Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva Vaarallinen suhde on varoittava esimerkki

Vierailija
15.02.2025 |

mitä voi tapahtua syrjähypyn seurauksena. Se toinen nainen/ mies ei suostukaan jättämään hommaa siihen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää voi nyt järkyttää jotakuta, mutta noissa elokuvissa ei ole oikeita ihmisiä, eikä tarinoita.

Joku kirjoittelee juttuja hengenpitimikseen ja sellaiset palkkaa saavat näyttelijät näyttelee sitten niitä juttuja.

Ja sitten vielä semmoset gonzillat, ET:t ja kingkongit on monasti tietsikalla tai käsinukeilla tehtyjä.

Eli nukkukaa ihan rauhassa.

Sekin voi kyllä järkyttää, kun tietää, että vastaavia tarinoita on maailma pullollaan. Siis ihan oikeita tosielämän tarinoita. 

Vierailija
22/30 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten Hyvä elokuva. Katsoin uusintana nyt kun en tarkkaa muistanut koska samankaltaisia useita. Tuo Anne A näyttelijä on ihan huippu kaunis, yks kauneimmista. Oli muuten vanhana nyt yks ilta Kova Laki sarjassa ikääntynyt hänkin,mutta kyllä ne omat piirteet vaan löytyi.

No toimiiko varoittavana näille, tuskin. sais toimia. Tuo oli marginaalista.Yleensä selviävät kirosanoin ja erolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies käyttänyt hyväkseen! Olivat täysin tasaveroiset aikuiset ihmiset! Toinen oli vain hullu mutta se ei näkynyt päällepäin.

Vierailija
24/30 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli muuten Hyvä elokuva. Katsoin uusintana nyt kun en tarkkaa muistanut koska samankaltaisia useita. Tuo Anne A näyttelijä on ihan huippu kaunis, yks kauneimmista. Oli muuten vanhana nyt yks ilta Kova Laki sarjassa ikääntynyt hänkin,mutta kyllä ne omat piirteet vaan löytyi.

No toimiiko varoittavana näille, tuskin. sais toimia. Tuo oli marginaalista.Yleensä selviävät kirosanoin ja erolla.

Kannattaa kyllä miehen miettiä onko perheetön nainen ihan tasapainossa tai puhtaat jauhot pussissa jos suostuu yhden yön panoksi perheelliselle miehelle.

Vierailija
25/30 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
26/30 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Tuolla Glenn Closen hahmolla vaikuttaa olevan epävakaa persoonallisuushäiriö. Tuohon aikaan 80-luvulla ei vielä tiedetty ja tunnistettu persoonallisuushäiriöitä. 

Tuo on ihan totta. 

Itse yli kymmenen v sitten menin suhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa. Tiedän, typerää ja olen läksyni oppinut. Olin saanut epävakaa-diagnoosin ja olin aika sekaisin pitkään. Ukko oli tosi mahtaileva, haukkui vaimoaan estoiseksi pihtariksi, unelmoi meidän yhteisestä tulevaisuudesta jne. 

Narahti yksi päivä kiinni. Vaimo oli epäillyt pitkään ja lopulta luki miehen puhelimesta viestit. Vaimo soitti minulle. Samaan aikaan äijä lähetti tekstaria hädissään, että älä puhu vaimon kanssa! Jätä hänet setvimään asiansa. No, tuo antoi vettä myllyyn ja kerroin ihan kaiken. 

Ukko lähett

Ei kannata noin paljon provosoitua tuntemattoman ihmisen kirjoituksesta, jookos?

Ei, en uskonut, että mies jättää vaimoaan. Kertoi, että oli vuosikymmenten aikana pettänyt paljonkin. Sitä "estoista pihtaria". 

Jos minusta ei vähään aikaan kuulunut, pisti tuhat tekstaria ja sähköpostia. Itki, älä hylkää. Olin rakastunut tai hullaantunut, en osaa sanoa. 

Vainoamista kesti jonkun aikaa. Taisin jonkun kirjeen vielä joskus myöhemmin lähettää. 

Vaimo oli ihan hysteerinen ja sekaisin. "Ei hänen Penttinsä ikinä tekisi tällaista". Tällä ei ollut ystäviä. Oli soitellut omille lapsilleen, mitä isä on mennyt tekemään! 

Muutama vuosi myöhemmin törmäsin äijään eräällä palstalla. Tunnistin heti. Etsi e r i t t ä i n salaista seuraa. Jossa kiinnijäämisen riski olisi olematon. Vedätin aikani ja sitten täräytin, että "soosoo Pentti, pitäisköhän soitella vaimolle?"

Epävakaan tunteidenhallinnassa on vakavia puutteita. Impulssikontrolli voi olla täysin nolla. Joku tunne voi viedä täysin mennessään. 

Lapsuuteni oli todella traumaattinen. Vakavaa kidutusta ja kaltoinkohtelua. 

Vierailija
27/30 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä nyt ei keskustella?

Vierailija
28/30 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Tuolla Glenn Closen hahmolla vaikuttaa olevan epävakaa persoonallisuushäiriö. Tuohon aikaan 80-luvulla ei vielä tiedetty ja tunnistettu persoonallisuushäiriöitä. 

Tuo on ihan totta. 

Itse yli kymmenen v sitten menin suhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa. Tiedän, typerää ja olen läksyni oppinut. Olin saanut epävakaa-diagnoosin ja olin aika sekaisin pitkään. Ukko oli tosi mahtaileva, haukkui vaimoaan estoiseksi pihtariksi, unelmoi meidän yhteisestä tulevaisuudesta jne. 

Narahti yksi päivä kiinni. Vaimo oli epäillyt pitkään ja lopulta luki miehen puhelimesta viestit. Vaimo soitti minulle. Samaan aikaan äijä lähetti tekstaria hädissään, että älä puhu vaimon kanssa! Jätä hänet setvimään asiansa. No, tuo antoi vettä myllyyn ja kerroin ihan kaiken. 

Ukko lähetteli viestejä, että kiitos avioliittonsa pelaamises

Jättikö vaimo, tappoiko ukko? Eli saiko paha palkkansa vaiko eikö? 

Vierailija
29/30 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies käyttänyt hyväkseen! Olivat täysin tasaveroiset aikuiset ihmiset! Toinen oli vain hullu mutta se ei näkynyt päällepäin.

Mies käytti vaimoaan hyväkseen. "Forsaking all others" vihkivalassa tarkoittaa, että ei mennä naiskentelemaan vieraiden muijien kanssa keittiönpöydille. 

Jos otat, et aja. Jos vannot vihkivalan, et auo vetskaasi vieraiden edessä. 

Hyvin yksinkertaista. 

Vierailija
30/30 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Tuo on ihan totta. 

Ukko lähett

Ei jättänyt eikä jätä. Naistyyppi, joka ei selviä yksinään, naisella ei ollut myöskään ystäviä, eli vain miehensä kautta. Se antaakin sen vallan sille miehelle. Voi tehdä, mitä huvittaa. Kiinnijäätyä on jonkin aikaa itku, poru ja ties mikä. 

Se epävakaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme