Työnantajat etsivät työhakemuksista TAIKASANOJA
Muuten jää paikka saamatta, näin kerrottiin. Kertokaa mitä nuo taikasanat ovat. Työn hakemisesta on tehty Pelle Hermannin sirkushuvia.
Kommentit (79)
Jotenkin kummasti vuosi vuodelta tekee mieli vain vähemmän työllistyä...
M54, vuodesta 2019 lähtien työtön
Eikö olisi helpompaa valita hakemukset arpomalla. Sattuma on parempi keino kuin huono rekrytointi.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikasemmat ehdotukset ei toimi voi turvautua mustaan magiaan, eli
Hokkus perkele pokkus.
Simsalasaatanabim!
Turhautunut-jumalauta-taikuri 😂 Missä se saatanan-kani luuraa!?
Yhteistyöterveisin, Lorde Voldemort Tylypahkasta. Minulla on lentäviä kyniä.
Täällä yli-ihminen teille tarjolla alehintaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos nokialle haet: Tiimityöskentely, oma-alotteinen, hyvä paineensietokyky. Ja viimeksimainittua siellä tulee ollakin ja paljon.
Mutta eikös se ole tylsää käyttää noita sanoja? Eikä luova ja hakemukseen panostava hakija muotoile asiat toisin kuin sano että minulla on hyvä paineensietokyky.
Ehkäpä hakevat taikuria, joka kykenee mihin tahansa. Ei kuitenkaan illuusion mestaria, joka saa työnantajan uskomaan, että henkilö tekee töitä vaikka ei oikeasti ei tekisikään. Melko haastavaa varmasti löytää sopiva. Luulen, myös, että palkassakin voi olla pieni osaa taikaa.
Onhan tuo nyt ihan perseestä. Työhakemukset pitää laittaa videona, jossa vilisee taikasanoja tai sitten itsestä hyvä ja edustava valokuva. Nöyryytetään jo heti kättelyssä. Olisi hiton hauska tehdä video, jossa on typeriä taikasanoja ja katsoa, miten naama työnantajilla venähtää ja sitten vaan antaa mediaklippi heidän toiveestaan.
Oon ollut jo pitkään sitä mieltä, että työnhaku on yhtä teatteria, mutta näköjään se on muuttunut jo taikurishowksi.
Työnantaja on Pelle Hermanni ja työnhakija on se Pelle Hermannin kepakko, joka ei suostu mihinkään.
Ei taikasanoja, vaan avainsanoja. Huomaavat siitä, että oletko edes kiinnittänyt huomioita työilmoitukseen.
Tämän takia ette tule koskaan työllistymään. Ette edes halua työllistyä. Tarvitsette vauhtia!
Vierailija kirjoitti:
Ei taikasanoja, vaan avainsanoja. Huomaavat siitä, että oletko edes kiinnittänyt huomioita työilmoitukseen.
Tämän takia ette tule koskaan työllistymään. Ette edes halua työllistyä. Tarvitsette vauhtia!
Simsalabim, Akrabadakra, Hokku Pokku, Lentävä Luuta.
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla ei välttämättä ole sitä tarjolla, siis sitä vauhtia. Taitaa olla muut jauhot pussukassa, ne paremmat, ja niitä ei muille riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueilla ei välttämättä ole sitä tarjolla, siis sitä vauhtia. Taitaa olla muut jauhot pussukassa, ne paremmat, ja niitä ei muille riitä.
VAUHTI TARKOITTAA KEPPIÄ SAATANAN APINA
Eiköhän ne "taikasanat" tarkoita sellaisia sanoja, jotka nuoleskelevat sitä firmaa eli rekrytoijat hakevat sitä tietoa, kuinka hanakasti hakija on sitoutunut edistämään heidän yrityksensä menestystä.
Jos taas hakija puhuu lähinnä siitä, mitä itse hakee ja odottaa saavansa yritykseltä, en usko, että sellaisesta hakemuksesta juurikaan löytyy "taikasanoja".
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanee yleensä ainakin niitä sanoja ja ominaisuuksia mitä työpaikkailmoituksessa on listattu
Ehkä kannattaa selata viimeaikaista bisneskirjallisuutta ja etsiä sieltä juuri nyt pinnalla olevia uussanoja ikiaikaisille asioille.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne sanat nöyrä, orja, maksuton ja ilmainen?
Olette loistava, paikka on teidän.
Taika lauseita: pidän kikyttämisestä tai olen eräs parhaimmista kikyttäjistä ellen jopa paras.
Sisällytä nämä työ haastatteluun ja cv:n.