Miten kieltäytyä kohteliaasti tapaamisesta?
Oikeasti. Olen vanha eukko mutta treffikutsuista en osaa kieltäytyä suoraan. En vain ole henkilöstä kiinnostunut mutta en pysty sitä sanomaan.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
-nyt ei sovi aikatauluun tapaaminen
Näin kannattaa sanoa vaan siinä tapauksessa että haluaa aina uudelleen ja uudelleen kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama ongelma.. Olen sitäpaitsi naimisissa, joten luulisi ymmärtävän vähemmälläkin. Vai johtuneeko iästä - mies on jo vanha, yli 50? Ehkä jokin vääristynyt kuva omasta haluttavuudesta. Oletettavasti ollut hyvännäköinen joskus yli 20 vuotta sitten.
Soitteleeko se sinulle? Somessako ehdottaa treffejä?
Somessa ja soittelee.
Onko vanha tuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nyt ei sovi aikatauluun tapaaminen
Näin kannattaa sanoa vaan siinä tapauksessa että haluaa aina uudelleen ja uudelleen kieltäytyä.
Fiksuille menee vihje perille. Varsinkin kun ei jatka lauseella -joku toinen kerta sitten tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama ongelma.. Olen sitäpaitsi naimisissa, joten luulisi ymmärtävän vähemmälläkin. Vai johtuneeko iästä - mies on jo vanha, yli 50? Ehkä jokin vääristynyt kuva omasta haluttavuudesta. Oletettavasti ollut hyvännäköinen joskus yli 20 vuotta sitten.
Somessa ja soittelee.
Onko vanha tuttu?
Tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somessa ja soittelee.
Onko vanha tuttu?
Tavallaan.
Kuinka yksinkertainen se tyyppi on? Mitä tekee työkseen?
Mies olen, mutta itse sanoin: just nyt ei sovi, mutta katotaanko joku toinen kerta sitten.
Se sitten tarkoittaa sitä, etten ole kiinnostunut, ja sitä "toista kertaa" ei tule.
(sad but true).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somessa ja soittelee.
Onko vanha tuttu?
Tavallaan.
Kuinka yksinkertainen se tyyppi on? Mitä tekee työkseen?
It-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Mies olen, mutta itse sanoin: just nyt ei sovi, mutta katotaanko joku toinen kerta sitten.
Se sitten tarkoittaa sitä, etten ole kiinnostunut, ja sitä "toista kertaa" ei tule.
(sad but true).
Älysikö kerrasta? Vai ehdottiko uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
"Kiitos kutsusta. En ole kiinnostunut. Kaikkea hyvää sinulle ja tavataan jossain merkeissä jos ollaan sillä tapaa puolituttuja."
Ei kannata mitään tekosyytä keksiä, jää miehenä vaan harmittamaan kun pitää arvailla oliko nää oikeesti rukkaset vai ei. Parempi olla vähän tyly kuin epämääräinen.
Ei tuo ollut edes vähää tylyä. Täysin asiallista.
Jotkut kun ei osaa sanoa ei ilman veetuilua, mikä on mielestäni kypsymättömyyden merkki.
Ymmärrän että pakkien antaminen on vaikeaa kun ei haluaisi loukata. Työkaveri pyysi treffeille kun oltiin vapaallakin tavattu yhteisen harrastuksen tiimoilta. Mietin kaikenlaisia selityksiä kunnes jonkun ystävän sparraamana laitoin täysin selvästi kutakuinkin että kiitos, olen tosi otettu kutsusta, mutta en minä kuitenkaan lähde. Mies vastasi että asia on ok, jatketaan sitten kavereina kuten tähänkin saakka. Ja jatkettiin.
Olen harrastanut noita tekosyitä, mutta se on epäreilua jos toinen jää odottelemaan tilanteen muuttumista.
Empatiaa ihmiset, empatiaa. Valkoinen valhe sopii tässä jos koskaan parhaiten. "Tapailen jotakuta" tai "seurustelen". Tai "en kaipaa nyt suhdetta".
"Ei kiinnosta" on todella tylysti sanottu, ikään kuin asettaa itsensä jollekin jalustalle. Siitä jää vaikutelma, että tämä pyydetty henkilö kokee olevansa pyytäjälle tämän elämän rakkaus.
Jotenkin naurettava vastaus aikuiselta.
Samoin "ei sovi nyt, ehkä joku toinen kerta" on loukkaava. Läpinäkyvä ja vähän säälivä. Siinäkin asettuu yläpuolelle, koska pyytäjä tajuaa, että toista kertaa ei tule.
Ainoa hyvä on sanoa olevansa parisuhteessa. Se uskotaan kerrasta kieltäymiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä on sanoa olevansa parisuhteessa. Se uskotaan kerrasta kieltäymiseksi.
Joo. Sanoo vaikka, että mun kihlattuni ei pitäisi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee helposti uhkailun puolelle tämä viesti.
Sitten kun oikeasti ei ole parisuhteessa ja tunnetaan, niin ei ole helppoa jatkaa valehtelua. Tai että nyt en etsi ketään ja sitten kuitenkin kohta on jonkun toisen kanssa, ja se pitää salata. Minusta empatiaa voi osoittaa sillä että kertoo olevansa otettu että toinen kysyi, mutta selkeys siitä että ei lähde nyt eikä koskaan tulevaisuudessa on myös toisen tunteiden huomioimista. Näin minä itsekin ajattelisin jos saisin mieheltä pakit, että jos hän vaikuttaisi ilahtuneelta ja otetulta että juuri minä kysyin, niin ei tuntuisi niin pahalta vaikka vastaus olisi ei. Syy sinänsä ei edes kuulu muille. Ei treffeille lähteminen ole mikään velvollisuus josta kieltäytymiseen pitäisi olla joku hyväksyttävä syy. Kaikille voi sanoa iloisesti "ei kiitos", puhelinmyyjille, jehoville ja treffeille pyytäjille. Yleensä se sävy on olennaisin asia kohteliaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee helposti uhkailun puolelle tämä viesti.
No entäs; - seurustelukumppanini kanssa sovittiin, että ei tapailla muita.
Mä sanon aina, että ihanaa, kiitti kutsusta, mutta mä oon just ihastunut yhteen toiseen ja mun moraali ei anna myöden katsella muita. Ihastumisia ei kukaan pysty todentamaan ja vaikutan vielä suoraselkäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua nyt tapailla ketään
Jep. Laitoin viestiä että en olen kiinnostunut enempää tapailemaan. Ap. Joskus tulee yhä treffikutsuja mutta valitettavasti vääriltä miehiltä.
Missä sulle niitä treffikutsuja siis oikein tulee? Kaupassa? Bussissa? Työpaikalla?
T. Nainen jolle ei tule treffikutsuja
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon aina, että ihanaa, kiitti kutsusta, mutta mä oon just ihastunut yhteen toiseen ja mun moraali ei anna myöden katsella muita. Ihastumisia ei kukaan pysty todentamaan ja vaikutan vielä suoraselkäiseltä.
Tämä on hyvä! Kukaan ei halua tapailla sellaista, joka on ihastunut toiseen mieheen tai naiseen
Tämä on rehellinen.