HU: Neulanvaihtokeskus Symppis Itäkeskukseen vuonna 2026
Tilat sijaitsevat Itäkeskuksessa osoitteessa Turunlinnantie 12.
Kaupungin tilaomaisuudesta vastaavan yksikön päällikkö Pasi Lönnberg kertoo Helsingin Uutisille, että kaupunki aikoo ostaa kokonaisen talon ja remontoida tilat.
Kaupunki hankkii KOy Turunlinnantie 12 osakekannan, eli koko rakennuksen.
Hankkeen kokonaiskustannukset ovat 25 miljoonaa euroa, sisältäen remontin ja kiinteistön oston.
Loistavaa, että saadaan uusi hieno Neulanvaihtopiste Helsinkiin
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed (sd.) kritisoi kaupungin päätöstä sijoittaa päihteidenkäyttäjien neulanvaihtopiste Symppis lähelle päiväkotia ja koulua Itäkeskuksessa.
-Tämä on ehdottomasti väärin. Näin ei missään tapauksessa olisi pitänyt olla. Olen pettynyt kaupungin toimintaan, Mahad harmittelee
Ahmed kertoo itse saaneensa lukuisia yhteydenottoja alkuvuodesta erityisesti maah anmuuttajataustaisilta vanhemmilta, kun Symppiksen uusi sijainti selvisi.
Not in my backyard
Ihan kansallisuuksista ja nimbyistä riippumatta, onko tämä mielestäsi hyvä sijainti neulanvaihtopisteelle? Onhan toki keskeinen sijainti hyvä, jotta käyttäjät tavoittavat palvelun. Lisäbonuksena: käytön rahoittaminen helpottuu, kun neulanvaihtoreissu
Mitkä muut terveydenhuollon palvelut haluaisit sijoittaa vanhoille teollisuusalueille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyikö kukaan suomalaisilta halusivatko ne ahmedeja tuhansittain naapuriinsa? Noiden ahmedien takia on tärkeää äänestää kunnallisvaaleissa etteivät ahmedit lisäänny päättäjissä. Emme halua Britannian tilannetta tänne. Äänestää oikein.
ÖYHÖYH ÖYYYYYH KUNHA JOO NÄÄ M-MUUTTAJAT SAADAAN KURIIN ÖYYH MUTKU SANNA ÖYHÖYH!!
Ja tässä vasemmistolaista argumentointia tyypillisimmillään.
ÖYHÖYH NIIIINPÄ IHME VIHERVASSARIKOMMUNISTEJA KAIKKI!! ÖYH ALKOMAHOLILLE OMAT KÄYTTÖ HUONEET JA NARKKARIT POIS MINUN SILMISTÄ
JOKO NY SAA SANOA VÄESTÖ VAIHTO?!
Varmasti. Kiva kuulla, että olet valmis siihen liittyviin kustannuksiin.