokuvaus:) Ja hyviä kuvia taitaa olla odotettavissa, sisaruskuva ja kaikkee. On ne niin söpöjä noi muksut. Välillä ihan pysähtyy miettiin kuin kahdesta " pallinaamasta" on löytyny ainekset noin sulkkuihin muksuihin;))) No joo, se fiilistelyistä!!
Maanantaina oli Pepillä korvakontrolli ja jo löytyi syy risaisiin öihin - märkäinen tulehdus toisessa korvassa. Harmi vaan kun nyt ei tiedetä onko kyseessä uusi tulehdus vai eikö se edellinen parantunu ollenkaan. Seuraava kontrolli jo kahden viikon päästä, toivottavasti homma silloin ok. Lääkkeen antaminen on vaan jokseenkin ongelmallista tai siis että sitä menis edes jollainlailla oikee määrä...osa kun valuu ihan varppina leualle.
LempinimiGEE:
Pepille muodostunut seuraavia lemppareita: Pepita, Pepsu, Peppuskainen, missi (neiti sai joulupukilta eli kummitädiltä;) Miss Suomi bodyn, ei siis viittaa yläkerran " ihastuttavat lapseni" -fiilistelyyn;D)
PituusGEE: 170cm kun oikein venyttämällä venytän;)
Olikos se Peeveli joka tunnustautui " parjatuksi Reimatec-käyttäjäksi" ??:) Siis ei mun ole ainakaan ollut tarkoitus ketään parjata, kai se on vaan vähän sitä harmistusta, kun ei millään raaski niin kalliita ostaa, koska niiden hajoaminen se söisi naista niin että....Mutta uutta GEETÄ pystyyn koskien kevätvaatetusta
G: MILLAISILLA KEVÄTVAATTEILLA ELOVAUVAT KEVÄTTÄ VASTAANOTTAVAT? Haalari/kaksiosainen??? Jnejne.
Mulla vielä kaikki välikausihankinnat tekemättä ja pohdinkin, että mitä tarvittais ihan oikeesti. Takin ostin pari viikkoo sitten ja siihen kun viel löytäs sellaset ompunvihreet pökät niin avot. Haalaria aattelin jonkunlaista katella, kun rattaissa se olis kuitenkin parempi kuin kaksosainen. Ja eiköhän tuo mimmi jo keväällä tongi jossain hiekkiksenkulmalla niin sinnekkin menis sitten.
Jeps, mutta nyt ruuanlaittopuuhiin!
Vieteri
Neela nukkuu ja puolen tunnin kuluttua pitäisi lähteä hakemaan esikoista hoidosta kotiin. Kyllä on ollut vaihteeksi mukavaa olla Neelan kanssa kahden kotona. Käytiin aamulla muskarissa ja vietetty muutenkin laadukasta tyttöjen aikaa :).
UHMASTA: Meidän 4-vuotiaan elämä ainakin on jatkuvaa vuoristorataa. Nyt on ollut taas vaihteeksi aivan kamalia päiviä pojan kanssa. Varmaan johtuu siitä, että palattiin arkeen ja poika protestoi. Tällaisen isomman uhmaajan kanssa on kamalinta se, ettei hän pelkästään uhmaa TEOIN vaan myös SANOO ikävästi. Meidän nelivuotiaan puheet on käsittämätöntä näsäviisastelua ja matsoilua. Kuulu kai tuohon ikään. Eilen esikoiseni " ilahdutti" minua tokaisemalla, että " älä äiti pilaa minun mielipidettäni, kun et kerran mistään mitään tiedä" . Ja kun sanoin, että tuo on rumaa puhetta jatkoi hän, että " olet pöljä" . Tämä keskustelu sen päätteeksi, kun kysyin pojalta, mistä lähtien hän ei ole tykännyt makaronilaatikosta, kun se on ennen ollut lempiruokaa. Eipä tuo enää niin pahalta kuulosta, mutta harmitti siinä vaiheessa, kun koko aamupäivä oli ollut yhtä kinaa ja väittelyä. Seesteisempiä päiviä odotellessa....
Nyt jäikin näin lyhyeks, Neela heräsi.
Minä taidan olla Reimatecin vankkumaton ihailija, sen verran on esikoisen kanssa hyviä käyttökokemuksia. Eli Neelallekin tulen hankkimaan nyt kevääksi yksiosaisen välikausihaalarin (todennäköisesti Reimatec tai ehkä Remu), joka toivottavasti mahtuisi vielä ensi syksynäkin. Vähän kyllä kirpaisee maksaa noin pienen ihmisen vaatteesta niin paljon, mutta onhan noilla hyvät jälleenmyyntimarkkinat. Ja toisaalta jatkossa Neela taitaa periä esikoisen ulkoiluvaatteita, joten jos nyt ekana keväänä saisi ihan uutta päälleen. Tämän lisäksi hankin typylle varmaan jonkun kevättakin ja sitten ihan perinteiset kuravaatteet. Tai sadetakki jo onkin, mutta kurahousut vielä lisäksi.
Mutta jatkoksi tähän gallupiin MILLAISET JALKINEET OLET AJATELLUT HANKKIA KEVÄÄKSI??
Tätä asiaa mä pyörittelen parhaillani mielessäni. Neela tuskin kävelee vielä keväällä, mutta saattaa ehkä jo nousta tukea vasten, jos hyvä tuuri käy. Millaiset kengät siis jalkaan?? Entäs jos ei kävele eikä nousekaan, niin mitä sitten jalkoihin?? Esikoisella oli ensikenkänä talvikengät, joten olen ihan pihalla, mitä näin pienet keväisin jaloissaan käyttää.
mukava kuulla, että tassuttelu on tuottanut tuloksia! Itsellähän se olisi edessäpäin... Olen kyllä tässä muutamana yönä vähän yritellyt, mutta tuo isoin miehenrohjake sotkee aina kaiken, niiku niillä on tapana ;D
Mie jo pikkusen sille sanoin, että joutas sekin tosiaan muualle silloin, kun tassuttelu tosissaan alkaa.
LemppariG: jalmari, piuha-pete, aurinkopoika ja kuunaama, siinähän niitä :D
DigiBG: juuri viikonloppuna isäntä kirmasi ostamaan semmoisen tallentavan muistikorttipaikkaisen, se kun ei ala noita räikkösiä jälkikäteen katteleen :)
niin ja sitten se äidin sydäntälämmittävä: meilläkin sanottiin sunnuntaina kauniilla kirkkaalla äänellä ÄI-TI, olin pakahtua.
PituusG:160 cm pipo päässä, siis armoton hujoppi!
Eria jonka pitäsisi nyt laittaa ruokaa ja ripustaa pyykkiä, mutta blääääh....!
Jamssa, tosi hienoa kuulla noista teidän parantuneista öistä :) Meilläkin Toivo on lyhentänyt 12h yöunet n. 11 tuntiin kun alkoi vihdoin nukkua kunnon päiväunia. Mut kyllä noi pidemmät päiväunetkin on aika kivat, silloin voi itekin joskus nukkua pikkusen jos sattuu 2v nukkuaman samaan aikaan :)
KHP:lle, oisko sit Iida hampaita tekemässä kun noin kitisee? Tai sit on jotain liikeellelähtökitinöitä. Ootko aloittanu jotain uutta ruoka-ainetta (tarkoitan jotain sellasta mikä vois aiheuttaa masuvaivoja, kaalia, hernettä jotain viljaa tms.?) Jos epäilet korvia niin kokeile auttaako suppo? Toivottavasti helpottaa kuitenkin pian!
Kerutus, miten lääkärissä meni?
Hyvä Eri et oot vielä yhdessä kasassa toimenpiteen jälkeen =D
Nyt pitää mennä!
Peeveli ja Toivo, Topsu, Topsukka, Tosmo, vauva
Siis se googlen hakusana on TASSUTUS. Tassuttamisella tuli myös tassutussivuja, mutta myös jotain muuta tassuttamista...ai kamala, vieläkin täällä punastelen, minne sivuille olen täällä ohjaamassa. TASSUTUS ohjaa niille Akuutti-ohjelman sivuille, jossa on erittäin hyvä ohjeistus. Me muuten saatiin 6kk:n neuvolassakin tassuohjeet, ne oli otettu MLL:n sivuilta. En ole siellä itse käynyt, onko ne omat sivut vai samat jutut Akuutin sivujen kanssa.
ERIA: Laita miehet telttailemaan siksi aikaa kun te Jalmarin kanssa ootte tassuhoidossa. Tai anna ukaasi, että joutuvat telttailemaan, mikäli häiritsevät ;-)
PEPPER: Kiva kuulla, että vuoristorataa muillakin. Meidän rauhallisen 3v:n uhma ei ole ikinä ollut mitään tällaista kuin 2-veellä Herra Tahdolla. Tosin tämä kakkonen on muutenkin tunnetyyppi ja tempperamenttisempi. Vaikka Herra Tahto jo puhuu, uhmakiukun voimakkuus saa hänet vaan haukkomaan henkeä ja itkemään. Saattaa hokea " äiti laittaa, isi tekee" ripiitillä, koska ikinä hommaa tekevä ei kelpaa vaan se toinen vanhempi. Aamulla mies teki hänelle aamupesun, karmea itkuhuuto " äiti pesee" raikasi. No, minä odotin vaatteiden kanssa, mutta kaskas, äiti ei kelvannu pukemaan vaan taas huudettiin " isi laittaa" . Me ollaan miehen kanssa sovittu, että tietyt jutut tehdään vaikka väkisin, eli pesut, pukemiset jne. sillä muuten niissä saattaa mennä ikuisuus, mikäli pojan annetaan ajankohta päättää tai työn tekijä. Välillä on niin, että kun päälle on puettu huudon kera, poika riisuu ne edelleen huutaen ja yrittää laittaa ne oman tahdon mukaisesti. Haluuhaluuhaluu, on myös mukavaa kuultavaa, kun se tulee korkealta ja kovaa tauotta pitkän aikaa.
Eilen illalla oli kyllä taas niin raivostuttaa, kun isä ei kelvannut pesemään ja kun olin pojan kuivanut, hän säntäsi sylistäni takaisin ammeeseen istumaan. Hain pojan ja kuivasin uudestaan, laitettiin vaatteet päälle. Kun poika meni nukkumaan, mies vielä kuului juttelevan, että " vaikka välillä isille raivoatkin niin silti isi rakastaa X" . Kun minä menin sanomaan hyvät yöt, poika kertoi perin väsyneenä, mutta onnellisena, että " isi lakaattaa minuu" . Niinhän se on, vaikka kuinka raivoaa vastaan niin siltikin ne vaan rakastaa.
Johan tuli taas jorinat, nyt on bändikin jo hereillä.
Pumpuli taas
Joo, välillä menee totaalisesti hermot oman äitini kanssa - ollaan niin eri maata ja kiinnostuksen laimeneminen lapsiani kohtaan ärsyttää. Esikoiseni on hänen ensimmäinen lapsenlapsensa ja kun tyttö oli vauva piti yhtä sun toista nimppari ynnä muuta korttia ja muistamista laittaa - nyt ei tule mitään, kun tyttö niistä jo jotain ymmärtäisikin. Siskoni sai esikoisensa vajaa kaksi vuotta sitten - siis vuosi jälkeeni ja nykyisin tuntuu, että on kiinnostuneempi siskoni jälkikasvusta ja voinneista. Multakin aina niitä kyselee...suku on pahin!
Täällä myös Reimatecin käyttäjä - en tosin enää niin vannoutunut, kun tuossa viime keväänä uutukaisesta Reimatecin haalarista lähti neppari irti kahden viikon käytön jälkeen. Kiva oli sitten käyttää kamalaa varahaalaria parisen viikkoa, jonka korjaus kesti. Tilalle ei saatu uutta vaan haalari piti lähettää myyjäliikkeen (Sokos) kautta tehtaalle, jossa korjasivat sen. Mieheni suivaantui asiasta niin, että antoi ilmeisesti melko kitkerää palautetta suoraan Reimalle asiasta, jolloin he postittivat korjatun puvun suoraan meille ja saimme ilmaisen pipon. Nyt on sitten ihan hyvillä mielin katsottu muitakin merkkejä kun tuo Reiman sädekehä pääsi himmenemään. Stokkalla tosin olisi kantistarjouksena Reiman kaksiosainen puku...Lenneä on myös meillä jonkin verran käytetty, hinta-laatusuhde mielestäni parempi kuin Reimatecissä.
Ekat kengät olivat esikoisella kävelykengät (ensikengät) ja tälle kakkosellekin odottaa jo muutamat tossut ja kengät.
LempinimiG: Enni--> Enninkäinen, Ennuli, kolmiosuu, hymytyttö...
pittää mennä
emali kera Enninkäisen
Täällä kaikki edelleen hyvin, meillä poika menee vauhdilla ja se estääkin sujuvasti äidin omia juttuja.
Istumista lattialla kovasti harjoitellaan, mutta vielä muksahtaa, yritän muistaa että poika on 7kk mutta syntyi etuajassa kuukauden verran, eli en ihmettele, vaikka menisi vielä ennenkuin nousee istumaan.
Konttausasento on meillä semmoinen että toinen jalka on vuoroin koukussa ja toinen suorana ja sitte vaihtelee jalkaa=)
Monella ongelmia soseiden kanssa, meillä menee hyvin aamulla puuro, illalla puuro ja päivän aikaan kaksi liha tai kala ateriaa ja väliin hedelmnääkin. Maidon juomisen meinasi lopettaa, mutta kun tajusin että sitä ei saa lämmittää, on taas juonut sen reilun 600ml/pvä.
Unta riittää 20-07 ja päivällä ottaa joko 2 tai kolmet unet, aika kivaa äidille noi kahdet kahden-kolmen tunnin unet. olen jopa lukenut taas pari uutta kirjaa.
Töihin en aio palata muutamaan vuoteen, koitan nauttia tästä pitkään haaveena olleesta tilanteesta kaikin rinnoin!
Hampaita on kaksi ja nyt kuolaaminen on hetkeksi rauhoittunut ainakin.
Lempinimiä on kymmenkunta...kaikki on semmoisia hellittelynimiä että tuskin poika haluaa niitä enää koululaisena käytettävän=)
Sairastaville toipumisia ja menenkin tästä lukasemaan parit pinot taas läpi. Teen aina tän väärinpäin, mutta sitte saattaakin kutsu käydä kesken lukujen.
Ai niin, oli meillä jokin pienenpieni huonompi puolikin, selkään on ilmaantunut pieniä ihottumaläiskiä, harmin paikka, jos on allergiaa, pitänee merkata syömiset ylös.
Lilli ja poju
MiniK: No harmi jos oli niin rankka matka tänne. Ja onpas tosiaan hintaa päivähoidolla. Huh. Siinä ei suomalaisella palkalla ja vielä verojen jälkeen olisi kovin moni nainen innolla töihin palaamassa ;) Kiva kuitenkin kuulla kuulumisia netissä vaikka et tapaamiseen päässyt. Täälläkin vauva sanoo välillä äiti mutta ei mun mielestä vielä osaa yhdistää mitä se tarkoittaa. Yleensä sanoo enemmän tätätätä..
jamssa: Upeeta jos dieetti näyttää toimivan, täällä taas komeat vaippaihottumat ja vihreää kakkaa oli aamulla. Päätin siirtyä riisin kokeiluun tänään. Sillä jotkut aloittelevat ulkomailla eli varmaan pitäisi olla miedompaa kuin no sanotaan vaikka se peevelinkin mainitsema parsakaali tai omena tms.
Pia ja typy 7kk