Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiudesta kieltäytyminen

Vierailija
17.02.2025 |

Mieheni ystävä vaimonsa kanssa pyysivät meitä kummeiksi heidän tulevalle lapselleen. En ole kyseistä pariskuntaa nähnyt kuin oikeasti kuin muutaman kerran, viimeeksi noin vuosi sitten nähtiin muuten kuin ohimennen. Onko teistä outoa, jos kieltäydyn kummiksi ryhtymisestä? Jotenkin itsestä tuntuu, että he ovat pyytäneet minua kummiksi tavan vuoksi. En ole jotenkin pariskuntaan ikinä tutustunut ja toisaalta eivät hekään ole minua kutsuneet luokseen kylään tms. Mieheni sen sijaan pitää säännöllisesti yhteyttä tuohon pariskunnan mieheen ja käy heillä kylässäkin silloin tällöin. Olisi todella kummallista ryhtyä kummiksi heidän lapselleen, kun en tätä pariskuntaa oikeasti edes tunne. Tiedän nimeltä ja tunnistaisin kasvot juuri ja juuri jossain yleisillä paikoilla. En myöskään ole mitenkään lapsirakas ihminen, joten kummina oleminen tuntemattomien ihmisten lapselle tuntuu minusta aivan järjettömältä. Mieheni saa ryhtyä kummiksi, mutta itse en usko lähteväni minnekkään lasten kekkereille jatkossakaan. Miten voi kohteliaasti kieltäytyä kummiudesta? Olettaisin asian olevan tärkeä tälle pariskunnalle.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kysyttiin kerran kummiksi. Sanoin etten kuulu kirkkoon, haittaako. Ehdotti että liittyisin kirkkoon, niin olisin hyvä esikuva lapselle. Totesin ettei kirkko mielikuvitushahmoineen edusta arvojani.

Mulla on sisko ja isoveli. Sain lapsen, niin sisko tuli kummiksi ja veli sanoi ettei jaksa kuunnella rääkymistä ja tuskaisissa juhlissa pyöriä väkisin, joten ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän