Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa muuten, että Ruotsia pidetään hyvänä viisumaana, mutta tosiaan onko se? Kierrättävät vanhoja viisuilijoita tai lähettävät edustajansa Norjasta ja nyt Suomesta?
Mielestäni tuo kertoo Ruotsin ennakkoluulottomuudesta. Lähettää nyt suomipoikien saunabiisi Viisuihin!
Mutta mutta. Olisko tuo ollut mahdollista Suomessa? Ei. Täällä kun usein yritetään vähän liikaa, väkipakolla ja se näkyy lopputuloksessa sekä UMK:n asenteessa silloin kun valitsevat loopukisaan pääsevät biisit.
Kansa kuitenkin rakastaa BBBn kaltaisia ralleja, aitoja artisteja ja mukana laulettavia kertsejä. Ruotsalaiset sen tiesivät, kiitos siitä heille että saatiin vahva viisukevät.
Ruotsalaisten rallirakkaudesta kertoo myös se, että Mellon finaalissa oli myös vanha kunnon Arvingarna, jonka lavakoreografia muistutti KAJ:ta. Ring baby ringillä eivät kuitenkaan päässeet enää euroviisuihin kuten nuorina poikina aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko nyt olis taas tullut tarpeeksi näitä kahta koskevia kommentteja? Jotain muuta välillä, kiitos! Itse oottelen edelleen sitä Itävallan virallista live-esitystä, mutta ei vaan ole näkynyt. Mistä mahtaa johtua, jos JJ kerran osaa laulaa kappaleen hyvin?
Amsterdamin keikalla oli live -esitys. Löytyy YouTubesta. Huono oli.
Ilmehtii ja heilauttelee kättään samalla tavalla kuin ollessaan lapsitähti.
Kaukaa kuvatulla videolla ilmeitä ei näkynyt ja esiintyminen näytti ihan hyvältä. Omassa instassaan olevalla videopätkällä tosin eleet silmien pyöritystä ja käsien liikkeitä myöten on häiritsevän liioitellut. Ihan kuin olisi opetellut niitä jossain peilin edessä eikä keskity lainkaan biisin sanoman tulkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samantyylistä Itävallan haukkumista huomattavissa kuin vaikka Kärtsä vs. Loreen vuonna oli Loreenin arvostelu... Eli mahdollinen Itävalta-Ruotsi kaksintaisteluko se täällä kismittää, vai miksi noin paljon arvostelette yhtä mahdollisena voittajaehdokkaana pidettyä täällä?
Minä taas en yhtään ihmettele, että Itävalta jakaa mielipiteitä. Sen verran omintakeinen on tuo laulajan ääni. Varmaan siitä joko tykkää tai sitten ei ollenkaan. Itselle tuo laulutapa ja ääni ei ole niin miellyttävä. Video on hieno, liveä en ole nähnyt.
Onko tätä nyt sitten haukuttu...? Ehkä mennyt multa ohi, kun en ole kiinnittänyt huomiota tuollaiseen.
Samaa mieltä siitä, että jakaa selkeästi mielipiteitä. Itse tykkäsin ensi kuulemalta ja biisistä tuli heti tunne, että voisi yltää voittoon. Kisassa on tosin mukana muutama muukin biisi, josta tullut sama vaikutelma. En ole myöskään täysin vakuuttunut artistin ilmeistä ja eleistä, kuten tuolla edelläkin useassa viestissä mainittu. Amsterdamin live-esityksessä lauloi myös yllättävän epävireisesti biisin matalammat äänet, vaikka ne korkeat äänet onnistuikin erinomaisesti. Nähtäväksi siis jää, millaisen vaikutuksen tulee tekemään lavalla.
"Luulen että Ruotsille kävi vahinko. Tuskin oli tarkoitus että BBB menestyy. Tai sitten se tuottaja joka pyysi KAJ'lta biisiä Melloon oli profeetta. Jotkut katkerat ruotsalaisethan ovat sitä mieltä että Ruotsi on kyllästynyt voittamaan Euroviisut ja valitsi siksi kappaleen joka ei varmasti voita."
Kukaan ei uskonut BBB pärjäävän. Måns oli jo suunnilleen julistettu voittajaksi. Mutta sitten kävi toisin, kun suuri yleisö äänesti.
Nämä yleisöäänestykset voivat olla yllätyksellisiä. Ihminenhän on laumaeläin - ja helposti menee mukaan johonkin yleiseen huumaan, joka joko kestää tai sitten on äkkiä ohi. Nyt onkin kiinnostavaa nähdä, kestääkö BBB suosio. Kisassa voi käydä ihan miten vaan, kun voittobiisiksi on tarjolla monta hyvää ehdokasta. Omasta mielestä BBB ei ole voittaja-ainesta, mutta uskoisin sen sijoittuvan top 10 sakkiin. Biisi on ihan kiva, mutta KAJ'n tuotannosta kuuntelen mieluummin jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa muuten, että Ruotsia pidetään hyvänä viisumaana, mutta tosiaan onko se? Kierrättävät vanhoja viisuilijoita tai lähettävät edustajansa Norjasta ja nyt Suomesta?
Mielestäni tuo kertoo Ruotsin ennakkoluulottomuudesta. Lähettää nyt suomipoikien saunabiisi Viisuihin!
Mutta mutta. Olisko tuo ollut mahdollista Suomessa? Ei. Täällä kun usein yritetään vähän liikaa, väkipakolla ja se näkyy lopputuloksessa sekä UMK:n asenteessa silloin kun valitsevat loopukisaan pääsevät biisit.
Kansa kuitenkin rakastaa BBBn kaltaisia ralleja, aitoja artisteja ja mukana laulettavia kertsejä. Ruotsalaiset sen tiesivät, kiitos siitä heille että saatiin vahva viisukevät.
Ruotsalaisten rallirakkaudesta kertoo myös se, että Mellon finaalissa oli myös vanha kunnon Arvin
Minkä vuoden finaalissa? Eivät pärjänneet tänä vuonna vaan jäivät alkuerään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös myös Irlanti aikoinaan kierrättänyt (Johnny Logan vai mikä se oli...)?
Mun mielestä sillä ei ole mitään väliä, mistä maasta edustuskappaleen laulaja on. Tänä vuonna Saksaa edustaa itävaltalaiset, Irlantia norjalainen, Ruotsia suomalaiset,... Lisäksi Viron kappaleen tekijätiimissä on suomalaisia. Takavuosina Suomeakin edusti norjalainen laulaja. Vastaavia tapauksia viisuhistoriassa varmaan löytyy lisää, en tiedä, kun en vuosikausiin ole viisuja seurannut. Nyt sitten monella foorumilla on ollut kauhea poru siitä, kun suomalaiset ottivat ja menivät Ruotsia edustamaan. (En nyt viittaa erityisesti alkuperäiseen kommentoijaan vaan puhun yleisellä tasolla.)
Mikä tässä on ongelma?
^Ja Tsekillä on slovakialainen laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Evät laula Hyvin? Kannattaisi KUUNNELLA tarkemmin, hienosti harmoniassa laulavat. Kannattaisi myös tutustua KAJ'n muuhun tuotantoon esim. Text tv jossa pääsolisti on Axel. Myös Kevin laulaa todella hyvin. Nämät tyypit ovat rautaisia esiintyjiä turha väittää vastaan.
Sanon nyt tämän ihan ilman mitään KAJ-vihaa (käsittämätöntä, että tuon disclaimerin joutuu näihin aina laittamaan), mutta aika monet puhuvat vain BBB:stä, ei niinkään KAJ:n koko tuotannosta.
Nämä ovat Euroviisut ja suurin osa esiintyjistä kiinnostaa yleisöä tasan sen kisabiisin verran. KAJn jäsenet voivat olla vaikka kuinka hyviä laulajia, mutta monet meistä kommentoivat nyt vain BBB:n näkökulmasta asiaa. Ei kaikille BBB:stä tykkääville ole muodostunut fanisuhdetta bändiin ja sen muuhun tuotantoon. Sanoisin jopa, että viisuille on melko tyypillistä, että artistin muuhun tuotantoon ei tutustuta, vaan huomio on vain kisabiisissä.
Toki hienoa, että KAJ on saanut uusia faneja, mutta veikkaan ison osan KAJsta pitävistä olevan kuitenkin sellaisia, jotka fanittavat vain BBB:tä, eivät koko yhtyettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaisten rallirakkaudesta kertoo myös se,
Ok, taisi muistini tehdä tepposet. Olikohan niin, että koin KAJ:n vieneen äänet Arvingarnan entisiltä kannattajilta? Joka tapauksessa Ruotsi-humpalla on yhä kannatusta.
"Nämä ovat Euroviisut ja suurin osa esiintyjistä kiinnostaa yleisöä tasan sen kisabiisin verran. KAJn jäsenet voivat olla vaikka kuinka hyviä laulajia, mutta monet meistä kommentoivat nyt vain BBB:n näkökulmasta asiaa. Ei kaikille BBB:stä tykkääville ole muodostunut fanisuhdetta bändiin ja sen muuhun tuotantoon. Sanoisin jopa, että viisuille on melko tyypillistä, että artistin muuhun tuotantoon ei tutustuta, vaan huomio on vain kisabiisissä.
Toki hienoa, että KAJ on saanut uusia faneja, mutta veikkaan ison osan KAJsta pitävistä olevan kuitenkin sellaisia, jotka fanittavat vain BBB:tä, eivät koko yhtyettä."
Joo, iso osa jengistä jaksaa olla kiinnostunut vain viisujen ajan siitä yhdestä nimenomaisesta biisistä. Näkeehän sen noista kommenteista, mitä esim youtubesta kirjoitellaan. Viisujen mentyä tulee sitten taas joku uusi hype jossain muualla, ja siihen hypätään taas mukaan. Kunnes tulee taas joku uusi...
Tällainen se ihminen vaan on, varsinkin tässä meidän kertakäyttökulttuuri-aikakaudessa. Trendit tulee ja trendit menee.
Itse kuulun niihin, jotka löysivät KAJ'n tuotannon vasta nyt. Kiinnostava porukka.
Vierailija kirjoitti:
"Nämä ovat Euroviisut ja suurin osa esiintyjistä kiinnostaa yleisöä tasan sen kisabiisin verran. KAJn jäsenet voivat olla vaikka kuinka hyviä laulajia, mutta monet meistä kommentoivat nyt vain BBB:n näkökulmasta asiaa. Ei kaikille BBB:stä tykkääville ole muodostunut fanisuhdetta bändiin ja sen muuhun tuotantoon. Sanoisin jopa, että viisuille on melko tyypillistä, että artistin muuhun tuotantoon ei tutustuta, vaan huomio on vain kisabiisissä.
Toki hienoa, että KAJ on saanut uusia faneja, mutta veikkaan ison osan KAJsta pitävistä olevan kuitenkin sellaisia, jotka fanittavat vain BBB:tä, eivät koko yhtyettä."
Joo, iso osa jengistä jaksaa olla kiinnostunut vain viisujen ajan siitä yhdestä nimenomaisesta biisistä. Näkeehän sen noista kommenteista, mitä esim youtubesta kirjoitellaan. Viisujen mentyä tulee sitten taas joku uusi hype jossain muualla, ja siihen hypätään taas mukaan. Kunnes tulee taas joku uusi...
En nyt tiedä onko kyseessä täysin sekään, että hypätään trendien perässä ja eletään kertakäyttökultuurissa. Mielestäni on ehkä enemmänkin kyse siitä, että musiikkia on vaan niin valtavan paljon suhteessa siihen aikaan, minkä ehtii kuuntelemaan, että on pakko karsia ja keskittyä poimimaan vain niitä itseä kiinnostavia juttuja. Silläkin uhalla, että tulee sivuuttaneeksi useamman helmen.
Itse olen esimerkiksi melko kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta silti se kaikista omin genre on metalli ja sielläkin ns. örinämetalli. Tuohon kategoriaan mahtuu paljon tärkeitä bändejä joita olen kuunnellut vuosikausia ja sitten jatkuvasti uutta musiikkia, koska genre voi hyvin omassa marginaalissaan ja uusia kiinnostavia tuttavuuksia tulee ihan koko ajan. Koska suurimman osan musiikille käyttämästäni ajasta kulutan metallille, muut genret ovat minulla lähinnä yksittäisiä biisejä sisältäviä listoja, ei edes yksittäisiä bändejä. Rakastan Euroviisuja ja joka vuosi "poppilistalleni" löytyy sieltä uusia biisejä. Koska kuitenkin viisuedustajat eivät edusta sitä minulle ominta musiikkia, pysyvät he minulle usein tällaisina yhden hitin ihmeinä.
Minusta tuollainen yksittäisiin biiseihin keskittyminen ei siis ole sinänsä muuta kuin nykypäivän versio radiohittien kuuntelusta. Joskus aikoinaan oli ihan normaalia kertoa pitävänsä vaikka Laura Braniganista ihan vain sillä perusteella, että tiesi artistilta lähinnä Self Controlin, kun se radiossa soi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös myös Irlanti aikoinaan kierrättänyt (Johnny Logan vai mikä se oli...)?
Mun mielestä sillä ei ole mitään väliä, mistä maasta edustuskappaleen laulaja on. Tänä vuonna Saksaa edustaa itävaltalaiset, Irlantia norjalainen, Ruotsia suomalaiset,... Lisäksi Viron kappaleen tekijätiimissä on suomalaisia. Takavuosina Suomeakin edusti norjalainen laulaja. Vastaavia tapauksia viisuhistoriassa varmaan löytyy lisää, en tiedä, kun en vuosikausiin ole viisuja seurannut. Nyt sitten monella foorumilla on ollut kauhea poru siitä, kun suomalaiset ottivat ja menivät Ruotsia edustamaan. (En nyt viittaa erityisesti alkuperäiseen kommentoijaan vaan puhun yleisellä tasolla.)
Mikä tässä on onge
Luulen ongelman olevan siinä, että Ruotsi on ollut Suomelle aina se kivi siellä kengässä. Vaikka BBB on hyvä biisi, jotkut ei siitä tykkää vain sen vuoksi kun lipun väri on Ruotsi (viisuissa Suomen pahin kilpakumppani) Onko se sitten kateutta vain sitä, kun Loreen nappasi voiton Kärtsän nenän edestä?
Veikkaan ettei suurin osa katsojista edes huomaa koko sanaa. Paitsi tietty niissä maissa missä suomalaiset käyvät kännäämässä.
Kyllä on tuolla iso joukko kansainvälistä fani porukkaa jotka ovat etsineet KAJ'N aikaisemmasta tuotannosta kaiken mahdollisen aina ryhmän perustamisesta alkaen. Ei tämä ole pelkkä BBB juttu. Kaikki haastattelutkin lataavat kanavilleen ja jokaisella KAJ'n jäsenellä on ne omat ihailijansa. Jakob on söpö. Kevin seksikäs. Axel komea, nämä eivät ole pelkästään mun mielipiteitä vaan toistan mitä olen KAJ'sta nähnyt sanottavan.
"Luulen ongelman olevan siinä, että Ruotsi on ollut Suomelle aina se kivi siellä kengässä. Vaikka BBB on hyvä biisi, jotkut ei siitä tykkää vain sen vuoksi kun lipun väri on Ruotsi (viisuissa Suomen pahin kilpakumppani) Onko se sitten kateutta vain sitä, kun Loreen nappasi voiton Kärtsän nenän edestä? "
Eikö nyt voitais jo elää elämää eteenpäin tuosta kahden vuoden takaisesta tapahtumasta. Tietylle porukalle jäi ilmeisesti elinikäinen trauma...
Käärijästä tuli erittäin suosittu, vaikka kakkoseksi jäikin, ja suosio jatkuu edelleen. Hävisikö tässä joku jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tuolla iso joukko kansainvälistä fani porukkaa jotka ovat etsineet KAJ'N aikaisemmasta tuotannosta kaiken mahdollisen aina ryhmän perustamisesta alkaen. Ei tämä ole pelkkä BBB juttu. Kaikki haastattelutkin lataavat kanavilleen ja jokaisella KAJ'n jäsenellä on ne omat ihailijansa. Jakob on söpö. Kevin seksikäs. Axel komea, nämä eivät ole pelkästään mun mielipiteitä vaan toistan mitä olen KAJ'sta nähnyt sanottavan.
Tietääkö joku, onko se Axel, joka pääasiassa kirjoittaa bändin biisien osuvat lyriikat? Tää BBB on varmaan sorvattu yhteistyössä ruotsalaisten kanssa. Kiinnostelee... hänhän on toimittaja-kirjailija.
Sallikaa tämä kysymys, kun täällä tuntuu olevan Kaj'ta pidempään seuranneita keskustelijoita.
"Luulen että Ruotsille kävi vahinko. Tuskin oli tarkoitus että BBB menestyy. Tai sitten se tuottaja joka pyysi KAJ'lta biisiä Melloon oli profeetta. Jotkut katkerat ruotsalaisethan ovat sitä mieltä että Ruotsi on kyllästynyt voittamaan Euroviisut ja valitsi siksi kappaleen joka ei varmasti voita."
Täh? :D Viime vuonnahan Ruotsilla oli kappale joka ei varmasti voittaisi.
Itävalta hienoisessa laskusuunnassa oddseissa... ? Onko syynä "huonosti" mennyt live? Minä en tuota liveä ole nähnyt mutta paljon siitä täälläkin on kirjoitettu.
Viiimeisten tietojan mukaan saavat. Olisi tylsää jos se korvataan hemmetillä tms. Perkele on kuitenkin kansainvälisesti tunnetuin suomenkielinen sana.