Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1km/6 minuuttiin hyvä suoritus? 4 km juoksulenkki ja olen aloittelija.

Vierailija
12.02.2025 |

Eli keskinopeuteni oli tänää 6 minuuttia ja 8 sekunttia per kilometri, koko matka 4km tasan. Nopein juoksu tähän mennessä. Onko tämä mielestäsi hyvä vai huono? Olen vasta hölkännyt viikottain säännöllisesti tämän vuoden. Sitä ennen vuosien tauko liikunnasta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Ei mikään kovin kova kuitenkaan.

Vierailija
2/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuuttia per kilometri alkaa olla melko hyvä peruskuntoisen tulos. Kyllä sulla on matkaa vielä siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Ei mikään kovin kova kuitenkaan.

Olisi ihan hyvä jos 10 km juoksee tuntiin eli 6 minuuttia per kilometri. Veikkaan kuitenkin, ettei ap jaksa vielä edes juosta 10 km eli eihän tuo mikään ihan super hyvä vielä ole, että jaksaa sitä ylläpitää ton matkaa, mutta hyvä alku. Kyllä se kunto siitä nousee.

Vierailija
4/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok kait. Sellanen melko rauhallinen hölkkä vauhti.

Vierailija
5/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset saa tekohampaita kiinasta

Vierailija
6/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä

Vierailija
7/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse kovempaa. Kuntosi kasvaa nopeammin!!!

Vierailija
8/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on todella aloittelija niin erittäin hyvä. Ei monikaan aloittelija jaksa edes juosta 4 kilometriä.

Vierailija
9/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vauhtisi on oikein hyvä! Älä välitä näistä lannistajista :) Kehityksesi on ollut hyvää. Jatka samaa treeniä ja muista pitää myös kevennettyjä viikkoja, sekä ottaa mukaan kehonhuolto- ja lihaskuntotreenejä.

Vierailija
10/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika räkäinen tulos. Minä juoksen paljon kovempaa.

Vierailija
11/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tulos siinä mielessä, että tuosta voi jo tiputtaa vauhtia kevyempää lenkkiä varten :)

Vierailija
12/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aloittelijalle oikein hyvää vauhtia. Ei tuo siis ole mitään sellaista vauhtia, jolla pääsisi lähellekään palkintosijoja edes harrastelijoiden maratonkilpailuissa, mutta muutaman viikon juoksuharjoittelun jälkeen tuo on oikein hyvä vauhti ja kertoo siitä, että kehityt hyvin.

Tuo vauhti on sinulla todennäköisesti selvästi vauhtikestävyysharjoittelun puolella. Jos haluat kehittyä mahdollisimman hyvin, tee vain yksi noin kovavauhtinen lenkki viikossa ja muut lenkit selvästi hitaammin (ainakin yksi, jossa kilometrivauhti on vähintään minuutin enemmän). Eri vauhdeilla tehdyt lenkit kehittävät eri kunto- ominaisuuksia. Siksi on tärkeää, että kaikki lenkit eivät ole niin kovavauhtisia kuin mihin pystyt.

Terv. useita puolimaratoneja juossut

Vierailija
13/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkulaiset saa tekohampaita kiinasta

🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷🦷

Vierailija
14/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tulos. Itse olisin 24 minuutissa kävellyt 3km, mutta sinä hölkkäsit 4 km. En jaksaisi hölkätä noin pitkän aikaa yhtäjaksoisesti, mutta reipas kävely onnistuu.

N64

Vierailija
15/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä tulos. Itse olisin 24 minuutissa kävellyt 3km, mutta sinä hölkkäsit 4 km. En jaksaisi hölkätä noin pitkän aikaa yhtäjaksoisesti, mutta reipas kävely onnistuu.

N64

Sekä reipasta kävelyä että juoksua harrastaneena sanoisin, että jos jaksaa kävellä paria kilometriä pidemmän matkan 8 min/km vauhtia, niin ei vaadi paljonkaan juoksuharjoittelua, että jaksaa juosta 4 km 24 minuuttiin. Tämä tosin sillä edellytyksellä, että ei ole nivelvaivoja tai muita vastaavia ongelmia, jotka estävät juoksemisen.

N59

Vierailija
16/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N64

Sekä reipasta kävelyä että juoksua harrastaneena sanoisin, että jos jaksaa kävellä paria kilometriä pidemmän matkan 8 min/km vauhtia, niin ei vaadi paljonkaan juoksuharjoittelua, että jaksaa juosta 4 km 24 minuuttiin. Tämä tosin sillä edellytyksellä, että ei ole nivelvaivoja tai muita vastaavia ongelmia, jotka estävät juoksemisen.

N59

En ole vaan kertaakaan nähnyt ihmistä, joka kävelee noin nopeasti, vaikka olen juoksulenkkeillyt Helsingin ulkoiluteillä aktiivisesti yli 30 vuotta :D

Vierailija
17/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N64

Tämä sinun mielikuvituskävelytahtisi on hölkkävauhtia :D

Vierailija
18/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N64

N59

En ole vaan kertaakaan nähnyt ihmistä, joka kävelee noin nopeasti, vaikka olen juoksulenkkeillyt Helsingin ulkoiluteillä aktiivisesti yli 30 vuotta :D

Miten sinä olet niiden kävelijöiden nopeudet mitannut? Ja sitäpaitsi minä teenkin lenkkini Espoossa. Ja myönnän, että nykyisin jalkateräleikkauksen jälkeen ei enää mene noin kovaa, kun askel on lyhentynyt. Mutta olen siis eri kuin tuo, joka kertoi kävelevänsä 24 minuutissa 3 km. Oman kokemukseni perusteella kuitenkin sanoisin, että tuo on täysin uskottava vauhti sellaiselle, joka kuntoilee säännöllisesti tekemällä reippaita kävelylenkkejä.

N59

Vierailija
19/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, vauhtisi on oikein hyvä! Älä välitä näistä lannistajista :) Kehityksesi on ollut hyvää. Jatka samaa treeniä ja muista pitää myös kevennettyjä viikkoja, sekä ottaa mukaan kehonhuolto- ja lihaskuntotreenejä.

Älä jatka samaa treeniä vaan tee erilaisia treenejä. 

Vierailija
20/32 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo myös henkilön iästä riippuu. Kasikymppiselle  on jo hurja vauhtiitse reilu vajaa 65 vuotiaana juuri ja juuri pystyn reilun kympin juoksemaan . Ollaan kyllä jo hapoilla silloin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi