Jäin pois töistä enkä kehtaa hakea tukia , elän säästöillä
En tarvi mitään kun ei ole velkaa ja oma talo.. saisin varmaan rahaa mutta mielestäni se ei ole oikein koska olen terve
Kommentit (31)
Teet mitä haluat. Typerää mun mielestä.
Miksi jäit pois? Kauanko säästösi riittävät?
Väärin. Kaikki otetaan mikä irtoaa
Vierailija kirjoitti:
Elämä on niin lyhyt että haluan vaan olla ..välillä nukkua myöhään ja tehdä mitä huvittaa ..säästöjä ei ole paljon ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on niin lyhyt että haluan vaan olla ..välillä nukkua myöhään ja tehdä mitä huvittaa ..säästöjä ei ole paljon ..
Miten pärjäät sitten kun säästöt loppuvat? Minkä ikäinen olet?
Ettäpä satut olemaan itäsuomalainen ja laiskan sutkea. Vaivaahan se vähän vaatii, muutaman lomakkeen täyttö. Toimeentulotukeahan et tule saamaan, joten sitä on turha edes hakea. Työmarkkinatuki saattaisi napsahtaakin tai ansiosidonnainen, jos jossakin kassassa olet.
Sehän on ihan sinun asiasi, kun et laiskuuttasi viitsi tehdä töitä tai siis nyt hakea työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50v. En tiedä.. mun periaate on että terve ihminen pitää pärjätä ilman tukia
Minäkin jäin töistä pois neljä vuotta ennen eläkkeelle jäämistä, elin säästöillä kunnes jäin eläkkeelle ja jäi vielä vähän pahanpäivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hölmö veto siinä tapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan sinun asiasi, kun et laiskuuttasi viitsi tehdä töitä tai siis nyt hakea työpaikkoja.
Siis mulla oli hyvä työpaikka olin siellä pitkään Kyllästyin työntekoon ja lopetin..ei työpaikassani ollut mitään vikaa
Olen jo 4 vuotta vain ollut, nukkunut ja tehnyt mitä huvittaa eikä hinkua ole enää mihinkään oravanpyörään takaisin.
Ansiosidonnaisen työttömyyden ajalta kertyisi vähän eläkettäkin. Ja jos on yli 6kk työmarkkinoiden ulkopuolella ilman hyväksyttävää syytä, niin menettää sen oikeuden työttömyysturvaan. Eli jos tulee myöhemmin katumapäälle, niin ei voi enää sitä ansiosidonnaista saada.
Toki jos on irtisanoutunut, niin tulee se karenssi. Mutta jos omatunto soimaa, eikä halua nostaa sitä tukea, niin eikö sen tuen voisi sitten ohjata eteenpäin jollekin tärkeäksi katsomalleen taholle? Valtio kerää paljon veroja ja levittää niitä rahoja aika leväperäisesti. Jos ei itse niitä tukia kaipaa, niin niillä voisi vaikuttaa jonkun ihmisen elämään. Jos tuntee jonkun sellaisen, jolla on tiukkaa ja joka on tippunut turvaverkon läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 v 👶
Ethän sinä käytännössä saisikaan kuin työttömyystukea. Et asumistukea, et toimeentulotukea, et mitään.
Kyllä mä hakisin kaiken mitä saan, ja haenkin kun kohta jään työttömäksi. Vuositolkulla kuitenkin maksanut yhteiseen kassaan.
Oikein toimittu.