Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdota talomallia

06.03.2007 |

Tontti on jo olemassa, mutta vaikeuksia päättää talon pohjasta. Lähtökohta on siis tämä, että tontille tulee rakentaa puolitoistakerroksinen talo. Itse koemme kahdessa tasossa pienen lapsen kanssa asumisen hankalaksi, joten olemme ajatelleet rakentaa talon yläkerta varauksella. Rakentaisimme siis yläkerran joskus myöhemmin, jos rakentaisimme. Portaiden kohta taloon tulee kyllä miettiä jo tässä vaiheessa.

Pohjaksi olemme itse miettineet sellaista, että alhaalla olisi kolme makkaria olohuone, keittiö, khh, ph ja sauna. Niin ja tietty vessat, eteiset ym. Haluaisimme, että keittiöstä olisi yhteys olohuoneeseen, mutta kuitenkin siten, ettei tiskit ym näy olohuoneeseen. Käytävistä emme pidä, joten eteinen ei saa olla käytävämallinen. Neliöitä n. 120-125.

Ja lisäksi kysymys käytännön kokemusta omaavilta, kumpi on parempi, niin, että kaikki kolme makkaria on samassa päädyssä taloa, vai niin, että vanhempien makkari on toisessa päässä?

Jos tällä kuvauksella sait jotain irti ja mielessä olisi hyvä talon pohja, niin ehdota!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketti, tulee yht. maksamaan jotain 230000e, tai siihen varaudutaan...

Vierailija
2/9 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosin poistaisin sieltä sen teknisen tilan ja laittaisin sieltä lämminvesivaraajan ym. kodinhoitohuoneeseen. Saunan siirtäisin sitten ihan nurkkaan asti ja ylimääräisen tilan laittaisin todennäköisesti kodinhoitohuoneeseen. Kastellilla tällaiset muutokset onnistuu hyvin mikäli ne ei vaikuta kantaviin rakenteisiin. Kun ylimääräinen ovi ja seinä jää pois, voi se jopa laskea hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teknisen tilan poistaminen onnistuu kyllä, mutta jos kyseessä on kaukolämpötalo, tekninen tila on pakollinen. Ja harvasta talomallista sitä valitettavasti valmiina löytyy...

Vierailija
4/9 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin Design-talon Jussi-malli yläkertavarauksella. Valitettavasti taisi olla viimeinen ko. malliston talo... en sitten tiedä suostuisivatko tekemään vielä jos kyselisi (Design-talonhan saa sen avaimet käteen toimituksen sijaan mihin valmiusasteeseen haluaa jos itse aikoo rakentaa).

Designillä on vielä mallistossa 1-kerroksinen melkein vastaava, Classic-malliston Päivi. Meidän talossamme kuitenkin eteinen - tuulikaappi - wc - vaatehuone -" osiossa" on vähän eroa, vaatehuone(/portaat jos ja kun yläkerta tulee) on piirretty siihen missä tuossa on wc (4 neliötä) ja wc on vaatehuoneen tilalla. Itse lisäsimme tuohon vielä lämpimän kuistin. Yläkertaan on piirretty kaksi makuuhuonetta päätyihin sekä wc ja vaatehuone.

Kuulemma on jäänyt pois mallistosta sen takia että harva nykyään haluaa 3 makuuhuonetta alas.

-minskuliina

Vierailija
5/9 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös makuuhuoneet ovat hieman eri kokoisia kuin tuossa mallissa, mutta pääperiaatteissaan sama talo.

Vierailija
6/9 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/9 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen kuvauksestasi

Vierailija
8/9 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettimallisto, linda. Siinä se, alhaalla kuitenkin 4 makuuhuonetta. Meille tulee linda, yläkertaan parveke toisesta makuuhuoneesta.

Vierailija
9/9 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sharonja:

nettimallisto, linda. Siinä se, alhaalla kuitenkin 4 makuuhuonetta. Meille tulee linda, yläkertaan parveke toisesta makuuhuoneesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä