Onko mielestäsi normaalia, että mies käy aikuisen siskonsa kanssa saunassa?
Ovat kuulemma saunoneey yhdessä lapsesta lähtien.
Kommentit (93)
Meillä ei ole saunaa, mutta kylpyamme löytyy. Pitäisikö seuraavan kerran ottaa sisaruskylvyt 😂
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pinnistämälläkään keksi mitään syytä viettää aikaa alasti veljeni seurassa yhtään missään. Jos tämä tekee minusta pervon, niin sopii minulle, vaikka esitetty logiikka tuntui kyllä erikoiselta...
No jos näet veljessäsi jotain seksuaalisuuttasi stimuloivaa, niin ymmärrän täysin...
Joku heitti hoitoalojen ammattilaisista hyvän esimerkin. Mitenköhän he oikein pärjäävät töissään, kun lääkäreillä on kokoaikaseisokki, paikat kosteina ja hoitajilla nännit kovina. Välillä täytyy kai mennä kylmään suihkuun.
Itse olen ollut kuvataidepiirissä piirtämässä. Alaston malli oli. En nähnyt minkäänlaista kiimankiiltoa kenenkään silmissä.
Kai se on joillekin normaalia ja toisille ei. Tuskin siihen on mitään yhtä vastausta.
Olen vanha. En usko, että kukaan saa iän runtelemasta ruhostani mitään eroottisia väristyksiä. Pidän silti vaatteita päällä. Ja tykkään, kun muut pitävät myös. Enkä sekasauno nyt enkä aikaisemminkaan. Lapset on asia erikseen.
Erikoinen kyllä tämä tapa ajatella, että on seksuaalisesti kieroutunut, ellei sauno sisarusten kesken. Enkä ymmärrä tuota lääkäri- ja hoitajavertaustakaan, vaikka olen myös nuoruudessa ollut hoitoavustaja ja tehnyt pesuja liukuhihnalla. Eri asia täysin.
Aikoinaan maalla serkkupoikani saunoi neljän siskonsa kanssa ettei mitään. Sanoi, että kun hän kerran lehmiä lypsää ja näkee utareita, ei siskojenkaan tissit sen kummempia ole. Ei siis mitään eroottista todellakaan!
Saako lesbo käydä äitinsä tai siskonsa kanssa saunassa? Entä uimahallissa? Miksi heteromiehen suhde siskonsa kehoon olisi mitenkään erilainen kuin homoseksuaalin naisen suhde naispuolisen perheenjäsenen kehoon? Ei pelkkä sukupuoli riitä seksuaaliseen kiinnostukseen, on siinä vähän muutakin kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pinnistämälläkään keksi mitään syytä viettää aikaa alasti veljeni seurassa yhtään missään. Jos tämä tekee minusta pervon, niin sopii minulle, vaikka esitetty logiikka tuntui kyllä erikoiselta...
Mä sanoisin, että meidän lapsilla kyse on siitä, että he vastaavasti eivät tunne tarvetta välttää alastomuutta ja saunominen yhdessä on kätevää ja tuttua.
Sisaruksilla on erinomaiset välit ja jostain asioista voivat jutella parhaiten keskenään. Siksi, kun tulevat samaan aikaan viikonlopuksisi kotiin (n. 2 kk välein), eivät halua tuhlata hyvää yhdessäoloaikaa saunomalla yksin. Ja saunaan ehdottomasti haluavat, kun heillä ei arkena ole pääsyä saunaan.
Mökillä vastaavasti saunovat, uivat ja vilvoittelevat tunteja. Osan ajasta uikkareissa, osan ilman. Ihan kuin lapsina. Mökillä käyvät 1-2 kertaa kesässä.
Molemmat saunovat sekasaunoissa myös kaveriporukoilla.
T. 61
On normaalia. Meille saunominen ei liity mitenkään seksuaalisuuteen ja ei varmaan yleisestikään. Saunomme alasti koko suurperhe (tai siis tietysti vaan ne, jotka ovat paikalla ja saunaan mahtuvat kerrallaan). Eli minä, mieheni, lapseni, vanhempani, siskoni, hänen miehensä, heidän lapsensa, toinen siskoni, hänen miehensä ja heidän lapsensa, veljeni ja heidän lapsensa. Miehen vaimo haluaa saunoa vain oman perheen kesken ja siihen on aina suhtauduttu ymmärtävästi ja järjestetty.
Ja en kiihotu edes sisarusteni miehistä enkä pelkää, että mieheni kiihottuu sisaruksistani.
Olen myös monesti sekasaunonut alasti kaveriporukassa sekä opiskelijaporukassa. Ei sielläkään toisia katsella. Ei ne homotkaan saunassa toisia sillä mielin kattele.
Imetän myös ihan vapaasti missä vaan.
Alastomuutta on ihan liikaa seksuaalisoitu yhteiskunnassamme.
Ja ihan normaali nainen olen. 33v.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan olevinaan niin vapaamielisiä, mutta ei voida tehdä kuitenkaan näköjään sellaisia suomalaiseen kulttuuriin kuuluvia asioita, jotka 50v sitten olivat täysin normaaleja.
Menkää nyt helvettiin sen paskaisen "suomalaisen kulttuurin" kanssa. Siinä ei ole mitään normaalia.
Vierailija kirjoitti:
On normaalia. Meille saunominen ei liity mitenkään seksuaalisuuteen ja ei varmaan yleisestikään. Saunomme alasti koko suurperhe (tai siis tietysti vaan ne, jotka ovat paikalla ja saunaan mahtuvat kerrallaan). Eli minä, mieheni, lapseni, vanhempani, siskoni, hänen miehensä, heidän lapsensa, toinen siskoni, hänen miehensä ja heidän lapsensa, veljeni ja heidän lapsensa. Miehen vaimo haluaa saunoa vain oman perheen kesken ja siihen on aina suhtauduttu ymmärtävästi ja järjestetty.
Ja en kiihotu edes sisarusteni miehistä enkä pelkää, että mieheni kiihottuu sisaruksistani.
Olen myös monesti sekasaunonut alasti kaveriporukassa sekä opiskelijaporukassa. Ei sielläkään toisia katsella. Ei ne homotkaan saunassa toisia sillä mielin kattele.
Imetän myös ihan vapaasti missä vaan.
Alastomuutta on ihan liikaa seksuaalisoitu yhteiskunnassamme.
Ja ihan normaali nainen olen. 33v.
Sulla ei ole mitään oikeuttaa imettää julkisella paikalla. Se on oksettavaa, irstasta, ja imettäminen on muutenkin väärin ja alentavaa lasta kohtaan. Ei sillä että sun lapsella selvästikään mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan olevinaan niin vapaamielisiä, mutta ei voida tehdä kuitenkaan näköjään sellaisia suomalaiseen kulttuuriin kuuluvia asioita, jotka 50v sitten olivat täysin normaaleja.
Menkää nyt helvettiin sen paskaisen "suomalaisen kulttuurin" kanssa. Siinä ei ole mitään normaalia.
50 vuotta sitten rippikoululeirillä tytöt ja pojat saunoivat yhdessä, alasti. Vähän aikaisemmin tehtaiden saunat työläisille olivat sekasaunoja. Nyttemmin meistä on näköjään tullut amerikkalaisia.
Olen kuvitellut, että tämä liittyy suomalaisessa saunakulttuurissa lapsuuteen ja tavat muuttuvat, kun lapset tulevat puberteettiin.