Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Nytkin Iltalehti retostelee että Ich komme on maailman viraalilistalla 18:s. Samalla listalla on myös Israelin Yuval sijalla 14, mutta se jätettiin kertomatta.
"Ei se ole Ruotsissa ongelma, ne menee eteenpäin. Ovat ketteriä selviämään pienistä harmituksista."
Niin kuin pitääkin mennä, asiassa kuin asiassa. Miksi pitäisi juuttua kiinni johonkin ja marista vuosikausia. Nyt meni näin, katseet eteenpäin. Välillä tuntuu siltä, että täällä meillä toi menneiden asioiden puiminen, valittaminen ja märmätys kyllä onnistuu sitäkin paremmin
Vierailija kirjoitti:
"Ei se ole Ruotsissa ongelma, ne menee eteenpäin. Ovat ketteriä selviämään pienistä harmituksista."
Niin kuin pitääkin mennä, asiassa kuin asiassa. Miksi pitäisi juuttua kiinni johonkin ja marista vuosikausia. Nyt meni näin, katseet eteenpäin. Välillä tuntuu siltä, että täällä meillä toi menneiden asioiden puiminen, valittaminen ja märmätys kyllä onnistuu sitäkin paremmin
Ruotsalaislehtien otsikoita lukiessa saa vähän erilaisen kuvan siitä eteenpäin menemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin Iltalehti retostelee että Ich komme on maailman viraalilistalla 18:s. Samalla listalla on myös Israelin Yuval sijalla 14, mutta se jätettiin kertomatta.
Ei ole mitään retostelua, vaikka Erikaa vihaatkin, luonnollista kai nostaa oma maa siitä esiin.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti on koko ajan ollut erittäin "Ich Komme" -myönteinen. Kaikessa uutisoinnissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä enää on kuka äänesti ja mitenkin.
Hyväksykää asia ja menkää eteenpäin.
Minäkin olen jo hyväksynyt ettei Suomi voittanut viisuja tänäkään vuonna.
Huom en puhu itselleni vaan teille.
Suomi tod.näk. ei tule voittamaan koskaan toista kertaa, ollaan niin syrjässä kavereista uupuu ja tuomaritkin suosivat ihan muita maita, näinpä se menee.
Se ei ollut viestin pointti vaan se että mitä merkitystä sillä enää on miten kukakin esim äänesti. Euroviisut oli ja meni jo viikko sitten. No puhukaa minun puolesta mutta outoa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi tod.näk. ei tule voittamaan koskaan toista kertaa, ollaan niin syrjässä kavereista uupuu ja tuomaritkin suosivat ihan muita maita, näinpä se menee.
Se ei ollut viestin pointti vaan se että mitä merkitystä sillä enää on miten kukakin esim äänesti. Euroviisut oli ja meni jo viikko sitten. No puhukaa minun puolesta mutta outoa vaan.
Siitä syystä, että muutamat maat ovat vaatineet yleisöäänestyksen tutkimista ja nyt sitä sitten tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin eilen aloittaa keskustelua EBUn tiedotteesta koskien äänien rehellisyyttä ja äänestyssysteemin mahdollista uudistamista, ja ne viestit poistuivat alle viidessä minuutissa ilman mitään syytä.
Sen sijaan nämä turhat asiattomuudet ja riitelyt saavat olla täällä tuntikausia.
Olisin edelleen kiinnostunut kuulemaan, katsoiko joku ESC Tomin videon aiheesta ja mitä mieltä olette hänen ehdottamastaan analyysistä? Mun mielestä hänen ideansa on loistava ja antaisi selkeyttä siihen, toimiiko äänestys todella vai liittyykö siihen suhmurointia. Sen lisäksi että analysoitaisiin kuinka monta ihmistä antoi 20 ääntä samalla maalle, olisi mielenkiintoista tietää mihin kellonaikaan äänet annettiin, ja tuliko ääniä enemmän maista joissa on halvempaa.
Mikä ongelma siinä on jos joku antaa kaikki äänensä yhdelle ja samalle ehdokkaalle? Tuntuu, että ainakin Ruot
Ei siinä ole varsinaista ongelmaa vaan sillä analysoitaisiin äänestyskäyttäytymistä ja sitä toimiiko nykyinen systeemi parhaalla mahdollisella tavalla.
Kyllä minua todella kiinnostaisi tietää saiko Israel (tai kuka tahansa muu) äänensä niin että ne saapuivat tasaisesti äänestysajan aikana, niin sanotusti luonnollisesti, ja niin että mukana olisi tosiaan muitakin ääniä ainakin jonkun verran. Vai onko ylivoimaisesti suurin osa tykitetty esim. heti äänestyksen alussa, saman ihmisen toimesta useilla luottokorteilla (ja siten jopa useiden maiden pisteisiin vaikuttaen), ja vain ääniä tälle yhdelle maalle. Ja sitten tyyliin laittanut koko ohjelman kiinni. Tai mitä trendejä sieltä datasta sitten löytyisikään.
Kiinnostaisi myös ne varsinaiset äänimäärät, esim Saksassa on kymmeniä miljoonia ihmisiä ja antaa silti saman määrän pisteitä kuin vaikka Islanti. Ja just tuo äänien tarkka määrä suhteessa äänestyksen hintaan - putosiko vaikka Suomen äänimäärä kun hinta olikin noin törkeän kallis?
Minusta tästä asiasta nimenomaan pitää puhua ja miettiä onko tämä äänestys järkevää. Ei voi antaa periksi mahdolliselle suhmuroinnille vain siksi että "no hakkerit kuitenkin hakkeroi". Olen äänestänyt joka ikinen vuosi sen jälkeen kun yleisöäänestys alkoi, eli kyllä mua ainakin kiinnostaa mitä siellä kulisseissa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me puhutaan edelleen 2023 viisuistakin, ja vaikka 20 vuoden takaisista. Miksi ihmeessä olet tässä ketjussa jos VIIKKO viisujen jälkeen on mielestäsi liikaa jauhamista? 😅
Täh, kyllä minäkin käytin kahta eri korttia äänestyksessä, rajoitus on silti se 20 ääntä, eikä sitä pysty ylittämään, onpa nyt erikoiset teoriat jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä syystä, että muutamat maat ovat vaatineet yleisöäänestyksen tutkimista ja nyt sitä sitten tutkitaan.
Eikös viime vuonna ollut sama homma? Liittyi jotenkin Israeliin?
Vierailija kirjoitti:
Täh, kyllä minäkin käytin kahta eri korttia äänestyksessä, rajoitus on silti se 20 ääntä, eikä sitä pysty ylittämään, onpa nyt erikoiset teoriat jälleen kerran.
Rajoitus on 20 ääntä / maksuväline. Siis per sim-kortti tai luottokortti. Jos sinulla on kolme luottokorttia, voit äänestää 3 x 20 kertaa. Sen jälkeen kun olet maksanut yhden satsin, se nettisivu päivittyi alkutilanteeseen ja pystyi taas valitsemaan uudet äänet ja laittamaan ne eri maksukortille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me puhutaan edelleen 2023 viisuistakin, ja vaikka 20 vuoden takaisista. Miksi ihmeessä olet tässä ketjussa jos VIIKKO viisujen jälkeen on mielestäsi liikaa ja
No mutta äänestystulokseen tuskin kukaan pystyy enää vaikuttamaan.
Toissa vuonna Israelin Noa Kirel oli kolmas, silloin ei ollut Israelista mitään ongelmaa. Silloin ongelma oli Suomen ja Ruotsin välillä. Tosin ruotsalaiset olivat silloin tulokseen hyvin tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoitus on 20 ääntä / maksuväline. Siis per sim-kortti tai luottokortti. Jos sinulla on kolme luottokorttia, voit äänestää 3 x 20 kertaa. Sen jälkeen kun olet maksanut yhden satsin, se nettisivu päivittyi alkutilanteeseen ja pystyi taas valitsemaan uudet äänet ja laittamaan ne eri maksukortille.
Tuskin voi, tosi monella ihmisellä on useampi kortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, kenellä on kolme luottokorttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin voi, tosi monella ihmisellä on useampi kortti.
Ei kuulosta ihan fiksulta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä 1. semifinaalin äänestyksessähän Ukraina oli ykkönen... ei ihan sitäkään voinut odottaa, vai vaikuttiko sota asiaan?
No, itse pidin tuota biisiä 1. semin parhaana joten oli ihan oikea tulos :D. Mutta ihan ilman vitsiäkin sanoisin että tulos oli kuitenkin kohtuullinen, eikä mikään clean sweep melkein kaikilta 12. Puolasta voi sanoa että joo Ukrainan diaspora varmasti äänesti ahkerasti siellä. Ukraina on kuitenkin menestynyt viisuissa aina kun on ollut mukana, eli sinänsä se "ylimääräinen" tuki ei ole ollut järjettömissä mittasuhteissa kuin vain 2022, mikä mielestäni olikin epäreilua muita artisteja kohtaan mutta... Nyt tilanne on taas normalisoitunut, ja nuo ylimääräiset äänet tulevat lähinnä Tsekistä ja Puolasta ja näistä muista joihin pakolaisia 2022 lähti paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä nähdään uudella Vain Elämää-kaudella. Paska Kajta ei nähdä. Vaikka miten voisikaan kun eivät osaa suomea.
Aivan, miten voiskaan KAJ osallistua johonki nyyhkyohjelmaan kun nyt on niiden vuoro nauttia suosiosta ja ihan keikkaa ja suurkeikkaa kun kysyntäkin on suurta.
Suosio on jo mennyttä siinä vaiheessa kun ohjelma tulee ulos. Nyyhkyohjelma kelpaisi vallan hyvin lykkäämään kuplan puhkeamista. Sun elämä riippuu nyt jostain myöhään syksyllä tapahtuvasta "suurkeikasta". Dna kuluttaa svedujen naamat loppuun parhaillaan kun ei ole voittoa sen tueksi. Olisi pitänyt laittaa soppariin ehto että mainoksen esittäminen lopetetaan jos tulee tappio mutta kun eivät osaa niin eivät osaa.