Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Torissa ei mene enää mikään kaupaksi?

Vierailija
16.02.2025 |

Täysin uudetkaan vaatteet eivät mene. Kukaan ei osta enää mitään.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän zadaata ja sellpyä vaateostoksiin. En jaksa toria selata noiden lisäksi.

Vierailija
62/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt vanhoja  t-paitoja pinttyneellä kainalohiellä ostaa. Ne on alusvaatteita.Ylipäänsä koko kirpputori muoti tympäisee. Ihankuin oltaisiin  jossain kehitysmaassa.

Sinulla on aika kapea käsitys kirppisvaatteista. Nettikirppiksillä myydään myös vähänkäytettyjä/uusia merkkivaateita.

Eikä kyse ole aina suinkaan köyhyydestä vaan osa haluaa edistää kiertotaloutta. 

Kyllä kapea käsitys sekin, jos joku ostaa ekaksi kaupasta tavaraa ja haluaa myydä sen torissa ja yrittää näin edistää kierrätystä. Ei mitään järkeä. Eikö parempi olisi jättää ostamatta, jos ei tarvitse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikein jos ette saa myytyä rettujanne, jospa tulisi järkeä tuohon turhaan ostamiseen.

Vierailija
64/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole selvinnyt miksi myytte uutta vaatetta torissa ym, paikoissa.

Miksi ette itse käytä niitä?

Ei luulisi olevan kannattavaa

Itse ostan vain kierrätyksestä ja SPR:ltä.

Halpaa ja hyvää löytyy niiltä.

Tämä.

Miksi uutta vaatetta myydään torissa? 

Mikä tässä on ideana. Miksi ei itse käytetä vaatetta loppuun?  

Siksi, että vaate ei ole sopiva. On liian pieni tai suuri. Väri ei ole mieleinen.

Palautus voi olla kallista tai muuten hankalaa. 

Vierailija
65/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa tulisi kivijalkakauppa halvemmaksi kun voi sovittaa.

Aikaa säästyy.

Tämä.

Siksi, että vaate ei ole sopiva. On liian pieni tai suuri. Väri ei ole mieleinen.

Vierailija
66/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt vanhoja  t-paitoja pinttyneellä kainalohiellä ostaa. Ne on alusvaatteita.Ylipäänsä koko kirpputori muoti tympäisee. Ihankuin oltaisiin  jossain kehitysmaassa.

Sinulla on aika kapea käsitys kirppisvaatteista. Nettikirppiksillä myydään myös vähänkäytettyjä/uusia merkkivaateita.

Eikä kyse ole aina suinkaan köyhyydestä vaan osa haluaa edistää kiertotaloutta. 

Kyllä kapea käsitys sekin, jos joku ostaa ekaksi kaupasta tavaraa ja haluaa myydä sen torissa ja yrittää näin edistää kierrätystä. Ei mitään järkeä. Eikö parempi olisi jättää ostamatta, jos ei tarvitse. 

Ei kukaan osta kaupasta tavaraa vain siksi, että haluaisi myydä sen Torissa. 🙄

Joskus niitä hutiostoja tulee, palautus ei aina onnistu. Jotku ostaa sovittamatta tutulta merkiltä, mutta ei se sitten aina sovikaan. Ja tietty kaupassa sovitettu vaate voikin kotivaloissa näyttää erilaiselta.

Vierailija
67/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein virheen ja otin kirpparipöydän, juuri ja juuri sai pöytävuokran katettua myynneillä ja aiemmin helposti tienannut pari sataakin. Vein Uffin laatikkoon loput enkä enää koskaan ota pöytää. Oli luistimia, merkkivaatteita yms ja hintaa vähän ja pistin -50% mutta silti..ei myyntiä

Vierailija
68/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistautumiset yms. haittaa myyntiä. Ei voi myydä kuin 1000 e / v. eli 83e/kk toimituskuluineen, jos ei halua toimittaa selvitystä verottajalle. Ostan harkitummin, kun tavaroista pääsee liian vaivalloisesti eroon.

5e takki voi vastia 10,90e postikulut. Äkkiä tuo 83e/kk raja täyttyy.

Hajauta myynnit vintediin, Facebookin kirpparille ja toriin. Osa käteisellä. Ei ole kukaan perään kysellyt kun muuttoa varten on varastoja tyhjennetty ja hirveät määrät myyty.

Tunnistauduin Huutiksessa myyjäksi. Vaikka myynti oli siellä vain pari sataa koko vuonna (ja muilla alustoilla vajaa tonni), ilmeisesti luovuttivat tietoni verottajalle. Oli vittumaista kaivella kaiken maailman kuitteja jälkikäteen kuudelta vuodelta todistaakseni, etten tehnyt voittoa. Jos kuittia ei löytynyt, tarkoitti se, että tuote + postimaksu oli puhdasta voittoa.

Jos et halua tehdä mitään selvitystä verottajalle, pidä myynnit postikuluineen alle 1000e/v. Oli oma hommansa todistaa verottajalle, miten 10 kenkäparia olivat hutiostoksia, enkä hankkinut niitä myyntiä varten. (Ostin ennen muutamat kengät per talvi-, kevät-, syyskausi, mutta jotkut eivät istuneet kunnolla ja palautusaika oli mennyt umpeen. En ennen harkinnut ostoksiani kunnolla, kun voi aina voi myydä eteenpäin. )

Vierailija
69/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske hintoja niin menee.

En tiedä paljonko hintoja voi enää laskea. Uudet gollegehousut ja farkut eivät mene edes viidellä eurolla.

Noissa on ainakin paljon varaa laskea hintoja. 5 euroa on uuden hinta KAUPASSA, kyllä kirpparihinnat täytyy olla halvempia.

Vierailija
70/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa säästyy.

Eipä niitä kivijalkakauppoja löydy joka paikasta. Eikä niistä löydy monestikaan tarvittavaa tai mieleistä kampetta. Verkkokaupasta voi löytää paremmin alennuksella vaatteita kun voi vertailla hintoja.

Sovitus ei aina auta, kun vaate voi tuntua erilaiselta kotona. Ainakin itselläni shoppailu tapahtuu usein hieman nälässä ja kiireessä, ja sitten tulee tehtyä huonoja valintoja.  

Ja mitä ihmeen aikaa säästyy? Netissä voi tehdä ostoksia kotisohvalla, ja en ole kokenut kirppismyyntiäkään aikaa vievänä.

Vierailija
71/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
72/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa säästyy.

Eipä niitä kivijalkakauppoja löydy joka paikasta. Eikä niistä löydy monestikaan tarvittavaa tai mieleistä kampetta. Verkkokaupasta voi löytää paremmin alennuksella vaatteita kun voi vertailla hintoja.

Sovitus ei aina auta, kun vaate voi tuntua erilaiselta kotona. Ainakin itselläni shoppailu tapahtuu usein hieman nälässä ja kiireessä, ja sitten tulee tehtyä huonoja valintoja.  

Ja mitä ihmeen aikaa säästyy? Netissä voi tehdä ostoksia kotisohvalla, ja en ole kokenut kirppismyyntiäkään aikaa vievänä.

Missä ei ole vaatekauppoja, 

Netissä voi tehdä ostoksia, jep ja tuskailla sitten kun vaate ei sovi ja kukaan ei halua ostaa sitä.

Vierailija
73/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ei ole vaatekauppoja, 

Netissä voi tehdä ostoksia, jep ja tuskailla sitten kun vaate ei sovi ja kukaan ei halua ostaa sitä.

Pienemmissä kunnissa ei ole hyviä vaatekauppoja.  

Käytiin joskus nuorempana äitin kanssa shoppailemassa isommassa kaupungissa kun kotikylässä ei ollut mitään. Ja tosiaan kiireessä juostiin eri kaupoissa, koska aika oli rajallinen.   

Esimerkki hutiostosta: Ostin tutulta merkiltä sovittamatta parit rintaliivit, mutta kotona huomasin, että ne oli vääränkokoiset. En ollut tarkistanut kokolappua, vaan luotin hengarin merkintöihin joka niissä oli kiinni. Myytiin ne kivijalkakirppiksellä sitten.  

Itse kyllä yleensä ostan niin suosittuja merkkejä, että olen saanut ne ihan hyvin netissä myytyä jos ei ole sopinut itselle.

Vierailija
74/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään myynyr muutaman vaatteen. Ostan itse juhliin usein mekon torista, esim 15 eurolla. Ja heti käytön jälkeen myyn pois samalla tai hieman pienemmällä hinnalla. Kotini on pieni, enkä halua varastoida juhlavaatteita, joille käyttöä harvoin. Samalla ajattelen, että joku toinen saa kovasti iloa siitä vaatteesta. 

Vierailija
75/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sem osti norjalainen yritys, siitä katosi jotain!!??

Vierailija
76/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene ei. Olen myynyt uutta talvitakkia 2 talvea. ei mennyt edes 5 eurolla. Samoin uusi puma huppari ei mennyt 5 e. Heitin uffin laatikkoon. 

Parin vuoden aikana olen myynyt kolme talvitakkia (Canada Goose, Dobsom, Carinthia) ja aika nopeasti menivät kaupaksi pyyntihinnalla. Joulua ennen sain lisäksi myytyä useammat käsineet, pari pipoa ja kaulaliinaa.

Vierailija
77/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistautumiset yms. haittaa myyntiä. Ei voi myydä kuin 1000 e / v. eli 83e/kk toimituskuluineen, jos ei halua toimittaa selvitystä verottajalle. Ostan harkitummin, kun tavaroista pääsee liian vaivalloisesti eroon.

5e takki voi vastia 10,90e postikulut. Äkkiä tuo 83e/kk raja täyttyy.

Hajauta myynnit vintediin, Facebookin kirpparille ja toriin. Osa käteisellä. Ei ole kukaan perään kysellyt kun muuttoa varten on varastoja tyhjennetty ja hirveät määrät myyty.

Tunnistauduin Huutiksessa myyjäksi. Vaikka myynti oli siellä vain pari sataa koko vuonna (ja muilla alustoilla vajaa tonni), ilmeisesti luovuttivat tietoni verottajalle. Oli vittumaista kaivella kaiken maailman kuitteja jälkikäteen kuudelta vuodelta todistaakseni, etten tehnyt voittoa. Jos kuittia ei löytynyt, tarkoitti se, että tuote + postimaksu

Ei ole ihme että tässä paskalandiassa ei mikään toimi jos verottaja kyttää tällaista, Ei minullakaan ole yli kymmenen vuotta vanhojen vaateiden kuitteja mutta voi olla että jotain löytyy sähköposteista. Mistä kaivaisin vaikka yli kymmenen ja kaksikymmentä vuotta vanhan kameran kuitin kun sellaisetkin sain kaupattua. Varmaan vero pitäisi maksaa syntymäpäivälahjaksi saadusta kahvakuulasta jos mennään verottajan mukaan. 

Torilla on käytännössä pakko tunnistautua mutta toridiilin myötä tiedot leviävät suoraan verottajalle joten sitä ei kannata käyttää todellakaan. Toista kertaa myytävän tavaran arvonlisäverosta pitäisi luopua kokonaan mikä voisi edistää kierrätystoimintaa kun sellaisiakin yrityksiä on olemassa. Suomessa käytäntö näyttää olevan että aina kun teet jotain tai myyt niin valtio verottaa. Eipä ihme että ostoketjussa kolmen euron tuote Kiinassa muuttuu kolmenkymmenen euron hintaiseksi kun se saapuu suomalaiseen kauppaan.

Vierailija
78/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa säästyy.

Tämä.

Kaikkea ei vaan löydy kivijalkakaupasta ja ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tilata ulkomailta. Toki joissain tapauksissa voi kivijalkakauppa olla hyvä vaihtoehto jos haluamansa tavaran löytää sieltä järkevään hintaan.

Vierailija
79/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee omalle "kohderyhmälle" ihan ok, tosin huonommin kuin ennen uudistusta.

Itsellä ainakin ostamista rajoittaa eniten ihan yleinen rahatilanne, kaikesta täytyy nipistää. Postimaksutkin kohoaa koko ajan. Usein itse tuotteen hinta on hyvinkin ok, mutta postikulut nostaa sen budjetin ulkopuolelle.

Myin auton matot ja sitten aloin katsomaan postitusta tarkemmin vaikka olin pyytänyt 10 euroa kuluiksi. Postin kautta hinta olisi ollut 19,90 ja matkahuollon hinta 15,90. Onneksi huomasin shipit palvelun mistä lähetys irtosi vähän alle 8 euron niin että Matkahuolto hoitaa kuljetuksen.

Vierailija
80/93 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niin paljon huijareita. Olen kyllä ostanut sieltä edelleen, jos jotain tiettyä astiasarjaa on löytynyt, mutta tietyin ehdoin ja hyvin on mennyt. 

Taisin tehdä elämäni ensmmäisen Tori ostoksen joku aika sitten. Ostin kameratelineeseen kuulapään erittäin hyväkuntoisena käytettynä. Olin siinä uskossa että se on poistunut markkinoilta ja vasta nyt se on palannut kuukausien tauon jälkeen valmistajan sivuille. Hinta oli myös ihan ok.