Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Tiistain MAALIT**

06.03.2007 |

Linkitys taas jää etevimmille...

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hieman juttua.

Ensinnäkin, että neuvolassa on jo toistamiseen haluttu mun pissanäyte tällä viikolla ja antoivat vieläkin mukaan yhden näytepaketin :D Se hitunen verta ja joku muu arvo joka on myös sen hitusen verran koholla saa lääkärin ja terkkarin sekaisin, kun mulle ei voi määrätä sitä normiantibioottia(amoksisilliini), ku olen sille allerginen. Toisaalta saavatpahan kärvistellä, kun terkkari huomas, ettei mun pissaa oo paremmin tutkittu sitten eka neuvolakäynnin ;) Itse en oikein tiedä kun ei ole mitään tulehdusoireita(pissasta ei edes löydy mitään " vääriä" bakteereita siellä labrassa), että haluanko syödä antibioottia nyt, kun se syö ne kaikki hyvätki bakteerit kokonaan ja sitten mulle iskee hiivat ja muut ongelmat aina siihen perään. Pitänee kysellä tuotakin sieltä viisaammilta OYS:ssa. Sitä paitsi se terkkari ite sano, että se veri voi tulla siitäkin kun alkaa paikat aueta !

Ja toinen juttu, että mulla on sama homma ku Raisallakin. Kun asuu täällä kaukana kaikesta (eikä edes omista ajokorttia ja ainut autokin on miehellä töissä) jää nuo shoppailu hommat ihan niinku aina siihen, että sitten kun on pakko lähtee sitä jotain hakeen niin sen ostaminen onki mietitty niin pitkälle, että sen vaan menee ja hakee. Tietysti sitä tulee aina ostettua jotain turhaakin kun lähtee sitä jotain hakemaan, mutta ne on pakko ostaa mitä on lähtenyt hakemaan kun ei sinne ihan huvikseen jaksa lähteä reissaamaan sinne kaapunkiin asti. Sinne kaapunkiin meneminen ku tarkottaam ulle ensin reilun parin kilsan kävelyä bussipysäkille ja sitten melkeen tunnin istumista bussissa paitsi jos sattuu oleen pikabussi joka menee moottoritietä niin sitten ei mee ku puolisen tuntia. Jostain syystä se bussissa istuminen on rasittavaa, se heiluu jotenki enemmän ku toi meidän erikoisjousinen auto. Vaikkakin siihen meidän autoon meneminen ja siitä pois nouseminen on ihan oma juttunsa, kun se on niin matala. Tai no eihän sitä silleen huomaa, ennenku on taas ollut jonku " vieraan" auton kyydissä ja nyt kun sieltä pitää tosiaankin punnertaa itsensä ylös tämän masun kans ;) . Varoitinkin miestä, että jos oikeen viime tinkaan jää se laitokselle meneminen, niin mä synnytän siinä samalla ku nousen autosta :D

Ja vielä siitä, että mullaki oli viime tarkistuksessa, joskus pari viikkoa sitten se kohdunsuu vielä siellä ihan takana, on kuulemma yleistä uudelleen synnyttäjillä ja juuri se, että kohdunsuu on takana aiheuttaa painetta sinne pepun puolelle. ja HUOM! pitäis kuulemma tuntua enemmän edempänä sitten kun synnytys on ihan " käsillä" !!! Joskus tuntuu, että oisin ensikertaa asialla, kun puhuvat niin oudoista tuntemuksista ja kyselevät outoja tuolla lääkärissäkin :D Kyllä se vaan mun mielestä pitäis tuntua siellä takanaki se, että se vauva on ihan tulossa, koska eihän se nyt niiiiiin kaukana se takapuolikaan ole ! Tosin on myös epäilys, että itse olen säästynyt isommilta kivuilta juuri ponnistusvaiheessa tämän huonon selän takia, joku hermo on painunut lyttyyn ja ollut " tunnoton" . Ja juuri nyt en oikein tiedä pitäisikö siitä iloita vai ei, koska se voi olla, että se ei palaudu.

Mutta nyt olen iloinen siitä että en ole mitenkään toivottoman " kipuinen" ja siitä että voin kävellä nyt keittiöön syömään!

t. punkeli taastaas *menee syömään ettei ala taas etomaan*

Vierailija
22/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun alkua se on teilläkin! Kyllä monilla oli sellaisia oireita jo, että lähtö ei ole kaukana!

PAPUko se oli turvonnut kasvoistaan? Itsellä kanssa turposi muutamaa päivää ennen kasvot (jopa nenä oli leveämpi) ja sormet olivat myös nakit.

Voimakasta painon tunnetta oli itsellä myös häpyluussa, joka olikin sitten tosi kipeä loppumetreillä. Selän puolelle tuleva painon tunne oli myös jollakin teistä..hyvä merkki sekin!

MASULI se supistelee siihen malliin, että saapast nähdä onko tuo huomenissa täällä kirjoittelemassa! Tuo kauppareissu tekee tehtävänsä :)

Meidän ILONA on huomenna 2 viikkoa. Vasta kaksi viikkoa, mutta kaikki nuo lopun kolotukset ja vaivat tuntuvat tosi kaukaisilta! Kuin niistä olisi ainakin kuukausi. Vauva on vienyt sydämeni täysin. Nyt jo olen surrut sitä, etten enää saa uutta vauvaa koskaan. (mieheni ehdoton asian suhteen..kolme lasta saa kuulemma riittää) Tiedän, että hupsua surra asiaa nyt, kun vauvani on vasta 2 viikkoinen! Luopumisen tuskaa, luulen. Vielä ainakin vauva on rauhallinen, ei vatsavaivoja. Eilen oli laskettuaikani, joten vatsavaivat saattavat alkaa vasta kaksi viikkoa lasketusta ajasta. Vielä ei siis uskalla iloita rauhallisesta tytöstä, mutta nautin nyt ainakin joka päiväsät täysin siemauksin. Pian se teidänkin vaivat palkitaan, täydellisesti!

jahka useampi meistä jakaantuu, niin aloitetaan ihmeessä vauva puolelle oma pino, johon kirjoitella vauvaarjesta.

Nyt pitää hakea pojat meidän sängystä möyrimästä..kielletty homma, johon säntäävät aina, kun äidin silmä vältää :)

Cassu ja ilona huomenna 2 viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuli sitten päättikin jäädä kotiin piirakan tekoon hah .. No kyllä nyt aivan varmaan, kun kauppaan lähdet niin käy niin kuin Möhkis jo sanoikin, lapsivedet menee ... No toivotaan, ettei kuitenkaan ihan kauppaan .. vaan sitten kotona, kun saavut niiden 4 kauppakassin kanssa :-))

Täällä oli tukala yö tuo viime yö .. Lonkkasärki ja yhtään hyvää ylimääräsitä tyynyä ei löytynyt, ei tietenkään. Ja kolme panadolia napsin, mutta ne ei auta yhtikäs yhtään, ja kun otin monen tunnin välein ne kolme. Tietääkö ketään saako panadoleja ottaa vaikkapa x2tbl kerralla ? No aamulla sitten kiukuttelin miehelle, ja sen jälkeen itkeä pillitin .. Ja siitähän se aamu sitten mukavasti alkoikin.

Niitä plussia:

+ mies oli kotosalla aamupäivän

+ Kankkujomotus poissa

+ sormia voi jopa liikuttaa ilman kipua

Mielettömästi plussia ....

Mietinkin, että mitäköhän sitä tekisi .. hmm lähtisikö ulos haistelemaan ulkoilmaa vai pysyisikö täällä sisällä yöpaita päällä .. Noh pakko lähteä apteekkiin, kun närästyslääkkeet ja vitamiinit +allergialääk. vetelevät viimeisiään. Mutta apteekki on aika lähellä tuollaiset 500metriä ..Yes siitä tulee sellainen kilsan lenkki.

Caius: Kiva kun kävit turisemassa :-)) Teillä on jo kaksiviikkoinen vauva-ihanaa .. Pian me muut tullaan perässä, minä tietenkin vasta 5 viikon kuluttua :-//

Nyt vaatteet niskaan ja ulos t. emmi rv-37

Vierailija
24/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanavaa ei ollut enää ollenkaan ja kahdelle sormelle oli suu auki! Hyvä että on edes jotain edistystä tapahtunut. Kävely neuvolaan meni varsin hyvin ja takaskin vielä pääsin. Vielä kohta pitää mennä taas uudelleen kun on hammaslääkäri aika 14.30 :S

Huomenna joudun VIELÄ tässä vaiheessa sokerirasitukseen, koska sokerit on olleet plussalla jo muutaman kerran. Se on super tylsä juttu. Tänään oli myös valkuainen 1+ lla.

Nyt menen lepäämään että jaksan kävellä vielä sen 2 km sinne hammaslääkäriin!

Jouhi 36+3

Vierailija
25/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä panadolia saa ottaa kaksi kerrallaan, ihan noi neuvolalääkärit on neuvonut kahta ottamaan kerralla.

Jouhillakin on niin hyvä tilanne, että kohta taitaa vauva syntyä.

Vierailija
26/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tämän jo aamulla mutta väärälle avaukselle...

Lueskelin teidän viestejä eiliseltä ja itsellä tänään tasan 38, eikä mitään limaa tai menkkakipuja. Suppareita on tullut rv 18 asti joten niihin en usko yhtään. Esikoinen lähti käyntiin vesien menolla ja sitä tässä enemmän odottelen. Mutta kun sekin meni silloin rv 41+3.

Eli se viime viikkoinen nlatätin ennustus muutamasta päivästä kun on jo laskeutunut... PLÄÄH!

No, synntapa-arvio on vasta torstaina että ehkä siihen asti voisi ollakin yhdessä kasassa. Että saa noi paperit sairaalassa ojennukseen ennen kuin varsinainen synnytys alkaa! =o)

Mulla ei esikoisestakaan mennyt mitään limaa eli tuleeko teille kaikille sitä??? Mulla ei ole lainkaan merkkejä siitä....

No, ehkä tämä käynnistyy vesillä tai suppareilla sitten kuitenkin. Iltaisin on kyllä supistellut ½ välein mutta ei sen useemmin. Välillä mojovastikin, mutta sitten ne taas lopahtaa alkuunsa.

Kamala mekkala menossa masussa aina iltaisin ja nyt päivälläkin! Taitaa jurppia tuo tilanahtaus vaaviakin!

Nimistä: meillä on jo nimi valmiina kun tiedetään kumpi tulee. Nyt vaan odotellaan nimen käyttäjää!

=o)

Vierailija
27/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo taas aikoihin kirjoitellut.

Lueskellut vain.

Onnittelut kaikille maaliksille, jotka ovat vauvansa jo saaneet. =)

Eiköhän täältäkin jossain vaiheessa perässä tulla.

Mirottarelle piti tulla kommentoimaan etten minäkään ole bongannut oikeastaan mitään limoja tai muutakaan ihmeellistä.

Supistuksia tulee aika ajoin, mutta ovat noita kivuttomia mahan kovettumisia kyllä vain. Joskus voi olla napakampi kovettuminen, että sen tuntee tuolla virtsarakossa, mutta ei noissa mitään varsinaista kipua kyllä ole.

Joten, täälläkin taidetaan mennä yli ja reippaasti...??

Tosin, neuvolan täti kyllä sanoi, että se synnytys saattaa käynnistyä kerta rykäisylläkin eli aina ei tarvita kivuliaita supistuksia ennakkoon.

Mullakin oli noita menkkajomotuksia joskus viime viikon puolella jossain välissä, mutta eipä noitakaan ole nyt näkynyt taas hetkeen.

Vauva painaa myös täällä jo peräaukkoa, mutta kyllä se paine välillä tuntuu tuolla emättimenkin puolella.

Tuossa viime keskiviikkona kaupassa käydessä tuntui, että pullahtaa justiin ulos eikä tunne hellittänyt vasta kuin kotisohvalla.

Samanlainen tunne tuli koiran kanssa ulkoillessa, mutta nyt ei tuota samaa painetta olekaan taas juuri ollut.

Saapa nyt nähdä miten tämä maalisvauva päättää sitten maailmaan tulla. Perjantaina olisi eräpäivä. =D

Itse olen onneksi voinut yllättävän hyvin, joten eipä mulla tässä mitään kiirettä varsinaisesti ole tuosta masusta eroon päästä, mutta kyllähän se olisi jo mukava nähdä oma pieni nyytti.

Aurinkoista tiistaita maaliksille! =)

Jouhilla taitaakin olla jo nyytti pian kainalossa, kun tuollainen tilanne oli ollut kohdun suulla.

-viivi ja onnimöttönen rv39+4

Vierailija
28/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin äsken kunnon päikkärit, eikä yhtään supparia tullut. Nyt taas suppailee ja kaupassa käynti pelottaa. Sitäpaitsi kun on näin kierteellä se menee taas pelkäks pyörimiseks ;) vai mitä Tappi.

Menkkamaista jomotusta löytyy vaikka roppakaupalla muille jakaa.

Cauis: kiva kuullae että sielläkin haaveillaan vielä yhdesta, saas nähdä kuin mun käy. Meilläkin mies sanoi, että tää on sitten viimeinen.

Jos vielä venyttäis tota lähtöä ja värjäis vaikka kulmat.

-m-

Vierailija
29/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z: soititko sä sinne polille, vai miten pääsit tsekkaukseen. Mun taitaa olla hyödytöntä Kättärille soittaa, ne käskee kuitenkin vaan odottelemaan.

-m-

Vierailija
30/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhilla onkin ensisynnyttäjäksi tosi hyvä tilanne!!!Kun sitten supparit alkaa,älä jää liian pitkäksi niitä kotiin ihmettelemään.

Ihan on " höntti" olo.

Sellainen ei oma itsensä olo.Etolassa kävin kiertelemässä ja huojutti niin että täytyi ottaa hyllyn päistä kiinni.

Piti mennä lepäämään mutta hyvä ystävä soitti ja jutustelimme tunnin pulinat.Se piristi=)

Vanhakansahan sanoo että synnytys näkyy kasvoilta.Sieraimet levii jotta synnyttävä äiti saa enemmän happea=)

Mun sisko on arvannut mun raskaudet aika hyvin silmistä.Kuulemma sellainen sisäänpäin,omaan napaan,kääntynyt katse.

Ja mun äitikin aina katsoo mun silmiä ja välillä kun erinlailla oon meikannut meinaa että on sellanen atse että kohta on menoa=)

Hassua porukkaa!!!

Nyt täytyy juosta vessaan,iik!

Palaan!

L

Vierailija
31/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kyyneleet silmissä.Sielä äiti saanut pojan mutta vauva elänyt vain puoli tuntia...

Taas nosti pelko päätään...

Vierailija
32/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla alkoi synnytyspelko, ei oo ollut kummastakaan aikaisemmin. Kälylle just soitin ja itkin, että pelottaa. Mitä jos mä en jaksakaan.

Onko Leannalla tai muilla " monisynnyttäjillä" käynyt näin?

:´(

-m-

Vierailija
33/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuli: Soitin aamulla Naistenklinikalle ja kerroin " vaivoistani" . Sanoi heti, että olisi syytä tulla näyttäytymään. Olin muuten vähän hassu fiilis siinä käyrällä makoillessa kun kätilö sanoi, että jos on kohdunsuu auki sen verran, että saadaan kalvot puhkaistua niin saat nyytin tänään syliisi... Iski pienoinen paniikki!!! En todellakaan suunnitellut jääväni sinne. Mutta näinhän tässä kävi, että kotona olen. Toivotti tervetulleeksi illalla uudelleen :) Mutta eihän tässä nyt mihinkään lähdetä, yli menee kumminkin.

Ja kun lähtö tulee niin sen kyllä sitten oikeasti huomaa =)

Leanna: Olisiko sinulla verenpaineessa jotain heittoja kun noin pyörryttää? Pitäisi varmaan käydä mittauttamassa... kuulostaa hurjalta.

Möhkis ja jouhi ei varmaan täällä enää kauaa roiku, olisiko ruusunpiikkikin jo lähtökuopissaan jos ei jo lähtenyt? Taitaa ollakin tänään laskettu aika ;)

Z

Vierailija
34/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan ne synnytyskivut ovat hiipineet muistiin pitkän tauon jälkeen(2 vikka kun meni vielä luomuna)

Eilen miehelle sanoinkin miten ihmeessä taas kestän ne kivut!

Ei suoranaista paniikkia tai kauhua mutta välillä tulee oloja jolloin ajattelen pelolla tulevaa!

Z:verenpaine mulla aina ollut matala.Josko olis sitten laskenut entisestään.

Viimeksi oli 95/50(tjsp) kun olin neuvolassa.

Aika ajoin huippaa...

Olo vaan ihan hassu edelleen,erillainen(?)kuin normaalisti.

Palstapainajainen L

Vierailija
35/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että Naikkarilla ottavat tolleen (mä oon aina luullut sitä tiukemmaks) ja Kättäri vetää tiukkaa linjaa, vaikka senhän pitäis olla se " kodinomaisempi" synnäri. No aina ei voi voittaa, Kättärille olen kuitenkin menossa...

-m-

Vierailija
36/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa vain kaikki maalismasukit,kuka sit vielä yhtenä ja osa jo kahtena=) onnea heille!

Itse vielä sujuvasti yhtenä kappaleena,ja suorastaan ei nyt kiinnostaisi vielä jakaantuakkaan!

Viime viikolla kerroin kun sain sen luumunkokoisen pukaman ja siitä oon nyt kärsiny ja viettäny unettomia öitä reilun viikon verran. Viime torstaina tekivät tuolla polilla siihen viillon,josta ei ollu mitään hyötyä,muuta kuin kivut olivat vielä mahdottomammat. Eilen sitten paloi taas käämit kun olin niin kipeä että käveleminenkään ei onnistunut,soitin äitiyspolille että nyt lähetettä johonkin kirran polille tai jotain ettei tätä kestä enää mitenkään! Passitus äippäpolille ja vauvan tarkistus ensin. Mullahan se ultran mukainen laskettu aika oli 1.3 ja tuntemuksia ei juuri ole ollut. Vauva voi hyvin,vaikka särkylääkkeitä olen syönyt nyt kuin leipää. Varmaan viikon sisällä oon syöny enemmän lääkkeitä kuin elämässäni ikinä.Painoarvio 3,7 kg. Poika oli onneksi kääntynyt oikeinpäin. Eli alatie synnytys edessä. Toisaalta eilen vielä toivoin että oliskin väärinpäin,kun on tuo takalisto niin kipeä ettei synnytys yhtään houkuta. No pääsin sitten kirurgille vielä äippäpolin kautta ja puudutuksessa aukaisi sen pukaman. Ja jos mä kipeä oon ollu niin viime yö oli ihan hirviä,silmät on itkusta niin turvonneet ettei viitti mennä mihinkään näytille. Tosin ei tarvi lähteäkkään,ei tarvi yrittää istua! Kädet oon laittanu kyynerpäitä myöten ristiin jospa nyt alkais helpottamaan nää kivut....tää on ihan hirviää....

Helmikuisten puolelta käväisin kans lukaisemassa suru-uutisen....kamalaa......

Huomenna olis taas neuvola puolilta päivin. Ihanaa! Mies meillä on niin tohkeissaan ja odottaa poikaa syntyväksi,että aina kun joudun sille töihin soittamaan jostain syystä,se on jo miltei lähdössä matkaan!! No toivottavasti sitten h-hetken sattuessa,onkin maisemissa eikä just jossain työreissulla kauempana!

No niin....johan meni omaan napaan (tai takamukseen ) tää kirje täysin =) . Mutta voikaahan hyvin ja tsemppiä tuleviin koitoksiin,palajan jälleen......

Eve ja napero 39+1

Vierailija
37/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä synnärille karattu?

Kohta lähdetään pojan kanssa ulkoilemaan. Äiskä lupas tulla kaveriks! Mulla kun on kipee alaselkä ja liikkuessa alamahaan sattuu, niin vaikee pysyä ton pojan perässä, jos se pättää lähtee karkuun...

Vierailija
38/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihme mua vaivaa..? Järkky väsy. Oon maannu lähes koko päivän punkassa, nukkuen ja valvoen. Eikä mikään helpota. Syön ja nukun vaan.

Mies lähti töihin ja varmisti vielä, että mein neidin puhelimessa on akkua, että voi soittaa, jos mulle joku hätä tulee. Mikäs hätä mulle nyt tulis? Kait se luuli, etten mä enää herää.. :(

Ihan hurjia suppareita välillä ja kivistää niin kovin, että oikein säikähdän, mut kun ei satu muualle, ko vatsaan niin en tästä hätkähdä. Vauvelikin vetää kamalaa rallia. Tuskin on tippaakaan nukkunut tänään. Ei taideta sielläkään oikein pitää noista suppareista.

Pelkoja on tullut mullekin, mut ne on menneet yhtä äkkiä ohikin. Sitä vaan on tehtävä mitä on tehtävä, ei siit oikein poiskaan pääse. Sattuuhan se ihan saatanasti, mut helpottaa hetkessä ne kaikki kivut ja tuskat. :) Kyllä toiveissa on saada joku kivunlievitys, mutta onhan se jo kerran onnistunut ilmankin niin ei paniikkia siitäkään.

Ja mulle on siis tullut tajuton kaksoisleuka viime yönä. Muuten ei turvota, mutta leuka on kadonnut ja tilalla on paaaksu pussi tonne kaulaan saakka. Näytän tosi järkyltä, kun en oo tollaseen tottunu. Miks ihmeessä sitä pitää turvottaa vähän sieltä sun täältä..?

Kohta aletaan kyllä ipanan kanssa leivontapuuhiin, jos tää äippä pysyy pystyssä niin pitkään. Kurkin vähän reseptejä vielä, jos löytyis jotain uutta kivaa. Mustikoita tosiaan on pakkasessa älyttömästi vieläkin, vaikka niistä on tehty miten paljon kaikkea.

Papunen

Vierailija
39/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä allekirjoita tuota Kättärin kodinomaisuutta... olen käynyt siellä tutustumassa ja minusta siellä näyttää ihan samalta kuin NKL:lla. Mutta voinhan olla väärässäkin.

Olen synnyttänyt kahdesti NKL:lla, hyvin kokemuksin :) Siellä on ihan mukavaa.

Mutta onneksi on mistä valita synnäri kun täällä pääkaupunkiseudulla asuu. Jokaiselle löytyy taatusti mieluinen paikka.

Tuosta päivystyskäytännöstä, en tiedä miten se normaalisti hoituu mutta olen päässyt käymään aina kun olen vain soittanut. Tietty siitä napsahtaa polimaksu joka kerta mutta sain ainakin tänään itselleni mielenrauhan. Hus:n nettisivuilla saattaisi olla päivystyskäytännöstä jotain infoa, taidan mennä kurkkaamaan =)

Saa nähdä nyt miten kauan tässä menee, tiedä vaikka ollaan yhtä aikaa, sinä Kättärillä ja minä NKL:lla ;)

Z

Vierailija
40/60 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..välillä tuntuu maailman lopulta toi sauvakävelylenkki, mutta kun on pakko ulkoilla välillä. Selvishän siitä muutamilla pistelyillä :)

Möhkis, sanoit, että napaan käy ku supistaa,.. mulla on navan yläpuolella ollut koko raskauden ajan sellanen kipeä kohta, joka välillä oikein kunnolla pistelee. Ja joskus yölläkin se on tosi kipee, enkä yhtään osaa sanoa, että msitä lie johtunee moinen. Välilä seon kipee niinku siinä ois mustelma ja välillä tuntuu ku joku pistelis siihen neuloja.

Panadolista lueskelin nuita juttuja, sitä saa käyttää kunhan päiväannos ei ylitä 3g eli 2 x500mg 3 kertaa päivässä on se maximi annostus. Josatain luin, että vaikka panadol ei poista kipua täysin niin se kuitenki hieman laukaisee kivsuta johtuvaa jännitystä ja voi näin ollen helpottaa vauvan oloa ja esim. jos synnytys on alkamassa niin äidin lihasjännitys voi estää synnytyksen etenemisen.

monet on verenpaineista puhuneet... mulla ei oo niissä ongelmia, mutta syke oli viimeks neuvolassa 100 :D Tosin naisten viesti oli menossa, joten ehkä se johtui siitä.. alkaa tuo miehen harrastus tarttumaan ;)

Vauvautuneista on kiva kuulla välillä, ehkäpä sitä itsekkin kuuluis siihen joukkoon lähiaikoina :/ mitäköhän sitä tekis, ettei katoais kaikki ihan hukkaan, mulla ei ainakaan oo liikaa täällä vierailijoita, joten ehdin varmaan tässäkin istua aina välillä ja lueskella/kirjoitella juttuja. Saakohan täällä edes sähköpostiosotteita julkasta...hmmm ois jokin yhteys ulkopuoliseen maailmaan vaippojen keskeltä, kun mä en tiedä kauanko tuo mie jaksaa kuunnella mun maidontuotanto/montako kertaa vauva on kakannut/paljonko nukkunut-juttuja :D On tääläl jotain kerhojakin, mutta ei niihin varmaan ihan heti jaksa mennä... olin kyllä yhdessä vaiheessa menossa jo tän masun kans sinne ;)

Mutta nyt meen hetkeksi levolle, sitten ruuanlaittoon ja illalla mennään kyläilemään tuonne kaapunkiin asti, pitäiskö ottaa tuo synnärilaukku varalta mukaan ;) Huomasin muuten, että sinne pitää lisätä jotain suolasta, mä en voi taaskaan syödä makeaa, alkaa ällöttämään :(