Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sut ryhtymään kasvissyöjäksi?

Vierailija
15.02.2025 |

Miten on?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori härkä, jolle vein vettä juotavaksi ja ruokaa syötäväksi. Omistaja käski varomaan, ettei se tapa minua. Ei tappanut, joten en minäkään sitä.

Nuori sonni, jolle vein kaljaa juotavaksi ja pizzaa syötäväksi. Vanhemmat käski varomaan, ettei se ota minua. Ottihan se, takaapäin ja useasti.

Vierailija
22/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrys

- Olet mitä syöt. Jos syöt r aiskattua teollisuuslehmää, tämä tulee olemaan myös sinun kohtalosi. Elinsiirroissakin on todettu muistojen siirtyvän luovuttajalta (tai uhrilta) vastaanottajalle. Sama pätee verensiirtoon sekä siihen, mitä syöt. Haluatko itsellesi teollisuuslehmän tai -kanan kohtalon?

- Ihminen tarvitsee ruuasta pääasiassa mineraaleja ja vettä. Ei ole mitään muuta syytä, kuin tietämättömyys, miksi näitä pitäisi ottaa toisen eläimen lihasta. Lihassa ei taida olla mitään sellaista, mitä ei saisi myös kasvista, jos tietää mitä etsii. Ainoana poikkeuksena on ehkä kala, joskin moni vegaani korvaa senkin levällä. Itse en ole tähän vielä lähtenyt

Eipä tuon enempää oikeastaan tarvitse. Niin joo ja lisäksi minua suoraansanoen kuvottaa maitotuotanto: lehmiä r aiskataan ja heiltä viedään vasikat, jotta ihmiset saavat lehmäntissimaitoa. Ajattelepa jos joutuisit itse tuollaisen

Ihminen tarvitsee myös rautaa ja B12 vitamiinia. Rautaa saa myös vähän kasvistuotteista, mutta ne eivät imeydy minulla. Sen sijaan B12 vitamiinia ei saa kasvistuotteista, joten se sitten tarkoittaisis sitä, että minun pitäisi syödä pillereitä saadakseni kaiken tarvittavat vitamiinit. Plus, kasvisruokailu ei täytä minua fyysisesti ja psyykkisesti. On kokemusta, kun olin 2 vuotta vegaani, ja se oli pskaa aikaa.

T: sekasyöjä, joka rakastaa naudanlihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkusysäys tuli siitä, että tytär n. kahdeksan vuotta sitten alkoi vegaaniksi. Huomasin, että kasvisruokia oli mukavampi kokata kuin liharuokia ja niistä tuli kivaa haastetta. Ollaan vähitellen siirrytty koko perhe kasvissyöjiksi. Pääasiallisia syitä on terveellisyys, eettisyys ja ekologisuus. Lisäksi liha on vaan alkanut tuntumaan vastenmieliseltä. 

Vierailija
24/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lihan syönnin lopettamisen syy on tuotantoeläinen kohtelu. Vankeudessa kasvaneella tuotantoeläimellä ei ole vaihtoehtoja. Sen sijaan itse virvelillä tai ongella kalastetulla kalalla on. Vapaudessa kasvanut ja elänyt kala voi tarttua syöttiin tai sitten ei. Lopetus tapahtuu salamannopeasti ja heti. Sen vuoksi hyväksyn lautaselle vapaudessa kasvanutta itse pyydettyä kalaa. Kalastamme itse.

Vierailija
25/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lautaselleni, suuhuni enkä elimistööni mitään kuollutta. Ajatus toisen elossa olleen syömisestä on vastenmielinen. Pidän eläimistä elävinä. Ja kasvikset maistuvat hyvältä

Vierailija
26/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut huono lihansyöjä. Jos yhtään narskuu tai pitäisi mällystää, niin stoppi tulee.

Eli lähinnä tuli makkaraa ja nakkeja syötyä. Satunnaisesti söin jauhelihaa. Mieheni oli jo pari vuotta ollut vege, niin päätin lopettaa tuon nakkipelleilyn ja jättää ostamatta.

Olin kahdeksan vuotta vege, kunnes musta tuli pescovege. Eli otin (otettiin) itse pyydetty kala ruokavalioon.

Nyt on taas nakki alkanut kiinnostelemaan. Käytiin notskilla just ja oijoi, että nokista makkaraa teki mieli.

En käsitä tätä nakkihimoa.

Vierailija
27/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ollut huono lihansyöjä. Jos yhtään narskuu tai pitäisi mällystää, niin stoppi tulee.

Eli lähinnä tuli makkaraa ja nakkeja syötyä. Satunnaisesti söin jauhelihaa. Mieheni oli jo pari vuotta ollut vege, niin päätin lopettaa tuon nakkipelleilyn ja jättää ostamatta.

Olin kahdeksan vuotta vege, kunnes musta tuli pescovege. Eli otin (otettiin) itse pyydetty kala ruokavalioon.

Nyt on taas nakki alkanut kiinnostelemaan. Käytiin notskilla just ja oijoi, että nokista makkaraa teki mieli.

En käsitä tätä nakkihimoa.

Nykyään on hyviä vegenakkeja myös joita itsekkin syön välillä kun tekee mieli nokimakkaraa tai hodaria.

Maha tulisi luultavasti kipeäksi lihanakista, ja en pidä ajatuksesta mitä kaikkea teurasjätettä niihin jauhetaan. (Kun tämäkin pitää aina selittää ihmisille, miksi sen vegenakin pitää maistua ja näyttää lihalta)

Vierailija
28/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua lautaselleni, suuhuni enkä elimistööni mitään kuollutta. Ajatus toisen elossa olleen syömisestä on vastenmielinen. Pidän eläimistä elävinä. Ja kasvikset maistuvat hyvältä

Eli syöt vain kiviä? Kuolleita ne kasvitkin on.

Vierailija
29/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidutuskana on parasta kanaa. Mitä hitaammin kana on elävältä nyljetty sen paremmalta se maistuu.

Vierailija
30/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain tietää miten tehdasmaista ja julmaa nykymuotoinen eläintuotanto on, Suomessakin. En halua tukea sellaista. Minusta on ok, jos joku kalastaa tai metsästää kohtuudella kalaa ja riistaa omaan käyttöön, tosin monella metsästäjällä pääsyy taitaa olla halu päästä tappamaan, mitä en voi käsittää. Itse en halua enää syödä mitään millä on ollut tunteet ja mieli.

Vierailija
31/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käsittämätöntä miten eläimet ohittavat asiana mm. miljoonat ihmiskaupan uhrit lapset ja aikuiset jotka vuosittain tuhotaan, jospa unohdetaan nyt siis kaikki eläimet ja laitetaan sen sijaan kaikki rahat ja resurssit ihmiskaupan uhrien auttamiseen kaikkialla maailmassa... tuokaa yksikin  joka sanoo että eläin on tärkeämpi kuin lapsi - olisi mielenkiintoista nähdä moniko ilmoittautuu... ja eläimiin laitettavilla rahoilla saadaan pelastettua valtavasti lapsia maailmassa...

Jokainen syököön mitä haluaa mutta väkisin yritetään mustamaalata lihaa ruokana.

Vierailija
32/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöjien kommentit tässä ketjussa ovat ihan psykoottisia.

Vierailija
33/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjien kommentit tässä ketjussa ovat ihan psykoottisia.

Tehotuotettuliha on liian eettistä. Tehokkuutta voisi lisätä jotta liha saataisiin entistä halvemmaksi. Laitetaan 2 lehmää karsinaan nykyisen yhden sijaan. 

Vierailija
34/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirja, jonka luin nuorena: Eeva Kilven Animalia.

Vierailija
35/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Vierailija
36/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kirja, jonka luin nuorena: Eeva Kilven Animalia.

Olet lukenut vain yhden kirjan?

Vierailija
37/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käsittämätöntä miten eläimet ohittavat asiana mm. miljoonat ihmiskaupan uhrit lapset ja aikuiset jotka vuosittain tuhotaan, jospa unohdetaan nyt siis kaikki eläimet ja laitetaan sen sijaan kaikki rahat ja resurssit ihmiskaupan uhrien auttamiseen kaikkialla maailmassa... tuokaa yksikin  joka sanoo että eläin on tärkeämpi kuin lapsi - olisi mielenkiintoista nähdä moniko ilmoittautuu... ja eläimiin laitettavilla rahoilla saadaan pelastettua valtavasti lapsia maailmassa...

Jokainen syököön mitä haluaa mutta väkisin yritetään mustamaalata lihaa ruokana.

Ihmisiä on maailmassa ihan liikaa.

Lainaan tähän Eeva Kilpeä: Kerro minulle yksikin asia, missä ihminen on ollut luonnolle hyödyksi?

Vierailija
38/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on maailmassa ihan liikaa.

Lainaan tähän Eeva Kilpeä: Kerro minulle yksikin asia, missä ihminen on ollut luonnolle hyödyksi?

Se on totta. Jos syötettäis ylimääräiset ihmiset eläimille?

Vierailija
39/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua aiheuttaa kärsimyksiä sioille ja naudoille. Tämä on eettinen valintani.

Vierailija
40/61 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua aiheuttaa kärsimyksiä sioille ja naudoille. Tämä on eettinen valintani.

Minä taas haluan aiheuttaa. Tämä on eettinen valintani.