Onko teillä yksin asuvilla sinkuilla päiviä, jolloin ette jaksa tehdä ruokaa? Ei oo oikein nälkäkään.
Mulla on nuoresta asti, silloin kun ei ollut vielä perhettä, niin sellaisia päiviä jolloin en oikeen syö mitään. Mulla on varmaan huono ruokahalu, kun karkkipussi korvaa ruuan.
Kommentit (47)
On toki, mutta usein kokkaan sellaisia ruokia, joita vois myös pakastaa. Eli kokkaan neljän hengen reseptillä ja syön pari päivää ja ne kaksi muuta valmista annosta pakkaseen odottamaan niitä päiviä jolloin en jaksa kokata.
Teen esim. Pakastepizzan, lämpimiä voileipiä tai paninin (mr panini), airfryierillä kevätkääryleitä, lohkoperunoita tai kananuggetteja. Sellaista pientä närppimistä
Joo, mä silloin usein wolttaan ruokaa kotiin.
On, käys syömässä ravintolassa silloin, kuten tänään. 2-3 kertaa viikossa.
Syön vain valmiseineksiä ja jälkiruokia. Ei vaadi paljon, kunhan lämmittää ruoan mikrossa.
On. Sitä varten on sitten yöpalaa varten lihapiirakoita, grillimakkaraa ja jäätelöä. Niistä voi valita.
Nälkäistä kun ei nukuta.
Minulla on päinvastoin. Jatkuvasti on nälkä hereillä ollessa. Voisin pitää ruokatauon joka tunti.
Juu, joskus tulee syötyä joku pakastepitsa tai esim. sipsejä. Mutta pääsääntöisesti syön hedelmiä, pirtelöitä (kauralla) ja keittoja/muhennoksia. Helppoa kun voi vaan heittää vihannekset kattilaan ja saa kaikki tarvittavat ravinteet, joskus vähän pilkkomista mutta se siitä. Erinomaisen hyviäkin, kun vähän harjoittelee ja oppii, miltä mikäkin maistuu
Juustoa syön yleensä herkutellakseni. Ajatus siitä, että olisi joka päivä jotakin lasagnea, lohta, ym. mitä on esim. lounasbuffeteissa, on outo. Ihmettelen syvästi miten keski-ikäiset edes pystyvät syömään niitä päivittäin lihomatta, ja eivätkö sitten vielä herkuttele päälle?
Vierailija kirjoitti:
On. Sitä varten on sitten yöpalaa varten lihapiirakoita, grillimakkaraa ja jäätelöä. Niistä voi valita.
Nälkäistä kun ei nukuta.
Minä kyllä nukun ihan hyvin pienessä energiavajeessakin. Ainoastaan jos on kylmä, en nuku
Perunaa keitän kerralla enemmän, syön monta päivää. Tuohon lisään jotain lihaa/kalaa ja salaattia. Noitakin koetan tehdä isomman satsin kerralla.
En yksin viitsi laittaa monipuolisesti ruokalajeja mutta kyllä nyt jotain vaihtelua kuuluu olla.
Ei ikinä.Tosin olen vain n puolet vuodesta yksin mutta teen aina 2 kunnon ateriaa per päivä
Vierailija kirjoitti:
On, mutten nyt mitään karkkia syö vaan erilaisia valmisruokia. Perjantai on mulla sellanen päivä, että saatan syödä lounaaksi valmissalaatin ja iltaruoaksi pakastepizzan. Yleensä kyllä väsään salaatin itse ja muutenkin teen pitkälti ruokaa itse.
Älä valehtele.
Oletan sairaaksi jos ei ole jollakulla ruokahalua.
No en tietenkään tee joka päivä ruokaa vaan teen ruokaa niin, että siitä voi syödä 2-4 päivää. En todellakaan jätä väliin päiviä syömisessä. En mä jaksaisi tehdä töitä, opiskella ja harrastaa liikuntaa jos en söisi.
En ymmärrä mitä niin vaikeaa on muka siinä, että tekee itselleen ruokaa. Eikö tuon vertaa ole perustaitoja opeteltu, että ruokaa voi tehdä useammaksi päiväksi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Syön karkkia harvoin. t.ap
Sähän kerroit pölvästi aloituksessa itse korvaavasi karkilla ruoan. Nyt sitten väität, että syöt karkkia harvoin.
Teen lämpimän ruuan kotona, ehkä kerran kuussa. Olen sinkku ja työtön. Syön joskus leivän tai jotain. Olen jatkuvasti pienessä nälässä, mutta hoikka.
En ole tehnyt käytännössä mitään ruokaa sen jälkeen kun erosin ukosta. Ja tällä tarkoitan sitä, että nyt riittää kun teen nopeasti salaattia. Usein lisään kaupan valmis salaattiin vaan lisää tavaraa. Sitten syön kananmunia ja ihan vaan leipää. Kaurapuurokin riittää minulle. Helppoa. En kaipaa mitää lihapatoja tmv.
On, mutten nyt mitään karkkia syö vaan erilaisia valmisruokia. Perjantai on mulla sellanen päivä, että saatan syödä lounaaksi valmissalaatin ja iltaruoaksi pakastepizzan. Yleensä kyllä väsään salaatin itse ja muutenkin teen pitkälti ruokaa itse.