Unelmia Italiassa 2025
Sarja alkoi tänään.
Nyt sitten tähän ketjuun mitä mieleen tulee.
Kommentit (134)
Pitäisi varmaan rauhoittua lapsen vuoksi. Lapselle on tärkeää koulu ja kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän meinaavat järjestää Italiassa reissailut ja siellä viikkojen olelut lapsen kanssa ..Lapsi varmaan käy koulua kuitenkin..Vai onkohan osittain kotiopetuksessa. Pitäisi kuitenkin viettää paljon aikaa Suomalaisessa koulussa että oppii kieltä ja saa kavereita.
Joululoma 2 viikkoa, hiihtoloma 1 viikon, pääsiäinen pitkä vkl, kesäloma 10 vkoa, syysloma viikon.
Ihan yhtä paljon voivat olla kuin kesämökkiläiset Suomessakin:)
Ihan kivasti noista kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha rautatieasema tuo heidän Suomen koti.
Jaa, kiitos tiedosta. Onko se itse siirrättäneet sen tuonne missä se nyt on vai meneekö siitä jokin vanha rata vierestä?
Röykän asema, Nurmijärvellä.. Eivät siis ole siirtäneet mistään. Ellen osti sen talon jo silloin kun Jone Nikulan kanssa olivat yhdessä. Ratakaan ei ole ollut käytössä vuosikausiin. Olisko jo jopa purettu.
Aivan ihana sarja. Mä niin rakastan heidän hyvätuulisuuttaan ja keskinäistä vitsailua. Siis kaipaan sellaista omaan elämäänikin takas, kun nyt on vähän ikävämpi vaihe meille menossa. Tässä sarjassa on mukana itketty ja naurettu hyvin paljon.
Mä olen Elleniä jonkin verran seurannut aikaisemminkin, että kovasti tässä pohtinut, että mitä sille sen mökille on tapahtunut...mutta kysymykseen vastattiin. Se on nyt myyty. :D
Toinen mikä mua on sarjan jatkuessa häirinnyt, ettei ne ole antanut potkuja sille kamalalle arkkitehdille! Ymmärrän, että toisessa maassa, ettei niitä arkkitehtejäkään ole joka nurkalla ja byrokratia on erilaista kuin Suomessa.. Eikä aina tiedä, että meneekö syteen vai saveen, jos vaihtaisivatkin.
Sillä innostuin niistä pormestarin illallisista, että nythän olisi hyvä mahdollisuus käyttää tätä uutta verkostoa. Pormestari halusi tavata heidät turismimarkkinointi mielessä, joten samallahan nää olisi voinut vinkata, että mistähän saisi toimivan arkkitehdin. Jos ei varsinaisesti vaihtaa tapausta, niin vähän noottia siihen suuntaan, että nämä ovat nyt pormestarin suojeluksesa - ansaitsevat parasta!
No, onneksi arkkitehti tajus itse lähteä. Kunpa nyt saisivat uuden aikaansaavamman ja rehdin tapauksen.
Vierailija kirjoitti:
Käykö kumpikaan töissä
Tulee kyllä ilmi sarjassa että töitä tekevät. Tosin ei toimistossa klo 8-16.
Ihan mulkeroinen toi arkkitehti, toivottavasti oli joku loppulasku pystyssä, jota eivät maksaneet.
Talo valmistui kuitenkin kai kesäkuussa, eli ilmeisesti vain ulkohommiin pitää sitten palkata toinen arkkitehti
Vierailija kirjoitti:
Aika iso talo niillä Suomessakin, jokin vanha maalaistalo varmaan. Aika isot lämmityskulut talvisin, luulen.
Entinen rautatieasema.
Vierailija kirjoitti:
Käykö kumpikaan töissä
Olisit paremmin seurannut. Kumpikin käy välillä Suomessa töidensä puolesta, älä kadehdi, eivät ole syntyneet kultalusikka suussa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mulkeroinen toi arkkitehti, toivottavasti oli joku loppulasku pystyssä, jota eivät maksaneet.
Talo valmistui kuitenkin kai kesäkuussa, eli ilmeisesti vain ulkohommiin pitää sitten palkata toinen arkkitehti
Taisi joku ottaa arkkitehdin puhutteluun kun olivat paikallis tv.ssä politiikkojen kanssa , olivatko sattumalta maininneet tämän arkkitehdin toimet ? Ei ole hyvää mainosta maalle tälläiset arkkitehdit .
Edelleen Ellen käyttää kavereistaan, naisistakin sanonta nakkipyllyt. Onko tämä jokin vorssalainen sanonta, vai?
Ihmetyttää kyllä, miten heillä on aikaa tälle lapselleen, kun projekteja viuhuu ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ellenillä tekotukka intialaisten tyttöjen kynityistä hiuksists ja nyt lapsi kynitty jostakin
Mistä tuo kateutesi oikein kumpuaa? Jospa et avaisi TV ollenkaan.
Reino sulattaa sydämen. Aivan ihana pariskunta. Arkkitehti aivan idiootti. Toivottavasti ei saa jatkossa töitä.
Mitä töitä tekevät kun voi noin paljon lomailla? Toki tuo tv-sarjan kuvaus on yksi työ ja varmasti ihan ok palkkakin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä, miten heillä on aikaa tälle lapselleen, kun projekteja viuhuu ilmassa.
Meillä ainakin lapset ovat olleet mukana kaikessa, myös taloraksoilla kun olivat nuorempia (nyt jo aikuisia). Sitä kutsutaan perhearjeksi ja elämäksi:)
Kyllä meillä on töidenkin ohella ollut aikaa lapsille aina.
Ellenillä ja Jarillahan on hyvä kun työ on keikkaluontoista ja ison osan voi tehdä etänä, perusvanhemmat ovat 9-10h poissa joka arkipäivä!
Ellen ja Jari ovat kohta 50 v, joten elämäntapojen muutos ei niin helppoa. Kun on lapsi, joka pitää huomata, antaa huomiota ja huolenpitoa. No ehkä vanhemmat ovat myös mukana.
Mitenhän meinaavat järjestää Italiassa reissailut ja siellä viikkojen olelut lapsen kanssa ..Lapsi varmaan käy koulua kuitenkin..Vai onkohan osittain kotiopetuksessa. Pitäisi kuitenkin viettää paljon aikaa Suomalaisessa koulussa että oppii kieltä ja saa kavereita.