Miksi suomalaiset vastustaa jääräpäisesti kaikkea uutta?
Kommentit (8)
No eivät kaikki vastusta näitä asioita, aiemmin se oli yleisempää.
Itse olen avoin uusille asioille mutta jopa minun mielestäni järkeä täytyisi käyttää enemmän kaikessa ideoimisessa, kehittämisessä kuten tekemisessäkin.
Täytyisi myös pohtia enemmän kaiken vaikutuksia kaikkeen ja säilyttää maltillisuutta asioissa.
Liian helposti tulee enemmänkin ongelmia ja turhia vahinkoja ja sitäkin myöten (liikaa/liian isoja) takapakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen mukaan uusi on aika usein huonompi kuin entinen. Otetaan nyt esimerkiksi koulu- ja soteuudistukset.
No kannattaa pohtia syitä tälle kaikelle. Onko tämä mielestänne tarkoituksenmukaista uuden luomisessa?
En ymmärrä aloitusta. Suomalaisethan ryntäävät innolla kaiken uuden perään toisin kuin suurin osa maailman kansoista joilla on vahvemmat traditiot kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Koska sisäsiittoisuus.
Jos sinusta me olemme sisäsiittoisia, niin mitähän mieltä olet islantilaisista ja arabeista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sisäsiittoisuus.
Jos sinusta me olemme sisäsiittoisia, niin mitähän mieltä olet islantilaisista ja arabeista?
Omituisin asia suomalaisten "sisäsiittoisuudessa" on, että siitä syyttävät ovat niitä, jotka myös haluaa, että saamelaisten ja ahvenanmaalaisten kulttuuriin ja kansaan ei kosketa.
5,5 miljoonaa keskenään lisääntyvää on muka sisäsiittoisia mutta 50 tuhannen ihmisen kansat ei.
Vierailija kirjoitti:
Muu maailma ottaa uudet jutut käyttöön samantien mutta meillä vastustetaan kaikkea. Ei ihme että talouskasvua ei ole ollut yli 15 vuoteen eikä tule
Talouskasvun ongelma on rahan jakaminen ilmaiseksi työttömille ja muulle roska väelle. Kun ei tarvitse tehdä mitään elantonsa eteen niin ihminen veltostuu Kela elätiksi lopuksi ikää. Parasta olisi sulkea Kansaneläkelaitos kokonaan ja antaa jokaisen ottaa vastuuta omasta elannostaan.
Kokemuksen mukaan uusi on aika usein huonompi kuin entinen. Otetaan nyt esimerkiksi koulu- ja soteuudistukset.