Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MasterChef Suomi 2025 OFFICIAL

Vierailija
11.02.2025 |

Uusi kausi alkaa tänään! 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : MasterChef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (810)

Vierailija
541/810 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa että ihminen joka ei osaa fileoida kalaa on vielä jatkossa, tai edes ohjelmassa, mutta Samu ei. Samulla oli jopa viihdearvoakin selkeän ulosantinsa vuoksi.

Samu oli aikamoinen sanaseppo. Muuttui aika monta astetta ankeammaksi koko ohjelma. Välillä tulee mietittyä tuleeko se tuomareiden välihuuto jeeeeee, dzemppiä! nauhalta. Niin usein toistuu ja samanlaisena.

Vierailija
542/810 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea ihminen putosi, eli naispuolinen S. 

Todettakoon, että tällä hetkellä mtv3:lla ja Avalla pyörivässä hedelmäjaksossa ei tiputeta ketään. Naispuolisen S:n putoamista odottaville on luvassa pieni yllätys.

Nämä kanavat laahaa perässä.. joten ikävä tuottaa pettymys, että Sofia tippuu ja paremmat kisaajat jää.

Eiköhän tämä tullut jo selväksi parissakin aiemmassa postauksessasi.

Kuinka monta kertaa jaksar runkata samalla spoilauksella. Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos kiusaamiseesi olisi puututtu jo peruskoulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/810 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea ihminen putosi, eli naispuolinen S. 

Todettakoon, että tällä hetkellä mtv3:lla ja Avalla pyörivässä hedelmäjaksossa ei tiputeta ketään. Naispuolisen S:n putoamista odottaville on luvassa pieni yllätys.

Nämä kanavat laahaa perässä.. joten ikävä tuottaa pettymys, että Sofia tippuu ja paremmat kisaajat jää.

Eiköhän tämä tullut jo selväksi parissakin aiemmassa postauksessasi.

Kuinka monta kertaa jaksar runkata samalla spoilauksella. Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos kiusaamiseesi olisi puututtu jo peruskoulussa.

Juu. Hakkaamalla se kusipäisyys lähtee. Laittakaa osoite.

Vierailija
544/810 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei koskaan riittäisi mielikuvitus yhdistellä komponentteja kuten kilpailijat tekevät. Kuitenkin ihmettelen että miksi tuon tason ruoanlaittajilta puuttuu täysin lihan- ja varsinkin kalankäsittelytaidot?

Miten tuolle tasolle pääsee ostamalla kaiken suojakaasussa valmiina leikkoina?

Vierailija
545/810 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamera on koko ajan Darinassa ja haastatellaan koko ajan sekä mainosklipeissä. Erikoista.

Ensimmäinen vieraileva huippukokki oli jo aikoja sitten paljastanut, että D voittaa. Olisiko siinä siis syytä, miksi häntä jatkuvasti kuvataan? 

Vierailija
546/810 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamera on koko ajan Darinassa ja haastatellaan koko ajan sekä mainosklipeissä. Erikoista.

Ensimmäinen vieraileva huippukokki oli jo aikoja sitten paljastanut, että D voittaa. Olisiko siinä siis syytä, miksi häntä jatkuvasti kuvataan? 

Eräs kisaaja myös kertoi faserymässä ettei mennyt putkeen. Ajattelin hänen siis pudonneen ekana, , mutta nykyisten juttujen perusteella olikin siis kisan kakkonen.

Vierailija
547/810 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei koskaan riittäisi mielikuvitus yhdistellä komponentteja kuten kilpailijat tekevät. Kuitenkin ihmettelen että miksi tuon tason ruoanlaittajilta puuttuu täysin lihan- ja varsinkin kalankäsittelytaidot?

Tätä samaa olen ihmetellyt. Kaikki kilpailijat ovat varmaan katsoneet aiempia kausia ja nähneet kuinka siellä tulee eteen oudommat kalalajit, äyriäiset ja myös jälkiruuat. Kaikki tietävät mikä on tuille ja miten sellaista tehdään mutta kalan ja lihan käsittelytaitoja ei ilmeisesti opetella etukäteen. Juu ja itse olen tavallinen kotikokki, ostan kaiken kalan valmiiksi käsiteltynä kun ei ole nyt oikeanlaisia välineitäkään :D Kaukana siis mistään mastercheffeistä.

Vierailija
548/810 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa olen ihmetellyt. Kaikki kilpailijat ovat varmaan katsoneet aiempia kausia ja nähneet kuinka siellä tulee eteen oudommat kalalajit, äyriäiset ja myös jälkiruuat. Kaikki tietävät mikä on tuille ja miten sellaista tehdään mutta kalan ja lihan käsittelytaitoja ei ilmeisesti opetella etukäteen. Juu ja itse olen tavallinen kotikokki, ostan kaiken kalan valmiiksi käsiteltynä kun ei ole nyt oikeanlaisia välineitäkään :D Kaukana siis mistään mastercheffeistä.

Harrastan kalastusta ja metsästystä. Miten ihmeessä tuohon ohjelmaan lähtiessä ei opetella perustaitoja. Kaikki linnut on samanlaisia, kuten nisäkkäät. Kuten kalat. Ei luulisi olevan iso homma opetella leikkoja. Vtuttaa katsoa tota räpeltämistä.

Vierailija
549/810 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hizi, olen käynyt nuorena talouskoulun lukion jälkeen. Siitä lähtien olen tehnyt ruokaa 6 henkilön perheellemme,( tai ei enää, ollaan kahdestaan, no kuitenkin...) Siellä leivottiin ruisleipää juuresta, opetettiin sipulin pilkkominen jne. Ei oltu hipazi-grillistä kuultuaan😄.

Mutta se taottiin päihimme, että kasvikset keitetään vähässä, suolalla maustetussa vähässä vedessä, jossa on kansi päällä, ja yrtit voi hienontaa saksilla lasissa.

Kerran opettaja sai melkein kohtauksen, kun joku hienonsi sipulin raastimella! 

Ai niin, olenkin kotikokki, mutta teen maistuvaa ruokaa 🙋.

Vierailija
550/810 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan kalastusta ja metsästystä. Miten ihmeessä tuohon ohjelmaan lähtiessä ei opetella perustaitoja. Kaikki linnut on samanlaisia, kuten nisäkkäät. Kuten kalat. Ei luulisi olevan iso homma opetella leikkoja. Vtuttaa katsoa tota räpeltämistä.

Iguaanit, leguaanit, mitä näitä nyt on? Ainakin joku noista on julkisestikin tunnustautunut kasvissyöjäksi.

Lueskelin tuossa aikani kuluksi purilaismiesten saamaa palautetta, jossa alkoholinkäytön ohella kovasti kannetaan huolta miesten ruokavaliosta.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6024833/burgerimiehet-valimerella-uusi-…

Valistunut arvaukseni on, että huolten taustalla ovat nuoret naiset ja neitimäiset miehet, jotka tuskin tuntisivat liha-kana-kalaruokaa, vaikka se tulisi ja puraisisi heitä persuksiin.

Vierailija
551/810 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että siellä on kuvattu. Mutta taitaa olla hämäystä. Navetta näyttää Katrinebergin kartanon navetalta, joka sijaitsee Seutulassa Vantaalla noin 9 kilometrin päässä studiolta.

Vierailija
552/810 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ohjelma kuvattu Vantaan studiossa, alussa ollut navetta vain hämäystä?

Siis vierailija 551 vastasi tähän. (En tajunnut laittaa "Lainausta")

Vierailija
553/810 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotoisin Tikkakoskelta ja surkea kokki, joten Sofialle tsemppiä ja onnea tuleviin haasteisiin!

Vierailija
554/810 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin, että siellä on kuvattu. Mutta taitaa olla hämäystä. Navetta näyttää Katrinebergin kartanon navetalta, joka sijaitsee Seutulassa Vantaalla noin 9 kilometrin päässä studiolta.

Tarkennus: studiossa kuvattu. Navetta varmaan hämäystä. Vierailijat 551, 552 ja (luultavasti 553) on siis sama henkilö, joka täällä sekoilee.

Vierailija
555/810 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iguaanit, leguaanit, mitä näitä nyt on? Ainakin joku noista on julkisestikin tunnustautunut kasvissyöjäksi.

Lueskelin tuossa aikani kuluksi purilaismiesten saamaa palautetta, jossa alkoholinkäytön ohella kovasti kannetaan huolta miesten ruokavaliosta.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6024833/burgerimiehet-valimerella-uusi-…

Valistunut arvaukseni on, että huolten taustalla ovat nuoret naiset ja neitimäiset miehet, jotka tuskin tuntisivat liha-kana-kalaruokaa, vaikka se tulisi ja puraisisi heitä persuksiin.

Tässä ollaankin perimmäisten kysymysten äärellä.

Jos saisit jostakin (näköhavaintoja on 10 v. sitten Helsingin ohella Tamperelta ja Jyväskylästä) kilon palasen parempaa japanilaista  Kobe-lihaa (kastroitua härkää tai neitsytlehmää) edulliseen 399 €/kg hintaan, uskaltaisitko antaa sen valmistettavaksi kasvisruokavaliostaan inspiraationsa ammentavalle Darinalle?

Kermaperseet hehkuttavat aina, että ruoka on valmistettu rakkaudella. Miten rakkaus ilmenisi, jos kokki päättäisi tarjoilla härän sashimina eli raakana soijakastikkeen ja wasabin kera?

Vierailija
556/810 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen kieli on laitettu yhdeksi vaihtoehdoksi. Jotenkin tosi epäreilua että toisilla on yhdistelmät joista saa aterian eikä etukäteen kerrota että ruokavarastoa ei sitten ole. Yhdellä vain katajanmarjaa, se kieli ja tattarijauhoja. En ole ollut Sofian faneja mutta epäreiluus saa minut näkemään punaista. Tosin joka kaudellahan sitä on, enemmän tai vähemmän.

Vierailija
557/810 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollainen kieli on laitettu yhdeksi vaihtoehdoksi. Jotenkin tosi epäreilua että toisilla on yhdistelmät joista saa aterian eikä etukäteen kerrota että ruokavarastoa ei sitten ole. Yhdellä vain katajanmarjaa, se kieli ja tattarijauhoja. En ole ollut Sofian faneja mutta epäreiluus saa minut näkemään punaista. Tosin joka kaudellahan sitä on, enemmän tai vähemmän.

Outoa tuossa oli että Sofia nimenomaan halusi kielen ja katajanmarjat itselleen, vaikka ei ollut poronkieltä sen enempää maistanut kun kokannutkaan ennen. Että sikäli oli Sofian oma vika että joutui lähtemään.

Vierailija
558/810 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tylsä toi ennakkojakso, kun ei ollut enää helluntalais Sohvia lässyttämässä.😩

Vierailija
559/810 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ohjelma, mutta noiden tuomareiden finglishi ottaa päähän. Ja toi lets go -huuto ja taputaputapu. 🤦🤦 

Ja tuo tuomari emäntä, ei oo nimi jääny mieleen, on ehkä kaikista ärsyttävintä ikinä. 🤯

Vierailija
560/810 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta olen katsomassa uusinta jaksoa. Melkein puolet ohjelma-ajasta meni muistipeliin... :(