Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä dieetillä olet laihtunut nopeimmin?

Vierailija
16.02.2025 |

En nyt tarkoita mitään ihan älytöntä dieettiä. Mutta minulla on esim. kirja Nopea aineenvaihdunta, joka lupaa jopa 10 kilon pudotuksen 28 päivässä. Haylie Pomroyn kirja. Arvostettu amerikkalainen (?) ravintoterapeutti. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt 60 vuotta ruokasuositusten mukaan eikä ole tarvinnut koskaan laihduttaa. 

Eihän koskaan kenenkään tarvi laihduttaa.

Vierailija
22/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kiloa 28 vuorokaudessa on lähes 400 grammaa per päivä ??

Järjetön ajatus.

Toisaalta onhan kymmenen kiloa järjetön ylipainokin.

Jäätävän läski, etten kauniimmin sanoisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin tekeen itse kaikki ruuat ja vähensin leipää ja herkkuja. En lopettanut niitä mutta vähensin pariin palaan päivässä. Isoin muutos että karsin valmiit ruuat pois. Eli enimmät lisäaineet. Ja pienensin annoskokoa hieman. Aloin juosta. Huomaamatta putosi 13 kg painosta 4 kk aikana. 70 kg -> 57 kg

Vierailija
24/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai naisella kotitreeni voi vaikuttaa niin, että laihtuminen ei näy vaa'assa? Haluan myös treenata.

Ap

Kyllä voi, jos treenaa riittävän isoilla painoilla. Miksi sen laihtumisen pitäisi näkyä vaa`assa? Eikö olisi mukavampaa, että se näkyisi peilissä? Ja kun vanhat farkut menee solahtamalla jalkaan? Tällä mentaliteetilla minä aloitin treenaamisen ja hyvä siitä tuli. Puolen vuoden päästä tuloksen näki peilistä selvästi.

jos elimistö on pitkään kärsinyt väärästä ruuasta=lihottavasta ravinnosta, sillä voi olla enemmänkin hommaa sisäelinrasvan poistossa. Elimistölle kun se on paljon tärkeämpää kuin ulkoisen rasvan poistuminen. Tässä hommassa voi mennä useampi kuukausi. Siksi laihduttamisessa ei kannata ottaa kovin tiukkoja aikataulutavoitteita. Kropalla on ne omat jutut, mistä me ei tiedetä mitään.

Vierailija
25/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin tekeen itse kaikki ruuat ja vähensin leipää ja herkkuja. En lopettanut niitä mutta vähensin pariin palaan päivässä. Isoin muutos että karsin valmiit ruuat pois. Eli enimmät lisäaineet. Ja pienensin annoskokoa hieman. Aloin juosta. Huomaamatta putosi 13 kg painosta 4 kk aikana. 70 kg -> 57 kg

Minun olisi saatava heinäkuun alkuun mennessä 20 kg pois. Mitat 168 cm ja 84 kg. 

Ap

Vierailija
26/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai naisella kotitreeni voi vaikuttaa niin, että laihtuminen ei näy vaa'assa? Haluan myös treenata.

Ap

Kyllä voi, jos treenaa riittävän isoilla painoilla. Miksi sen laihtumisen pitäisi näkyä vaa`assa? Eikö olisi mukavampaa, että se näkyisi peilissä? Ja kun vanhat farkut menee solahtamalla jalkaan? Tällä mentaliteetilla minä aloitin treenaamisen ja hyvä siitä tuli. Puolen vuoden päästä tuloksen näki peilistä selvästi.

jos elimistö on pitkään kärsinyt väärästä ruuasta=lihottavasta ravinnosta, sillä voi olla enemmänkin hommaa sisäelinrasvan poistossa. Elimistölle kun se on paljon tärkeämpää kuin ulkoisen rasvan poistuminen. Tässä hommassa voi mennä useampi kuukausi. Siksi laihduttamisessa ei kannata ottaa kovin tiukkoja aikataulutavoitteita. Kropalla on ne omat jutut, mistä me ei tiedetä mitään.

Joo, no minulla lienee sisäelinrasvaa, vyötärön perusteella. 

Ap

Vierailija
27/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskemalla makroravinteita. Laitoin tavoitetason sopivaksi ja kirjailin kaiken mitä söin ja liikuin. 1,5..2 grammaa protskua per painokilo, reilu gramma rasvaa per painokilo ja hiilihydraatit kulutuksen mukaan.

Ihmeellisintä tuossa oli todella hyvä energiataso ja laihtuminen tapahtui lähinnä rasvasta. Maltillinen max kilo per viikko tahti. Sapuskat meni aina puntarin kautta, liikuin paljon jne. 

Oli vaivalloista, mutta toimi todella hyvin!

Vierailija
28/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen syö vain sen mitä tarvitsee mutta ylipainoisten henkilöiden olisi hyvä käydä keskusteluja mielenterveys lääkärin kanssa syömishäiriöistään. Ylipainoisuudesta toki pääsee hetkellisesti eroon dieteillä, mutta jollei nuppiaan hoidata kuntoon, niin paino tulee kyllä nousemaan takaisin. Suosittelen lämpimästi ensin hoidattamaan psyykkinen puoli kuntoon jonka jälkeen laihtuminen hoituu kuin itsestään.

Olen usein jäänyt miettimään lihavan ihmisen nähdessäni, että mitäköhän pahaa tuolle ihmiselle on lapsena tehty. Onko häntä käytetty hyväksi kotona tai onko tapahtunut jotain muuta mieltä järkyttänyttä tapahtumaa.

Yhtä kaikki, tunnen sääliä heitä kohtaan, sillä tiedostan, ettei heillä ole kaikki hyvin.

Voimia ja jaksamista sinulle AP.

Vierailija
29/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto:

Aamu: Kahvi

Päivä: Kahvi, banaani tai pieni salaatti

Iltapäivä noin kello viisi: Lämmin ruoka ja ei muuta.

Vierailija
30/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun olisi saatava heinäkuun alkuun mennessä 20 kg pois. Mitat 168 cm ja 84 kg. 

Ap

Onhan nuo kieltämättä järkyttävät mitat, mutta Miksi pitäisi vuosien työ tuhota parissa kuukaudessa?  Olet nähnyt todella paljon vaivaa tuon massan keräämiseen. 

Vierailija
31/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän jätin kokonaan. Ihan turhaa.

Vierailija
32/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kasviksia.

Vierailija
33/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kg putosi kahteen tuntiin kun kävin sairaalassa. Pelkällä peräruiskeella.

Vierailija
34/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onhan nuo kieltämättä järkyttävät mitat, mutta Miksi pitäisi vuosien työ tuhota parissa kuukaudessa?  Olet nähnyt todella paljon vaivaa tuon massan keräämiseen. 

Minua kuitenkin sanotaan tavallisen kokoiseksi. En tiedä miksi. 

Ap

Vierailija
35/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vlcd, kahdella ensimmäillä viikolla yht. -10kg, siitä sitten hieman tasaantuen neljässä kuukaudessa -37kg. 

Sitä ennen Jutan GoFatGo-ruokavaliolla n.25kg n.viidessä kuukaudessa.

Nyt ylläpidän tuota vlcd:llä saavuttamaani painoa niin, että syön soveltaen vähähiilihydraattista ruokavaliota yhdistettynä pätkäpaastoon, kaksi päivää viikossa pienillä kaloreilla (n.600 kcal/vrk), muina viitenä päivänä en laske kaloreita (mutta välttelen turhia hiilareita).

Vierailija
36/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeenisen ja pätkäpaaston yhdistelmällä. Itse asiassa muulla tavoin en oikein onnistukaan laihtumaan (insuliiniresistenssi). 

Vierailija
37/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta ravintoa kuin mustaa kahvia ennen iltapäivää.

Tätä minä olen harrastanut pari viikkoa, kyllä ulkotakki on nyt jo väljempi. Siis jatkan, vaikka nälkä on niin että näköä haittaa ennen pientä ruokaerää klo 16.00  maissa.

Vierailija
38/38 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Järkyttävät mitat? Wtf? 168 cm ja 120 kg olisi järkyttävät mitat. Ei nuo nyt niin järkyttävät ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä