Euroviisut 2025/ virallinen
Erika Viikman Suomen edustaja
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan, että Erika on top vitosessa, mikäli lavaesiintyminen menee nappiin ja sehän menee.
Riittääkö raatiäänet siihen? Niitäkin tarvitaan. Tai sitten kova yleisöpotti, kuten esim. Norjalla vuonna 2023 (sai tuomareilta vain 52 pistettä). Norja oli siis 5. tuolloin lopputuloksissa.
Miksei riittäis? Ich kommessahan on sävellyksenä koukkua, kieppiä, kiihdytystä ja vaikka mitä(joo en ymmärrä musiikkitermejä😂) kun taas vaikka bada bastu on sävellyksenä aika yksinkertainen, mutta toki tarttuva sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä mistään naisvihasta johdu, jos ei innostu Erika Vikmanin tyylistä ja musiikista. Vikman provosoi tahallaan niin paljon kuin kehtaa, ja joku innostuu kovastikin, joku toinen ei.
Niin jotkut eivät ole vapautuneita vaan sulkeutuvat peloissaan biisin kuultuaan. Motto tuohan kuuluu sinne suljettujen ovien puolelle tai vapaan liehottaville ulkomaanmatkojen jännitykseen.
Niinhän se kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä mistään naisvihasta johdu, jos ei innostu Erika Vikmanin tyylistä ja musiikista. Vikman provosoi tahallaan niin paljon kuin kehtaa, ja joku innostuu kovastikin, joku toinen ei.
Niin jotkut eivät ole vapautuneita vaan sulkeutuvat peloissaan biisin kuultuaan. Motto tuohan kuuluu sinne suljettujen ovien puolelle tai vapaan liehottaville ulkomaanmatkojen jännitykseen.
Niin piti lisätä vielä, että mihin katseensa kääntää ja miten ahdistunutta oma ajatusmaailma on. Yleensä vapaudutaan kun ollaan ulkomailla ja siellä kun on mahdollista vapaasti katsella paikkoja joissakin luolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen palstalaisen KAJ viha perustuu selvästi vihaan ja ennakkoluuloihin Ruotsia, suomenruotsalaisia ja ruotsin kieltä kohtaan. Syrjiviä ja suorastaan rasistisia kommentteja näkee täällä joka päivä. Siksi KAJ tekee hyvää työtä pienentääkseen juopaa suomenruotsalaisten ja suomenkielisten suomalaisten välillä. Jotkut tietty on niin patologisia tapauksia, ettei heihin tehoa mikään. 😂
Höpöhöpö. Luultavasti eniten ottaa aivoon joittenkin suomalaisten överiksi mennyt hypetys naapurimaan edustajan puolesta. Puhutaan jo meidän tai Suomen viisuvoitosta, vaikka Suomella on omakin edustaja. Vähän matalampaa profiilia Österbotten.
Mielestäni siinä ri ole mitään väärää vaikka hehkuttaa kaj kun ovat suomalaisia ja olisihan se hieno jos suomalaiset voittaisi viisut. Tästä tehdäön sivan turhaa ja tarpeetonta kohua ja vastakkain asettelua. Ja taas yritetään pilata viisut.
Sitten tulee oma häpeän tunne, joka pelottaa, että tätähän minä olen toivonut. KAJ on pehmoa rallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj on ainoa pakotus mitä tässä ketjussa yritetään.
Jaa, itse olen nähnyt vaan pakotusta siitä, kuinka jokaisen suomalaisen velvollisuus on palvoa ja rakastaa Erikaa, ihan vaan siksi koska edustaa Suomea.
Olet ymmärtänyt täysin väärin. On ok tykätä ihan mistä tykkää, MUTTA ei tarvitse aina sitä Suomen kappaletta samassa lauseessa mollata. Kuten lehdistökin nyt joka jutussaan tekee.
Kyllä nyt vedetään mutkat suoriksi. Takuuvarmasti ei lehdistössä JOKA jutussa mollata Erikaa. Älkää nyt lietsoko! Paljon on päinvastaistakin kirjoittelua. Tai sitten ihan neutraalin asiallista kirjoittelua. Jos oma silmä poimii vaan ne negatiiviset asiat, niin vika on valikoivassa silmässä sitten ja siinä, mitä haluaa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä ja kuulla sen hetken 17. toukokuuta, kun Mikko Silvennoinen sanoo "Ruotsi on voittanut Euroviisut".
Vuonna 2023 tuo lausahdus oli valtava pettymys.
Ihan yhtä suuri pettymys olisi tänäkin vuonna, jos Ruotsi saa taas näin pian voiton.
Mitä väliä sillä on??? Antaa voittaa, jos voiton ansaitsee. Mitä sitten? Biisi ratkaisee. Kukaan ei ole vielä voittanut yhtään mitään. En ymmärrä ollenkaan tätä marmatusta.
No koska biisikään ei ole minusta paras niin kokisin, että se voitto tuli silloin sillä tunnetulla Ruotsi lisällä siis jos tuomaritkin asettuu tämän kannalle laajastikin, toki toivon, etteivät asetu.
Jaha kaj dissaus on alkanut. Hyvä bisii ja tulevat paremmin sijoittumaan kum joku erika. Oikeesti mitä sillä on väliä
Norjalaiset eivä liputa Irlantia voittajaksi, vaikka artisti on norjalainen. Itävallassa ei huudeta Saksan voittoa, vaikka Abor ja Tynna ovat itävaltalaisia. Mutta Suomessa rukoillaan Ruotsin voittoa, koska biisin esittäjät ovat suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan, että Erika on top vitosessa, mikäli lavaesiintyminen menee nappiin ja sehän menee.
Riittääkö raatiäänet siihen? Niitäkin tarvitaan. Tai sitten kova yleisöpotti, kuten esim. Norjalla vuonna 2023 (sai tuomareilta vain 52 pistettä). Norja oli siis 5. tuolloin lopputuloksissa.
Miksei riittäis? Ich kommessahan on sävellyksenä koukkua, kieppiä, kiihdytystä ja vaikka mitä(joo en ymmärrä musiikkitermejä😂) kun taas vaikka bada bastu on sävellyksenä aika yksinkertainen, mutta toki tarttuva sellainen.
Korvamao parhaimmillaan. Siitä on vaikea päästä irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä ja kuulla sen hetken 17. toukokuuta, kun Mikko Silvennoinen sanoo "Ruotsi on voittanut Euroviisut".
Vuonna 2023 tuo lausahdus oli valtava pettymys.
Ihan yhtä suuri pettymys olisi tänäkin vuonna, jos Ruotsi saa taas näin pian voiton.
Mitä väliä sillä on??? Antaa voittaa, jos voiton ansaitsee. Mitä sitten? Biisi ratkaisee. Kukaan ei ole vielä voittanut yhtään mitään. En ymmärrä ollenkaan tätä marmatusta.
No koska biisikään ei ole minusta paras niin kokisin, että se voitto tuli silloin sillä tunnetulla Ruotsi lisällä siis jos tuomaritkin asettuu tämän kannalle laajastikin, toki toivon, etteivät asetu.
Ei ne raadit mitään ruotsilisää anna, vaan arvioivat kappaleen ja esityksen ja pisteyttävät sen mukaan. Ei mitään maata voida suosia sen enempää kuin syrjiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun esityskin ratkaisee... lavaesiintyminen, omaperäisyys, yleinen vaikuttavuus ja mitä näitä kriteereitä aiemmin oli.
"Kyllä on totta. Ja Erikasta aina se rumin kuva mikä ikinä löytyy."
Höpö höpö. Minä olen ainakin nähnyt Erikasta lehdissä vaikka miten paljon edustavia ja kauniita kuvia. Pitääkö tähän malliksi alkaa niitä liittämään? Oikeesti nyt joku tolkku tohon kirjoitteluun!
Vierailija kirjoitti:
Norjalaiset eivä liputa Irlantia voittajaksi, vaikka artisti on norjalainen. Itävallassa ei huudeta Saksan voittoa, vaikka Abor ja Tynna ovat itävaltalaisia. Mutta Suomessa rukoillaan Ruotsin voittoa, koska biisin esittäjät ovat suomalaisia.
Älä yleistä, kaikki suomalaiset ei todellakaan kannata Kaj, eikä Ruotsin voittoa näin pian uudelleen haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä, kaikki suomalaiset ei todellakaan kannata Kaj, eikä Ruotsin voittoa näin pian uudelleen haluta.
Toivottavasti ei, mutta siltä se nyt vahvasti vaikuttaa jos galluppeja uskoo.
"Tässähän se kirjoituksessasi tulee ilmi selkeästi. Monissa jäljessä tulevissa maissa ei nyt hyväksytä sitä ahdistavaa ja köyhää aikaa kun ei ollut vaatteita , eikä riittävästi polttopuita
lämmitykseen, saati jos olisi ollut vielä sauna viemässä lämmityspuita.
Monet maat haluavat olla muistelematta sellaisia köyhyyden aikoja. Köyhyys tuosta biisiistä paljastuu."
No tuo nyt on erikoisin perustelu mitä olen nähnyt!
Käsittääkseni bastun lavastuksesta on tykätty kovasti joka puolella ja saanut kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun esityskin ratkaisee... lavaesiintyminen, omaperäisyys, yleinen vaikuttavuus ja mitä näitä kriteereitä aiemmin oli.
No sitä suuremmalla syyllä jurypisteitä. Erikalla on minusta paras lavashow! On parhaimmillaan isoilla lavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä suu
Ha ha. Yksin lavalla oleminen toimi esimerkiksi viime vuonna, kun Nemo esitti kappaleensa sen satelliittilautasen päällä. Muuta ei olisi tarvittukaan, ja hyvin toimi koko paketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikan osalta tähän vaikuttaa näkyvä tai näkymätön naisviha, tätä on viisukuppilassakin pohdittu ja täällä joku/jotkut kirjoittajat myöntäneet jopa sen, että siksi ne kannattaa Ruotsia.
Niin vaikka muita mahdollisuuksia on. Miksi nämä vapautetut naiset ja miehet eivät hyväksy Erikan vapauttavaa tulkintaa?
Mikä ihmeen vapautus?
Olen tuiki tavallinen ammattiin kouluttautunut työssä käyvä nainen. Elänyt keskivertoelämää, paljon ystäviä sekä naisia että miehiä erilaisissa piireissä. Elämän varrella on tullut vastaan ties minkälaisia tilanteita, mutta KOSKAAN enkä MISSÄÄN en ole törmännyt minkäänlaiseen naisvihaan, en mihinkään siihen viittaavaankaan. Naista arvostavaan tasavertaiseen käyttäytymiseen kyllä olen törmännyt. Suomessa ollaan tasa-arvoasioissa hyvin pitkällä.
Jotenkin tuntuu että tämä (piilevän) naisvihan jankutus on tekemällä tehty mantra, jota toistamalla siihen alkaa uskoa jo itsekin. Ja sitten tuo vapautuminen, mistä pitää vapautua? En ole koskaan tuntenut olevani mikään muu kuin vapaa. Ja olen asunut muuallakin kuin Suomessa.
Eikös viisuissa ole kuitenkin kyse siitä, mistä musiikista pitää. Omaa ei edes saa äänestää. Eikä se Suomen edustaja ole aina paras automaattisesti, vaikka omasta maasta onkin. Kiva show, sitä se on. Nautitaan kävi miten kävi.