Hätääntynyt ja itkuinen 2-vuotias poika saapui hammaslääkäriin kun hän avasi suunsa, järkyttävä totuus paljastui
On ollut kipua monta kertaa
Osa vanhemmista laiminlyö lastensa hammashoidon täysin. Asiantuntijoiden mukaan hammaslääkäri voi olla ensimmäinen paikka, missä kodin ongelmat paljastuvat. Ilta-Sanomat kävi läpi tapaukset, joissa lasten hammashoito on ollut niin retuperällä, että vanhemmat ovat joutuneet oikeuteen.
Hätääntynyt ja itkuinen 2-vuotias poika saapui hammaslääkäriin kun hän avasi suunsa, järkyttävä totuus paljastui
Kommentit (10)
Ihan itsekö se osasi mennä hammaslääkäriin?
On kyllä jotain muutakin vialla, kuin pelkkä hammaspesu, jos tuon ikäisen hampaat on jo ihan rikki
Vierailija kirjoitti:
2 vuotias osaa jo itse pestä hampaansa
Ei osaa, ei kunnolla!
Usein tähän tilanteeseen päästään pesemättömyyden, mehujen ja herkkujen takia. Vanhemmalla ei itselläkään ole lainkaan elämänhallintaa.
Lastensuojeluilmoituksia olen joskus joutunut tekemään, jotta perhe saisi apua. Olen siis alalla ja velvollisuus on.
Vierailija kirjoitti:
Usein tähän tilanteeseen päästään pesemättömyyden, mehujen ja herkkujen takia. Vanhemmalla ei itselläkään ole lainkaan elämänhallintaa.
Lastensuojeluilmoituksia olen joskus joutunut tekemään, jotta perhe saisi apua. Olen siis alalla ja velvollisuus on.
Tähän voidaan päästä myös paskalla tuurilla eli huonoilla geeneillä. Tyttären perhepäivähoitajan tytöllä 7v. oli normaalit hampaat, mutta pojalla 5v. täysin mustat tyngät kauttaaltaan. Uskomatonta oli nähdä noin huonohampainen lapsi, mutta toivottavasti pysyvät hampaat olivat paremmat.
Tuttipullosta mehua. Se paljastaa minulle mistä porukasta tässä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttipullosta mehua. Se paljastaa minulle mistä porukasta tässä puhutaan.
Ysärillä annettiin mehua. Oli pilttisarjan vauvamehua. Synnärillä tuttipullossa oli sokerivettä vauvalle. Tytöllä, joka nyt aikuinen tietenkin, on paikattu vain yksi hammas.Ei se aina mene syy ja seuraus-suhteella, tarvitaan myös hyvä tai huono hammasaines.
Vierailija kirjoitti:
2 vuotias ei tajua mistään mitään.