Miten joku kehtaa järjestää juhlat, missä ei ruokaa, vaikka tulee pitkämatkalaisia?
Toiset tulevat satojen kilometrien päästä, ja tarjolla on kakku ja pikkuleipiä?
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.
Oikeastiko? Tullaan hienosti pukeutuneina JUHLIIN, pitkämatkalaisina, ja ABC:lle pysähdytään? Itse juhlien järjestäjänä pahoittaisin mieleni!
Kuka istuu hienosti pukeutuneena autossa satoja kilometrejä? Ja eiköhän nämä jää johonkin hotelliin yöksi, jossa käyvät vaatteet vaihtamassa. Kyllä minä pysähdyn satojen kilometrien matkalla syömään ja kyllä minulla on rennot vaatteet päällä
Ja olet siis myös sitä mieltä, että mitä sitä vieraille mitään ruokaa laittamaan?
Ruokajuhlat vaativat pöytä- ja istumatilaa, jota ei monenkaan kodissa ole kymmenille henkilöille. Siksi ainakin meillä kaikki rippi- yo- ja vastaavat juhlat on totetettu ihan vaan kahvi/tee + suolaista ja makeaa tarjoiluna. Vieraat tietävät tämän ja tarvittaessa syövät joko lähtiessä tai pysähtyvät matkalla.
Kyllä tällä palstalla saa tietää että ihmiset ovat aivan helvetin pihejä ja saitoja, ja lisäksi vielä ilkeitä.
En ikinä kehtaisi järjestää minkäänlaisia juhlia ilman ruokatarjoilua, olen kiitollinen jos kauempaakin sukulaiset jaksavat tulla juhlistamaan meidän juhlapäiviämme. Kiitos teille ja ihanaa kun olette ja tulette, nähdään taas <3
Miksei pitkämatkalaisille ole jotain ihanaa perinne herkkua kuusenkerkkä kastikkeella?
Kyl mä syön aina ennen juhlia vaik tietäsin että jotain muutakin on tarjol kuin pullaa. Ei se oo sivistynyttä mennä juhliin mahaasa täyttämään.
Makarooni laatikkoa voi lämmittää mikrossa pitkämatkalaisille. Mikä tässä on nyt ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Makarooni laatikkoa voi lämmittää mikrossa pitkämatkalaisille. Mikä tässä on nyt ongelma?
Tämä olisi varmasti ollut erittäin mieluisaa nälkäisille!
Kyllä istuttiin hautajaisiin mennessä satoja kilometrejä niissä juhlavaatteissa ja matkalla lounastettiin ABC:llä. Yksi pakollinen hotelliyö (hautajaisten ja ylipitkän muistotilaisuuden jälkeen) riitti!
Juhlissa oli huomaavaisesti kyllä alkupalat, lämminruoka sekä kakkukahvit
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä syön aina ennen juhlia vaik tietäsin että jotain muutakin on tarjol kuin pullaa. Ei se oo sivistynyttä mennä juhliin mahaasa täyttämään.
jep ja voihan sitä automatkallakin jotakin välipalaa syödä, ellei halua abc:lla pysähtyä. Toki sitten on nämä jättiläisen ruokahalulla varustetut tyypit jotka lähtee juhliin säästämään ja kerrankin syömään koko rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällä palstalla saa tietää että ihmiset ovat aivan helvetin pihejä ja saitoja, ja lisäksi vielä ilkeitä.
En ikinä kehtaisi järjestää minkäänlaisia juhlia ilman ruokatarjoilua, olen kiitollinen jos kauempaakin sukulaiset jaksavat tulla juhlistamaan meidän juhlapäiviämme. Kiitos teille ja ihanaa kun olette ja tulette, nähdään taas <3
Tämä :) näköjään on kovin erilaisia asenteita. Itselleni on todella tärkeää, että vieraat viihtyvät ja tuntevat itsensä tervetulleiksi. Ruoka on iso osa tätä. En kehtaisi ajatella, että mitäs tyhmät tulitte syömättä, kärsikää nyt sitten,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menen matkan päähän juhliin niin syön matkalla. On huonotapaista mennä juhliin nälkäisenä.
Kuten sanottu, teineilläelämänkokemus ei riittänyt tälle tasolle. Ovat huonotapaisia, kun lähtivät ajamaan juhliin sukuloimaan.
Niin, vanhempien tehtävä on kertoa heille tuollaiset asiat etukäteen jotta tietävät miten pitää varautua. Ei sen juhlien emännän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep ja voihan sitä automatkallakin jotakin välipalaa syödä, ellei halua abc:lla pysähtyä. Toki sitten on nämä jättiläisen ruokahalulla varustetut tyypit jotka lähtee juhliin säästämään ja kerrankin syömään koko rahalla.
Itse olen iloinen, kun vieraille ruoka maittaa! Ei niitä juhlia joka viikko ole, ja monet tarjottavat ei lopulta ole kovin kalliita. Enemmän kyse on arvostuksensa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen iloinen, kun vieraille ruoka maittaa! Ei niitä juhlia joka viikko ole, ja monet tarjottavat ei lopulta ole kovin kalliita. Enemmän kyse on arvostuksensa.
-ap
Minäkin tykkään kokata ja laittaa tarjottavaa vieraille, mutta ymmärrän silti että kaikki muut eivät välttämättä osaa tai halua, eikä välttämättä ole sopivia tiloja tai varaakaan. Siksi en myöskään loukkaannu siitä jos joku muu on nähnyt vähemmän vaivaa enkä koskaan mene juhliin nälkäisenä ellei etukäteen ole kerrottu että kyseessä on nimenomaan illallistilaisuus tms. Ihan normaalia kohteliaisuutta ja ennakointia ymmärtää että ihmiset ja näin ollen myös heidän juhlansa ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sukulainen, joka on tarjonnut kaksissa hautajaisissa voileipäkakun ja täytekakun, eikä mitään muuta. Voilepäkakkuakin on niin niukasti, että pitää säästellä. Olenkin lämmittänyt hautajaisissa eineslaatikon keittiössä lapselle.
Kurjaa, jos ei osaa sitä eineslaatikkoa lämmittää vaikka kotona ennen juhlia tai pysähdy jossain syömään, jos on niiiiiin pitkä matka?
Eli ap on pistänyt teininsä keskenään junalla jonnekin tädin 75v. juhliin eikä ole osannut opastaa, että junassa on ravintolavaunu, jossa voi syödä TAI pakata kunnon eväät mukaan? Oikeasti? Ja he siis keskenään menivät PITKÄN junamatkan edestakaisin eivätkä jääneet minnekään yöksi? Mitä hittoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pitää sellaiset juhlat kuin itse haluaa. Jokainen voi syödä ravintolassa jos on nälkä.
Tietenkin jokainen voi syödä ravintolassa tai eväät. Mutta onko tuollainen kivaa kohtelua vieraille, jotka tulevat pitkä matkan päästä?
Mutta eväät mukaan ja termariin kahvit ja pysähtyy taukopaikalle puolessa matkassa syömään. Ihan kuin olisi retkellä, miten hauskaa!
On tosiaan hauskaa juhlavaatteissa teinien pysähtyä 13 asteen pakkasessa taukopaikalle.
Öö... Jos on kyse oikeasti pitkästä matkasta, niin a) me emme pukeudu juhlavaatteisiin automatkalla b) meillä on aina yöpaikka, jossa laittaudutaan ja sinn
Nyt, kun luin tätä ketjua, niin en voi kun ihmetellä, että on teinit laitettu keskenään pitkälle junamatkalle eikä huoltaja ole huolehtinut heidän syömisistään, vaan on OLETTANUT, että joku täti kestitsee kunnon ruualla ja pistää samalla junalla takaisin kotiin? Oliko edes kunnon lahja?
Ja juu, jos on aikataulusta tai rahasta tiukkaa, niin me ei lähdetä päiväksi minnekään pitkän matkan reissuun yksien synttäreiden takia...
Vierailija kirjoitti:
Eli ap on pistänyt teininsä keskenään junalla jonnekin tädin 75v. juhliin eikä ole osannut opastaa, että junassa on ravintolavaunu, jossa voi syödä TAI pakata kunnon eväät mukaan? Oikeasti? Ja he siis keskenään menivät PITKÄN junamatkan edestakaisin eivätkä jääneet minnekään yöksi? Mitä hittoa :D
Ja teinit vielä ostaneet omilla rahoillaan lahjan ja kukat. Pitäisikö ap:n nyt ihan hiukan ottaa itse jotain vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teinit vielä ostaneet omilla rahoillaan lahjan ja kukat. Pitäisikö ap:n nyt ihan hiukan ottaa itse jotain vastuuta?
Niin juu sekin vielä... Tämä on tapahtunut syvällä Porvoossa tai sitten ap:lla on todellakin tutkiskeltavaa peilin kautta...
Pois, pois turhat juhlat ja sen sellaiset.