Olen säästänyt tuhansia euroja jättämällä kahvilakäynnit väliin ja take away-kahvit ostamatta
Sen sijaan keitän litran kahvia aamulla, jolloin loppupäivänä ei tee enää mieli kahvia.
Kommentit (22)
Minäkin säästin just 90 000 e: en ostanut farmari-Volvoa, jonka olisin halunnut ostaa!!
Laskekaa joskus ihan laskimen kanssa näitä asioita.
Laskekaa, että jos jätätte ostamassa vaikka 3 euron päivittäisen kahvin kuukauden ajan eli 3 e x 30 päivää, se tekee 90 euroa kuussa. Sillä summalla saat esim. jo ihan laadukkaat talvikengät.
Tuhansia? Missä ajassa? Mä käyn kahvilassa pari kertaa vuodessa. En osta take away kahvia.
Iteki jätin pois viikottaiset Starbucks lattet ja ostin säästyneillä rahoilla Mandatumin osakkeita.
Minäpä olen säästänyt ihan poskettomia summia kun en ostanut norsunluuflyygeliä, huvijettiä ja tanskalaista jalkapallojoukkuetta!
Lisään tähän vielä kampaamo- / parturikäynnit. Salin sijasta voi liikkua ulkona ja tehdä jotain muuta fyysistä ja auton sijasta voi ajaa pyörällä - saa seksikkään peban samalla.
Arvioisin säästäneeni näillä ja AP:n vinkeillä tähän mennessä pitkälti yli 100000e.
En ole käynyt parturissa 28 vuoteen. Olen säästänyt tuhansia euroja. M48
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia? Missä ajassa? Mä käyn kahvilassa pari kertaa vuodessa. En osta take away kahvia.
30 vuodessa. En ole ikinä ostanut take away-kahvia.
Älä dokaa, polta tai käy kampaajalla. Säästät tuhansia ja voit käyttää ne pysyvämpään kuten hyviin vuosia kestäviin takkeihin, vaatteisiin tai arjen käyttöesineisiin.
Aha. Minä en ole säästänyt ja olen saanut vastineeksi ihania herkku- ja hemmotteluhetkiä.
Mitäs ap siihen sanoo?
Mä poltan,pelaan lottoa,jackpottia,kaikki tai ei mitään,käyn kampaajalla kerran viikossa.
Näihin kaikkiin menee kuussa noin 800€
So what🤣
Vierailija kirjoitti:
Älä dokaa, polta tai käy kampaajalla. Säästät tuhansia ja voit käyttää ne pysyvämpään kuten hyviin vuosia kestäviin takkeihin, vaatteisiin tai arjen käyttöesineisiin.
Osta esineet temusta tai amazonista, niin säästät Suomen kalliin alvin.
Valtion vero-ohjausta on syytä kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Minä en ole säästänyt ja olen saanut vastineeksi ihania herkku- ja hemmotteluhetkiä.
Mitäs ap siihen sanoo?
Olen ostanut kahvilasta säästyneillä rahoilla lonkeroa ja siideriä kaupasta. Niistä saa paljon suuremman nautinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap siihen sanoo?
Olen ostanut kahvilasta säästyneillä rahoilla lonkeroa ja siideriä kaupasta. Niistä saa paljon suuremman nautinnon.
Minä olen ostanut lonkerosta ja siideristä säästyneillä rahoilla heroiinia. Siitä saa vielä suuremman nautinnon. Saattaa kuolla nopeammin, mut säästyypähän rahaa, kun ei tarvitse maksaa elinkustannuksia kahdeksankymppiseksi asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta esineet temusta tai amazonista, niin säästät Suomen kalliin alvin.
Valtion vero-ohjausta on syytä kunnioittaa.
Kalliimpi elektroniikka kannattaa hankkia amazon.de:stä. Amazon on sen verran iso peluri, että takuut toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
Pahimmassa tapauksessa joudut lähettämään takaisin omalla kustannuksella, mutta jo ensimmäisen tilauksen säästyneillä rahoilla voit lähettää kolme seuraavaa takaisin.
Kaotsokaa vaan, että tilaatte Amazonin omasta varastosta Luxemburgista. Nämä tuotteet saatte esille klikkaamalla hakuun "prime" valinnan.
Toteutetaan siis valtion vero-ohjausvisiota.
Vierailija kirjoitti:
En ole edes totuttautunut itseäni kahvilakäynteihin tai take-awayhin.
Erikoistilanteessa tulee joskus kaverin kanssa käytyä.
En tajua miten esim nuorilla tai maa muilla varaa istuskella kahviloissa. Itiksessäkin kävin lomalla niin kahvila oli täynnä maa mu miehiä keskellä päivää. Sinnekö ne tuet uppoaa?
Mulla on eläkeläistuttavia, jotka käyvät pizzoilla. Ennen heitä ei tullut mieleenkään että pienituloisena kävisi ulkona syömässä noin usein. Sinnekö heidän eläkkeensä uppoaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten esim nuorilla tai maa muilla varaa istuskella kahviloissa. Itiksessäkin kävin lomalla niin kahvila oli täynnä maa mu miehiä keskellä päivää. Sinnekö ne tuet uppoaa?
Mulla on eläkeläistuttavia, jotka käyvät pizzoilla. Ennen heitä ei tullut mieleenkään että pienituloisena kävisi ulkona syömässä noin usein. Sinnekö heidän eläkkeensä uppoaa?
Kaveri tekee pitsansa itse. On pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos kun noilta kysytään, että haluatko vielä palkan lisäksi eläkettä, kun 5v nuoremmilta eläke leikkautuu inflaation takia nopeammin kuin kerttyy.
Eläkejärjestelmämme täyttää jo törkeän petoksen kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niiiiin "hienoja ja kiireisiä" jotka juoksee aikuisten nokkamuki nenän alla :D
Pitää ajatella luontoa ja nautintoa kun juo oikeasta mukista jossain ja nauttii!