Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Boikotoin yrityksiä jotka ottavat vastaan käteismaksuja

Vierailija
14.02.2025 |

Käteistä eivät tarvitse enää vuonna 2025 kuin veronkiertäjät, tukien väärinkäyttäjät ja muutamat  hassut seniilit vanhukset. Käteistä vastaanottavalla yrityksellä ei todennäköisesti ole kaikki toiminta päivänvaloa kestävää, vaan pimitetään myyntituloja verottajalta tms.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulla on takuulla laaja tuttavapiiri joka osallistuu boikottiin myös, aiot sanoa niille molemmille että nyt meni käteiskaupat pannaan.

Vierailija
2/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten kelarotat saavat käytettyä ylimääräiset käteisvarat ilman että Kela saa tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Make Orwell fiction again!

Vierailija
4/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu hoitaa ruokaostoksesi? Taitaa kaikki ruokakaupat ottaa vastaan käteistä.

Vierailija
5/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa nauraa ja nauroimmekin oikein kunnolla. Vain marginaali EI ota käteistä. Joku hotelli ja karkkikauppa Triplassa. Niissäkö asioit? Hah haaaa, miten yksinkertainen ihminen olet.

Vierailija
6/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on ainoaa oikeaa rahaa.

Vierailija
7/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTUSTAN!

Käteistä tarvitaan aina. Emme saa olla riippuvaisia sähköisistä laitteista. Kriisinsietokykymme on täysi nolla jos käteinen kielletään. Suomi on ainoita euroopan maita joissa käteistä ei juuri käytetä. Euroopassa kesällä liikkuessani kyllä käteinen on kuningas, edelleen.

Vierailija
8/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa niistä "hämärän liiketoiminnan" liikkeistä on ruokakauppoja. :D

Vierailija
9/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Täytyy ilmeisesti ryhtyä vastaboikottiin niitä liikkeitä vastaan, jotka eivät ota vastaan käteistä. Ehkä maksan jatkossa käteisellä yleensäkin.

Vierailija
10/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten kelarotat saavat käytettyä ylimääräiset käteisvarat ilman että Kela saa tietää?

Samanlainen rotta olet itsekin.

Saa lapsilisää, kotitalousväheenystä, -40% apteekissa, ilmaisen koulutuksen, maksat vain omavastuun sairaalassa, jne, jne, jne.

Vierailija
11/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä boikotoin kahvilaa joka ei ota käteistä. Mä käytän käteistä. Olen työssä käyvä.

Vierailija
12/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen poistuminen, ihmisten kyttääminen ja poikkeustilojen aikana täysin sähköisen rahan varassa oleminen sisältävät paljon pahempia ja suuremman mittakaavan riskejä ja uhkakuvia kuin yksittäisten ihmisten teoreettiset kujeilut käteisen ollessa käytössä.

Vierailija
13/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VASTUSTAN!

Käteistä tarvitaan aina. Emme saa olla riippuvaisia sähköisistä laitteista. Kriisinsietokykymme on täysi nolla jos käteinen kielletään. Suomi on ainoita euroopan maita joissa käteistä ei juuri käytetä. Euroopassa kesällä liikkuessani kyllä käteinen on kuningas, edelleen.

Juuri toissaviikolla ei lähikaupan maksupäätteet toimineet. Siellä oli ihmisiä kärryllisten kanssa ihmettelemässä kun itse vaan kävelin kassalle ja maksoin käteisellä. Yleensä maksan kortilla, mutta tällaisten tilanteiden varalta on myös käteistä kukkarossa. Eikä ole ollut ensimmäinen kerta.

Vierailija
14/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä, pysy sitten pois KAIKISTA marketeista, ruokakaupoista, alkosta ym. ym. niille kun kelpaa käteinen. Hahhhaa, sano minä. Eipä ole kauaakaan, kun asioin eräässä isossa marketissa ja napsasti jokin häiriö, ettei korteilla voinut maksaa. Kuuluttivat asiasta ja kas, kassajonot katosivat. En poistunut vaan pääsin tosi nopsaan maksamaan käteisellä ostokseni. Menin sitten aulan kahvilaan huvikseni kahville ja seuraamaan tilannetta. Kului puoli tuntia ja alkoi kärryjä jäämään pitkin poikin kauppaan kun ihmiset poistuvat ilman ostoksiaan. Sattumoisin oli näet niin, ettei automaatista käteistä pystynyt nostamaan. Pidän aina käteistä mukana vaikka normaalisti maksan kortilla. Koskaan ei voi tietää milloin korttimaksu saattaa olla mahdotonta, tai koko pankin toiminta on tupajumissa, ja niitähän on viime aikoina ollut enemmän kun riittävästi.

Vierailija
15/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä boikotoin kahvilaa joka ei ota käteistä. Mä käytän käteistä. Olen työssä käyvä.

Samoin.

Vierailija
16/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostais mistä ap ostaa ruokansa. Syö vain ravintoloissa?

Ja ruuan verkkokauppaa ei voi laskes käteisettömäksi, kun ne liikkeet mistä ruoka toimitetaan kuitenkin hyksyvät käteisen eli tilaus tukee sen kaupan toimintaa.

Vierailija
17/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VASTUSTAN!

Hyvä kommentti; juuri kuten itsekin ajattelen. Periaatteesta yritän aina pitää edes pientä määrää käteistä lompakossa, vaikka lähes kaiken maksankin kortilla.

Käteistä annan lapsenlapsilleni (kuten aikoinaan omille lapsilleni) ja sen avulla opetellaan rahan arvo ja säästämistä. Pieni lapsi ymmärtää rahan arvon nimenomaan silloin, kun saa itse rahaa ja laskee rahaa konkreettisesti. Näitä rahoja kerryttävät pieninä puroina myös esim. kaduilta löydettyjen pullojen vieminen pulloautomaattiin ja siinä voi samalla opettaa lapselle siivoamaan ympäristöä.

Vierailija
18/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku muu hoitaa ruokaostoksesi? Taitaa kaikki ruokakaupat ottaa vastaan käteistä.

Tilaa varmaan woltilla.

Vierailija
19/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää maksan käteisellä ja pyydän aina kuitin. Joskus on rahat loppu ja sillon pitää maksaa kortilla.

Vierailija
20/22 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VASTUSTAN!

Juuri toissaviikolla ei lähikaupan maksupäätteet toimineet. Siellä oli ihmisiä kärryllisten kanssa ihmettelemässä kun itse vaan kävelin kassalle ja maksoin käteisellä. Yleensä maksan kortilla, mutta tällaisten tilanteiden varalta on myös käteistä kukkarossa. Eikä ole ollut ensimmäinen kerta.

Aivan oikein heille, muoviraha pankkivasalli uskovaisille. Kuolkoot kriisiaikana sähköautoineen nälkään.

Boikotoin paikkoja, jossa käy vain muoviraha.

Käteinen on huoltovarmuuden osalta paras.