JÄRVENPÄÄ
Ollaan muuttamassa Helsingistä vähän pienempään paikkaan ja ollaan mietitty Järvenpäätä asuinpaikaksi. Nyt kysyisinkin, että millainen paikka mahtaa olla? Mitkä asuinalueet päiväkoteineen ja kouluineen on Järvenpäässä ns. hyviä ja mihin ei missään nimessä kannata muuttaa? Onko luontoa jossa itse ja lasten kanssa liikkua, olisi kiva jos olisi luonnonläheinen asuinalue? Miten paljon epämääräistä porukkaa kuten päihdeongelmaisia ja mahdollisia jengejä tms.? Millaiset palvelut ovat ja miten ne toimivat?
Kaikki info paikasta kiinnostaa!
Kommentit (20)
Tykkään! Näppärästi 30 min junalla Hkiin.
Tää on täyttä totta. Itse olen Jäkestä kotoisin, muutin sieltä pois 15 vuotta sitten. Kaupunkirakenne on mennyt liian tiiviiksi, muuten edelleen ihan kiva paikka ja väestö siellä on aika tervehenkistä lapsiperheporukkaa. Koulut oli hyviä, hyvät julkiset yhteydet Helsinkiin. En harkitse muuttoa takaisin mutta siinä tapauksessa etsisin kotia jostain läheltä naapurikunnan rajaa, koska tilavuus ja luonto alkaa rajan toiselta puolelta. Mielellään kohtuu läheltä Tuusulanjärveä.
Ulkoilumaastoja ja uimapaikkoja löytyy Tuusulanjärven ympäriltä.
Yksi white flightin kohdekaupungeista. Uudet rumat kerrostalot ja HSL-neuvottelut kuitenkin enteilevät ghettoutumista tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvanut viime vuosikymmeninä aivan liikaa, ihmisiä ja autoja alkaa olla liikaa ja rakennettu liian täyteen, varsinkin keskusta lähialuineen aika karmea kun korkeita, rumia uusia kerrostaloja ripoteltu sinne sun tänne ympäristön viihtyisyydestä välittämättä. :( Muutenkin pinta-alaltaan pieni kaupunki joten tiiviisti rakennettu ja tästä johtuen luontoa kuten metsiä harmittavan vähän. Asuntojen hinnat myös nousseet tosi korkeiksi, jos haluaa asua esimerkiksi omakotitalossa joutuu maksamaan helposti lähemmäs puoltamiljoonaa euroa.
Jos perheen perustaminen mielessä niin kyllä silti mielummin Järvenpäässä asun kuin pk seudulla.
Ikävä vanhaa Järvenpäätä, vielä vain 15-20 vuotta sitten oli rauhallinen ja kodikas pikkukaupunki pk seudun "kainalossa" , nykyään ei kyllä sellainen ole. :(
Jäkestä on lapsilla aika pitkä matka Sykkiin.
Jamppaan vaan! Parasta aluetta lapsiperheelle!
Jamppaa kannattaa välttää, myöskään Pajalaan tai Pöytäalhoon en itse muuttaisi. Kinnari, Kyrölä ja Lepola viihtyisiä asuinalueita, Loutista olen myös kuullut hyvää. Olen asunut kymmenisen vuotta (ja asun edelleen) Järvenpäässä, kaiken kaikkiaan ihana kaupunki asua. Vuokrataso on todella korkea, mutta suhteellisen luonnonläheistä seutua vaikka rumaa rakentamista onkin harjoitettu.
Kuntatalous kuralla, kuten tietysti monella muullakin kunnalla. Julkinen liikenne jumittua, kun eivät ole liittyneet HSLään. Liput siis viereisiä kuntia kalliimmat, ja yhteydet huonommat. Tuusulanjärvi on kyllä ihana ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Jamppaa kannattaa välttää, myöskään Pajalaan tai Pöytäalhoon en itse muuttaisi. Kinnari, Kyrölä ja Lepola viihtyisiä asuinalueita, Loutista olen myös kuullut hyvää. Olen asunut kymmenisen vuotta (ja asun edelleen) Järvenpäässä, kaiken kaikkiaan ihana kaupunki asua. Vuokrataso on todella korkea, mutta suhteellisen luonnonläheistä seutua vaikka rumaa rakentamista onkin harjoitettu.
Vapaita asuntoja (omistus + vuokra) pelkästään Oikotiellä lähes 1000 joka tuon kokoiseen paikkaan todella paljon, ja silti hinnat niin korkeat. En ymmärrä. Matkaakaan pk seudulle ei ole erityisen vähän, varsinkin jos Espooseen tai Helsinkiin joutuu liikkumaan.
Kulkuyhteydet hyvät: päärata ja Lahdentie. Tuusulanjärvi on mieletön ajanviettopaikka. Kesällä voi fillaroida ympäri ja sen jälkeen pääsee uimaan. Talvella retkiluistelua ja lumisina talvina hiihtoreittejä.
Koulut toistaiseksi vielä hyvät ja lukio vetää naapurikunnista liikaakin opiskelijoita. Keskustaan on rakennettu paljon, mutta rantapuistoa on myös tehty viihtyisämmäksi. Ravintoloita löytyy ja hesoihin pääsee, jos ei löydy omaan tyyliin sopivaa.
Vältettävät seudut: Jamppa ja Pajala.
Hyvät kulkuyhteydet pääkaupunkiseudulle.
Hyvät koulut
Hyvä kesätoiminta Puistoblues. Kävelykadulla keskiviikkoisin katukirppis.Rantapuistossa lapsille paljon tekemistä. Ym. Ym
Kauppakeskukset molemmissa päissä kaupunkia(Prisma ja citymarket. Tokmanni.
Harrastustoiminta vilkasta.
Asukkaita noin 46.000
Kasvanut viime vuosikymmeninä aivan liikaa, ihmisiä ja autoja alkaa olla liikaa ja rakennettu liian täyteen, varsinkin keskusta lähialuineen aika karmea kun korkeita, rumia uusia kerrostaloja ripoteltu sinne sun tänne ympäristön viihtyisyydestä välittämättä. :( Muutenkin pinta-alaltaan pieni kaupunki joten tiiviisti rakennettu ja tästä johtuen luontoa kuten metsiä harmittavan vähän. Asuntojen hinnat myös nousseet tosi korkeiksi, jos haluaa asua esimerkiksi omakotitalossa joutuu maksamaan helposti lähemmäs puoltamiljoonaa euroa.
Jos perheen perustaminen mielessä niin kyllä silti mielummin Järvenpäässä asun kuin pk seudulla.
Ikävä vanhaa Järvenpäätä, vielä vain 15-20 vuotta sitten oli rauhallinen ja kodikas pikkukaupunki pk seudun "kainalossa" , nykyään ei kyllä sellainen ole. :(