HS: Ostovoiman romahdettua ihmiset "hengailevat" Helsinki-Vantaalla ja leikkivät olevansa lomalla
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010993727.html
"Sen sijaan että lennetään oikeasti kaukomaille, varataan majoitus jne., istutaan penkeillä, ostetaan lentokentän Normalista finnilaastareita ja siivousrättejä."
"Tuntuu melkein, kun olisi lomalla"
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Moni julkisuudessa ollut homoseksuaali myös viettää aikaansa lentokentällä. Sitten saadaan juttuja johonkin lehteen: "Olen juuri lähdössä lomalle, kauas." Tai "Olen juuri tullut lomaltani, kaukaa".
Miksi, miksi?
Kyllähän siellä himppeleitakin pyörii. Hyvällä tuurilla saa yhden iskettyäkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa. pisti artikkeliss silmään että 'Vantaalaiset istuvat lentoaseman ravintolakeskittymässä, jossa voi ruokailemalla kiertää maailman ympäri. Eteensä saa pizzaa, pastaa, hampurilaisia ja ramenia'
Sillä niillä ei olekaan varaa matkustella kun tuhlaavat rahansa kalliiseen roskaruokaan.
Ostaisivat ruokansa kaupasta niin kuin normaalit ihmiset niin olisi varaa matkustella.
Jos ihmisellä jää vaikka pakollisten menojen jälkeen kuussa jokunen kymppi (joka on ihan realismia vaikka pienipalkkaiselle duunarille), on ihan realismia laittaa kymppi pizzaan.
Sen sijaan aika fakiiri saa olla että säästää 6-10 vuotta päästäkseen yhdelle Australian matkalle.
Menee vähän samaan kategoriaan kuin "milleniaaneilla olisi jo asunnot jos jättäisivät sen viikottaisen avokadoleivän tai spotifyn ostamatta" samalla kun pieni yksiökin töiden ääreltä on parisataa tonnia.
Ei minua haittaa jos joku haluaa ajankulukseen pyöriä lentoasemalla lähinnä istuen ja syöden.
Matkustelu nyt on työläisperheiden jälkeläisten touhua muutenkin. Itse lapsuudessa 80-90-luvuilla olen saanut lennellä ympäri palloa kiitettävästi. Nyt nelikymppisenä kiinnostaa paikallaan ja rauhassa oleminen eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni julkisuudessa ollut homoseksuaali myös viettää aikaansa lentokentällä. Sitten saadaan juttuja johonkin lehteen: "Olen juuri lähdössä lomalle, kauas." Tai "Olen juuri tullut lomaltani, kaukaa".
Miksi, miksi?
Kyllähän siellä himppeleitakin pyörii. Hyvällä tuurilla saa yhden iskettyäkin...
Homodiskossa?
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneita olisi kyllä kiva katsella, onkohan tuolla sellaista paikkaa johon kuka tahansa voi mennä vaikka kaffelle ja nähdä samalla lähteviä ja tulevia konetta.
Näin varmaan tehtiinkin.....100 vuotta sitten. Ne olivat jänniä vempeleitä ne lentävät koneet.
Siellähän on hotellikin. Voisivat mennä sinne aulaan hengailemaan ja leikkimään, että asuvat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneita olisi kyllä kiva katsella, onkohan tuolla sellaista paikkaa johon kuka tahansa voi mennä vaikka kaffelle ja nähdä samalla lähteviä ja tulevia konetta.
Tuota noin, esim. lentoasemien kahvilat?
Mutta kuka hitto sinne menee asiakseen, vaikkei ole matkustamassa mihinkään?
Ainakin minä olen saanut viettää lentoasemilla aikaa ihan liiankin kanssa, väkisin. Kuten moni muukin.
No, voin pikkupaikkakuntalaisena kertoa kuka. Sellainen jolle jo lentokoneen näkeminen on eksotiikkaa.
Ota huomioon, että noin puolet Suomen kansalaisiata eivät ole ikinä lentäneet mihinkään. Kolmasosa ei ole käynyt missään Suomen rajojen ulkopuolella edes laivalla tai autolla.
Joillekin matkustelu on arkea, toisille ei. Valtaosalle kynnyskysymys on hinta. Ne jotka ovat käyneet kymmenissä maissa ovat järjestään ylempää keskiluokkaa taikka sitten rikkaita. Ei se koko kansan hupia ikinä ole ollut.
Miksi tällaista paskaa kirjoitetaan ja vieläpä julkaistaan? Kuka tahansa tajuaa, ettei tuollaista ilmiötä ole.
Me asutaan suht lähellä lentokenttää ja joskus (ehkä jonkun mielestä usein noin parin kk välein) käydään sielläkin kahvilla / syömässä. En ole ajatellut olevani mitenkään erityisen juntti. Matkustan kyllä myös lomalle lentäen silloin tällöin (tosin ilmaston takia lentäminen on aika paljon entisestä vähentynyt) jos se on se junttiuden määritelmä. Musta kentällä on kiva tunnelma, ihmiset hyvällä tuulella ja itsekin tulee siinä sellainen lomafiilis ja sitä alkaa suunnitella itsekin et mitäs kaikkea kivaa voisikaan lomalla tehdä. Ehkä tää ei ole niin vakavaa kuin kaikki tässä kommenttiketjussa kauhistelee :D
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan suht lähellä lentokenttää ja joskus (ehkä jonkun mielestä usein noin parin kk välein) käydään sielläkin kahvilla / syömässä. En ole ajatellut olevani mitenkään erityisen juntti. Matkustan kyllä myös lomalle lentäen silloin tällöin (tosin ilmaston takia lentäminen on aika paljon entisestä vähentynyt) jos se on se junttiuden määritelmä. Musta kentällä on kiva tunnelma, ihmiset hyvällä tuulella ja itsekin tulee siinä sellainen lomafiilis ja sitä alkaa suunnitella itsekin et mitäs kaikkea kivaa voisikaan lomalla tehdä. Ehkä tää ei ole niin vakavaa kuin kaikki tässä kommenttiketjussa kauhistelee :D
No niin, löytyihän se toinenkin juntti. Kyllä tämä ilmiselvästi on ilmiö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, löytyihän se toinenkin juntti. Kyllä tämä ilmiselvästi on ilmiö...
pus! <3
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaista paskaa kirjoitetaan ja vieläpä julkaistaan? Kuka tahansa tajuaa, ettei tuollaista ilmiötä ole.
Todellakin näin. Hesari on vajonnut uskomattoman alas, ihan kuin jotain 90 luvun demiä lukisi.
Mikseivät lähde päiväristeilylle Tallinnaan, niin pääsisivät oikeasti ulkomaille? Aleaikoina päivän hinnaksi tulisi alle 50 € / henk. Tai, kärkkyisivät halpalentoyhtiöiden alelentoja kaupunkiin, jossa hotellihuoneen saa viidelläkympillä per yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä olen saanut viettää lentoasemilla aikaa ihan liiankin kanssa, väkisin. Kuten moni muukin.
Ne kahvilat joista näkee koneita, on turvatarkastuksen takana. Eli pitää olla matkustaja, jotta sille puolelle pääsee.
Katselutasanne on siinä viereisen hotellirakennuksen yhteydessä, mutta sieltä näkee huonosti.
Lentokoneiden bongaukseen paras paikka ainakin toistaiseksi on Lemminkäisen kalliot Tuusulan rajan tuntumassa. Sekä Katriinantie, siitä näkee kiitoradalle.
Olisipa Suomessakin hyvät bongausmahdollisuudet. No, onneksi itselläni on mahdollisuus matkustaa. Münchenissä ja Manchesterissa on ollut hyviä paikkoja. Haaveilen vielä Kreikan Skiathoksesta.
On 60-vuotiaita ihmisiä jotka ei ole koskaan olleet lentokoneessa joten en jaksa näiden ihmisten itkuja jotka ovat saaneet matkustaa elämässään kymmeniä kertoja.
Miksei nuo ihmiset lähde laivalle?? Risteilyt on talvella tosi halpoja eikä rahaakaan mene kuin se, minkä haluaa kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu nyt on työläisperheiden jälkeläisten touhua muutenkin. Itse lapsuudessa 80-90-luvuilla olen saanut lennellä ympäri palloa kiitettävästi. Nyt nelikymppisenä kiinnostaa paikallaan ja rauhassa oleminen eniten.
Niin eli kun sinä olet kyllästynyt matkusteluun, kukaan muukaan ei saisi matkustaa, oi ylevä ei-työläistaustainen vauvapalstan oraakkeli?
Vierailija kirjoitti:
Kuka hitto viettää aikaa lentokentällä yhtään pidempään kuin on pakko?
No en minä tuolla tavalla mene sinne, mutta ennen matkaa kyllä niin aikaisin kuin mahdollista. Saa rauhassa syödä ja ehtii katsella lentokoneita. Tykkään matkallelähdön tunnelmasta, mutta vain oikeassa tilanteessa. Joka vuosi teen pari matkaa, mutta ikinä en kyllästy siihen lähtöhuumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei nuo ihmiset lähde laivalle?? Risteilyt on talvella tosi halpoja eikä rahaakaan mene kuin se, minkä haluaa kuluttaa.
Ikkunallisessa Muumi-hytissä Ruotsin risteily 81€. Ei oo paljoo. 40€ per nenä