Mitä te työttömät teette nyt säästöjenne kanssa?
Jos jollakin on säästöjä yli 50 000 euroa, ei ole oikeutettu asumistukeen. Jos haluaisi kuitenkin ettei säästöt hupene, olisiko silti parempi vaihtoehto sijoittaa ne ja toivottavasti ehkä saisi näin takaisin menetettävät asumistuet? Tai ainakaan ei söisi säästöjään.
Kommentit (456)
Apua, näkeekö Kela muut tilit kuin mitä ilmoittanut sinne? Jossain luki että yhdellä napin painalluksella näkee tilitiedot mutta näkeekö vain sen tilin joka niillä tiedossa? Ja syynäävätkö pitkältäkin ajalta tietoja?
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä puoliso joten ei tarvitse pohtia asumistukia.
Kaikista paras olisi jos saisi töitä mutta niitä ei helposti aina saa vaikka hakisi.
Mulla on vaan 25 000 € niin ei haittaa
Saan ansiosidonnaista 23 kuukautta ja jos en satu saamaan mitään hommia, olen varannut tilille euroa vaille 10 000 jolla pärjäilen sitten ne pari vuotta ennen eläkettä. Peruspäivärahalla ja asumistuella.
Miksi niiden kanssa pitäisi jotain tehdä? Eihän työttömyys tarkoita sitä, että on pakko hakea asumistukea. Ei sitä edes saa omistusasuntoon.
Valitettavasti syön säästöjäni. Ei mene aina niin kuin on suunnitellut.
Mulla oli 250 euroa säästöjä. Ne olivat liikaa että saisi tt-tukea. No ne säästöt on menneet jo viime syksynä. Nyt olen totaalisen pa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti syön säästöjäni. Ei mene aina niin kuin on suunnitellut.
Oikein menee! Ensin säästöt ja sit vasta veronmaksajien kukkarolle 👍
No eipä ole 50 000, mutta jos olisi ostaisin mökin.
Hanki asumisoikeusasunto tai kesämökki? Tee maailmanympärysmatka? Osta auto?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 250 euroa säästöjä. Ne olivat liikaa että saisi tt-tukea. No ne säästöt on menneet jo viime syksynä. Nyt olen totaalisen pa.
Ja ilmeisen tyhmäkin vielä, kun et ole hakenut tt-tukea uudestaan sen jälkeen, kun säästöt oli käytetty.
Tee talletus jollekin hyväkorkoiselle tilille. Tuolle summalle 50 000e saat verojen jälkeen n. 100e/kk .
Parempi ettei sijoita. Mammapalstalainen saa kyllä sijoituksilla poltettua nopeasti rahansa. Mutta toisaalta sitten saa taas nostettua asumistukea, joten puolensa ja puolensa
Ajateltiin ostaa omistusasunto. Aso-asunnossa asuminen on tähän asti ollut kohtuullinen vaihtoehto, mutta asumistuen leikkausten jälkeen ei. Maksamme nyt vastiketta yli 600 euroa kuukaudessa, vastaavantasoisessa omistusasunnossa vastike olisi noin 200.
Mitä tehdä jos olisi tuo 50 000 euroa eikä halua niitä menettää koska siinä ei olisi järkeä. Toisaalta ei halua jäädä kiinnikään jos tulisi joku petossyyte. Yöunet menivät viime yönä tuon takia kun tehtävä asumistuen tarkistus enkä yhtään tiennyt että vaikuttaa nykyään omaisuus. Ja toisaalta tuleeko silti jotain seurauksia vaikka ilmoittaisi oikein kun uusi käytäntö tullut voimaan jo tämän vuoden alussa eli ehditty asumistuki jo maksaa kahdelta kuulta niin onko jo muutenkin myöhäistä estää petossyyte? :(
Työssäkäyvä puoliso joten ei tarvitse pohtia asumistukia.