Pystytkö nielemään lääkkeet ilman vettä?
Itse en saa kaikkia alas edes vedellä, joten en tajua miten jotkut pystyy tuohon.
Kommentit (28)
En, mutta en tarvitse isoa määrää vettä tabletin nielemisen avuksi.
Poltat ruokatorvesi jos et nauti lääkkeitä nesteen kanssa.
Riippuu lääkkeen pinnoitteesta ja koosta. Jos on karheapintainen ei mene alas edes veden kanssa.
Lääkkeet pärisee paremmin ja nopeammin kun sulattaa kielen alla, joten en tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva lääke polttaa ruokatorven.
Kokeile ottaa lääkkeet veden sijaan vauvanruoka-pussismoothien tms. hieman kiinteämmän kanssa.
Itse nielen vaikka 2€ kolikon, on tullut syötyä sen verran paljon lääkkeitä perussairauksiin elämän aikana, että olen oppinut ottamaan lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke sellaista aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lääkkeen pinnoitteesta ja koosta. Jos on karheapintainen ei mene alas edes veden kanssa.
Ei kyllä ole vielä tullut vastaan sellaista, joka ei menisi, olipa millainen pinta hyvänsä. Mikä siinä oikein mahtaa olla ettei kaikilta onnistu, joku psykologinen juttu ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke sellaista aiheuttaa?
Esimerkiksi Burana, jos jää kiinni jonnekin ruokatorven pintaan.
En. Pitäisi purra ainakin rikki ja maistuisi pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva lääke polttaa ruokatorven.
Aika monikin aiheuttaa, jos jää kiinni ruokatorveen. Ei riitä, että lääkkeen saa suusta nieluun, vaan se pitää saada nielusta vatsalaukkuun. Sen takia sitä vettä käsketään juoda lääkkeen kanssa.
Lääkkeet pitää ottaa runsaan veden kanssa, muutoin aiheuttava vaurioita nielussa ja mahalaukussa.
Ei tulisi mieleenkään kokeilla, sillä lääkkeet imeytyvät nopeammin nesteen kera nautittuina.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet pärisee paremmin ja nopeammin kun sulattaa kielen alla, joten en tarvi.
Miten minun syöpälääkkeni pärisee paremmin ja nopeammin jos sulatan sen kielen alla? Kun ei se kova kapseli saatana edes sula.
Pystyn, mutten tee niin. Mahalaukku kärsii moisesta
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään kokeilla, sillä lääkkeet imeytyvät nopeammin nesteen kera nautittuina.
Vain vesiliukoiset lääkkeet imeytyy nopeammin veden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole vielä tullut vastaan sellaista, joka ei menisi, olipa millainen pinta hyvänsä. Mikä siinä oikein mahtaa olla ettei kaikilta onnistu, joku psykologinen juttu ehkä?
Joo, psykologinen ruokatorvi. Siihen jää henkisesti kiinni, seuraukset vaan on fyysiset.
?