Mies haluaa isyystestin
Olemme olleet pitkään yhdessä. Meillä on yksi lapsi, aivan isänsä kopio. Olen uudestaan raskaana, ja laskettu aika on n.10 vk päästä.
Mies on jostain keksinyt, että hän ei ole lapsen isä? Mitä ihmettä? Mistä tälläinen uusi pelko voi tulla? En todellakaan ole pettänyt.
Missä ajassa muka kerkeän pettämään/halua olisi? On työ, esikoisen kanssa omat touhuamiset, autan mummoa ja yritän pitää sosiaalisesta elämästä kiinni. Muutaman kerran kuussa kerkeän nähdä ystäviä, jos silloinkaan.
Sanoin miehelle, että testin saa tehdä mutta maksakoon itse, muutan pois lasten kanssa. Aivan törkeyden huippu saada tuollaista päähän yhtäkkiä
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään isyystestiä vastaan. Tehköön sen jos haluaa. Miten voi kuvitella luoton olevan ennallaan? Etenkin kun meillä on jo lapsi, aivan isänsä kopio.
En ole koskaan antanut syytä epäillä pettämisestä, eikä myöskään mies
Ap
Yritä edes asettua miehen asemaan. Isyystesti ei kerro, oletko pettänyt. Isyystesti vahvistaa lapsen isyyden, ja siihen on oikeus sekä lapsella että isällä.
Testi pitäisi tehdä aina automaattisesti lapsen vuoksi. Hyvä, että miehesi ajattelee lapsen oikeuksia.
Itse olen toki puolueellinen asiassa, kun sain 19 vuotiaana tietää biologisen isäni henkilöllisyyden.
Ymmärrän kyllä myös vaa tuon kannanz tavallaan. Kyllä pahalta tuntuu kun oma rakas kumppani vaatii tälläistä. Ei vaatinut esikoisen kohdalla
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli teidän mies saa pyytää testiä? Ja se ei teitä loukkaa tai aiheuta luottamukseen pulaa?
Ap
Olisin toki loukkaantunut, koska mies silloin näkee pettämisen edes vaihtoehtona. Antaisin silti tehdä testin, tottakai. Luottamus saisi pienen kolauksen, mutta miehellä on kuitenkin oikeus saada täysi varmuus omasta isyydestään. Ei sekään ole hyvä jos testiä ei tehdä ja miehen mieleen ja ikuisesti kalvamaan se pieni epävarmuus, onko lapsi sittenkään hänen. Sehän vaikuttaa isän ja lapsen väliseen suhteeseenkin.
Oletteko jutelleet asiallisesti (ilman huutoa ja uhkailua), että mistä tämä pelko kumpuaa?
Monesti kun miehet kyllästyvät parisuhteeseensa, alkavat tehdä tahallaan tällaista myyräntyötä, jotta se kumppani lopulta olisi se, joka saa tarpeekseen ja jättää miehen. Silloin mies ei ole se säälittävä luuseri, joka jättää raskaana olevan naisensa.
Koita pysyä tyyneen viileenä ja tilaa itse se dna-testi.
Vierailija kirjoitti:
Eli teidän mies saa pyytää testiä? Ja se ei teitä loukkaa tai aiheuta luottamukseen pulaa?
Ap
Miehelle kyse on siitä onko hänellä poikaa jatkamassa nimeä. Tai jatkuuko edes geeniperimä tytön muodossa. Kysymys on miehelle eksistentiaalinen eikä sitä voi jättää vain hormoniensa vietävissä olevan naisen sanan varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten empatiakyvyissä on tämän isyyskysymyksen kohdalla ilmiselvä sokea piste. Kun itse voi olla aina 100 prosenttisen varma äitiydestään, niin ei vain kyetä samaistumaan sellaiseen tilanteeseen, missä ei olisikaan. Jokainen meistä kuitenkin tietää, että nainenkin voi pettää, joten ymmärrän mieskin kannan.
Kyllä mäkin ymmärrän, että mies haluaa itselleen sen mielenrauhan.
Minäkin haluaisin vastaavassa tilanteessa mielenrauhan, ettei yhtäkkinen epäily johdu siitä, että tyyppi pettänyt itse. Vaan miten sellainen taataan?
Ei mitenkään. Siksi omalla kohdalla suhde ei enää palautuisi ennalleen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, sukupuolitaudithan testataan automaattisesti raskauden aikana ja sitäkin voi pitää epäluottamuksen osoituksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään isyystestiä vastaan. Tehköön sen jos haluaa. Miten voi kuvitella luoton olevan ennallaan? Etenkin kun meillä on jo lapsi, aivan isänsä kopio.
Ap
Yritä edes asettua miehen asemaan. Isyystesti ei kerro, oletko pettänyt. Isyystesti vahvistaa lapsen isyyden, ja siihen on oikeus sekä lapsella että isällä.
Testi pitäisi tehdä aina automaattisesti lapsen vuoksi. Hyvä, että miehesi ajattelee lapsen oikeuksia.
Itse olen toki puolueellinen asiassa, kun sain 19 vuotiaana tietää biologisen isäni henkilöllisyyden.
Ymmärrän kyllä myös vaa tuon kannanz tavallaan. Kyllä pahalta tuntuu kun oma rakas kumppani vaatii tälläistä. Ei vaatinut esikoisen kohdal
Mies ajattelee että on sitten edes yksi lapsi 100% varmuudella omaa geeniperimää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja miten siis ap olisi raskaana jollekulle muulle, jos ei se kerran kerro onko pettänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän kyllä myös vaa tuon kannanz tavallaan. Kyllä pahalta tuntuu kun oma rakas kumppani vaatii tälläistä. Ei vaatinut esikoisen kohdal
Monen miehen pahin pelko onkin, että johtaa eroon, jos haluaa isyystestin, siksi moni jättääkin tekemättä sen. Miehet on ahdistettu nurkkaan tämän asian suhteen.
Kyseessä lienee raha ja/tai epäluottamus.
Isyystesti pitäisi olla pakollinen.
Aika samanlainen kuvio tässä kuin usein avioehtojen kanssa. Samanlaista luottamuspulajankkausta nekin keskustelut usein on. Se jolla on vähemmän hävittävää eli tässä tapauksessa nainen joka tietää aina olevansa lapsensa biologinen äiti, syyllistää toista siitä että tämä haluaisi olla samassa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän kyllä myös vaa tuon kannanz tavallaan. Kyllä pahalta tuntuu kun oma rakas kumppa
Monen miehen pahin pelko onkin, että johtaa eroon, jos haluaa isyystestin, siksi moni jättääkin tekemättä sen. Miehet on ahdistettu nurkkaan tämän asian suhteen.
Miksei asiaa voi ottaa esille jo kun koko raskautta vasta alustavasti suunnitellaan? Siinä kohtaa jos asiassa tulee erimielisyyttä, niin sitten voi lähteä etsimään kumppania jonka kanssa ajatukset osuu yksiin.
Onko täällä paikalla niitä jotka ovat tehneet testin, ja suhde on jatkunut normaalisti?
Ap
Miksi tämä on naisille näin iso ongelma? Kun koskaan ei ole mahdollisita ettei lapsi olisi puolison, niin senkun tekee testin, ei sitten häiritse miestä lopun ikää.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi alkaa yhtäkkinen viha? Hän normaalisti viime viikolla puhui meidän tulevaisuudesta? Nyt on saanut tälläistä päähänsä.
Yritin jutella hänen kanssaan, mutta ei hänestä ollut aikuiseen keskusteluun.
Ap
Sellaista se on. Turhaan sinä sitä mietit, ei ole sinun ongelmasi. Anna mennä vihoineen
Mies itse pettää ja epäilee sinunkin pettävän. JSSAP!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lasta ei kiinnosta isä edes vähää alusta, päin vastoin monissa perheissä lapsi ei edes halua asua isän kanssa. Tuo on vaan miesten omistuspuhetta lapsen suulla, projektiota omasta vihasta, epäluulosta ja katkeruudesta naiseen ja lapseen. Kun mies on päästään näin tulehtunut niin ainoa järkevä vaihtoehto on todellakin hankkiutua hänestä eroon. Aivan sama vaikka nainen olisi herran enkeli niin mies tuhoaa kaiken vihallaan, epäilyksellään ja onnettomuusajattelullaan. Yleensä ensimmäisenä naisen ja lapsen välit, naisen terveyden, ja jotkut jopa lopulta tappavat vaimonsa ja lastensa äidit. Tämä on sen alkusoittoa
Ap ota happee! Teette testin ja that's it! Sulla vaa hormonit ja stressi temppuilee