Voiko matkijalle muuta kuin lakata kertomasta hänelle asioita ja pitää kaukana elämästään?
Jos ei halua, että tulee matkituksi? Kun sanoin asiasta, suuttui, eikä myöntänyt matkivansa
Kommentit (37)
Jaa-a ainakin nuoriso on taitava matkimaan muita kun kaliforniassa voi keikistellä napapaidassa, tehdään sama Suomessakin helmikuussa -10 pakkasessa ja valitetaan, kun on kylmä
harmi kun viisautta ei voi matkia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos joku matkii?
Uniikki lumihiutale ei ole enää uniikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hän on, siis tää matkija? Sukulainen?
Kyllä, sukulainen, johon olen luottanut. Monissa asioissa ollut täysin päin vastaisella kannalla ja sanonut, että "minä en sitä ja tätä halua" ja nyt sitten onkin innoissaan juuri tuon asian äärellä (minun pitkäaikainen harrastukseni). Eikä tämä ole ainoa asia
Ja kyse on toki siitä, että haluaa omia elämäsi, eikä suinkaan vaikka sinun kauttasi innostunut uudesta harrastuksesta, josta ei ennen vaan tiennyt riittävästi?
Aika kauheaa, jos ei saisi aloittaa uusia harrastuksia, joita tutuilta kuullut.
Voiko matkijalle muuta kuin lakata kertomasta hänelle asioita ja pitää kaukana elämästään?
Jos ei halua, että tulee matkituksi? Kun sanoin asiasta, suuttui, eikä myöntänyt matkivansa
Vierailija kirjoitti:
Anna vääriä tietoja. Sitten otat etäisyyttä.
Tiedän matkimistapauksen joka oli stalkkerin eräs muoto. Sai lähestymiskiellon.
Kyllä nää on stalkkereita kaikki matkijat, enemmän tai vähemmän. Ottaisin etäisyyttä.
"Viedä iloa ystävän harrastuksesta"?
Hyvä ap, et omista maailmaa, et harrastuksia, et uskontoja, et vaatetyylejä tai -merkkejä. Loppujen lopuksi sitä sinun ainutlaatuista harrastustasi tai vaatekappaletta käyttävät tuhannet muutkin. Jostakin sinäkin olet saanut vaikutteesi. Edelleen, todella lapsellinen keskustelu, ja aihe. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpoiten pääsee sillä että kasvaa aikuiseksi, yleensä tapahtuu itsestään ajan kuluessa, mutta jos jää lapsen asteelle, kanssaihmiset ottaa se huomioon eivätkä enää matki.
Ei se haittaa jos joskus jostain inspiroituu. Mutta jos lähtee matkimaan todella persoonallisia ja identiteettiä määrittäviä asioita, tapoja puhua, jopa uskontoa, niin tulee olo että onko toisella omaa identiteettiä ollenkaan ja mitä sille uskaltaa enää kertoa
Tai onko sillä, joka näin kummasta menee sekasin.
Minä en keksi yhtään syytä, miksi minua vaivaisi, jos joku saisi minulta idean harrastaa jotain tmv. No ehkä jos joku alkaisi pukeutua täsmälleen samanlaisiin vaatteisiin, niin sitten voisi olla kiusallista liikkua yhdessä. Mutta jos hän pukeutuu niin vaikkapa Porvoossa, niin ihan sama. Miksi uhraisit tälle ajatustakaan.
Sitä paitsi ettekö te uskikset juurikin halua, että kaikki muut liittyvät siihen teidän ainoaan oikeaan lahkoon.🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva ap aikuiseksi.
Olen aikuinen. Olen luullut, että vain pikkulapset matkivat toisiaan, ilmeisesti olen ollut väärässä.
Miten reagoit asiaan on lapsellista. Elä omaa elämääsi.
Niin elänkin. Ja niin ilmeisesti elää tämä sukulainenkin. Elääkö sinun sukusi sinun elämääsi?
Hän elää omaa elämäänsä. Jätä hänet rauhaan. Jotenkin naurettavaa ajatella, että omistaisit jonkin harrastuksen tai uskonnon. Jos hän alkaa harrastaa samaa, entä sitten. Jos hän vaihtoi samaan uskontoon kuin sinä, entä sitten.
Voiko olla, että annat itsellesi liian suurta painoarvoa suhteessa tähän ihmiseen?
No se, että en halua elää minään idolina tai ankanpojan emona? Itselle ei tulisi mieleenkään esim. ostaa samanlaista vaatetta tai viedä iloa ystävältä tämän harrastuksesta, mistä olen vielä vuosi sitten sanonut "etten koskaan". Ja jos jostakin oikeasti kiinnostuisin ja innostuisin niin paljon etten keksisi jotain omaa innostavaa juttua, niin todennäköisesti sanoisin ihan reippaasti ääneen, että "sinullapa kiva vaate, minäkin voisin hankkia tuollaisen!" tai rehdisti, että "sinun innostuksesi on käännyttänyt minutkin". Tämä tyyppi ei edes tunnusta ottavansa vaikutteita
Tämä ongelma on toistunut hänen kohdallaan aiemminkin. Hän on saanut minulta asioita, mutta mitätöi kontribuutioni olemattomana, kuin olisin ilmaa. Koen tuon todella loukkaavana. Sitten tuollaiset kommentit, että minä yliarvioin vaikutustani: no jos näin on, niin eikö olisi ok sitten olla olematta tekemisissä ollenkaan? Jos kerran mitään vaikutusta ei ole.
Kaikkialla myydään nykyään niin samanlaisia vaatteita, että jos et tyyliin goottityylillä pukeudu, niin haastavaksi menisi ostaa vaatteita niin, ettei vaan kenelläkään tutulla ole samanlaista vaatetta.
Ja tyyppi voinut ostaa vaatteensa jo ennen sinua, sinä nyt vaan kerkesit nopeammin pukea sen päälle (itse ainakin pesen uudet vaatteet, niin niitä ei heti pääse käyttämään oston jälkeen).
Kanavoin sinulle ap tälläisen videon: 🤍
Vierailija kirjoitti:
Kasva ap aikuiseksi.
Olen taas se moukka Vanhapiika. Yyyy...keksin näitä paskoja aloituksia. Yyyhh
Ihmeellistä kilpailua. Aiemmin mainittu neuloosi on hyvä esimerkki. Omassakin tuttavapiirissä ainakin 10 harrastaa neulomista. Siihen päälle kaikki mummoikäiset, jotka eivät "harrasta neulomista", vaan ovat neuloneet aina. Minäkin olen neulonut aina, välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen myös lukenut aina, mutta tuon sitä harvoin esiin, koska suurin osa tuttavista lukee paljon. On ikään kuin default -asetus heissä, ei mikään harrastus. Tai mainitsemisen arvoinen asia. Kirjavinkkien kautta sitten aihe nousee enemmän keskusteluun. "Luin muuten sen ja sen uusimman, joko luit, suosittelen".
Innostuneisuus ja harrastuksen riemu on hieno asia. Mutta jos se menee tällaiseksi syyttelyksi, tulee kyllä elävästi alakoulu mieleen. Harrastele Ap sinäkin enemmän, mieti ystäväsi "matkimista" vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä kilpailua. Aiemmin mainittu neuloosi on hyvä esimerkki. Omassakin tuttavapiirissä ainakin 10 harrastaa neulomista. Siihen päälle kaikki mummoikäiset, jotka eivät "harrasta neulomista", vaan ovat neuloneet aina. Minäkin olen neulonut aina, välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen myös lukenut aina, mutta tuon sitä harvoin esiin, koska suurin osa tuttavista lukee paljon. On ikään kuin default -asetus heissä, ei mikään harrastus. Tai mainitsemisen arvoinen asia. Kirjavinkkien kautta sitten aihe nousee enemmän keskusteluun. "Luin muuten sen ja sen uusimman, joko luit, suosittelen".
Innostuneisuus ja harrastuksen riemu on hieno asia. Mutta jos se menee tällaiseksi syyttelyksi, tulee kyllä elävästi alakoulu mieleen. Harrastele Ap sinäkin enemmän, mieti ystäväsi "matkimista" vähemmän.
Minulle tulee matkimissyytöksistä aina tosiaan alakoulu mieleen. Muistan kun parhaalla kaverillani oli mielestäni hieno kansio, ja pyysin äitini ostamaan samanlaisen, mutta erivärisenä. Kaverini suuttui tästä, ja koko luokan tytöt alkoivat haukkua minua matkijaksi. Pidin sitä jo tuolloin naurettavana, mutta eihän se kivalta tuntunut, kun kukaan ei puhunut minulle enää mitään.
Luulin että tuollainen touhu jäi alakoulun räkänokkien ikäluokkaan, mutta nykyään sitä näkee paljon aikuisillakin. Kenelläkään tutulla ei saisi olla samaa paitaa, jota myydään massamuotiliikkeissä, eikä samaa harrastusta, jota harrastaa joka toinen somettaja.
On ihan eri asia, jos käytös menee stalkkerimaiseksi "Single White Female" tyyliin. Tuo uskontojuttu kuulosti kieltämättä vähän oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jatkaa vaikka sanoit niin ota etäisyyttä. Tyytyykö matkimaan vai yrittääkö olla parempi kaikessa mihin aloit tai mitä ostit?
En tiedä, en ole kysynyt raportteja miten touhut ovat sujuneet vaan pitänyt etäisyyttä. Tuo muutos oli ihan ihmeellinen ja tapahtui hyvin nopeasti monessa asiassa samaan aikaan (harrastus, pukeutuminen, uskonto) sen jälkeen kun tapasimme. Aiemmin pidetty yhteyttä puhelimitse ja silloin nuo asenteet olivat suoranaisen negatiivisia
AP, miten voi uskontoa matkia? Minua kiinnostaa?
Matkii miten? Joka tapauksessa, ottaisin kohteliaisuutena. Jos kyse on jostain pinnalla olevasta harrastuksesta, vaatemerkistä tai sisustuksesta niin et sinäkään sen erikoisempi lumihiutale ole mikäli trendejä seuraat.
En osaa valehdella enkä halua käyttää aikaani tuollaiseen. Olen mieluummin olematta tekemisissä.