Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön / työssäkäyvä

Vierailija
16.02.2025 |

Miksi työtön herättää niin paljon tunteita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö on työsuhteessa, mutta vaikka 6kk saikulla niin kukaan ei arvostele?

Vierailija
2/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan henki. Ei työttömät ennen ysärillä ja sitä ennen näin herättäneet tunteita.

No kasarilla heitä ei juuri ollutkaan. Ysärillä sitäkin enemmän.

Työttömät on nykyään ainoa vähemmistö jota saa halveksia. Kaikkia muita täytyy suvaita, koiriakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus. Työttömällä on kaikkea sitä mitä työtä tekevällä ei ole lukuun ottamatta rahaa. 

Vierailija
4/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö on työsuhteessa, mutta vaikka 6kk saikulla niin kukaan ei arvostele?

Sairaus ja laiskuus on eri asioita.

Vierailija
5/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan työtön koska tahtoo niin, eikä ota mitään työtä vastaan vaikka rahaa jäisi enemmän käteen kun työttömänä. Naurattaa enemmän joillain keksityt selitykset miksei voi ottaa työtä vastaan. Koska pitää herätä aikaisin, tai työmatka on 45min suuntaansa. Näitähän on. En sitten nykypäivänä tiedä vaaditaanko näköjään jokaiseen siivoustyöhönkin autoa, koska itse olen pk seudulla sitä työtä tehnyt yli 20 vuotta enkä ikinä ole autoa siihen tarvinnut. Kyllä mulle pomot on aina kohteet katsonut sen mukaan että pärjää ilman autoa. Ja rahat mulla riittää elämiseen. Ylitöineen ja lisineenkin mulle tammikuussa tuli maksuun yli 5200e. Että repikää siitä.

Vierailija
6/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomilampaalle on tunnetusti sietämätöntä jos joku kehtaakin elää kuten itse haluaa. Herran edessä polvistuminen ei ole mikään ongelma, mutta sitä ei siedetä jos joku ei polvistukaan.

Vierailija
7/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaus ja laiskuus on eri asioita.

Mitäpä muita arvostelemaan, mutta kyllä niitä saikkuja keksitään. Keksitään syy olla pois töistä, kun ei työt kiinnostaa. "Darrapäivä"

Vierailija
8/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus. Työttömällä on kaikkea sitä mitä työtä tekevällä ei ole lukuun ottamatta rahaa. 

Mitähän ihmettä työttömällä sitten on? Äläkä sano aikaa. Mulla oli viime työvuorossa kans aikaa 5 tuntia istuskella ja kattelin pari leffaakin. Ja palkkaa tuli samalla.

Vierailija
9/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että toiset työllään elättää heidätkin, mutta silti heiltä kuulee pelkästään valitusta ja kitinää sekä vaaditaan aina vaan enemmän. Olisivat edes tyytyväisiä siihen että saavat jotain rahaa jostain vaikka eivät laita tikkua ristiin sen eteen.

Vierailija
10/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että toiset työllään elättää heidätkin, mutta silti heiltä kuulee pelkästään valitusta ja kitinää sekä vaaditaan aina vaan enemmän. Olisivat edes tyytyväisiä siihen että saavat jotain rahaa jostain vaikka eivät laita tikkua ristiin sen eteen.

Kaikilla keillä on asenne kunnossa ja moraalia käyvät töissä. Työnantajalla on myös vaatimuksia hoitaa velvollisuutensa. Ne ei ole mukavampia tilanteita, jos arvot eivät kohtaa.

Vierailija
11/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien ja muiden tukia nostavien takia maksetaan ihan järjettömästi veroja.  Kelan menoista sosiaalitukea on 11 miljardia euroa (mukana ei lääkekorvaukset tai sairauslomat). Jos laskee että työtätekevät maksavat tuon kaiken se tekee yli 4200 euroa vuodessa työtätekevää kohti eli kuukaudessa 350 euroa. Ainakin itsellä olisi rahalle käyttöä. Jotenkin pitäisi purkaa nykyistä oleskeluyhteiskuntaa kun nykymeno ei ole kestävällä pohjalla.

Vierailija
12/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä työttömällä sitten on? Äläkä sano aikaa. Mulla oli viime työvuorossa kans aikaa 5 tuntia istuskella ja kattelin pari leffaakin. Ja palkkaa tuli samalla.

Niin eli et tee työtä mutta saat rahaa. Ei hassummin.

Vierailija
13/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yrittää soittaa johonkin toimistoon perjantaina, niin eihän siellä kukaan enää ole paikalla.

Ahkeraa duunin tekemistä tosiaan, 🙄

Vierailija
14/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yrittää soittaa johonkin toimistoon perjantaina, niin eihän siellä kukaan enää ole paikalla.

Ahkeraa duunin tekemistä tosiaan, 🙄

Mitä väliä onko sen työn tehnyt jo maanantaina vai jättääkö sen perjantaille? Joillekin kun maksetaan nimenomaan siitä mitä saa aikaiseksi, ei siitä että kuluttaa aikaa työpaikalla.

Vierailija
15/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä kokoaikaisia vakituisia työllisiä haukutaan ihan samalla tavalla. Syy on siinä, että haukkuja on korruptoitunut ja haluaisi työlisen vaihtavan työpaikkaa tiettyyn työpaikkaan. Samasta syystä haukutaan työttömiä, haukkuja on korruptoitunut ja haluaisi työttömän menevän tiettyyn työpaikkaan.

Vierailija
16/16 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla keillä on asenne kunnossa ja moraalia käyvät töissä. Työnantajalla on myös vaatimuksia hoitaa velvollisuutensa. Ne ei ole mukavampia tilanteita, jos arvot eivät kohtaa.

Yksi ISO juttu onkin johtajan velvollisuus. Kyky VÄLITTÄÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi