Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine ei laske laihtumisesta huolimatta

Vierailija
17.02.2025 |

Mulla on käytössä 2 eri verenpainelääkettä ja haluaisin niistä eroon. Ikää kuitenkin vasta vähän päälle neljäkymmentä. Vp lääkkeet on tosi miedolla annoksella eli toivoa on päästä niistä eroon. Vai onko?

Olen nyt laihtunut 22 kiloa ja tasan 10 kiloa matkaa normipainon ylärajaan. Tavoite 15 kiloa vielä pois. Verenpaineeseen ei ole tämä laihtuminen ainakaan vielä vaikuttanut.

Mitkä on ne isoimmat tekijät mitkä verenpainetta pitää yllä? Suolako? Margariinin vaihdolla ei varmaan mitään sen suurempaa merkitystä ole kun en syö hirveästi leipää. Kerma vaihtunut ruokakermaan. Kasviksia varmaan voisi syödä enemmän mutta syön hedelmiä ja kasviksia kuitenkin päivittäin.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ymmärsin, yli 9-kymppinen "old fart" pääsi eroon 4:stä verenpainelääkkeestä ketogeenisen dieetin avulla! Paineet nyt 110 / 70.

https://tinyurl.com/4mhejace

Vierailija
42/59 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani ovat hoikkia, liikkuvia, monipuolisesti ruokailevia ja todella korkea verenpaine. Niin on itsellänikin eikä se laske ilman lääkkeitä. Kainuun perimä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan laatu ja sokerit vähiin! Käytä pääosin oliiviöljyä. 

Ylipaino vaikuttaa eli jatka vaan hyvää työtä!

Vierailija
44/59 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi auttaa sit kun pääsee eläkkeelle. Työelämän ja elämän stressi helpottaa. 

Painonlasku tosiaan ei ole kaikklle se "syy", vaikkain laiuhtumisesta on varmasti muuta terveyshyötyä. 

Vierailija
45/59 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei verenpaine aina laske millään elintapamuutoksilla. On niitä hoikkia, terveellisesti syöviä ja liikuntaa harrastaviakin, jotka tarvii jatkuvasti verenpainelääkkeitä.

Mä olen yksi tällainen. Ikinä ole ollut ylipainoa, alipainoa ennemmin, mutta niin vain 50v sain verenpainelääkityksen. 

Vierailija
46/59 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä olet? Alkupainosi? Paino nyt?

-sisät.erik.lääkäri

Vierailija
47/59 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei verenpaine aina laske millään elintapamuutoksilla. On niitä hoikkia, terveellisesti syöviä ja liikuntaa harrastaviakin, jotka tarvii jatkuvasti verenpainelääkkeitä.

Jep, täällä yksi. Olen nyt seitsemänkymppinen mummeli, joka ei ole elämässään painanut yli 50 kg (olen lyhyt). Siitä huolimatta viisikymppisenä verenpaineet kohosivat huippulukemiin. Tällä hetkellä menee kolmea eri verenpainelääkettä, vaikka liikun säännöllisesti ja syön, voisin sanoa, jopa erittäin terveellisesti (huono kolesteroli reilusti alle kolme). Kardiologin mukaan verenpainetautini syy on puhtaasti geneettinen.

Vierailija
48/59 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö suuvesiä, esim. Listerineä? Jos noin on, käytön lopettaminen voi laskea verenpainetta huomattavasti alle viikossa!

https://tinyurl.com/4eum4j4y

Vierailija
49/59 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku riittävästi, jätä pois tupakka/kofeiini/liiallinen herkuttelu. 

Joskus allergiat voivat nostaa paineita; tämä oli omienkin paineiden taustalla. En saanut alapainetta millään alle 90, mutta kun jätin pois erään ruoka-aineen, laski 85 tuntumaan parissa päivässä. Virallisesti ja testien mukaan en ole allerginen millekään, mutta nyt siitepölykautena olen oireillut todella selkeästi mm. kutinalla ja huulioireilla useammalle vihannekselle. 

Vierailija
50/59 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri ja hiilihydraatit pitävät verenpaineen ylhäällä, samoin margariini. Ne aiheutttavat myös hiljaista tulehdusta verisuoniin ja koko kehoon, minkä jälkeen verisuonitukoksia voi alkaa syntyä. Sitten tietysti se geenipuoli. Noin 25% ihmisistä reagoi suolaan eli natriumiin verenpaineen nousulla. Lopuille natriumin määrällä ei juuri ole merkitystä.

Jaahas taas joku oman elämänsä Antti Heikkilä kirjoittamassa lääketiedettä uusiksi just joo.

Vierailija
51/59 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönnillä voit saada yli 10 yksikköä ylä- ja alapainetta laskettua vaikka olisit parikymmentä kiloa ylipainoinen. Margariini ja kaikki lisätty suola pois, leivän päälle voit tehdä oliiviöljypohjaisia levitteitä tai sulattaa juustosiivun. Lisää runsaasti kasviksia ja juureksia ruokavalioon. Liikuntaa vaikka saivakävelemään.

Mitkä ne lukemasi nyt keskimäärin ovat?

Vierailija
52/59 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainelääkkeet altistavat kakkostyypin diabetekselle. En aloittaisi lääkityksiä jos paineet pysyisivät edes jossain 130/80 tuntumassa.

Vierailija
53/59 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri ja hiilihydraatit pitävät verenpaineen ylhäällä, samoin margariini. Ne aiheutttavat myös hiljaista tulehdusta verisuoniin ja koko kehoon, minkä jälkeen verisuonitukoksia voi alkaa syntyä. Sitten tietysti se geenipuoli. Noin 25% ihmisistä reagoi suolaan eli natriumiin verenpaineen nousulla. Lopuille natriumin määrällä ei juuri ole merkitystä.

Jaahas taas joku oman elämänsä Antti Heikkilä kirjoittamassa lääketiedettä uusiksi just joo.

Todista hänen väitteensä vääräksi. -eri

Vierailija
54/59 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketiede on tutkittua tietoa Heikkilän höpinät pelkkiä väittämiä niin eikön hänellä ole se todistustaakka.

Vierailija
55/59 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykylääkärit ole osaanneet ohjeistaa sinua tästä? 

Vierailija
56/59 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verenpaine olis painosta kiinni, niin eihän yhdenkään hoikan tarvitsisi verenpainelääkkeitä käyttää. Vaan niinpä niitä käyttää niin hoikat kuin tukevammatkin.

Vierailija
57/59 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, täällä yksi. Olen nyt seitsemänkymppinen mummeli, joka ei ole elämässään painanut yli 50 kg (olen lyhyt). Siitä huolimatta viisikymppisenä verenpaineet kohosivat huippulukemiin. Tällä hetkellä menee kolmea eri verenpainelääkettä, vaikka liikun säännöllisesti ja syön, voisin sanoa, jopa erittäin terveellisesti (huono kolesteroli reilusti alle kolme). Kardiologin mukaan verenpainetautini syy on puhtaasti geneettinen.

Kokeilepa varsin jättää viljat pois kokonaan ruokavaliostasi. Ihan kaikki viljat ja sokerit kaikessa muodossa. Minä tein näin ja pääsin eroon diabeteksesta ja verenpainetaudista. Kahdessa kuukaudessa! Olen reilusti ylipainoinen.

Vierailija
58/59 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta voin sanoa että täyttä asiaa edellisen kommentti. Mikä siinä sinun mielestäsi on väärin? Eihän kaikki ihmiset ole samanlaisia.

Vierailija
59/59 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketiede on tutkittua tietoa Heikkilän höpinät pelkkiä väittämiä niin eikön hänellä ole se todistustaakka.

Minä olen kuvatun kaltainen elävä esimerkki, noin todellakin on että suola ei nosta verenpainetta ja viljat ja sokerit nostaa. Uskon tästä lähtien aina kaiken mitä Heikkilä kertoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän