Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suojaosat poistettiin. Kannattaako mennä osa-aikatyöhön jos käteen jää 250 euroa kuussa?

Vierailija
12.02.2025 |

Olen työtön yksinhuoltaja ja hoidan iäkästä äitiäni ilman korvausta. Ennen suojaosan poistoa kävin osa-aikatöissä ja se kannatti.

Nyt saattaisin päästä osa-aikaiseen myyntityöhön josta minulla jäisi työmatkakulujen käteen noin 250 euroa kuussa enemmän kuin työttömänä ollessa.

Summa voi olla vähän suurempi jos myyn hyvin mutta sitä en toki tiedä ennen työn aloitusta.

Hallitus poisti suojaosat. Ennen suojaosien poistoa tästä työstä olisi jäänyt 400 kuussa käteen ja olisin ehdottomasti mennyt.

Kokopäivätyöhön minun on vaikea mennä äitini hoitamisen vuoksi.

Työmatkoihin bussilla ja kävellen menee noin 45 minuuttia suunta.

Koeajalla en voi myöskään itse lähteä työpaikasta jos työn aloitan enkä välttämättä edes vaihtaa työpaikkaa koska saisin karenssin.

Parempia töitä ei ole vaikka olen etsinyt. Menisitkö itse töihin tässä tilanteessa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä palkan takia töissä käydä. Työ tekijäänsä kiittää.

Vierailija
22/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisesta myyntityöstä on kyse? Minä en työttömänä uskaltaisi lähteä mihinkään puhelinmyyntihommiin. Tai no tuntipalkalla voisin ehkä tehdä, mutta noissahan on pieni pohjapalkka ja kunnolliseen palkkaan päästäkseen pitää pystyä myymään ihan kunnolla. Hyväksi myyjäksi voi tietenkin oppia, mutta mahtaako ap:lla nyt olla voimavaroja sellaiseen kunnolliseen opiskeluun, mitä tuo vaatii?

Myynnissä heijastuu helposti se oma mielialakin, ellei todellakin ole rautainen ammattilainen. Myyjänhän pitää huokua itsevarmuutta ja hyvää fiilistä. Toki se hyvä fiilis tulee siitäkin, kun saa sitä myyntiä tehtyä. Mutta jos päivä lähtee huonosti käyntiin, niin pystyykö pitämään hyvää fiilistä yllä niin että saisi niitä kauppoja?

Etsisin myös netistä ihmisten kokemuksia siitä firmasta. Usein ne työnantajan ilmoittamat 'keskimääräiset' ansiot on jotain ihan muuta, kuin mikä on todellisuus. Glassdoor esimerkiksi on sivusto,

Puhelinmyyntiä joo ja on pohjapalkka. Aiemmin oon vastaavaa työtä tehnyt enkä ollut erityisen hyvä myyjä mutten erityisen huonokaan. Osa-aikaisia päivätöitä on vaikea löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kannattaa, että voi sitten päästä kokoaikatyöhön jossakin vaiheessa, vaikka sijaiseksi niin, että kertyisi työssäoloehtoa ansiosidonnaiseen. Ei kannata ottaa siinä tapauksessa, että et saisi soviteltua päivärahaa pitkään aikaan, koska ensin odotetaan palkkalaskelma, sen jälkeen lasketaan päivärahan määrä ja maksetaan sitten joskus.

Kannattaisi nyt aluksi hakea omaishoitotukea. Se on sosiaalitukea samaan tapaan kuin lapsilisät eikä siis vaikuta työttömyyskorvaukseen. Tietenkin edellyttää sitä, että voisit ottaa tarvittaessa vastaan kokoaikatyötä.

Tarpeeksi kauan kun on kotona, niin ei mihinkään enää huolita ja sitten voi netissä parkua kun ei töitä vaan löydy. Työnteko kannattaa aina, siitä voi hakea aikanaan aina parempaa tai yletä sillä työpaikalla millä on tai palkkaryhmä voi nousta, kun tarpeksi pitkään tekee ty

________

Ei se aina kannata. Älä syötä valetta. 

Minä velkaantuisin, kos ottaisin osapäivätyön vastaan. Julkista liikennettä ei ole. Auton pitäminen olisi pakollista ja polttoainekulut syövät tulot. 

Vierailija
24/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisesta myyntityöstä on kyse? Minä en työttömänä uskaltaisi lähteä mihinkään puhelinmyyntihommiin. Tai no tuntipalkalla voisin ehkä tehdä, mutta noissahan on pieni pohjapalkka ja kunnolliseen palkkaan päästäkseen pitää pystyä myymään ihan kunnolla. Hyväksi myyjäksi voi tietenkin oppia, mutta mahtaako ap:lla nyt olla voimavaroja sellaiseen kunnolliseen opiskeluun, mitä tuo vaatii?

Myynnissä heijastuu helposti se oma mielialakin, ellei todellakin ole rautainen ammattilainen. Myyjänhän pitää huokua itsevarmuutta ja hyvää fiilistä. Toki se hyvä fiilis tulee siitäkin, kun saa sitä myyntiä tehtyä. Mutta jos päivä lähtee huonosti käyntiin, niin pystyykö pitämään hyvää fiilistä yllä niin että saisi niitä kauppoja?

Etsisin myös netistä ihmisten kokemuksia siitä firmasta. Usein ne työnantajan ilmoittamat 'keskimääräiset' ansiot on jotain ihan muuta, kuin mik

_________

Etätyönä se vois olla ok. Ei tuolla tavoin, että työmatkakulut nielee sun tulot. 

Vierailija
25/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti hoivakotiin niin voit tehdä töitä.

Vierailija
26/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmiset enää osta puhelinmyyjiltä mitään. Se aika on ohi. 

Jokainen osaa tilata lehdet, nettiliittymät ja puhelinliittymät sun muut hyödykkeet itse.

Älä haaskaa aikaasi haaveillen puhelinmyynnistä. 

Vierailija
27/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaosien poisto oli järjetön päätös. Kokopäivätöitä ei riitä kaikille. Jos ihminen ei löydä kokopäivätyötä ja osa-aikatyöstä ei jää rahaa käteen hän jää työttömäksi ja jopa syrjäytyy.

Eli tuet ovat liian hyvät vieläkin .

Vierailija
28/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaosien poisto oli järjetön päätös. Kokopäivätöitä ei riitä kaikille. Jos ihminen ei löydä kokopäivätyötä ja osa-aikatyöstä ei jää rahaa käteen hän jää työttömäksi ja jopa syrjäytyy.

Kai ideana on, että sitten haetaan kahta eri osa-aikatyötä. Näin saa kokoaikaisen työn.

Ei näille kannata tätä ehdottaa,heti löytyy sata tekosyytä,miksi ei pysty.Muualla ei hemmotella tuilla niin on pakko hommata lisätöitä täällä voi vapaasti heittäytyä tuilla elämään.

Vierailija
29/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ideana on, että sitten haetaan kahta eri osa-aikatyötä. Näin saa kokoaikaisen työn.

Yksi tuttava kokeili tätä. Lopetti, kun ei ollut enää ilmaisia parkkipaikkoja työpaikkojen lähellä ja siirtymät sumplimisten jälkeenkin niin lyhyitä, että ilman autoa ei ehdi enää toiseen vuoroon. Auton kulujen jälkeen kannattavuus oli koko ajan ylipäätään kyseenalaista. 

Vierailija
30/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näille kannata tätä ehdottaa,heti löytyy sata tekosyytä,miksi ei pysty.Muualla ei hemmotella tuilla niin on pakko hommata lisätöitä täällä voi vapaasti heittäytyä tuilla elämään.

Jahas, ootko sitä mieltä, että toinenkin osapäivätyö löytyy tosta vaan ja mistä vaan? Putoa jo maanpinnalle. 

Vierailija
31/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä teidän tamoudessa laskut maksetaan?

Sanooko esim sähönmyyjänne teille, että kiitos kyllä riittää ja rahaa ei tarvita. 

Vierailija
32/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*taloudessa

Vierailija
33/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatno sinä laskusi sanomalla kiitos, vai pitääkö sun maksaa laskut rahalla?

Ja millä rahalla? 

Vierailija
34/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teknisesti et saisi olla työttömyyskorvauksella jos et pysty vastaanottamaan kokoäivätyötä, se on petos. Mitä tuo äitisi hoitaminen pitää sisällään? Tarvitseeko hän sinua tosiaan 24/7?

Työtä ei kannata ottaa vastaan jos se ei paranna taloudellista tilannettasi, lisää osaamistasi, jne. Se olisi orjuutta

Tuo ei pidä edes paikkaansa. Okei, te:lle ei yleensä käy mikään työttömän itse löytämä päiväaskare. Voihan etsiä vaikka yötyötä, tai kahta osa-aikaista työtä yms. Se mitä tarkoitat on että on oltava työmarkkinoiden käytettävissä ja luonnollisesti kannattaa harkita poliittisesti korrektisti mitä omalle virkailijalle päiväaskareikseen kertoo.

Oman sukulaisen kokoaikainen hoito menee omaishoidoksi johon saa kyllä pienen tuen kun hakemus hyväksytään. Työtön työttömyyskorvauta nostava omaishoitaja vasta onkin puun ja kuoren välissä.

Vierailija
35/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen osaa tilata lehdet, nettiliittymät ja puhelinliittymät sun muut hyödykkeet itse.

Laajenna kuvaa tässä. Asiakaspalvelua tapahtuu paljon puhelimitse. Tärkeää sellaista jolla on tarkoitus auttaa asioinnissa. Okei, pelkkä aikakausilehtien ja sähköhammasharjojen tuputtaminen on se mistä on mennyt jo aika ohi.

Suojaosan poisto ja työttömän osa-aikatyö on varsin huono yhdistelmä. Etenkin kun tienaaminen, siis jotain irtosatasia kuussa korvauksen päälle, laskee korvausta.

Vierailija
36/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kymmenisen vuotta olemme kieltäytyneet puhelinmyyjien kaupittelemista hyödykkeistä. 

Aina menee ne numerot estolistoille.

Viimeaikoina emme ole edes vastanneet tuntemattomiin numeroihin.

Ap vieläkö houkuttelee se homma? Siihen puutuu todella nopeasti. Jaksatko puhua samoja lauseita tuhat kertaa toistaen kuukausi toisensa perään?

Minä kyllästyin päivässä. 

Vierailija
37/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laajenna kuvaa tässä. Asiakaspalvelua tapahtuu paljon puhelimitse. Tärkeää sellaista jolla on tarkoitus auttaa asioinnissa. Okei, pelkkä aikakausilehtien ja sähköhammasharjojen tuputtaminen on se mistä on mennyt jo aika ohi.

Suojaosan poisto ja työttömän osa-aikatyö on varsin huono yhdistelmä. Etenkin kun tienaaminen, siis jotain irtosatasia kuussa korvauksen päälle, laskee korvausta.

Ap sanoi, että kyse on puhelinMYYNNISTÄ eikä asiakaspalvelusta.

Mun ei tarvi laajentaa kuvaa. 

Vierailija
38/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi ei oikein pidä siitä, että puhelimitse tyrkytetään yhtään mitään. 

Vierailija
39/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen sitä ihmisiä yritetään saada töihin. 

Minuakin 90 km päähän 30 tunnin per kk työhön. 

Paljonko veikkaatte, että olisi pitänyt ottaa lainaa eli tehdä velkaa työn vastaanottaessa?

Ja se sama putiikki tyrkytti, joka teki aiemmin selväksi, että km korvauksia ei makseta. 

Vierailija
40/40 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tulee potkulaki ja asuntovelkaiset saa odottaa ansiosidonnaista 6-8 viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän