Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Tiistain MAALIT**

06.03.2007 |

Linkitys taas jää etevimmille...

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän kaikkien pakko olla noin lähtövalmiita ja paikat kypsänä?Kaikilla muilla tuntuu olevan toinen jalka synnärillä.Mulla on vain kolotuksia,ei supisteluja eikä limoja,plääh,mä en ala...

Löytyisköhän jotain plussia,hmm:

1)synnytys päivää lähempänä

2)huomenna neuvola

3)Sain nukuttua viime yönä monta tuntia

PELOISTA:Olen stressannut koko raskauden ajan enemmän kuin aikaisemmin ja pelkään synnytystä,voiko kaikki mennä taas hyvin?!?Kaikkien lasten kanssa olen myös pelännyt kätkytkuolemaa.Sellainen on tapahtunut lähipiirissä ja aina sitä tarkkailee lapsen hengitystä pitkin yötä välillä jopa hysteerisen tarkasti.

Olipas taas sekavaa tekstiä,no aina ei voi pää toimia.

tityli 38+3

Vierailija
42/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on hammaslääkärissäkin käyty. Oikein hyvin jaksoin kävellä, vaikka puoleen vuoteen ole kävellyt 1km pitempää matkaa niin tänään yhteensä 6km. Aika ylpee saan siis itestäni olla ;)

Hb mulla oli laskenu 97, eli ei kun vaan rautaa syömään.

Lääkäri sanoi minulle että on varsin hyvä tilanne ja onnea toivotti synnytykseen. Kysyin kuitenkin että voiko se silti mennä viikolle 42 ja vastaus oli että kyllä voi ihan hyvin :( Lisäsi sitten vielä että " mutta toivotaan kuitenkin että ei menis" .

Pää oli niin alhaalla että ei enää ultralla saanut mitattua sitä. Ja sormilla kokeillessa sanoi silittävänsä vauvan päätä :D Alhaalla se sitten vissiin on!

Ei minullakaan ole mitään limoja näkynyt, vaikka odotellut olenkin :) Eihän niitä kaikilla näykään, jospa siis ei minullakaan. Kyllä minulla semmonen hytinä on että tämä vauva syntyy huhtikuussa!

Nimistä sen verran että tytölle meillä on nimi ja pojallekin olis, mutta mies sai päähänsä että se eka nimi ei olekaan hyvä. Joten se on vähän vielä mietinnässä.

Tänään vielä kaverin luo kylään. Ihanaa kun nyt pystyn olemaan niin paljon liikenteessä. Uimaankin meidän piti mennä, mutta ei nyt sitten uskalla kun on kerta se suu auennut.

Jouhi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis että puoleen vuoteen en ole kävellyt kerralla kilometrin matkaa.

Vierailija
44/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahaan varmaan laittaa vauvauutiset sitte aprillipilana. Masu on vielä ihan pystyssä ja viime viikolla lääkärissä oli kanavaaki vielä 2,5cm, joskin pehmenny. Eikä tässä sitte muita lääkärikäyntejä tuukkaan ennen yliaikaiskontrollia. Tuntuu, että muualla ku Treella paljon tarkemmin tehään kokoarvioita ja seurataan synnytyksen lähestymistä. Viime raskauessa mulle tehtiin yks ainut kokoarvio ja seki ya-kontrollissa rv 41+5! Onneksi oli pieni tyttö, 3300 grammanen just sopiva mulle.

Vähän on mietityttäny, ku tää liikkuminen nyt on ollu näin hankalaa, että vaikeuttaakohan se synnytystä, ku kunto on varmaan huonontunu paljon. Toisaalta sanotaan, että eka synnytys ois yleensä vaikein. Ja sitte kysymys aiemmin liitoskivuista, tai jossain puhutaan lantion löystymisestä, kärsineille: KAI TÄMÄ LOPPUU SYNNYTYKSEEN?

Auts, miten ikävältä kuulosti Even pukamavaivat. Paranemisia! Ja tsemppiä suppareitten kans kärsiville!

Udidi ja Dumbo rv 37+3

Vierailija
45/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Viikot menee niin vauhdilla ettei ehdi koneelle tai saatika ulkoilemaan.Saatiin Eetu kotia viime tiistaina ja se on kin ollut sitten pientä rumpaa.Unet on mitä sattuu kun poika tahtoo puklailla melkoisesti välillä,siis nukkuessaankin eli ollaan vähän varpaillaan.Menee ennenkuin tottuu ääntelyihin.mä sit nukahdan aina kun se on mahdollista..

Poika täyttää huomenna 1kk ja neuvolantäti tulee torstaina katsomaan ekan kerran.Yllättävän vaikeaa tuo tisulle opettelu kun poika oppi sairaalassa pullolle.Oiskos hyviä neuvoja?Me taidetaan vain kumpikin olla hetitänne-tyyppejä ja pienipinnaisia.No,jos ei lähde sujumaan niin taitaa tula pullopoika.

Nyt muuten painoa on jo 2400g jos tuo vaaka oikein näyttää :)Eli ruoka ainakin maistuu...Taitaa teksti olla sekavaa kuten ajtuksetkin ja mielialat vaihtelee kaameasti.Se oli tosi yllätys kun itku tulee niin pienestä.Mut taitaa poju heräillä...

Vierailija
46/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissu tehty, ilman kipeitä suppareita. Autoon ahtautuminen ja ylösnousu oli kyllä aika tuskaa.

Z: tolla kodinomaisuudella meinasin sitä, että mulle ainakin kaikki on hehkuttaneet Kättärin pehmeitä arvoja, ne salit varmaan onkin samanoloisia. Mun käly synnytti Naikkarilla ja mulle jäi jotenkin streriili olo koko laitoksesta. Mutta kuten sanoit, onneks kaikille löytyy mieluinen paikka.

Siitä pelosta: enemmän mua pelottaa, että mulle tapahtuu jotain ja oma fyysinen jaksaminen, ei niinkään se kipu.

Nyt oon ihan voipunut. Lapsille laitan sapuskaa ja lepään vähän. Taitaa tämän päivän supparikiintiö olla jo täynnä.

-m-

Vierailija
47/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on sitte 40+1. HUOH!

Varasin huomiselle ajan vyöhyketerapiaan (epätoivoista), saapi sitten nähä onko siitä mitään apuja.

Jokapaikkaan sattuu ja hermot on riekaleina...

Mutta ISO PLUSSA ON ETTÄ LAPSET ON TAAS TERVEINÄ!!!!

Ei sitä tajuukkaan miten rankkaa se sairastelu on, kunnes se tilanne on päällä. Olo on mullakin kuin uudestisyntyneellä!

Kauhea oli se helmikuisen kuolema. Tuntuu pahalta ja toivotan sinne voimia.

Vierailija
48/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU;

Et oo ainoo joka on tänää väsy! Mä nukuin yön toooodella hyvin, mut löysin itteni ekoilta päikkäreiltä jo ennen 11, päivällä nukuin lisää ja just nousin punkan pohjalta torkuilta..ihan älytön väsy. Yleensä kun mä en päivisin nuku vaan energiaa riittää jotenkuten, tänää ei sitte riittäny. Krooh, olispa jo ilta et pääsis yö-unille.

PUNKELI;

Mulla on samanmoinen kipee kohta tossa vasemman rinnan alla. Just sellanen jonka vois kuvitella olevan mustelma ilman väriä..ja pirullisen kipee jos siihen vauva jotenki onnistuu osumaan, ja välillä muutenki. Eikä aavistusta mikä se mahtaa olla.

( . ) Plääh..sen lisäks että oon ihan järkky-väsyny, mä oon ihan järkky-turvonnu! Sormet on kauheet nakit ja muutenkin kädet on ihan " pullakädet" , nilkoissa on rantu minkä sukka jättää, eikä niitä luupalleroita erota ollenkaan nilkoissa..eilen huomasin turvotuksen ja tänään sitä on yhtälailla. Yäk. Kasvoissa en oo huomannu - vielä, ehkä aamulla vähän mut ei niin paljoa että siihen kiinnittäs huomion.

Masua kivistää välillä enempi, välillä vähempi - sellanen olen_syönyt_itseni_melkein_halki_kivistystä..mies sanoo että masu on ihan violetti!! APUA!! Siis senkin lisäks että siinä on sivuilla julmetusti paksuja raskausarpia, se on muutenki vaalean liila..ihan kun pingottunu liikaa ja muuttumassa " mustaks" ..ounouuuu, antakaa mun kaikki kestää!!

Mä oon tänään NIIN raihnanen etten tajua miten eilen pääsinki porkurilla 4km:n lenkin ja onnistuin tekemään vaikka mitä muutakin..tänää käytii mökillä juoksuttamassa pikkurakkia ja käveltii semmoset huikeet 2km - jos sitäkään - ja mä oon ihan raato! Järkkyä! Masu tuntuu kummalliselta muttei supista kuitenkaa..ihan tyhmää kun..en mä ees tiedä miltä OIKEE, sellanen KUNNON supistus tuntuu..nää on kaikki tälläsiä pikkukivistyksiä vaan, samanlaisia fiiliksiä sai aikaan ennen raskauttakin - syömällä puoliraakoja luumuja suoraan puusta oikein urakalla..seuraavana yönä oli takuulla samanlainen olo kun nyt, ellei pahempikin. *kaikkee sitä pieni ihminen tekeekin*

Tappert..lähtee kattoo onks lihapata vielä uunissa vai onko koirat pitäny bileet

Vierailija
49/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappi: vai liila masu. Mulla se sellanen sinertävä, jossa kulkee verkkomaisesti verisuonet pitkinpoikin.

Ei voi edes kunnolla nauraa noille sun kielikuville, kun just supistaa, MUTTA nää ei edes tunnu missään KUNNOLLA, puuskututtaa vaan. Millä näitä vois edesauttaa, tällasta en montaa päivää kestä (pitikin manata sitä pitkää kaavaa).

Jaksuja muillekin kärvistelijöille.

-m-

Vierailija
50/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta laitan pienen gallupin.

Kenellä on tullut raskausviiva (linea nigran)? Ja onko edellisissä ollut, kumpaa sukupuolta oli?

Minulla oli viiva esikoista odottaessa --> poika

Kuopuksesta ei ollut viivaa --> tyttö

Nyt ei ole viivaa mutta kovin on karvainen massu.. Tappertilla oli sininen mutta mutta tosiaan vatsakumpu on vaalean, ohuen karvoituksen peittämä. Mikähän hormoonihäiriö lie??

Z, kuluttaa aikaa

Vierailija
51/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta en muista,

kuopuksesta oli ja jatku yli navan - tyttö,

nyt on samoin kun edellisessä - ??

Karvotusta mulla ei oo ollut missään raskauksissa, siis masussa.

-m-

Vierailija
52/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoista odottaessa tuo masuviiva alhaalta vain napaan ja poika tuli, kakkosesta tuli viiva alhaalta rintoihin saakka ja tyttö tuli, nyt on sellainen vahva viiva alhaalta napaan ja navasta ylöspäin on sellainen haalea viiva ja sukupuolesta ei ole vielä tietoa!

t.kolomonen rv 41+1 (helmiksistä siis vierailemassa)

Vierailija
53/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

GALLUUPPII;

Ei mun masussa ole sitä viivaa..sitä semmosta linea jotain, vaakasuuntaan onkin sitte enempi ja vähempi viivoja :) Hassuja noi arvet kun ne on tuolla mun näkökentän ulkopuolella, tuolla alaosassa..jos ei mies ois sanonu niistä joskus ni en olis tajunnu niitä olevankaan!

Lisäks tuo masu on semmosen hentosen nukan peitossa..ihan kun sillä olis kylmä ja olis vetäny untuvakerroksen päällee :)

oooh, mies ja ajuri saapuu lenkiltä..tarttee mennä tekee iltasafakaa niille nälkäsille..mulla tökkii kaikki ruoka, taas kerran..vastahan mä päivällä söin.

Taatti

Vierailija
54/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta ei ollut viivaa ja tyttö tuli mutta eipä ole viivaa nytkään ja poika tulossa.

Maha on kyllä täynnä naarmuja, joita raavin öiseen aikaan ilmeisesti aika kiivaaseen tahtiin, pariin otteeseen niistä on tullut vertakin...

Huomenna neuvolapäivä ja sitä tässä kovasti odottelen.

Jotkut puhuivat siitä paineen tunteesta peräaukon suulla ja nyt on toinen päivä kun tuntuu, ettei oikein voisi istuakkaan. Painaako siellä sitten vauvan pää vai peräpukamat? Mitään limoja ei ole tullut sitä normi valkovuotoa vain. Lapsi myllertää aivan mahdottomasti ja se vie vähän uskoa siltä, että tämä synnytys koskaan käynnistyisi, eikös sitä sanota, että lapsi rauhoittuu ennen syntymää?

Mahan laskeutumisesta: Minäkin olin siinä uskossa, että mahan pitää konkreettisesti laskeutua ennekuin synnytys voi alkaa mutta onneksi tämä asia tuli viimeksi puheeksi neuvolassa ja siellä sanottiin, että synnytys voi aivan hyvin käynnistyä ilman laskeutumistakin massu laskeutuu sitten synnytyksen aikana....että edes pieni valopilkku !

Vierailija
55/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että Sane on saanut pikkuisen kotiin ja painokin on noussut noin huimasti!!

Kyllä mä en keksi mitään kauheempaa, kuin oman lapsen menetys, olipa lapsi maailmassa puoli tuntia tai useamman vuoden :(. Syvä osaanotto siis kaikille lapsen menettäneille. Nämä mietteet siis aiheutti taas tuo helmivauvan kuolema.

Ulkoilu sai mut kipeäksi, masua ja selkää alkoi enemmän juilia ja alakertaa jomottaa, mutta ei supista. Saunassa just käytiin koko porukalla ja nyt on suht hyvä olo.

Osti kaupasta banaania ja HYI, kahdessa panaanissa oli joku koteloitunut elukka, eikä varmasti suomalainen, kun oli kerta banaanissa!!

Tässä nyt toivoisin, että oireet loppuisi niin ei tarvitsis jänätä viikonlopun ristiäisreissua, muutenkin olisi parempi kun lähtö tulis ilman ennakko oireita, niin ei tarviis viikko tolkulla kipuja kärsiä.

G: Ekassa raskaudessa tuli haalea viiva napaan asti ja masu oli karvainen--> poika tuli.

Nyt ei viivaa, karvan kasvu ei ihan niin runsasta ja tyttö tulossa.

Nyt poikaa nukuttamaan!

Vierailija
56/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moneen päivään jaksanut istua koneella, on ollut niin voimaton olo.Supistellut on kovasti ja pieni flunssa iski, mutta nyt alkaa olla parammalla puolella tämän nuhan kanssa.

Käytiin lasten kanssa potkuri ajelulla äsken(2 km tuli yhteensä matkaa). En olisi pitemmästi jaksanutkaan kun pitää kahta työntää potkurissa. Ja yksi menee omalla potkurilla.

Olen äärimmäisen kypsä tähän odottamiseen jo, pää painaa tuolla alhaalla todella pahasti.On sellainen olo, että kohta näkyy jonkun käsi tuolta jalkovälistä.Mutta kai tämä joskus loppuu. En haluais paljoa yliajalle mennä, kun tietää, että se kasvaa muksu kasvaa kokoajan ja aina vaan vaikeampi tulee synnyttämisestä.

Ai niin mä ostin uuden häkkisängyn meidän pienokaiselle, oli meillä vanhakin, mutta se linkutti niin pahasti, että pelkäsin sen joku päivä leviävän.

Oma sairaalakassi on edelleen keräämättä ja niin varmaan on vielä lähtiessäkin. En oikein tahdo jaksaa keskittyä mihinkään. Mies on hoitanut tuon ruoka puolen jo jonkun aikaa.

No nyt se sitten alkaa supistelemaan, tuli sen verran ärsytettyä sitä äsken. Mukavimmasta ässästä kun ei ole mitään apua, se on testattu monta kertaa.

Nyt laitan jotain pureskeltavaa....

Kaksosmamma1 rv 38+5

Vierailija
57/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä lukemaan iltasatu ja laittamaan mussukat nukkumaan. Hirveesti ei enää jaksa. Istuminen aiheuttaa suppareita ja seisominen saa pahan painontunteen häpyluun tienoille ja peppuun.

Jollei huomenna vatsa toimi, sit ei kyllä kunnian kukko laula. Alkaa senkin puoleen oleen ahdistava olo. Uskaltaako niitä käsikaupan " suolilääkkeitä" käyttää???

-m- joka totaalisen v...neena manailee epäsäännöllisiä suppareitaan

Vierailija
58/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä, missäs muuallakaan, ja oisin varmaan jo paljon aiemmin ollut palstalla, mutta en voinut, kun oli niin sietämätön, että oli pakko mennä nukkumaan. Hirmu jomotukset alamasulla ja pahoinvointia :-((

Mies laittoi sianliha lötjykkeen uuniin ja siellä se muhi sellaiset 2.5h ja tulikin ihan namia. Sen seurana syötiin keitettyä kukkakaalia ja perunamuussia .. Ja mies kokkasi kaiken, ihana mies !!! Mutta en todellakaan olisi pystynyt laittamaan ruokaa, sen verran huono oli olo.

Tuosta Kätilöopistosta ja NKL:sta oli ollut puhetta. Omalla hyvällä ystävälläni on kokemusta molemmista ja suositteli NKL:aa meillekin, mutta mähän valikoin Kättärin, kun aattelin, että se on lähempänä meidän kotia, mutta jos raskauden aikana olisi ollut jotakin häikkää niin silloin olisin ehdottomasti mennyt NKL:lle koska sieltä löytyy kaikki se tarvittava tieto taito.

Galluppia:

Täällä on ollut Linea Negra rv-' about' 18-20 lähtien ja aivan tuolta alaosastolta tuonne rintojen alle kulkee, on siis pittttkä viiva, ja paksu. Mulla on todella karvainen masu, ja miehen kanssa nauretaan sitä, se on kuin sänkitukka, sellaista pehmoista villaa täynnä, ja masun värityksestä, ylämasu on tuollainen vaalea ja kun supistaa tulee sitä masulin mainitsemaa verkkokuviota, sellaista pinkkiä/lilaa viivaa ristiinrastiin, ja alamasu mulla on ruskea, kuin olisin ulkomailla ollut, se on maksaläiskää, sanoi th, muualle ei ole tullut noita läiskiä. JA TYTTÖ 100% VARMUUDELLA TULOSSA-kromosomit tutkittiin biopsian yhteydessä silloin raskauden alussa.

Tyttä pitikin oikein hulabaloot tuolla masussa, masu vain keikkui ja heilui, ihmeellisesti on vielä tilaa liikkua. Olen jotenkin alkanut mielessäni uskomaan, että vauva ei ehkä olekaan niin iso mitä sf-mitta on ollut vaan saattaapi olla sellainen 3-3500g ..(toiveajattelua)

Nyt iltapalan tekoon ! Supistuksia kaikille ja hyvää yötä. Mua väsyttää niin viime öisen jälkeen, ettei tarttis olla lähtö vielä ensi yönä vaan haluaisin nukkua hyvän yön. t. emmi

Vierailija
59/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ekasta raskaudesta mulle tuli tumma,yli navan ulottuva viiva=kolme tyttöä

2 seuraavasta ei viivaa ollenkaan=kaksi poikaa

Nyt tumma viiva napaan asti.

Mutta jännityksessä pidän teidät=)

Hyvät yöt kaikille ja paaaaljon supistuksia kaikille niitä toivoville!!!!

L

Vierailija
60/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa ei viivaa, massu karvainen -> poika

Nyt sama juttu, enkä tiiä kumpi on tulossa.

Vauvan liikkuminen sattuu tosi paljon alamahaan, mitä en muista edellisessä raskaudessa olleen. Silloin poika painoi pyllyllä kylkeä ja potki kantapäillään kylkiluihin, mutten muista, että olisi tuolleen poraillut alapäätä. Nytkillä ehkä nakutteli lantion luita, mutta tää tekee ihan hemmetin kipeetä. Voiko tommosen unohtaa?

Huomenna olis taas neuvola. Toivottavasti on vika kerta. Tää sais syntyä samoilla viikoilla kuin esikoinen, eli 39+1.

Pitää päästää vielä mies koneelle ja mennä nukkumaan.

rimma 38+6