Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikoiden tiistai-höpinät

06.03.2007 |

Haa, kerrankin aloittamassa pinoa ;) Tai no, aika usein mä täällä kuikuilen näihin aikoihin...

Olipas eilen hiljaista palstalla, kun olitte kaikki treffeillä :) Harmi kun me ei saada koskaan aikaseks mihinkään treffeille lähteä :( En raski lähtee viikolla, että mies saa töiden jälkeen edes vähän nähdä Ainoa ja viikonloppunakaan ei juuri em. syystä tuu lähdettyä, tai kun lähdetään, lähdetään yleensä koko porukka :/ NO, jospa me joskus, vaikka sit kesällä viimeistään Amyn pihalla :) Ja sit vko 16 me ollaan Ainon kanssa Keravalla mummilassa, joten sille viikolle sopis ainakin pk-seudulla treffit!!! Jokos aletaan suunnitella?! Mä ehdotankin heti, että Jumbossa treffattais, vaikka kyllähän me muuallekin päästään :)

Niin ja ne eiliset, meinasin vallan unohtaa http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9759930&p=1&tmode=1&smode…

Viipero mietti noita pikkuvauvan vatsavaivoja... Meillä ainakin on jatkuvasti kaikenlaista, ja on niin vaikea tulkita, mikä johtuu mistäkin. Niinkuin nyt tää toista viikkoa kestänyt maitolakko... Nyt ollaan jo ainakin kuukausi kiinteitäkin maisteltu, mutta ilmeisesti joku ruoka-aine aina saa homman sekaisin, tai mä en ainakaan muutakaan keksi :/ Sanoinkin yks päivä miehelle, että kun Aino kasvaa ja oppii puhumaan jja on tyyliin jotain 10 vee, viedään se hypnoosiin, jossa palautetaan se näihin ensikuukausien kokemuksiin, jotta se vois sit kertoo mikä oikein mättää :DD

Ai juu, ja onnea kaikille ekan vuoden täyteen saaneille! En oo vissiin vielä onnitellu ketään, joten onnea kaikille yhteisesti ;)

Nyt taidan mennä aamupesulle, kun yökkärissä vielä haahuilen. Ainolla oli vähän levoton yö, mutta onneksi tyttö meni nyt uudestaan nukkumaan :)

Palailen taas päivällä myöhemmin!

t. Ope ja Aino 4,5 kk

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Olittepas taas kovasti kirjottelleet.. ja treffitkin oli ollut.. Täälä ollaan taas ihan pihalla, kun en oo juuri koneelle kerinnyt. Pinot koitin käydä lueskelemassa, mutta puolet asioista varmaan taas unohtui;)

Imetyksestä oli ollut puhetta. Minulla on kyllä edelleen ihan nou nou julkisilla paikoilla ja vieraillessakin meinaa tehdä tiukkaa. Eilenkin kun olin kylässä kummeillani, niin makuuhuoneessa kävin imettämässä suljettujen ovien takana.. Jotenkin ei vaan luonnaa multa toi imetys julkisesti. Täytyy olla todella läheinen ihminen, jonka aikana voin imettää..

Kotona kyllä imetän missä vaan, siinä ei mitään ongelmaa.

Kaupoille kun ollaan lähetty, niin yleensä tankataan masu täyteen maitoa lähtiessä ja ei olla oltu syöttöväliä pidempää aikaa kaupoilla..

Vaikeeta.. toisaalta olis ihana, jos ei tarvis stressata, mutta mulla on vaan joku juttu, etten voi imettää julkisesti..pöh.

Meidän neiti on kanssa keksinyt tuon hymyilyn jalon taidon=D Yleensä aamuisin, kun on masu täynnä maitoo, puhdas vaippa ja pääsee sitteriin istuskeleen kun äiti alkaa aamupalalle, on hymy herkässä.. söpöö:)

Auroralle jaksuja tuon kipuilun kanssa. Niinkuin moni jo totesi, et todellakaan ole huono äiti.. päin vastoin! Toivottavasti saat käden pian kuntoon ja pääset nauttimaan lapsen hoidosta ilman kipuja!!

Kyllä muuten suututti eilen kun olin tytön kanssa ekaa kertaa vaunuilla kupoilla käymässä ja vasta tajusin, kuinka vaikee niitten kanssa on liikkua kaupoilla! Jos pääsin johonkin putiikkiin sisälle kaikista ovista ja rappusista, niin ainakin sisällä oli NIIN ahdasta, ettei vaunujen kanssa päässyt liikkumaan ollenkaan, ilman, ettei puolet hyllyistä olis tullut mukana.. eipä ainakaan kauheesti innostanut tuo eilinen reissu vaunujen kanssa liikkumaan, tosin tuo kaukalossa kantaminenkin on aika työlästä pitemmän päälle..Höh!

Jaahas, kai se on paneuduttava ton pyykki vuoren pariin, kun ei se taida itsestään mihinkään kadota;)

Palailen taas=)

terkuin siru ja neiti-tiiti 1kk+ päiviä päälle.. en nyt muista paljonko;)[/color]

Vierailija
2/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffit kuulosti niiiin mukavilta. Mä olisin tullut jos käsi olisi ollut kunnossa *harmittaa*. Mut heti kun tänne pääkaupunkiseudulle järkätään, niin tulen vaikka vähän kipeän käden kanssa!=)

Q oli ostanut vähän " lisäkilometrejä" ja Amy invaksi itsensä luokitellut. No, kaikkea sitä voi sattua;)

Onnittelut Napnapin tytölle ekasta vuodesta!=)

Kissankello, en ole loukannut kättä. Kipu alkoi sairaalassa sektion jälkeen ja jatkuu edelleen, mikä lie hermopinne=( Kenties johtuu siitä kun raskausaikana nukuin 6kk putkeen kyljellään, kun selällään vaan huimasi ja oksennutti. Eli paikat hiukkasen jumissa!

Imetyksestä paljon puhuttu. Meillä Oliver ehti muutaman päivän tissistä syödä, kunnes alkoi tää mun särkylääkkeiden ja hermosärkylääkkeiden syönti käden takia. Eli nyt sitten Nanilla eletty ja tyytyväinen siihen ollut. Onkohan mitään mahiksia kolmen viikon tauon jälkeen saada maitoa nousemaan, kun enää ei tule tippoja puristamallakaan ja pingotus laskenut?? Tai siis sitten kun saan lääkkeet lopettaa...

Autotietoa ainakin Amy odotteli:) Eli sellanen Chrysler Pt Cruiser vm. -06. On nyt sit takaovet, automaattivaihteet ja takaluukussa tilaa vaunuille. Piti luopua omasta " kahden hengen" autosta *nyyh*.

Tampereen seudulla asuvat, saatiin lahjakortti kylpylään autokaupasta. Nokia Eden, millainen paikka? Tai sit toinen vaihtoehto oli Aulanko Hämeenlinnassa? Ja minkäs ikäisen vauvan voi viedä, montako kk vaaditaan ikää että voi tollasiin julkisiin kylpylöihin mennä? Kumpi kylpylä parempi?=)

Tänään kaivoin esiin Popolinin aio kestovaipat ja nyt on ekaa kertaa poitsulla päällä. Ostitko sä Amy kans silloin näitä, onko ollut hyviä? Olen odottanut että vähän Oliver kasvaa, ettei vaippa iso. Mut ei tarttenut edes pienimmälle säätää, joten oltais voitu ottaa käyttöön jo aiemminkin:( Höh!

Mites kun nää kestot on vähän paksumpia, meillä ei ainakaan mahtunut kaikki vaatteet näiden kanssa...

Nyt testaamaan BB rintareppua ekaa kertaa, josko Oliver viihtyisi siinä!

Aurora & Oliver 3vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla tänne vähä tuulettuun, ku eilen oli niin raskas ilta.

Eemeli huusi eilen illalla jotain kaks tuntia ihan kurkku suorana. Joku sillä oli kipee, mutta en tiedä mikä. Soitin lääkäriinki ihan paniikissa, ku se ei koskaan oo ollu tollanen. Se täti vaan meinas, että ois jotain hampaiden puhkeamis-itkua ja käski pistää huoletta suppoo pyllyyn. Laitoinki heti kaks ja kylläpä se siitä hetken kuluttua sit rauhottuki. Oli raukka aivan väsyny huutamisesta. Sanoin sille hoitsulle, että ku Eemelillä on ollu melkein kolme viikkoo jo jonkinlaista yskää, mutta se ei sanonu siitä mitään. Mulle taas terkka kerran sanoi, että jos kolmekin viikkoo on yskää, niin sit lääkäriin. Mut ei kai sitte.

Te viisaammat ja vanhemmat, millasta se itku on sillon ku hampaita alkaa tulemaan? Onks se oikeesti niin lohdutonta ja tauotonta? Toi lapsi kyllä kuolaa aivan järkyttävästi, sekunnissa on body ihan märkänä.

Joops, huomenna ois treffit sit Treella. Mua vähä jännittää, ku en oo ennen tavannu teitä ketään ja sit ootte jo keskenänne niin tuttuja ja minä oon sit ihan ulkopuolinen. Lisäks mua jännittää bussilla tuleminen, en oo vielä kertaakaan matkustanu bussilla vaunujen kans. Mutta ehkä mä selviän :D

Joo, sit mä täällä panikoin, että kun menkkoja ei kuulu ei näy. Ois pitäny jo alkaa, koko ajan ollu tunne, että nyt lorahtaa housuun. Mut ei. Lisäks mun maha on kummallisen kipee välillä tuolta kohdusta, semmosta tosi ilkeen tuntoista nipistelyä. Ja heikotusta ja huonoo oloo on esiintyny pari päivää. Raskauskaan ei pitäis olla mahdollista, ellei sit kortsu oo puhjennu. Mut seki ollaan kyl katsottu aina, ettei oo menny rikki. Kai tässä kohta pitäis tilata jotain lääkäriaikaa. Voiko synnytyksestä jäädä jotain tonne mahaan? Vai onko mulla joku kasvain tuolla? Mielikuvitus laukkaa... Ja itseasiassa noi oireet kuulostaa ihan raskaudelta, mut kun ei se voi olla mahdollista!!

Jaahas, meitin pikkumies heräs. Täytyy mennä... Mut nähdään tamperelaiset huomenna!

-Larsku ja Eemeli

Vierailija
4/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavaa, että tätä kautta järkkääntyy treffejäkin! Mua ylivoimaisesti eniten tässä äitiydessä pelottaa yksin jääminen...se, että kökötetään vaan kaksin vauvan kanssa ja tylsistytään omiin ympyröihin. Aamulla just asiaa märehdin, mutta sit huomasin tuon megatreffi-pinon ja päivä sai heti paremman alun!

Larskun mahakipuilut kuulosti ikäviltä - kannattaisko sun varata lääkäriaika jo ihan oman mielenrauhankin takia? Tuskin mitään vakavaa sentään, mutta saisit ittelles paremman olon.

Hei miten olette antaneet Cuplatonia pikkuiselle vauvalle? Siis minkä verran? Meillä neiti on alkanu vääntelehtimään ja puhisemaan sen näköisenä, että putkissa taitaa olla vähän ylimääräistä kaasua... Siinä annostusohjeessa puhuttiin vain vähän isommista vauvoista, mut käsittääkseni tuota vois jo noin pienellekin antaa?!

Jipii, meille on kohta tulossa vieraita! Ja hei - te tässä lähiseudulla asuvat (pk-seutu siis), järkkäillään pliis usein jotain tapaamisia...meillekin tosiaan sopii tulla! (en vaan tänne mielelläni osoitetta laittais...)

Harmittaa, kun en vieläkään oikein osaa kenellekään kommentoida enempiä...

Mukavaa päivää kaikille ja kiitos olemassaolostanne!

Makkara & Nakki

Vierailija
5/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just täällä pyysin ihmisiä laittamaan vauvan iän viestin perään - ja heti sit itse jätin laittamatta...

Makkara ja Nakki 1vko6pvä

Vierailija
6/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka,

muutto takana ja melkein viikko asumista uudessa kodissa, mutta tavaraa on vielä hujan hajan, mutten jaksa välittää siitä, pääasia että netti toimii!

En ehdi tähän hätään lukea kaikkia teidän juttuja, pitää palata niihin myöhemmin, mutta piti vaan sanoa auroralle ja makkaralle ja miksei muillekkin, että eikös ens maanantaina ollut ne odotuspuolen järkkäämät kahvittelut helsingissä? ja muistanko nähneeni teidänkin nimet listoilla?

tai ehkä toivoitte tämän lisäksi muuta tapaamista, mutta tulkaa nyt ainakin sinne niin sovitaan lisää! ja muutkin siis... :)

Me lähdetään Ellin kanssa just uuteen neuvolaan, aikas jänskää..

Muutenkin oon niin tyytyväinen että tä netti toimii niin näen karttoja ja muutakin kaikkea mitä täälläpäin tapahtuu. Meinasi tulla ahdistus täällä romujen keskellä uudessa paikassa, halusin jo paluulipun tampereelle. Mutta eikööhän tämä tästä. :)

Ainiin aurora, se nokian eden on kai ihan kiva paikka ja siellä järkätän vauvauintejakin niin pitis olla vauvallekkin sopiva.

jeps, palaillaan.

Kivaa viikkoa!

t. iisa ja elli 1,75kk

Vierailija
7/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa oli nuo treffit unohtuneet... Nolottaa, kun valittaa tekemisen puutetta ja sit nuo vähätkin unohtuu :)

Uskaltaisko sitä tosiaan jo maanantaina lähtee reissuun?! Kääks. Pitää vähän perehtyä noihin vaunuihin ainakin ennen...ja mitä jos vauva huutaa koko ton tunnin bussimatkan?! Hih, pistetään mietintämyssyyn :)

Makkara

Vierailija
8/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalle ja perheelle onnea uuteen kotiin!

Aurora: mä kans alkuun mietin tota vaatepolitiikkaan kestojen kanssa ja sainkin sitten täältä sellaisen vinkin kuin bodyn jatkopala. Tilasin sellaiset vissiin osoittesta kestovaippakauppa.fi tai jotain. Maksoi 5 egee 2 kpl. Toimii hyvin ja nyt kun tiiän milainen se on, niin voin itekin tehdä muutaman lisää. Ja popoliinit on toiminu tosi hyvin - ovat vaan tooosi paksut. Emmi on kuin muurahainen ison pepun kanssa, kun ne on päällä. Nyt meidän äiti on tehnyt meille muutamat kuoret ja imut ja nekin on vallan hyviä ja vähän ohuempia eli näyttävät päällä nätimmiltä. Ja voisin kuvitella, että ehkä tuntuvatkin.

Larskulle parempaa oloa ja pikaista masuvaivan selvittelyä!

Kiva, että saatiin treffipinolla Makkara iloiseksi! =) Toivottavasti nähdään viimeistään sitten kesällä!

Nyt laittamaan Emmille vaippa ja vaatteet ja sitten ulos ihanaan auringonpaisteeseen...

-Amy ja Emmi 4kk+

Vierailija
9/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero, oletko huomannut, että jokin tietty ruoka-aine mitä syöt aiheuttaisi masuvaivaa Aleksille? Meillähhän Iitulle tuli masu kipeäksi, kun minä söin ruisleipää. Nyt kylläkin olen uskaltanut pari viikkoa syödä 1-2 palaa päivässä ja enää ei masussa kipristele...

SS, meillä aloitettiin cuplatonit muistaakseni siinä 2-3 viikon iässä ja silleen että 4 tippaa 3-6 kertaa päivässä. JOssain vaiheessa tiputtelin suoraan suuhun ennen ruokailua, jossain vaiheessa laitoin suoraan nännille ne tipat ja loppuajan annoin lusikalla :)

Aurora, Edenissä olen usein nähnyt pikkuvauvoja. He eivät ole uineet ollenkaan vaan kiltisti nököttäneet kaukalossa ja toinen vanhemmista vahtinut ja toinen uinut, sitten vuoronvaihto:) Siellähän on kyllä se kahluuallas, mihin esim. konttaava vauva voi mennä hyvin :)

Iisa, onneksi Tampesteriin ei ole hirmuisan pitkä matka sieltä, joten jos ahdistaa niin pääset tännepäin nopeasti ;)

Osse, tuo vaan se liina treffeille, niin päästään kokeilemaan Iitukan kanssa! Ja pikku-milli, ehdin juuri huutaa huuto.netissä yhtä liinaa, mutta jos en saa sitä niin voisin ostaa sen sun? Patapumejakin kattelin, maksavat n. 63 egee ja siihen voi laittaa vauvan, joka osaa istua...

Larsku, minä en ainakaan ole nähnyt kaikkia, jotka treffeille tulevat :) Mulla oli viimeksi yksi mamma mukana, jonka olen tavannut äiti-vauvajumpassa ja mahtoi hänkin olla pihalla kun ei edes palstaa lue... Mutta sanoi ainakin että oli mukavaa ja saako tulla muillekin treffeille...

Me käytiin jo Iitun kanssa kärryttelemässä. Ulkona on aivan ihana ilma. Parin kilsan ajan Iitu katseli tyytyväisenä maisemia, kun nostin selkännojaa vähän ylöspäin. Sitten alkoi silmät lumpsimaan ja neiti nukahti :)

MiaMik ja Ida 5kk+ (meinasin kirjoittaa rv :D)

Vierailija
10/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon ollut tehoaamu! Neitikin on ekat pitkät päikkärit nukkunut ja kohta lähdetään treffaamaan kavereita. :)

Larsku, treffeille mukaan vaan! Ei me sen kummemmin toisiamme eka kerralla tunnettu ja joka kerran oon tavannut jonkun uuden. Ja otat bussireissunkin seikkailun kannalta, niin se on hauskaa! :D

Mulla on kans vaikka minkälaisia vihlontoja ja juilimisia alavatsalla, muttei kyllä menkkaoloa. Kai ne voi liittyä kohdun palautumiseenkin?

Makkara, paras tapa estää tylsistymistä on lähtee reippaasti liikkeelle. Mä vietin paljon aikaa kaupungilla ja kävin vaikka yksin kahvilla, niin tuli mentyä johonkin. Pianhan teidän nakkikin vaatii enemmän äidin huomiota, sitten varmaan ei ihan niin tylsältä tunnu ku nukkuvan vastasyntyneen kanssa. Mäkin pelkäsin aluks, et näinkö tylsöö kotona on, mut kyllä se tahti pian tiivistyy.

Iisalle kotiutumista sinne Espooseen!

MM, mä koetan muistaa huomenna sen liinan.

Neuvolasta sen verran, et neiti oli 64cm ja 6840g. Ei tartte lisävellejä, kun kerran syö+nukkuu hyvin yöllä eli ei herää huutamaan. Meillä vaihtu taas neuvolatäti ja lääkärikäyntikin oli hetkessä ohi. Jäi vähän turha fiilis, mut pääasia et kaikki oli ok.

Nyt pukemaan ja sit liikkeelle taas.

-Osse ja typykkä ~4kk

Vierailija
11/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos kaikille eilisistä treffeistä, oli tosi kivaa! Illalla vaan rupesi kauheasi tekemään mieli sitä caramello-jälkiruokaa, kun enhän mä siihen jälkiruokavaiheeseen koskaan ehtinyt... :)

Meillä olikin pitkä' päivä eilen, kun jäätiin vielä kaupunkiin tapaamaan serkkua ja sen poikaa. Oltiin kotona ennen kahdeksaa illalla. Ja Noelilla tietty pää pyörällä ja rytmi sekaisin. Ja taitaa olla mahakin vähän sekaisin, kun on puklannut jo kahdesti tänään ihan kaikki juuri syömänsä maidot. Siis ihan koko satsin! Taitaa olla väitiinsä tullut, kun reagoi vatsallaan ;)

Meillä on nimiäiset nyt lauantaina, ja panikoin kun porukkaa on tulossa lähemmäs 50. Huh! Onneksi pippalot on anopilla, ja se tykkää järjestellä juhlia. Saa nähdä mitkä kaikki norot Noel nappaa itselleen sieltä väentungoksesta.. Täytyy kyllä asettaa jotain rajoja sylittelylle, ettei nyt ihan kaikki kumminkaimat tule lääppimään. Ja neuvolasta sanottiin, ettei kenenkään syliin ennen kuin kädet on pesty tuoreeltaan. (Ei mitään " mä just pesin kun kävin vessassa" .)

Mutta päivän ilouutinen: Noel kääntyi tänään mahalta selälleen ekaa kertaa! Se on jo pitkään huojunut siihen malliin että kohta menee, ja tänään se sitten hokasi ottaa tarpeeksi vauhtia ja avittaa jalallaan. Jee, vihdoinkin joku virstanpylväs saavutettu!

Nyt syömään ja pyykit narulle.

Kandi & Noel 2,5kk

Vierailija
12/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä hässäkkä menossa, aloitettiin aamulla huoneiden vaihto, tokihan Eetu isomman huoneen jo tarvii ; ) Joten nyt ollaan vaihettu sängyt ja enää olis jotain pientä siirtoo vaille valmis, mutta nyt ootellaan että Eetu herää, jotta päästään sen huoneeseen tekeen...

MM, mistä oot lukenut että lapsen pitää osata istua patapum-repussa? Mä etin mielenkiinnosta moista, enkä kyllä löytänyt mistään, löysin tällaisen kommentin " Patapumia voit käyttää lapsella n. viiden kuukauden iästä eteenpäin (tai kun lapsesi osaa jo kannatella päätään) aina 20 kg:aan asti." tuolta Me&Mama sivuilta... Hmmm... Ja sitä Ergo-reppuahan saa käyttää ihan vauvasta saakka, kunhan hommaa sen vauvajutun (en nyt muista millä nimellä sanotaan), mut on kuitenkin aika tyyris...

Aurora kyseli noista kylpylöistä. Ja mä kyllä olen kanssa tuon Nokian puolesta puhuja, vaikka tässä Hämeenlinnan kupeessa asutaan, mutta en kyl vedä kotiinpäin tässä suhteessa! Mehän oltiin syksyllä tuolla Aulangon kylpylässä ja ei kyl tykätty yhtään! Olihan siellä ihan kiva käydä (kun ilmaiseksi päästiin ja saatiin " laatuaikaa" miehen kanssa) mutta joku sieltä puuttu! Mutta vauvan kanssa en oo kyl ollut kylpylässä kertaakaan, joten en osaa sanoa, mitä se on.

Larsku, en mäkään ketään tuntenut (saati ollut koskaan aikaisemmin nähny) kun sillon joulukuussa Tampereen treffeille menin, mutta kummasti sitä vaan tutustuu " uusiin" ihmisiin. Ja eihän me kukaan täällä ihan tuntemattomia olla toisillemme! Joten rohkeasti mukaan vaan! (harmi kun me ei tällä kertaa päästä mukaan, mut jos sit seuraavalla kerralla...)

SS, mä annoin ihan suoraan lusikalla Eetun suuhun (sillon joskus viime keväänä...) ja tissi heti vaan perään ;=) Ja annostuksessa tein niin että pari päivää yhtä tippaa ja sit taas kahta tippaa pari päivää jne. Niin kauan et tuli se viisi tippaa per päivä. Meni samanlailla kun d-vitskuissakin... Mutta siis annoin joka kerta ennen " ruokailua" . Ja sen kyl huomas, jos joskus jätti välistä...

Kandi, toivotaan että nimiäiset menevät hyvin. Ja pidä vaan kiinni siitä käsien pesusta! Se on kuitenkin kaikki Noelin hyväksi!!!

Mutta eipä tänne tämän ihmeellisempää... Pitäiskö alkaa suunnittelemaan uutta treffaamista? Minne ja millon? Eikös ois kiva ainakin kerran kuussa tavata? Ja esim H-linnassa (kas kummaa?)

napero ja Eetu 1v1kk

Vierailija
13/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että joku ensikot alkava ketju ei ollut etusivulla.... :)

Huh, miten osse on supertehokas!!! ehkä mäkin jonain päivänä...

Uudessa neuvolassa oli mukava täti ja kaikki hyvin, elli oli taas kasvanut sopivasti ja hymyili ja otti kontakstia hyvin siellä, sai myös kehuja hyvästä ihosta ja jäntevyydestä. Huvitti kun kortissa luki " hyvä vauva" , hih nyt se on ammattilaisellakin todettu että hyvä vauva on, ei pelkästään vanhempien mielipide...

Olis muuten aika kauheeta jos joskus kortissa lukisi " huono vauva" joten eiköhän ne yleensä ole aika positiivisia ne kommentit siellä...

Espooahdistuskin helpottaa kun sain netin ja kartat ja reittioppaan käyttöön. Ihan kivaltahan tämä vaikuttaa. Ja kuten MM viisaana totesi niin Tampereelle on lyhyt matka. :)

Makkara, tulisitpa jo maanantaina esittelemän sitä pikkuruista prinsessanakkia! Niin siis jos tosiaan jaksat. Olisi ihanaa.

jepulis, kivaa illanjatkoa, nyt ruuantekohommiin.

:) iisa ja espoon-elli 1,75 kk edelleen

Vierailija
14/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

patapumista, mulla lukee niissä ohjeissa että SELKÄPUOLELLE ei sais laittaa ennen kun istuu..muuten tais olla nelikuisesta..no kyllä Liia on ollu selkäpuolella, se tosin istuukin jo aika hyvin.

Kantoliina oli mulle tosi mieluinen mutta ainakaan mun selkä ei oikein kestä enää kymmenen kiloisen kantamista siinä! ja tyttö on jo muutenkin sen verran iso mötikkä tossa etupuolella että ei pysty ainakaan juuri mitään tekemään. Tänäänkin kyllä sen kantoliinassa nukutin ja muutenkaa en oo vielä ihan hirveesti patapumia käyttäny.

makkarako se meinaa mökkiytyä, mulla oli ihan sama tunne ekoina kuukausina kun tuntu ettei oikeen mihinkään pääse, tyttö tahtoi olla kokoajan tissillä ja vaunuissahan meillä alettiin viihtyä vasta pari kk sitten..ei ois silloin alussa ollu mitään mahkuja päästä kahvilaan tai ees kaupungille vaunujen kanssa kun se oli yhtä huutoa vaan!ja sama autoillessa..monet itkut itkin miehelle kun kökötin vauvan kanssa sisällä.

naperon eetu sai isomman huoneen,hienoa:)meillä on vieläkin tytön huone rempan alla..toivottavasti maalaus joskus tulee valmiiks..

Noista mahavaivoista, Liian sai mahansa kipeeks suunnilleen kaikesta mitä mä söin, ruisleipä,puuro, kasvikset, hedelmät, limppari, vissy..

aika kuivalla dieetillä olin 5kuukautta kun en lihaakaan syö niin just noi puurot, kasvikset ja ruisleipä on normaalisti olennainen osa mun syömisiä..eikä niistä tullu pelkkiä pieruja vaan ihan tosissaan itkua ja kipua pikkuiselle. No nyt kiinteiden myötä tytön maha kestää paremmin ja oonki vetäny salaattia ja ruispuuroa ihan kaksin käsin;)

Limsa tekee vieläkin mahan kipeeks mutta se nyt ei oo välttämätöntä mammallekaan.

me ollaan oltu koko päivä menossa, ensin aamulla pitkällä lenkillä, sit käytiin kävellen kaupassa, uudella pitkällä lenkillä ja vielä miehen kanssa autolla ostoksilla..:)

Mä oon ollu ihan surkeena koko päivän kun luin siitä tasoristeys onnettomuudesta jossa oli kuollu raskaana ollut nainen puolisonsa kans ja vanhemmat lapset jääny orvoiksi, järkkyä..sit kuulin ihan kamalan koirakohtalonki:(

jaaha, täytyy lähteä iltapalan tekoon!

Vierailija
15/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta testasin eilen treffeiltä kotiuduttua apteekin omalla tyylipuhtaan PLUSSAN!!!!!

Me saadaan ehkä toinenkin lapsi!!! Pikku-quusta tulee isoveli!!!! Tää on kyllä niin huisia, ei voi käsittää!!!! Oon voinut lievästi pahoin jo perjantaista lähtien aina aamuisin ja koko eilisen junamatkan mietin, että ostanko testin, en osta, ostan, en osta, ostan. Jännitys kävi sitten niin sietämättömäksi, että päätin testata! :) Tää on siis ihan ihan ihan alussa, testasin varmasti jo ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, mutta jotenkin oli vaan sellanen fiilis, että tästä tunteesta ei voi erehtyä! Ollaan miehen kanssa niiiiiiiiiiiiin onnellisia!!! Toivottavasti tää raskaus menee hyvin loppuun asti, mutta vaikka ei menis, niin oon onnellinen, että sain nähdä ton ihanan plussan. Se todistaa, että voin tulla raskaaksi ihan tavallisesti, niin kuin muutkin! Jännittää jotenkin paljon enemmän kuin silloin kun tulin ekaa kertaa raskaaksi, mutta silti halutaan nauttia tästä tunteesta ihan täysillä ja hehkuttaa eikä murehtia etukäteen!

Pakko oli ehtiä ensin kertoa siskolle ennen kuin paljastin teille, siksi tämä " tiedotusviive" :) Mutta voitte kuvitella, että päässä vilisee tsiljoona asiaa. Ollaan jo ehditty miettiä, että pitäis lähteä sisarusrattaita hankkimaan, millanen sänky pikku-quulle, kun uusi vauva alkaa nukkua pinnasängyssä, otetaanko uusi äitiyspakkaus, mikä nimeksi jne. :D

Kun quu viime elokuussa syntyi, ajattelin että tiedän mitä on olla täydellisen onnellinen. Voikohan ihminen olla täydellisen onnellistakin onnellisempi????????

-Q- ja -q- 7kk ja masuvauva?

Vierailija
16/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Quu:) Kyllä meni nyt plussa oikeaan soitteeseen:):):)

Vierailija
17/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää melkein poraan täällä, ku luen tota quun viestiä uudelleen ja uudelleen!! Aivan ihanaa!! (Tietysti samaan aikaan oon ihan täpinöissäni, et mäkin haluun, mäkin haluun, ja heti... :))

Voi pimpulat sentään, onnea ihan hirveesti teille!!!

Halauksin teidän puolesta megaonnellinen Osse ja typykkä

(Mäkään en vois uskoo, että täydellisen onnellista onnellisempi vois olla, mutta kyllä se varmaan on mahdollista... :D)

Vierailija
18/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q, ihan jättimegasuperhyper paljon onnea!!!!!!!!!! Siis aivan ihania uutisia!!! Ja just kotimatkalla eilen tikrun kanssa mietittiin, että koska eka enska plussaa uudestaan =)

Me ei nyt sitten päästäkään huomisille Tampereen treffeille kun Aksu on kipeä. Lämpö nousee ja poika yskii =/

p-m & A 10kk

Vierailija
19/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihan hirmuisasti QUUUU!!!! Ja tietty koko perhe! On se vaan niin ihkuu lukee tollatteesta... Ja siis... Täällä ollaan kans niiiiiiin onnellisii teidän puolesta!!! Voi, vitsi, en mä meinaa pysyy housuissani... ONNEA! (kyllä sä eilen näytit niin salaperäiseltä... hmmm...)

Ja niin vaan taas yksi onnellinen enska saa pikkusisaruksen!!!

napero (joka pikkasen kade... tyyliin " ei meille vaan" , no katotaan sit syksyllä...) ja Eetu 1v1kk

Vierailija
20/22 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea, ihanaa!!!!!

Aikas huisia ja hienoa. Varmasti sata asiaa mielessä....

Mäkin luin monta kertaa sun viestin, siitä välittyi onnea, ihanaa!

Mun mies tuli töistä kotiin oksentaneena ja ripuloivana, iik. Mitähän se on, ei kai virus joka voi tarttua elliinkin? se koittaa olla ellistä kaukana vaikka arveleekin syöneensä jotain huonoa.

-iisa