Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YT-neuvottelut ja oma huono omatunto

Vierailija
12.02.2025 |

kun itsellä kävi neuvotteluissa hyvin, mutta monella työkaverilla työt muuttui ei-toivotuksi tai loppuivat kokonaan.

Tuntuu ettei itse voi eikä kehtaa edes salaa iloita omasta tilanteesta. Toisten ahdistus koskettaa kovin.

Samassa tilanteessa olleita varmaan on, tuntuuko tutulta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa oli kun monta perheellistä sai potkut ja moni sinkku sai jäädä.

Vierailija
2/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhä ne kohta Mene Töihin. Elä huoli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lähti, äidit ja nuoret ja opiskelijat, ja vanhat miehet sai jäädä valtiolla.

Vierailija
4/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset lähti, äidit ja nuoret ja opiskelijat, ja vanhat miehet sai jäädä valtiolla.

Vanhat verkostot, joissa kaveria ei jätetä.

5/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pieniä lapsia, niin on riski, että henkilö on jatkuvasti poissa lasten sairastelun takia.

Vierailija
6/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Survivors guilt. 

Vierailija
7/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla tietenkin lupa iloita omasta tilanteesta, mutta säästä ilon ilmaisu kotioloihin. Yritä tukea työkavereita joille kävi huonommin.

Vierailija
8/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat verkostot, joissa kaveria ei jätetä.

No kas kun naisia on 49 000 vähemmän töissä kuin vuosi sitten:

Työllisiä naisia 49 000 vähemmän kuin vuosi sitten (ja työllisiä miehiä oli 16 000 enemmän!)

https://stat.fi/julkaisu/cln01c33zk7on0cutg1ihn7fw

Vierailija
9/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pieniä lapsia, niin on riski, että henkilö on jatkuvasti poissa lasten sairastelun takia.

Jos lapsiperheen äideillä ja iseillä ei ole töitä, on riski että tulevaisuuden suomalaiset ovat huonostivoivia. 

Jos on lapseton, niin on riski, että Suomella ei ole jatkuvuutta ja silloin leikkaukset ja tulevaisuuden velasta murehtiminen on täysin turhaa.

Vierailija
10/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syytä huoleen, ihan kohta on oma vuoro.

Vierailija
11/15 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset osallistuivat leikkauksiin ja sinä et, syytäkin hävetä

Vierailija
12/15 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia.

Vierailija
13/15 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei aina tiedä minkä perusteella valitaan. Firmoissa joissa töitä seurataan huonosti pärstä vaikuttaa enemmän, jossain valitaan palkan perusteella ja jossain "potentiaalin" perusteella - kummassakin tapauksissa se nuori innokas ja halpa saa jäädä ja parhaan "potentiaalinsa" jo realisoinut neljä-viiskymppinen saa kenkää. Ja lopultakin, vaikka työvauhtia ja työn jälkeä seurattaisiinkin niin se joka on pomon kaveri saa jäädä. 

Joskus tosin tuntuu että ikä on paljoti määrävä tekijä.  Olin aikonaan yhdessä kotimaisessa pankkiliikkeessä jossa lähes kaikki kenkää saaneet oli viiskymppisiä, joiden oli myös vaikeinta saada uusia töitä. 

Ei ollut tippaakaan huono omatunto koska heti yt-neuvotteluden päätyttyä myös minä vaihdoin työnantajaa. Neljästä melko ahkerasta työntekijästä vain yksi jäi jäljelle selviämään miten parhaiten taitaa. 

Esimies yritti vielä viime konstinaan tarjota minulle reilua palkankorotusta, mutta en jäänyt sitä kaaosta katselemaan. Tietääkseni eivät kuitenkaan pyytäneet lähteneitä takaisin vaan järjestivät homman jotenkin muuten. 

Vierailija
14/15 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se huono omatunto tavallaan kun itse sai hyvät kortit, toiset ei. Toisaalta, minä olin sanonut jo aiemmin että olen valmis myös muunlaisiinkin tehtäviin, kun taas jotkut olivat sanoneet että haluavat jatkaa nykyistä tehtävää eivätkä halua vaihtaa. He eivät haluamaansa saaneet, minulla työt jatkui eri tehtävässä. Varmaan vaikutti asiaan.

Vierailija
15/15 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Siitä pääsee yli kun ne poispotkitut lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi