Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monelle lähetät ystävänpäivätervehdyksen? Mikä on ystävän ja kaverin ero?

Vierailija
11.02.2025 |

Näin ystävänpäivän lähestyessä: muistatko ystäviäsi ystävänpäivänä kortilla, WA-viestillä tms.? Muistatko vain kaikkein lähimpiä ystäviä vai laajemmin hyviä kavereita? Mikä on mielestäsi ystävän ja kaverin välinen ero?

Tekisi mieli jättää tänä vuonna tervehdykset lähettämättä ja katsoa keiltä tulee viestiä..Viime vuosina yleensä yksi nuoruuden ystäväni on laittanut viestin ja itse olen myöhemmin iltapäivällä laittanut viidelle, jotka miellän ystäviksi (jaamme henkilökohtaisia asioita), mutta ehkä olen heistä vain kaveri.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan versio on kyllä kauhea, ja varsinkin miehille, kun pitää muistaa ajoissa varata ravintola ja ostaa lahjoja vaimolle. 

Vierailija
42/50 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 korttia olen jo lähettänyt, 14.2. laitan sitte vielä pari s-postia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frendeissä oli jossain ystävänpäiväjaksossa koko ajan suomennettu Valentinuksen päivä. Mietin että oliko joku suomea tietämätön sen niin suomentanut, vai oliko tarkoituksella valinnut käyttää tuota.

Hämmentävää :)

Itse muistan kavereita ja ystäviä kortilla tai viestillä. 

Vierailija
44/50 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksut ja korttien hinnat on tosiaan nousseet. Ostin eilen (ystävänpäivä)kortin, joka maksoi 2,10€. 

Ei näitä niin usein tule lähetettyä, mutta vähän aikaa sitten oli Irlannissa jossa ostin kuusi korttia Eurolla!

Vierailija
45/50 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on amerikkalainen rakastavaisten päivä eikä ystävien päivä. En lähetä kortteja enkä viestejä,  mutta jos saan itse ystävänpäivätoivotuksen,  vastaan viestiin. 

Ystävän ja kaverin ero mulla: ystävään on erilainen tunneside.  Melkein kuin sisaruksiin.  Ystävät ovat käyneet kotonani ja he voivat halutessaan soittaa milloin vain.  Vaikka yöllä.  Kavereita taas tapaan kodin ulkopuolella ja heidän kanssaan viestitellään messengerissä.  Suurimmalla osalla kavereitani ei ole edes puhelinnumeroani. 

Vierailija
46/50 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaista turhaa hömpötystä koko ystävänpäivä. Ei merkitse minulle mitään.

Vierailija
47/50 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se määrä vaan se laatu ystävissäkin...

Vierailija
48/50 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taida laittaa tänä vuonna ollenkaan. Tuntuu siltä.

Vierailija
49/50 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut koskaan yhtään korttia tai viestiä ystävänpäivänä kenellekään. Samaa käytäntöä noudatan myös jouluna.

Vierailija
50/50 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yhden tai kaksi viestiä saan. Itse postitin ennen pinon kortteja. Niistä ei kukaan edes kiittänyt, joten en pistita enää