Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt Kela "pakottaa" ihmisiä jo avioeroihin

Vierailija
16.02.2025 |

Viime aikoina moni on saanut Kelalta kirjeen, joka kehottaa muuttamaan. Toimeentulotuen ehdot yllättivät Jarnon ja Soilin, jolloin pariskunta päätyi eroamaan ratkaistaakseen ongelman ja pystyäkseen elämään.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011031266.html

Kommentit (680)

Vierailija
261/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta sut voi irtisanoa helposti ja sun asunto menee ulosottovirastolle. 

Miksi menisi, kun minulla ei ole velkaa mihinkään suuntaan?

"Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

"Jopa 2000-luvun viemäreissä on vuotoja. Yksi syy on se, että uudemmat putket ovat vanhoja ohuempia."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009602645.html

Ei tämä vastaa kysymykseeni mitenkään. Et osaa näemmä lainkaan hahmottaa hyväosaisen resursseja. Katsot kaikkea vain tukien näkökulmasta.

Vierailija
262/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa kukaan mitään pakota. Itse keinottelevat lisää tukiaisia.

Jos pariskunta joutuu asumaan yksiöissä siksi, etteivät saa kahden aikuisen tukia kaksioon tai kolmioon mihin kämppikset saavat, kyseessä on ihan vaan syrjintä. 

Ihmisoikeuksien mukaan, joihin suomi on sitoutunut perustuslaillisesti, kaikilla pitää olla oikeus esim. perustaa perhe. Tuollainen syrjintä lähisukulaisuuden tai parisuhteen perusteella on siis ihmisoikeuksien vastaista. 

Noloa vedota aina ihmisoikeuksiin. Silloin tietää heti, ettei ihminen älyä käsiteltävästä asiasta paljon mitään.

Kela ei riistä kenenkään oikeuksia näissä asumisasioissa. Ihminen saa asua missä haluaa. Ihminen saa muuttaa minne haluaa. Ihminen saa asua kenen kanssa haluaa, tai olla asumatta. Ihminen ei saa kuitenkaan rahallista tukea mihin tahansa. Ja siinä ei ihmisoikeuksiin kajota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät hankkikaa lapsia ja mielellään paljon. Se on parasta mitä voitte kokoomusta vastaan tehdä. Tulevaisuudessa enemmän äänestäjiä muille puolueille! 

Nehän ajaa tätä nimenomaan. Lisää lukutaidottomia orjia työmyyriksi. Kelpaa.

Vierailija
264/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette menis töihin niin sitten te ette saisi kelalta mitään rahaa ja sitten teidän ei tarvitsisi kiukutella sitä kun kela leikkaa tukia? 

Eikös se Satonen lähtenyt rekrytoimaan hoitajia ulkomailta, kun paikallinen sopiminen tuli voimaan?

Niin miksi suomalaiset laiskat paskat vassarit ei halua tehdä töitä? Joudutaan tuomaan ulkomailta työvoimaa koska te vaan saatte tukia ja vingutte kuin hallitus on huono. 

No, sä ehdit just opettaa uusille työt, ennenkuin potkulaki tulee voimaan.

Potkuu lakii potkulakii ööööö potkulaki potkulakiiii ööööö ööööh potkulakii.oon vammainen  öööööh ööööh

Vierailija
265/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.

https://yle.fi/a/74-20043998

Uutinen on vuodelta 2023. Eipä ole edennyt.

Työstä kuuluu maksaa palkkaa, ei toimeentulotukea.

Kuule, toi on hallitus ohjelmassa ja sitä on 4 vuotta aikaa toteuttaa. 

Tohon pitää pitää kokouksia ja miettiä kirjaukset lakiin. 

Tällä hetkellä eduskunnalla on käsittelyssä potkulaki. 

Eduskunta tuli töihin joululomalta viime viikolla. 

Eduskunnan joululoma kestää tammikuun loppuun. 

Vierailija
266/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkö syy miksi muka tarvitaan valtava määrä uusia asuntoja? Pariskuntien kannattaa erota...asuntojen tarve kasvaa. Taas on pelattu asuntosijoittajien pussiin.

Vierailija
267/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette menis töihin niin sitten te ette saisi kelalta mitään rahaa ja sitten teidän ei tarvitsisi kiukutella sitä kun kela leikkaa tukia? 

Eikös se Satonen lähtenyt rekrytoimaan hoitajia ulkomailta, kun paikallinen sopiminen tuli voimaan?

Niin miksi suomalaiset laiskat paskat vassarit ei halua tehdä töitä? Joudutaan tuomaan ulkomailta työvoimaa koska te vaan saatte tukia ja vingutte kuin hallitus on huono. 

No, sä ehdit just opettaa uusille työt, ennenkuin potkulaki tulee voimaan.

Potkuu lakii potkulakii ööööö potkulaki potkulakiiii ööööö ööööh potkulakii.oon vammainen&n

siinä tiivistyy hyvin keskiverto persu jätteen ajatusmaailma

Vierailija
268/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pariskunta joutuu asumaan yksiöissä siksi, etteivät saa kahden aikuisen tukia kaksioon tai kolmioon mihin kämppikset saavat, kyseessä on ihan vaan syrjintä. 

Ihmisoikeuksien mukaan, joihin suomi on sitoutunut perustuslaillisesti, kaikilla pitää olla oikeus esim. perustaa perhe. Tuollainen syrjintä lähisukulaisuuden tai parisuhteen perusteella on siis ihmisoikeuksien vastaista. 

Noloa vedota aina ihmisoikeuksiin. Silloin tietää heti, ettei ihminen älyä käsiteltävästä asiasta paljon mitään.

Kela ei riistä kenenkään oikeuksia näissä asumisasioissa. Ihminen saa asua missä haluaa. Ihminen saa muuttaa minne haluaa. Ihminen saa asua kenen kanssa hal

vit tu sää oot tyhmä ei hevon helvetti sentään

Vierailija
269/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista voi joutua odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle. 

Ensimmäisen hakemuksen voi laittaa jo kahden viikon työttömyyden jälkeen. Oman asian käsittely kesti kassassa n viikon. Sen jälkeen päätökset ja rahat ovat tulleet parin päivän päästä hakemuksen jättämisestä. Toisin sanoen, ansiosidonnaista ei välttämättä joudu odottamaan 8 viikkoa, mutta olisihan sitä jotain säästöjä hyvä olla jokaisella.

Vierailija
270/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei riistä kenenkään oikeuksia näissä asumisasioissa. Ihminen saa asua missä haluaa. Ihminen saa muuttaa minne haluaa. Ihminen saa asua kenen kanssa hal

Kohta tulee voimaan potkulaki ja kesämökkiä myyntiin halvalla.

Kela ei odota, että  sä saat mökistä kunnon hinnan.

Sun lapset on sitten ilman ruokaa. 

Vierailija
271/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran huomaa kommenteista, että monellakaan ei ole minkäänlaista käsitystä siitä millaista on elää tukien varassa. Rahaa ei tulvi ovista ja ikkunoista vaikka monet ulisijat niin jostain syystä fantasioivatkin. He saavat kuitenkin fantasioida sillä tuet pysyvät ja sillä siisti. Heidän päivittäiset itkupotkuraivarit eivät asiaa muuta. Hehän voisivat itse kokeilla elää tuilla jos se kerta se on yhtä juhlaa. Eivät he kuitenkaan uskalla sillä alitajuntaisesti he tietävät, että tuilla "vain" pärjää mutta siihen se jääkin. Ylimääräistä ei ole.

Vierailija
272/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta jos on pääomatuloja niin saa vielä vähemmän. 

No niinhän sen pitääkin olla.

jep pääomatulot kuuluu ainoastaan rikkaimmalle 1%:lle köyhien paskojen turha kuvitella omaisuutte kartuttavan

Tupakoi ja kaljoittele vähemmän, niin sinultakin kertyy jotain osakesäästötilille.

onko sun aivot oikeasti niin pilalla ettet edes ymmärrä mistä tässä puhutaan?

nimenomaan ei kerry mitään säästötilille, vitu n idiootti koska säästöt leikkaa tukia

Joo, täytyy myöntää että olen

huvittavaa toi sun itku ja sairas kateellisuus.

Vierailija
273/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä kommentista huomaa että sinä et ole työelämässä koskaan ollutkaan. Työnantaja ei potki pois ketään huvikseen. Jos sä tuota yritykselle rahaa ja olet hyvä työntekijä niin ei sinua pois potkita. Ne jotka ei tuota firmalle mitään ja ovat muutenkin huonoja työntekijöitä niin heidän kuuluukin saada kenkää. "

Firmoissa on tämän tästä muutosneuvotteluita, koska halutaan tehostaa, tehostaa ja vielä kerran tehostaa. Ja kenkää saavat yleensä yli 50-vuotiaat - ihan sama kuinka hyviä työntekijöitä ovat. 

Näin se nykyisin menee, ikärasismi jyllää ja lujaa. Ja kun tuon ikäisenä haet työttömänä töitä, niin lähes lottovoitto on uuden työn saaminen, ellei ihan jotain erityistä huippuosaamista ole. 

Ja sitten kaikki nälviminen ja menkää töihin -huudot päälle. Ei käy todellakaan kateeksi näitä ihmisiä.

Vierailija
274/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista voi joutua odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle. 

Ensimmäisen hakemuksen voi laittaa jo kahden viikon työttömyyden jälkeen. Oman asian käsittely kesti kassassa n viikon. Sen jälkeen päätökset ja rahat ovat tulleet parin päivän päästä hakemuksen jättämisestä. Toisin sanoen, ansiosidonnaista ei välttämättä joudu odottamaan 8 viikkoa, mutta olisihan sitä jotain säästöjä hyvä olla jokaisella.

Ei voi laittaa ennenkuin työnantaja on maksanut lomarahat ja kaikki. 

Minulla ne ei ehtineet viimeisen työkuukauden palkka ajoon. 

Vierailija
275/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuta miesystäväni kanssa yhteen juuri tästä syystä. Olen minimieläkkeellä ja jopa eläke pienenisi, jos asuisimme yhdessä ja mies joutuisi elättäjäkseni. En todellakaan halua elää kenenkään armopalojen varassa. Nyt saan eläkkeensaajan asumistukea ja pystyn elämään varsin mukavasti omillani.

Vierailija
276/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoraäiti synnytti vammaisen pennun joka jankuttaaa päivät potkulaki potkulaki potkulaki

Vierailija
277/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huvittavaa toi sun itku ja sairas kateellisuus.

opettele vit tu vastaamaan viestiin oikein saatanan taidoton aivokuollut suojatyöpaikkaperseennuolija

Vierailija
278/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huoraäiti synnytti vammaisen pennun joka jankuttaaa päivät potkulaki potkulaki potkulaki

mikäs inceli tänne tuli nyt purkamaan pahaa oloa

Vierailija
279/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ongelma on ollut olemassa jo kauan. Kaksi sinkkua erillisasuntoihin saavat korkeampia tukia kuin pariskunta samaan asuntoon, koska heidät katsotaan toisiinsa nähden elatusvelvollisiksi pariskunniksi. Eli jos olet parisuhteessa, kelan vastuu siirtyy puolisolle. Samoin et voi kämppistellä lähisukulaisesi (esim. vanhempi) kanssa kelan piikkiin, vaan tällöinkin lähisukulainen katsotaan elatusvelvolliseksi

Eipä tälle varmaan muuta syytä ole kuin erottaa köyhät toisistaan ja epätä heiltä emotionaalinen turva sekä mahdollisuus lisääntyä (ihmisarvojen mukaisesti). Historiassa tuo on ollut paljon rajumpaa ja köyhiä (naisia) on jopa pakkosilvottu eli sterilisoitu. Tuo on selvä jäänne siitä samasta köyhävihasta, yrittää epätä heiltä normaali, inhimillinen perhe-elämä

Tämä särähtää ajatusvirheineen pahasti korvaan. "Kelan vastuu siirtyy puolisolle". Niin. Tuohonhan se pitkälti kiteytyy. Tämä maa on oikeasti niin sekaisin, että aikuisen ihmisen vastuu itsensä elättämisestä on ulkoistettu Kelalle. Only in Finland. Ensisijaisesti ihminen on nimenomaan itse velvollinen elättämään itsensä. Näin se on lähes kaikkialla koko maailmassa. Toisekseen jos siihen ei kykene, niin se on nimenomaan se oma puoliso joka auttaa. Näinkin on lähes koko maailmassa. Kolmanneksi jos puolisoa ei vaikka ole, niin usein maailmalla se on omat lapset jotka sitten auttavat, mikäli ovat sen ikäisiä, että siihen kykenevät. Tämä on siis se normaali tilanne. Näin maailma toimii. Ei ole olemassa mitään äiti-valtiota, jolla on ensisijainen velvollisuus elättää. Ja kaikki tuo on hyvin loogista vieläpä. Sillä raha ei sada valtiolle taivaalta, vaan se on mm. minä. Miksi siis minä olisin ensisijainen elatusvelvollinen Soilelle tai kumppaneille, eikä se hänen rakkaimpansa. Minulle Soile on tuntematon, eikä mulla ole mitään halua häntä elättää kuin hengenhädässä, kun en halua kenenkään kuolevan. Tälle puolisollensa Soile merkitsee kuitenkin paljon enemmän.

Ja tämä ei ole mitään mainitsemaasi "köyhävihaa". En minä Soilea vihaa, vaan kuten jo sanoin, en tunne häntä, eikä minulla ole mitään tunteita häntä kohtaan. Mutta omia rahojani minä tarvitsen, enkä niitä millään haluaisi jaella tuikituntemattomille. Valtio (Kela) pitää alkaa nähdä oikealla tavalla. Ei se ole mikään yhteiskunnasta irrallaan olevan taho, joka saa rahansa taivaalta. Näin moni ruikuttaja kuitenkin ajattelee. Hän ei ajattele, että naapurin Minna joutuu maksamaan puolisoni elämisen. Ei. He ajattelevat, että joku kasvoton taho, Kela, sen jollain taikatempulla rahoittaa.

Vierailija
280/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en muuta miesystäväni kanssa yhteen juuri tästä syystä. Olen minimieläkkeellä ja jopa eläke pienenisi, jos asuisimme yhdessä ja mies joutuisi elättäjäkseni. En todellakaan halua elää kenenkään armopalojen varassa. Nyt saan eläkkeensaajan asumistukea ja pystyn elämään varsin mukavasti omillani.

kaikki oikeiston idiotismin syytä

yhteiskunta säästäis siinä että ihmiset vois asua yhteisissä asunnoissa

mutta se on ihan liikaa vaadittu että nää asiat ratkottais järjellä, eikä jollain persujunttien epämääräisellä "oikeudenmukaisuudella"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi