Miksi Torissa ei mene enää mikään kaupaksi?
Täysin uudetkaan vaatteet eivät mene. Kukaan ei osta enää mitään.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt vanhoja t-paitoja pinttyneellä kainalohiellä ostaa. Ne on alusvaatteita.Ylipäänsä koko kirpputori muoti tympäisee. Ihankuin oltaisiin jossain kehitysmaassa.
Sinulla on aika kapea käsitys kirppisvaatteista. Nettikirppiksillä myydään myös vähänkäytettyjä/uusia merkkivaateita.
Eikä kyse ole aina suinkaan köyhyydestä vaan osa haluaa edistää kiertotaloutta.
jos on ongelmia vie takaisin keräilyyn tai kaatopaikalle joista olet ne hakenutkin.
Mulle ei ole selvinnyt miksi myytte uutta vaatetta torissa ym, paikoissa.
Miksi ette itse käytä niitä?
Ei luulisi olevan kannattavaa
Itse ostan vain kierrätyksestä ja SPR:ltä.
Halpaa ja hyvää löytyy niiltä.
Heittäkää ne ryysyt roskiin, pari lanttia ei pelasta taloutta. Uusia vaatteita.
Häh? Itse postitan joka viikko 1-10 myytyä tuotetta. Lastenvaatteita, ulkovaatteita, kenkiä, kirjoja, leluja. Noudolla on mennyt turvaistuin, huonekaluja, matto ja useampi työkalu. Todella tyytyväinen olen myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ainakin itsellä ollleet hutiostoja. Vääränkokoisia itselle, ehkä huonon mallisia tai vain jääneet käyttämättä.
Sitten kun on liikaa tavaraa niin ei enää edes muista mitä on ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistautumiset yms. haittaa myyntiä. Ei voi myydä kuin 1000 e / v. eli 83e/kk toimituskuluineen, jos ei halua toimittaa selvitystä verottajalle. Ostan harkitummin, kun tavaroista pääsee liian vaivalloisesti eroon.
5e takki voi vastia 10,90e postikulut. Äkkiä tuo 83e/kk raja täyttyy.
Hajauta myynnit vintediin, Facebookin kirpparille ja toriin. Osa käteisellä. Ei ole kukaan perään kysellyt kun muuttoa varten on varastoja tyhjennetty ja hirveät määrät myyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein just uffille 10 roskapussillista ihan hyvää ja käyttökelpoista vaatetta ja takkia. Yritin myydä niitä torissa ja vintedissä ja ketään ei kiinnostanut. Säästin muutaman paremman merkin ja yritän ne vielä saada kaupaksi vintedissä, mutta kaikki henkkamaukat ja kappahlit vein nyt uffille ja luovutin.
Olisit laittanut kirpparille halvalla.
Se maksaa jonkun 30€, ei mitään takeita että olisi saanut sen vertaa myyntiä
Aiemmin myin auton, mökin torissa, nyt kun tekivät uudistuksia on kauppa hiipunut eikä porukkaa enää kiinnosta tämä toritus. Klikkaukset vähentyneet roimasti, kaupanteko - 40% nähtäväksi jää, hiipuuko kokonaan. Yksityinen ei voi laittaa myydään auto tai asunto. Uudelle kauppapaikalle nyt hyvä tilaisuus.
Kukaan ei tarvitse enää mitään. Kauppoja on nykyään paljon ja esim vaatteet halpoja.
Jos esim 157 tai new yorkkerissa myydään huppareita 10€ kpl. Niin torissa näiden arvo on 0€ vaikka olisivat täysin käyttämättömiä.
Pääsee helpommalla kun hakee kaupasta silloin kun itselle sopii.
Lopetin torissa myymisen kun siellä ei mikään mennyt.
Mutta välttämättä lahjoittamallakaan ei pääse eroon. Surullista että uutta tavaraa joutuu nykyään heittämään roskiin.
Kaikessa on nykyään ylitarjontaa ja ihan liikaa krääsää kaupoissa. Joskus varmaan koittaa se päivä kun kauppoja alkaa menemään konkurssiin kun kukaan ei osta enää mitään. Esim halpavaatekaupat.
Uudet vaatteet eivät mene koska, kaikki ostaa kaupasta.
Vastaus yhdellä sanalla otsikon kysymykseen: postimaksut.
Pakettien lähetys on niin saakelin kallista, että paljon jää ostamatta sen takia. Ja mitään saamarin diiliä en ota, en nyt enkä tulevaisuudessa. Piste.
Aikoinaan ostelin ihan vaan ostamisen ja shoppailun ilosta. Olin vähän koukussa siihen. Sitten jossain vaiheessa tavaraa alkoi olemaan jo todella paljon. En uskonut että uusiakaan tavaroita ei saa myytyä. Omaa tyhmyyttä tietenkin että oli ostellut kaikkea turhaa, mutta harmitti että kaikki 10 kestokassillista vaatteita piti heittää uffin laatikkoon. Toisaalta se oli myös helpotus että pääso eroon. Torissa ei kukaan ostanut.
Ostin mä torista priimakuntoisen pitkän untuvatakin 15 eurolla. Uutena varmaan monia satoja. Mutta enempää en maksais edes.
En ole ostanut vuoteen juuri mitään muuta kuin ruokaa.
Täytyy todeta tarkkaan harkita mitä kaupasta ostaa. Jos ei ole satavarma että käyttäisi vaatetta jonka aikoo ostaa, ei sitä kannata ostaa. Muuten sen joutuu heittämään roskiin.
Nyt saa laadukkaita vaatteita alesta, jopa 70-90% alennuksella. Miksi ostaisi käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Miksi uutta vaatetta myydään torissa?
Mikä tässä on ideana. Miksi ei itse käytetä vaatetta loppuun?
Yritin ostaa omalta asuinalueelta pyöräilykypärää. Myyjällä vaihtoehtona tori-diili, jossa pitäs tehdä tarjous tuotteesta sisältäen lähetysmaksun. Edes viesriä tai kysymyksiä ei pysty lähettää. En halua kypärää postitse, vaan hakea sen suoraan. Liian monimutkaista. Pitäköön tunkkinsa.
Joo, Torin romahdus on kyllä surkea, itse en ole ollutkaan kovin aktiivinen käyttäjä, mutta harmittaa teidän kaikkien muidenkin puolesta! Arvostan kierrätystä ja pidin siksi huippu alustana toria, mutta uudistus oli todella ihan susi, meidänkin paikkakunnalla torittaa lähinnä enää sitkeimmät rättikauppiaat. Ennen oli paljo enempi esim mikroja, huonekaluja, autoja, asuntoja, nythän kaikki meni levälleen eri paikkoihin. Ja lisäksi leikkaukset taitaa purra siten että jengi pitää enemmän kiinni käytetyistä tavaroistaan kun uusiin ei ole varaa :(